Permalänk
Medlem

Är det Lord Of The Rings Online: Shadows Of Angmar (Pre-Order Bonus - Early Access! som du har beställt?

Tänkte beställa jag med, men är osäker på vad man får?
Verkar som om man betalar för 'Early Access' och sedan iaf blir tvungen att betala för att få själva spelet?

Edit: LoTR:O Pre-Order FAQ
"If you buy a Pre-order pack, please note you WILL also need to get the full retail pack in order to continue playing. Most retailers either charge you full price for the Pre-order and then send you the full retail pack free at launch, other retailers might charge you a few Euros for the Pre-order pack and then deduct this cost from your purchase of the full retail pack. Please check with the retailer at time of purchase."

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Du får preorder + final om du beställer från play.com.

"Order Lord of the Rings Online: Shadow of Angmar now and get Early Access to the game from 14th April 2007, 10 Days before anyone else! Once you've placed your order you will be sent an email confirming this fantastic offer and other Early Access goodies! Your Instructions and Early Access key will be sent by e-mail to you just ahead of 14th April so be sure to check your inbox! This offer closes on 12th April 2007."

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Hur vet du att du får 'final' oxå? Så att det inte bara är 'Early Access' som det står ??

Om det inte är samma som jag länkade till ovan, så länka gärna till sidan där man kan beställa Pre-Order + att man får DVD:n med spelet.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Kan man få tag på en beta key någonstans?

Permalänk
Medlem

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=159178

Kräver att du reggar dig på deras sida för att få tillgång till nyckel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Hur vet du att du får 'final' oxå? Så att det inte bara är 'Early Access' som det står ??

Om det inte är samma som jag länkade till ovan, så länka gärna till sidan där man kan beställa Pre-Order + att man får DVD:n med spelet.

Dels för att Play.com listas på lotro-europe.com som en av de som har pre-order dealen. Förbeställer du från t.ex webhallen tror jag inte att du får early access med (är inte säker på detta).
Och dels för att de inte skulle ta c:a 370kr för bara early access, om du läser titeln på själva varan så står det Bonus också, dvs. du får det med utöver det "vanlliga" spelet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

game.co.uk:
Pre-Order utan Bonus £24.99 (344:-)
Pre-Order Special Edition - GAME Exclusive £49.99 (688:-)

codemasters.co.uk:
Pre-order Bonus Pack - Download Version £4.99 (67:-)
Pre-Order PC-DVD utan Bonus £31.49 (433:-)

Så ungefär 100:- (344:-) billigare på Play.com med Bonus Pack verkar ju vara en bra deal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=159178

Kräver att du reggar dig på deras sida för att få tillgång till nyckel...

Dom var slut :/

Permalänk
Medlem

Fileplanet har nog kvar...
http://www.fileplanet.com/promotions/lotro/eu/landing.aspx

Det är lite förvirrande det här med preorder.. verkar som man kan köpa en speciell preorder box också. Men det har inte play.com ser det ut som... de verkar ha nån annan deal, dock är det early access... men... om man inte har spelet då? Nåja... skulle inte förvåna mig om det går att uppgradera från betan, ska komma en stor uppdatering imorrn.

Visa signatur

Permalänk

kommer lotro kosta pengar att spela?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
kommer lotro kosta pengar att spela?

Ja och Nej, Beror på vilket alternativ du väljer, om du beställer ett 'Pre-Order' paket före releasen av spelet (24 April) så får du en 'Founder’s Program code' som ger dig möjlighet till två extra alternativ som inte kommer vara möjliga att ta efter att spelet släppts.
Dessa två alternativ är:
Lifetime subscription £99.99, (€149.99) - Spela så mycket du orkar utan månads kostnad, enda som kommer kosta är att köpa expansionerna. Om du skulle tröttna på spelet sen, så blir det nog inte allt för svårt att sälja ett konto som är gratis att spela med.
6-month subscription discount – equivalent to £5.99 per month (€8.99) - Ett billigare betalnings alternativ. (£35,94 / €53,94)

Sedan kommer dom "vanliga" betalnings sätten:
• Månadsbetalning - £8.99/€12.99
• 3 månaders - £25.47 / €35.97 (£8,49 / månad)
• 6 månaders - £47.94 / €65.94 (£7,99 / månad)
• 12 månaders - £83.88 / €119.88 (£6,99 / månad)

Edit: Pre-Order ger dig även tillgång till att börja spela 10 dagar före (14 April) alla andra och blanda inte ihop Pre-Order med enbart förhandsbokning av spelet.

