Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wikings
TCP nedströms : 11.56 Mbit/s

TCP uppströms : 2.22 Mbit/s

UDP nedströms : 0 bit/s

UDP uppströms : 29.67 Mbit/s

Bahnhof 100-100 Akta er för den operatören, inte bra att ha att göra med heller.. hävde mitt abb hos dom. Dom ville kräma på mej uppsägnings tid 3 mån hävisade dom till detta.

http://www.ktib.se/Konsumentratt/Efter-kop/Leveransforsening/...

vipps uppsagt. Återstår att se om jag får några pengar tillbaka

Vilka har du provat nu? Är det Bahnhof och Adamo 100/100? Var bägge lika "dåliga"

Permalänk
Medlem

har provat Blixtvik + Bahnhof. Blixtvik var mycket bättre + ej omöjliga att

ha att göra med, går tillbaka till Blixtvik. adamo är tydligen skiiit enligt säkra källor hehe o egna ögon

Permalänk
Medlem

Jag blir inkopplad på Bahnhof i apri, ger det en chans annars blir det blixtvik.

Mitt Telia suger värre är nånsin just nu...

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem

telia bahnhof etc suger, då skulle man nästan kunna tro att felet sitter i stadsnätet.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Imponerande hur man kan bygga ett så kasst stadsnät alltså. Har pratat en hel del med Blixtvik så de ska ta sig en titt till på stadsnätet. Bör höra av dom i veckan..

Satans irriterande!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmlos
Imponerande hur man kan bygga ett så kasst stadsnät alltså. Har pratat en hel del med Blixtvik så de ska ta sig en titt till på stadsnätet. Bör höra av dom i veckan..

Satans irriterande!

Intressant. Meddela gärna vad de kommer fram till

Permalänk

Har felanmält adamo.

Här kommer lite siffor

Permalänk
Inaktiv

Ooooo....skapligt dåligt

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att felet kan ligga i stadsnätet och inte bredbandsleverantörerna

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beckz
Det verkar ju som att felet kan ligga i stadsnätet och inte bredbandsleverantörerna

Något är det ju allvarligt fel på i stan. Synd att alla inte kan samarbeta med varandra för att lösa problemen istället för att skylla på varandra (operatörerna).

Det viktigaste är att användarna felanmäler problemen då brukar det uppmärksammas lite bättre.

Sen kanske kurren eller folket är intresserade av att ta del av eländet

Permalänk

Någon annan i E-Tuna stats nät som har Adamo och kan mäta lite.
Tror också det är nätet och inte Adamo. Har en rak nätvärkkabel på 1,5m rätt in i burken alla inställningar är rätt.
Man blir ju bara besviken.

Permalänk
Medlem

Veckan är ju som bekant över och jag skulle ju fått reda på något vid det här laget.
Det har jag däremot inte! Så på måndag eftermiddag tar jag och ringer supporten igen.. Möjligen tisdag beroende på skola och så. Anywho, alla problem kvarstår.. Underbar ner hastighet på 95mbit/s upload är däremot helt jävla kass allt från 10-30mbit.. Suck.

Blixtvik 100/100

Permalänk
Medlem

TCP nedströms : 11.56 Mbit/s

TCP uppströms : 2.22 Mbit/s

UDP nedströms : 0 bit/s

UDP uppströms : 29.67 Mbit/s

Bahnhof 100-100 Akta er för den operatören, inte bra att ha att göra med heller.. hävde mitt abb hos dom. Dom ville kräma på mej uppsägnings tid 3 mån hävisade dom till detta.

http://www.ktib.se/Konsumentratt/Ef...a-upp-tjansten/

vipps uppsagt. Återstår att se om jag får några pengar tillbaka

efter många mejl fram och tillbaka så påstår Bahnhof att jag sagt upp tjänsten och därmed ej kan betala tillbaka några avgifter

kul o gå in på mataffären nästa gång och få 1/2 liter mjölk i stället för 1liter som du betalt för..

Bitter nej inte jag hahahah

Permalänk
Medlem

Fick ett svar för några dagar sedan.

De hade ingen defintiv dag utsatt men det skulle i den närmaste framtiden bli bättre förutsatt att felet de har hittat är det som orsakar det.

Luddigt? Jo aningens men det är vad jag har hört iallafall. Får väl peta på dom lite mer snart antar jag. Suck..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infotizer
Har felanmält adamo.

Här kommer lite siffor

http://i29.photobucket.com/albums/c293/_Fredrik_/Bredbandtest...

