Permalänk
Medlem

HD till PS2

Jag har tänkt att skaffa en hårddisk till mitt PS2. Jag har förstått att man behöver en nätverksadapter, HDadvance och en hårddisk.

Fungerar alla hårddiskar? Behöver man fortfarande använda minneskort eller kan man spara och ladda från hårddisken?

Permalänk
Medlem

du har förstått rätt, här har du en lista på kompatibla hårddiskar till PS2 http://ps2drives.x-pec.com/?p=list

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Hur är det med minneskort då? Behöver man ett fortfarande eller kan man spara och så på hårddisken?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är det spelen som väljer vart den vill spara.
Dom söker bara på minneskort platserna.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V_Persie
Hur är det med minneskort då? Behöver man ett fortfarande eller kan man spara och så på hårddisken?

även om spelen kan (som ElyziuM påpekar) det så räcker det inte med vilken disk som helst, du måste ha originaldisken för det och dess formatering. (vilket jag misstänker inte är syftet..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint