Sverige utpekat som en pirathemvist

Permalänk
Medlem

på alla hjärtansdag så passande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-
*Stolt*

Permalänk
Medlem

Snart klassas alla i Sverige som terro**ster, jag censurerade mig själv nu pga avlyssning etc.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Nog för att jag är lite petig med småsaker men det heter ett hemvist, inte en hemvist.

Ett hemvist. Två hemvisten.

Språk utvecklas, ingen under 40 säger ett

Permalänk
Medlem

yää! Haha:) jag började att dra ner på min nerladdning när alla lagar å skit kom, men nu så kommer ja att bidra så gott jag kan till deras statistik:D Fuck US & A!

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Avstängd

är det inte skönt med ett fritt samhälle:-)))(?)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
haha vi har världens största LAN o nu e vi bäst på pirattkopiering oxå

Det måste finnas något samband...

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Inaktiv

Gödda.. kan inte de dra ut fiber till alla nu bara.. minst 1gb/s så skall vi höja statistiken

Permalänk

tycker de ska sluta jaga pirater på nätet. De får försöka stoppa det med kopierings skydd istället, så kan någon trevlig person knäcka det sedan

Permalänk
Medlem

De tycks ha svårt att förstå att USAs copyrightlagstiftning slutar vid amerikanska gränsen. Låt oss förklara det för dem genom att ladda ner ännu mer!

Permalänk
Medlem

Alltså är andra länder IT efterblivna. Hadde det funnigts nåtta annat land med samma utbredda bredbandsnät och datorer/capita så hadde dom varigt värre.
Dess utom är det en gammal fin "tradition" med pirat nätverk i Sverige, bara mer spridet nu när nästan alla sitter på bra uppkoplingar och man sliper springa runt till enns väner med en packe disketer/videoband på sig.
Var nog ganska svårt att mäta piratkopiringen innan också när den var "fysisk". Tror nog det finns andra länder som är bra mycket värre där folk faktiskt tjänar pengar på att sälja piratkopior, vilket jag skulle tro är ganska ovanligt här.

Permalänk
Medlem

Fy fan va vi e bra!!!

Så länge de envisas med ockerpriser, idiotiska affärsmodeller ano 1970-80, DRM samt monopol får de skylla sig själva.

Bollen är i deras hörn. Fast det blir väll självmål i vanlig ordning med mutad dommare som straffar oss andra. SKITSTÖVLAR!

Permalänk

Vad vi är sköna mer än 1 miljoner svenskar har pirattankat

Permalänk
Medlem

Jag beställer spel som är värda att betala för. Eller försöker göra det så ofta det går. Har man inte pengar så prioriterar man maten och inte spelen...

Som många säger inte så konstigt att piratandet är så utbrett här. Vi toppar länder där datorn och kunskapen finns i nästan varje hem samt man har tillgång till snabbare och snabbare uppkoppling.

Spel kostar inte ockserpriser och det är knappast monopol på det. Systembolaget är monopol och förvånansvärt helt lagligt. Varför betalar folk 3x mer för vodkan här än i tyskland tex är för mig ett mysterium. Spel är dock inte så jättedyra om man inte köper många hela tiden utan håller sig till de bästa titlarna och laddar ner de mindre bästa. Själv har jag dock börjat köpa spel utomlands istället då man får bättre priser därifrån och ingen frakt som från tex Play.com. Ibland hittar man dock riktigt fina spel till lågpris ävern här i landet och då slår man till så klart :=).

FIlmer tänker jag inte ens komma in på då man har tjatat om det så många gånger innan att man inte orkar mer.

Permalänk
Medlem

Bland det värsta som sker just nu är alla uppmaningar man får när man dyrbetalat något. "Tänk på att större delen av pengarna går till nya projekt...blabla." Varför ska de lära moral till de som gjort en moralisk handling? Varför straffa 99.99% av köpare när det är en person som kopierat och lagt ut något?

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Språk utvecklas, ingen under 40 säger ett

Hur visste du att min svensklärare är över 40?

Jag sade själv alltid en hemvist innan jag fick lära mig att det hette ett, men trots det så tycker jag fortfarande att det låter bättre med en än ett. Sen är ju frågan vad som klassas som rätt och fel.