Hur är trafiken över torrent etc? Som nätet är idag så är det ju ganska underdimensionerat. Men det ska ju byggas ut. Vem man ska skylla på är väl svårt att säga. Men Adamo har t.ex. bara en viss bandbredd över alla kunder. Tror det var 2Gbit/s i Eskilstuna.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Hur är trafiken över torrent etc? Som nätet är idag så är det ju ganska underdimensionerat. Men det ska ju byggas ut. Vem man ska skylla på är väl svårt att säga. Men Adamo har t.ex. bara en viss bandbredd över alla kunder. Tror det var 2Gbit/s i Eskilstuna.

Skapligt. Konstigt att det "knakar i fogarna" när nätet belastas fullt vid vissa tider. Dags att starta en protestlista/namninsamling? Kanske ringa Kurren eller Folket?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Skapligt. Konstigt att det "knakar i fogarna" när nätet belastas fullt vid vissa tider. Dags att starta en protestlista/namninsamling? Kanske ringa Kurren eller Folket?

Nätet ska uppgraderas. Tror det var Atea som skulle ha hand om det.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Nätet ska uppgraderas. Tror det var Atea som skulle ha hand om det.

När ligger detta i tiden, och vad ska göras?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
När ligger detta i tiden, och vad ska göras?

Under upphandling.. Byte av all utrustning i princip. Coreswitchar etc. Allt från Cisco.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Under upphandling.. Byte av all utrustning i princip. Coreswitchar etc. Allt från Cisco.

Så de förväntas inte komma igång i år då antar jag, med tanke på kommunens långa och sega upphandlingar i övrigt.

Det vore så skönt om EEM kunde gå ut och säga "så här ligger det till, jada, jada, jada, därför är stadsnätet hackigt och ostabilt"

Permalänk
Medlem

Låter ju helt otroligt att de inte kan reparera det som är fel nu iaf, nätet droppar ju så det går snabbare med 56 modem i vissa lägen.

iofs har ju EEM annat att tänka på just nu.

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem

Så de ska alltså uppgradera nätet? Hur i helvete byggde de nätet från första början?

Verkar ju helt och hållet galet att de designade ett nät som är så kraftigt underdimensionerat att de behöver byta ut i princip allt så snabbt.

Jävla klantskallar.

*edit*

Nu har vi äntligen mer specifik info. Detta skall ordnas i slutet av veckan eller senast i början på nästa.

Fick det där i mailen för någon dag sedan. Får se om det stämmer.

Permalänk
Inaktiv

Någon som har ny info om läget i Stadsnätet? Idag har det varit riktigt dåligt. Mycket avbrott och störningar.

Permalänk
Medlem

Mitt funkar bra nu. Hastigheten är som det ska!

Permalänk

För er som sitter på Adamo så kommer nätet uppgraderas denna vecka eller nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Det gick hyfsat igår kväll, första gången på flera månader!

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Inaktiv

Mitt Telia funkar skitdålig fortfarande. Det tappar kontakten med nätet då och då i några minuter. Helt omöjligt att använda det till max. Spela är bara att glömma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Mitt Telia funkar skitdålig fortfarande. Det tappar kontakten med nätet då och då i några minuter. Helt omöjligt att använda det till max. Spela är bara att glömma.

Samma med mitt, 9:e april ska mitt till Telia vara bytt till Bahnhof.

Det verkar som har man 195 i början av ip numret har man mest problem. Var en kompis som tjatade på Telia om att de skulle byta hans ip manuellt från 195 till något annat. Efter mycket tjat fick han det gjort, funkar felfritt för honom sen ip bytet. Han har 90 i början elr nått sånt numera.

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beckz
Samma med mitt, 9:e april ska mitt till Telia vara bytt till Bahnhof.

Det verkar som har man 195 i början av ip numret har man mest problem. Var en kompis som tjatade på Telia om att de skulle byta hans ip manuellt från 195 till något annat. Efter mycket tjat fick han det gjort, funkar felfritt för honom sen ip bytet. Han har 90 i början elr nått sånt numera.

Jag hade också 195. i början. De bytte sedan till 90. Det blev något bättre en period, men sen blev det samma sak igen.

Jag har gjort en felanmälan igen så får vi se. Blir nog samma svar som vanligt. Inga fel funna. Kontrollera utrustningen i din lägenhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Mitt Telia funkar skitdålig fortfarande. Det tappar kontakten med nätet då och då i några minuter. Helt omöjligt att använda det till max. Spela är bara att glömma.

Vad har du hos telia då ?