Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Problemet med play.com är att man kan råka ut för lite roliga tullavgifter m.m. av det som jag läst (om det nu inte ändrats). Sen står det 2-5 dagars leveranstid. Vilket innebär att man då missar flera dagar.

Om du skulle beställa från play.com så får du ett mail den 13/4 med en 'early-access' key plus en länk så du kan ladda ner spelet, själva DVD'n kommer sedan levereras så fort dom får dom i lager (före den 24/4).

Jag har själv beställt (Quake 4) från Play.com tidigare utan problem med några extra utgifter.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Men om man nu har en jädrans otur..som mig. Så vad skulle tullensavgifter kosta?

Vet du hur det är med det som man kan boka på webhallen? Får man med pre-order där också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Men om man nu har en jädrans otur..som mig. Så vad skulle tullensavgifter kosta?

Vet du hur det är med det som man kan boka på webhallen? Får man med pre-order där också?

Så här står det på tullverkets sida... "När du beställer en vara inom EU behöver du inte betala tull och posten tar inte ut någon speditions-avgift. Momsen betalar du i avsändarlandet."
Så tullavgiften kan du glömma.

Spelen som säljs på webhallen innhåller varken 'early-access' eller 'pre-order' fördelarna. (Founders Program).

Källa Tullverket

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Hmm men verkar vara lite särskilda omständigheter om man nu ska kalla det:

Citat:

Från: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=24824

Beställde själv enbart Shadowlands från play.com och åkte på tull + moms

Citat:

Från: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=29816...

Det ligger på en av kanalöarna, rättare sagt Jersey. Tullrisk, nej. De har frihandelsavtal med EU. Däremot finns det momsrisk.
...
Mellan £14-£18 pund riskerar du moms och postens avgift om tullen tar paketet. Upp till 200SEK (ca £14) släpper tullen igenom. £18+ momsar Play in i UK och då skall inte paketet beläggas med Svensk moms.

Så om sista quoten stämmer..så borde det vara utan extra avgifter. Tack för att du tagit dig tid med mitt lilla dilemma. Ska testa beställa från play.com de har ju riktigt riktigt bra priser.

Permalänk
Medlem

http://piggelin.mine.nu/galleri/index.php?dir=%2Fscreenshots%...
lite screens

Min minstrel ser ut som en a-lagare när han lallar på blomsterängen

Då det kommer vara en engelsk "vanlig" server och en engelsk RP server vore det trevligt om alla från swec, 64 och NH kunde hamna på samma server och bilda ett stort Kinship

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tja jag är öppen för förslag, så länge det är lite halvseriöst. Tänkte iaf köra en dwarf guardian då jag gillade guardian under betan. Testade nog alla utom hunter. Men får dålig mersmak i munnen av namnet hunter efter att kört det i WoW och omöjligt att hitta grupper p.g.a 1289213380 hunters.

Och samma sak i DAoC..hunter = relativt värdelös för en grupp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Tja jag är öppen för förslag, så länge det är lite halvseriöst. Tänkte iaf köra en dwarf guardian då jag gillade guardian under betan. Testade nog alla utom hunter. Men får dålig mersmak i munnen av namnet hunter efter att kört det i WoW och omöjligt att hitta grupper p.g.a 1289213380 hunters.

Och samma sak i DAoC..hunter = relativt värdelös för en grupp.

När du skriver att en hunter blir värdelös för en grupp, menar du då att ingen grupp ville ha en hunter överhuvudtaget, eller att dom inte ville ha flera?
Jag kan förstå att det kan bli överflöd av en populär karaktär, så att det kan blir svårt att joina ett fellowship när dom redan har flertal hunters i gruppen redan, men inte att dom tycker att hunter är värdelös att ha i en grupp.

Förhoppningsvis blir det inte så i LoTRO?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Dissade lotro helt ibörjan, dels för att det inte såg så bra ut där Elfs börjar... och dels för att jag körde det på min bärbara vilket inte pallade spelet alls, det var muslagg o allt kändes stelt och fel. Betan hade dessutom inte high res texturerna, vilket gjorde att det inte såg bra ut överallt.

Testade sen som hobbit, på min stationära dator istället och det ändrade synen på spelet rätt mkt... samt att jag senare fick tag i high res texturerna.

Ang. tullen så har jag aldrig åkt på tull från play.com. Är helnöjd med dom hittills, får se hur de sköter lotro-preordern nu bara.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

När du skriver att en hunter blir värdelös för en grupp, menar du då att ingen grupp ville ha en hunter överhuvudtaget, eller att dom inte ville ha flera?