Edit 2: OBS! Priset på 1/3/6/12-månaders betalning är FEL fick jag nyss reda på, dom har inte släppt priset än.

Visa signatur

Permalänk

Alla servarar nere? :'( innstallerade det pricis men det ser ganska kärvt ut...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Det var en patch igår... men 17:25 borde det ha funkat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var kan man ladda ner klienten ? Har en nyckel men kan inte ta ner klienten från http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=158270&sk... då den sidan startar om min dator...

Permalänk
Medlem

Finns på piratebay tror jag. Annars kan du väl installera en annan webläsare o testa.

EDIT:
http://www.fileplanet.com/169391/160000/fileinfo/Test-Client
http://www.arena51.be/lotro
http://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/lotro/beta/latest/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Var kan man ladda ner klienten ? Har en nyckel men kan inte ta ner klienten från http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=158270&sk... då den sidan startar om min dator...

Prova att högerklicka och spara länk som

http://futurenet.vo.llnwd.net/o2/uk/cvg/static/lotro.new/lotr...

Permalänk

är det bara för mig som servarana fortfarande är nere? :'(

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

... Då var beta testen över.....

Här är ett par av dom bilder jag tog under spelets gång....

Tog 180+ bilder på allt möjligt... Maps/Inventory/Crafting/HUD/Questlog/Character Creation osv..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tyckte ni om spelet ni som körde betan nu i slutskedet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

jag tyckte det var en stor besvikelse

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var underbart.... grymt snyggt, stort utbud med blandade quests, häftiga raids som monsterspelare mot hobbitarna/dvärgarna m.m.

Jag tror det kommer bli en stor utmanare till WoW...

Edit: LotRo Fan Video - In game - Filmklipp som visar lite av dom olika karaktärerna... dock dålig kvalité .. som vanligt på youtube..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är servern nere nu? ja kan inte ens connecta

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
är servern nere nu? ja kan inte ens connecta

Ja, betan är stängd, servrarna (6st) kommer upp först den 14:e, då dom som "anmält" sig till "Early Access" för att börja spela den riktiga versionen.

Edit: Här är alla 180 bilder jag tog under beta testen.... väldigt blandade bilder....

( http://www.box.net/shared/0dvmm9agt0 )

Klicka på 'Download' för att se bilderna i full storlek (1920x1200) och kvalité.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu kan ja lira iaf

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tyckte det var underbart.... grymt snyggt, stort utbud med blandade quests, häftiga raids som monsterspelare mot hobbitarna/dvärgarna m.m.

Jag tror det kommer bli en stor utmanare till WoW...

Vilka klasser/raser spelade och vilken/vilka var roligast?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
jag tyckte det var en stor besvikelse

Du har inte lust att utveckla dig lite?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

blev positivt överaskad när ja testade, riktigt snyggt spel. fanns mycket och intressanta questar, klasserna verkade rätt intressanta(även om det var för få). tror detta kan bli bra

en fråga till nån som vet lite mer.. vad går end game ut på i detta spel?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Du har inte lust att utveckla dig lite?

Tyckte det känndes otroligt "stelt" på nått sätt och allmänt segt, UI:n gillade jag heller inte (hört att det ska gå göra om men man orkar inte lägga ner tid på det pricis när man startat spela), grafiken vart jag inte speciellet tänd på hade allt på ultra high men men, lite för få raser och inga diräckta motståndar raser som det skulle växa fram ett hat mot (t.ex. World of Warcraft jag har spelat med Alliancen under hela min tid och så får jag ser en från horde ger jag allt för att få död på han/hon hur illa mina odds än är).

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Körde betan lite. Min uppfattning är att det är typ en blandning av Dark Age of Camelot och World of Warcraft. Men det lyckas inte blanda det på ett bra sätt.

Animationerna av speciellt elves när de springer är urusla. Ser ut som man springer med en pinne up där bak. Det finns alldeles för få klasser, endast 5 stycken tror jag det är.

Problemet med det grafiska gränssnittet är att ikonerna smälter in i det på ett dåligt sätt. Det är svårt att se vilka ikoner som gör vad och överhuvudtaget om det är en knapp eller bara en dekoration på UI. Har ingen värstingdator men grafiken duger, inget man precis börjar dregla över.