Permalänk
Medlem

Tycker många resonerar väldigt konstigt ibland.
Varför är det ok att stjäla en sak bara för att man inte har råd att köpa den?
Det är alltså ok att stjäla en bil bara för att man inte har råd att köpa den?
Det är ok för inbrottstjuven att ta din dator för att han behöver den?
Är det ok att någon tar din MP3-spelare för att han inte har råd att betala sin egen?

Så resonerar man inte ens i kommuniststater.

Permalänk
Medlem

Det var regeringen som pressade ut ADSL till oss (tack det var snällt) och gav oss massa datorer iom personalköpen från företagen (tackeli tack tack).

Är det inte uppenbart att några kommer missbruka detta försprång. Typ som att ge en karta och en hangranat till en stridspitt och sen säga "neee du får ju inte använda den mot Bagdad du ska bara ha den som prynad". Finns alltid folk som missbrukar allt.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-29
Är det ok att någon tar din MP3-spelare för att han inte har råd att betala sin egen?

Bland inte ihop stöld med piratkopiering.

Permalänk
Medlem

Har inte läst några kommentarer, men, anledningen till att jag sysslar med detta är dom på tok för höga priserna på filmer/musik/spel.

Jag har inte den minsta lust att slänga ut 150 kr för 12-16 låtar eller hur många det nu brukar vara på en cdskiva. Jag kan inte fatta att musikindustrin inte fattar att dom kommer tjäna mer om dom sätter rimmliga priser.

Jag har inte heller den minsta lust att betala 200 kr för en film man kommer se en gång, eller kanske två. Samma sak gäller här, på tok för dyrt helt enkelt!

När det gäller spel är det dock en gråzon, pc-spel har rimmliga priser med tanke på hur länge man använder dem.
Konsoll därimot, jag menar, 600 kr för ett spel? Aldrig... Jag skulle aldrig köpa ett konsoll spel, mest för att jag har en bra dator och för att jag avskyr kontrollerna, men hade dessa saker inte spelat in så hade jag fortfarande inte köpt något spel för det är som sagt aldeles för dyrt.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-29

Som DIAMONDBACK sade, blanda inte ihop kopiering och stöld. Det är två totalt olika saker.

Men varför inte vända på det då?
Varför ta 600:- eller mer för ett nytt spel när folk uppenbarligen inte är villiga att ge så mycket
Är det ok att straffa sina ordentliga kunder med DRM och annan skit när piraterna går ostraffade
Är det ok att tvinga fram försvagningar och ibland rena brott mot lagarna kring integritet och privatlivet för oskyldiga bara för att man inte kan skydda sina egna prylar...
Är det ok att du inte ska få använda någonting du betalat för som du själv vill?
Är det ok att för företag att hyckla med lagar och regler bara när det passar dem själva?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

eheh...konstigt då...
Det är som att äga en Sportbil...och inte köra fort...

10Mbit och 100Mbit börjar bli vanligare... villken land kan tävla med oss...ingen...
Mer Pirat blir det... t.ex
En vän har börjat fylla sina Externa hårdiskar med HD film....

Visa signatur

:D

Permalänk

naaaaah nu gnälls det igen för att vi snyltar United States of Assholes på deras pengar. som om dom inte redan försöket utarma världen på pengar. Är bara en fråga om tid innan dom sätter alla svenskar på guantanamo, kränker våra mänskliga rättigheter och plågar skiten ur oss!!

aaarrrggghhh!!!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

vet inte ifall jag känner mig stolt, men inget annat heller. Jag har aldrig betalat för någon mjukvara senaste 18 åren och kommer aldrig göra det heller.

piratkopiering skadar ingen. Enda gången jag ser ett problem är när man köper piratkopierade filmer av etablerade pirater som ofta sysslar med tyngre brott. Men det är ju inte direkt sveriges problem då vi har världens bästa nät.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Underbart

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Underbart underbart!

Ska börja fildela mer än någonsin och hjälpa till att höja statistiken!
Vi ska visa de där lobbyisterna var skåpet ska stå, folket är makten!

Permalänk
Medlem

Hade det gå att ta betalt för luften vi andas, hade någon gjort det.

Lets face it: mjukvara kanske inte inte är en industri som man kan räkna med att ta betalt på konventionellt sätt för längre. Så det är dags för storbolagen att sluta whina!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Yehaw, heja Sverige! Pumpa statistiken och visa vart skåpet skall stå :).

Permalänk
Medlem

YAY FÖR OSS!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Grattis Sverige! Det har ni förtjänat

Tack Norge!!!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64