Mer som att det finns inte en enda sak som en hunter kan bidra till med i en grupp som ingen annan kan bidra med, det en hunter ska göra i en grupp är mer eller mindre DPS. Men en champion är minst lika bra dps. Samt "lättare" att spela då det inte spelar så stor roll om spelaren är newbie eller inte. Med range attacker kan det lätt gå illa om du råkar tabba till fel fiende och har på autoattack med pilbåge. Då får man helt plötsligt massor av adds, däremot om en melee gubbe tabbar så får han bara "out of range" meddelande typ.

Sen eftersom det kommer vara väldigt många hunters kommer det även finnas väldigt många dåliga hunters vilket kommer göra att klassen får dåligt rykte.

Citat:

Jag kan förstå att det kan bli överflöd av en populär karaktär, så att det kan blir svårt att joina ett fellowship när dom redan har flertal hunters i gruppen redan, men inte att dom tycker att hunter är värdelös att ha i en grupp.

Det svåraste är nog att få en fast grupp/guild där man bevisat att man inte är en dålig hunter, som inte redan har bra hunter(s). I mina ögon spelar det ingen roll vilken klass folk i gruppen kör så länge följande uppfylls.

a) De är inte idioter
b) Gruppen är tillräckligt balanserad för att klara av det gruppen bildades för.

Citat:

Förhoppningsvis blir det inte så i LoTRO?

Kan alltid hoppas, men om hunters får dåligt rykte av att dumma saker p.g.a. idioter som inte vet vad det gör och att de inte har ngt att tillföra en grupp som en klass inte kan göra eller gör bättre än hunters är det nog kört.

Men kan vara att det är jag som är lite negativ i min tankegång.

Permalänk
Medlem

Hunters e ju värdelösa i närstrid men det är ju bågen som är deras största fördel. Vilken klass som helst är ju värdelös om det sitter en kass spelare bakom tangentbordet.

Kan faktiskt köra lotro på laptopen som har ett par år på nacken
P4M 2.0 och 9000 mobility

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
*snipp* ... *snapp*

Tack för svaren, eftersom jag inte lirat WoW (eller liknade) så har jag inte varit tänkt dom tankegångarna, men det är nog sant det du skriver... troligen kommer jag nog ändå köra hunter som huvud karaktär, mest kanske för att jag kommer köra mestadels ensam (tror jag iaf) eller i mindre grupp, men kommer ju troligen bli tvungen att joina nått större grupp när det gäller dom lite svårare ställena..
och det är väl då problem kan uppstå om huntern blir ett sista hands val för en grupp..

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra, vad står det för er som bokat från play.com?

Kikar jag på bekräftelsen står det:
Item: Lord Of The Rings Online: Shadows Of Angmar (Pre-Order Bonus - Early Access!)

Tittar jag på orderstatusen på deras sida står det:
Lord Of The Rings Online: Shadows Of Angmar (PC Games)

Alltså det står ingenting om pre-order bonus - early access...

Permalänk
Medlem

Står samma för mig, men det står preordered som status.

Angående klasserna så tror jag champion kommer vara en populär klass. Själv ska jag köra Guardian... det är möjligt att det blir populärt också.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Tänkte också köra en guardian, om man läser verkar det vara burglar/Lore-master som är de som folk kommer köra minst. En lore-master lär nog vara alternativ två för mig. Verkar vara ganska intressant, beror på hur rolig den är att köra solo. Han inte så långt i betan med min lore-master. Men tyckte ändå guardian var roligast av det jag testade.

Permalänk
Medlem

Är själv fortfarande osäker på om jag ska köpa eller ej, då sommaren är på intåg och spelandet brukar hamna ganska långt nere i prioritetslistan.

Köper jag det blir det nog Lore-Master för min del. Tanken av att ha en kråka/björn som pet lockar (:)), fast är inte helt säker på vad Lore-Mastern:s roll är i en grupp. Är man en helare eller kör man som DPS? Spelade som Captain i betan ett litet tag till level 10, men den klassen kändes ganska trist.

Hann aldrig köra genom en instance, hur pass roliga är de? I World of Warcraft var de skittråkiga och tog ett bra tag innan man ens kunde bege sig in eftersom det alltid saknades någon viktig klass (tank/healer).

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Köper jag det blir det nog Lore-Master för min del. Tanken av att ha en kråka/björn som pet lockar (), fast är inte helt säker på vad Lore-Mastern:s roll är i en grupp. Är man en helare eller kör man som DPS? Spelade som Captain i betan ett litet tag till level 10, men den klassen kändes ganska trist

Nja, skulle inte kalla en lore-master healer. Men de har ju denna skill (Morale = HP):

Citat:

Beacon of Hope- Transfers morale to an ally or pet.

De är väl lite mera av en debuffer/CC gubbe om man tittar på skillsen

Citat:

Blinding Flash- A blinding flash accompanied by a loud crack and the smell of gunpowder causes the target to stop all action. Any damage caused to the target will break its stupor.