Skulle jag köpa det? Ja kanske om det inte kostade nästan 500:- vilket är lite väl dyrt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vilka klasser/raser spelade och vilken/vilka var roligast?

Körde mest med en Hunter/Man (LvL 18) - Jag gillade nog denna bäst, men vad jag läst kommer nog Hunter vara den klass som 'inte' kommer få plats när det ska köras partyn (fellowship).
I början var den bra att köra med ensam då man lätt kunde ställa sig på en stor sten och skjuta pilar på allt som röde sig runt om utan att ta skada själv, men detta fixades till.. så länge monstret inte kan komma åt dig (göra skada) så kan inte du heller göra skada på monstret.
Visst, det kan ju kallas fusk att ställa sig på en sten, men man borde ju kunna göra skada med en pilbåge även om man står högre upp än vad monstret gör.
Ofta hann man göra så stor skada på monstret att man hann skjuta ihjäl det innan det hann fram till än själv och gjorde skada. (när man stod på marken)

Har lite dålig koll på vad som påverkade hur mycket HP man har? om det var klassen eller rasen, iaf så hade Hunter/Man mindre än andra karaktärer på samma eller lägre level.

Körde även en Lore Master/Elf - Jag körde bara denna upp till LvL 12 - En magiker som kunde ha en 'pet' med sig och även 'heal:a' andra eller sin 'pet',
eftersom jag inte körde upp denna så högt i LvL så fick jag aldrig tillgång till att skaffa mig en egen björn, utan fick hålla mig till min egen lilla kråka
dessutom fick jag aldrig tillgång till allt för många spells att prova, men det var helt OK att knata runt med en kvinnlig Elf med spetsiga öron o grilla orcher med sina eldbollar

Dom andra klasserna och raserna provade jag mest lite kort bara...

En Ministrel/Dwarf - Gjorde skada på sina fienden genom att spela lite på sin Banjo! alt. svinga sitt svärd
Denna klass är den stora 'heal:ern' i en grupp.

En Burglar/Man - Testade denna karaktär för att se hur högt man kunde levla utan att döda en enda sak och utan att joina något fellowship. En burglar har möjlighet att göra sig 'osynlig' och smyga in bland fienden för hitta/hämta det man letar efter i sin quest (dock blir man synlig när man plockar upp något).
Lyckades köra upp den till LvL 10 innan betan tog slut (utan vapen).

Men som sagt, läste aldrig på om vad den stora skillnaden var mellan raserna, utan provade mest för skojs skull lite olika typer.

Edit: Glömde ju bort att jag även körde monster.. när man spelar monster så börjar man med en LvL 50 karkatär (finns fem olika att välja på) och så får man quests (ungefär av samma typ som när man kör vanligt), dessutom kan man köra stora raids mot t.ex. en fästning fylld av dvärgar o dyl. (Dessa är då NPC's).

Dock verkar monster delen inte vara i kontakt med den vanliga världen. (Det kan hända att det går att slåss mot andra monster (ej NPC's) när man väl kommer upp på högre level?)

Classes/Races info: http://lotrovault.ign.com/View.php?view=GameInfo.Detail&id=3

Edit 2: Rorax, spelet kosta ca: 360:- (inkl. frakt) om du beställer det från play.com , dessutom betalar du då för dom extra £4.99 som dom tar för att få 'early access' och börja spela 10 dagar före den officiella starten. (Så det blir ca: 295:- för spelet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Rorax, spelet kosta ca: 360:- (inkl. frakt) om du beställer det från play.com , dessutom betalar du då för dom extra £4.99 som dom tar för att få 'early access' och börja spela 10 dagar före den officiella starten. (Så det blir ca: 295:- för spelet)

Problemet med play.com är att man kan råka ut för lite roliga tullavgifter m.m. av det som jag läst (om det nu inte ändrats). Sen står det 2-5 dagars leveranstid. Vilket innebär att man då missar flera dagar.

Däremot kan man ju köpa en 10 dagars pre-order pack som digital download från:
http://www.codemasters.co.uk/eshop/more-details.php?digitalit...

Men då är den stora nackdelen att man får betala även för spelet. Någon som har koll på vad det skulle kosta bara för spelet utan pre-order pack från play.com om man skulle råka ut för tullavgifter m.m.? Blir det fortfarande billigare än exempelvis webhallen? Och får man då spelet till den 24 april eller skickar dom spelet den 24 april?