Typ har skills som gör att gubbarna "springer" saktare, slår saktare, tar mindre skada, skickar över lite av sin power till en annan player, drainar power från en fiende, överför power -> hp m.m. sen har de pets och kan slåss med stavar.

Är inte så jätteinsatt i Lore-master men verkar vara väldigt väldigt bra att ha i sin grupp.

Permalänk
Medlem

Ah, kom ihåg att de var healer eller dps i klassbeskrivningen - så fel man kan ha. Det där låter inte helt fel, verkar ganska intressant faktist.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Hann aldrig köra genom en instance, hur pass roliga är de? I World of Warcraft var de skittråkiga och tog ett bra tag innan man ens kunde bege sig in eftersom det alltid saknades någon viktig klass (tank/healer).

Körde inte så långt i betan, hann till chapter 3... det räcker om man är 2-3 pers i början så klarar man dom rätt lätt. Hade inte med en healer nån gång tror jag.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra med minstrel som primär gubbe

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Körde inte så långt i betan, hann till chapter 3... det räcker om man är 2-3 pers i början så klarar man dom rätt lätt. Hade inte med en healer nån gång tror jag.

Vet inte om detta stämmer, men det kanske finns några lätta instanser som jag missade, men den första jag var in i (The Great Barrow) med ett fellowship gick inte alls.... hehe
Vi var 5st mellan lvl 18-21, gick bra ända tills dom första tre spindlarna anföll samtidigt... (ca: 2k hp/var), sedan slog vi ihop vårat fellowship med ett annat gäng så vi blev totalt 10st, tyvärr blev det nå fel när jag skulle gå in, så jag kunde inte se vad som hände, men dom dog om och om igen, så det verkade inte vara allt för lätt, dessutom tog rustningarna grymt med stryk.
Dålig taktik eller brist på healers... vet ej....

(Jag antar att en instans är ett ställe/grotta där man spawnar upp där inne när man dör och inte spawnar upp vid närmaste resurrect ställe?)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

[qoute](Jag antar att en instans är ett ställe/grotta där man spawnar upp där inne när man dör och inte spawnar upp vid närmaste resurrect ställe?)[/quote]

Jo... det är en instans.

Upp till chapter 3 tycker iaf. att det var lätt, gjorde t.om en helt själv.. var väl 4 levlar högre än själva questet då dock. Men jag vet att det blir mycket svårare sen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo... det är en instans.

Upp till chapter 3 tycker iaf. att det var lätt, gjorde t.om en helt själv.. var väl 4 levlar högre än själva questet då dock. Men jag vet att det blir mycket svårare sen.

Tänker du då på questens som innebar att man hade med sig en eller flera NPC karaktärer som man skulle skydda?
Dog man på en sådan så spawnade man tillbaks där man fick questen...
dom var relativt lätta att köra igenom ensam, beroende på vilken LvL man var när man körde questen.
Annars måste jag ha missat flera instanser före The Great Barrow, för det är den enda jag känner till där man spawnade inne i grottan när man dog.
(Körde till Chapter 7 eller 8.)

Edit: Chapter 7 var det sista jag hade påbörjat.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Mjo, det var nåra såna quests jag gjorde... man hade alltid nästan nån npc med sig.

Har fått min key nu och har aktiverat.
Kommer att köra på RP servern Laurelin, dock är jag ingen "RP-nörd" men har hittat en trevlig "guild" (kinship) som kommer att köra där. Sen anser jag att det adderar till LOTR-upplevelsen om man kör på en RP server.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Sablar, är nu redigt sugen på Lotro.

Är det försent att fixa subscription-rabatten?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Serverarna är uppe... dock inte officiellt. Men det går att spela.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Aktiverat och klart, kör på Evernight. Är själv inte så sugen på att köra på RP servers p.g.a så kallade RP-nazis som det verkar finnas gott om. Var en 20+ sidors post på officiella forumet där det bråkade om bokstaveringen i ett namn..wooo verkligen ett ställe jag vill spela på

Permalänk
Medlem

Skumt... går det aktiver fast det står LOTRO Pre-order key activation starts 14th April, at 08.00 GMT.?
Lär väl prova jag med då..... fast det var grymt segt o komma in på sidan....

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett coolt spel, kommer det att ha månadskostnad?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Det går att spela nu, servers har varit uppe sen 15:08 idag. Däremot ska jag byta server. Evernight har blivit den inofficiela spanska servern. Så kommer inte stanna kvar där.

Permalänk
Medlem

Mmm.. därför jag tycker RP servern är bättre... lite striktare regler och mogna spelare (förhoppningsvis).

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >