Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Jag vill inte på något vis kritisera dina piercingval, men vad får man ut av ett antal ringar och dyl som aldrig syns? (Bortsett från vid diverse intima situationer.)
EDIT: Kanske kan vara som i Rosenströms låt eventuellt.

http://tribe.se/ Har förövrigt ganska så bra bilder och information angående just piercingar.

Ptja för min egen del var det att jag gärna vill kunna fortsätta med mitt piercing intresse och ändå kunna se respektabel ut på jobb. Så då får man glatt välja dom inte inte syns lika ofta.

Sen var det dessutom enda stället jag inte testat pierca.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekomendera en tatuerare i Sthlms-området? Letar efter ett område som man känner att man kan gå tillbaka till. Har ingen tatuering själv än, men min polare har tagit 3st på 3 olika ställen och inte varit speciellt nöjd med något ställe (minns dock inte vart han har varit)...

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

http://www.tattoo.se/forum/

Här kan du få hjälp med att hitta en duktig tatuerare i sthlm.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Någon som kan rekomendera en tatuerare i Sthlms-området? Letar efter ett område som man känner att man kan gå tillbaka till. Har ingen tatuering själv än, men min polare har tagit 3st på 3 olika ställen och inte varit speciellt nöjd med något ställe (minns dock inte vart han har varit)...

Min brorsa har lagt ner ganska mkt tid och pengar på tatueringar och han körde här --> http://www.tattoozone.se/
Ägaren är iaf bra, han har vunnit massa priser osv.. och det var han som tatuera brorsan, har en polare som fixat en där av en lärling typ som var bra och han är nöjd

Bästa är endå att åka och snacka med ett par ställen så får du ta in personliga intryck och så kan du ju komma undan billigare på annat håll om du dealar lite

Permalänk

Har funderat länge på att tatuera mig och är väldigt sugen på en personlig tatuering. Är då dock inte bäst i världen på att rita själv, någon som vet ett forum där man kan få hjälp med att framställa just den bilden? Att gå till en tatuerare och be ahn rita funkar inte då det kommer att ta aldeles för långt tid. Vet vad den ska innehålla, men måste få den att sammanflyta på et snyggt sätt.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har precis varit och gjort min 8:e scarification eller hur många jag är uppe i nu. Denna jag gjorde idag räknar jag som 1
Är inte så nöjd med dem jag har precis ovanför brösten, men dem ska fixas till. Dem under är jag grymt nöjd med dock.

Blodigt värre...

Nu ska jag bara i med lite salt+citron och sen helosan.
Sen på med plastfolie i 24h.

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

sjukt enligt min mening, men tycker man det är snyggt så får man naturligtvis göra det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkstormz
Har precis varit och gjort min 8:e scarification eller hur många jag är uppe i nu. Denna jag gjorde idag räknar jag som 1
Är inte så nöjd med dem jag har precis ovanför brösten, men dem ska fixas till. Dem under är jag grymt nöjd med dock.

http://img247.imageshack.us/img247/7678/dsc00819ov6.jpg
Blodigt värre...

Nu ska jag bara i med lite salt+citron och sen helosan.
Sen på med plastfolie i 24h.

Vart gjorde du den och hur mycket gick den på?
Funderar på att skaffa scarification jag med

Permalänk
Medlem

Fan vad stört att ha ärr med vilje... =/ Vill man bli snittad ere bara att gå till Rosengård och skrika heil hitler... hmm... Well, jag fattar inte poängen... Vad man vill uppnå...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Fan vad stört att ha ärr med vilje... =/ Vill man bli snittad ere bara att gå till Rosengård och skrika heil hitler... hmm... Well, jag fattar inte poängen... Vad man vill uppnå...

Stört och stört håller jag inte med dig om. Utan det är en form av bodymodification lika som tatuering/piercing är men scarfication är bara en "värre" typ av bodymodification.

Om du frågar mig så vill jag inte speciellt "uppnå" något med att jag vill skaffa scarfication (har redan implantat) utan jag vill kolla hur långt jag kan gå med min kropp samt jag tycker det är snyggt. Därför vill jag göra det bland annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Stört och stört håller jag inte med dig om. Utan det är en form av bodymodification lika som tatuering/piercing är men scarfication är bara en "värre" typ av bodymodification.

Om du frågar mig så vill jag inte speciellt "uppnå" något med att jag vill skaffa scarfication (har redan implantat) utan jag vill kolla hur långt jag kan gå med min kropp samt jag tycker det är snyggt. Därför vill jag göra det bland annat

Så ska det låta. Jag har själv tattueringar och tycker det är så långt ngn människa bör gå, för mig är scarification bara sjukt i huvet - men, det är sådana formuleringar och argument som verkligen får en att tänka till. Det är precis som med tattueringar, skit i vad alla andra tycker, gör det du vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
Så ska det låta. Jag har själv tattueringar och tycker det är så långt ngn människa bör gå, för mig är scarification bara sjukt i huvet - men, det är sådana formuleringar och argument som verkligen får en att tänka till. Det är precis som med tattueringar, skit i vad alla andra tycker, gör det du vill.

Tack för att du stöttar mig.
Trevligt att någon vettig person förstår en
Så länge man gör sakerna för sin egen skull så gör allt du vill och låt ingen hindra dig som jag brukar säga.

Permalänk
Medlem

www.eviltwinstattoo.se gör så jäkla snygga och välgjorda tatueringar så det finns inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Vart gjorde du den och hur mycket gick den på?
Funderar på att skaffa scarification jag med

AnT Bodyart

Det kostar väl cirka 1500-2500kr/h att göra. För mig kostar det ingenting då det är en vän som jobbar där som gör allt jag vill ha

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

http://www.citytattoo.nu/

Där jag tattuerar mig, asbra gôbbar verkligen

Permalänk
Snusfri

Har nästan en scarification kom jag på, dum som man var när man var yngre så karvade man in ett hjärt med exets namn i, är väl hmms 8 år sen nu och den syns ganska så tydligt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Helt glömt bort hur man gör thumbnails.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkstormz
AnT Bodyart

Det kostar väl cirka 1500-2500kr/h att göra. För mig kostar det ingenting då det är en vän som jobbar där som gör allt jag vill ha

Okej gött
Får se om man kanske åker dit och gör det eller hör med vännen Samppa om han är billigare

Hehe den första i handen var ju riktigt cool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Tack för att du stöttar mig.
Trevligt att någon vettig person förstår en
Så länge man gör sakerna för sin egen skull så gör allt du vill och låt ingen hindra dig som jag brukar säga.

Klart vi stöttar dig, iaf jag och han

Menar det du gör på dig är för dig och ingen annan, det är ju trotsallt du som ska leva med det resten av ditt liv.
Snyggt blev det också.

OnT:
Ska äntligen fixa till mina två stjärnor på underarmen, ska bli fett skönt att äntligen få det gjort

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Var o beställde tid för en ny tattuering, ska binda samman två av mina tidigare. En drake som går runt armen, och ett japanskt tecken. Ska bli vindar, blommor, moln och vågor. Den 11e mars är det dags.

Återkommer med bilder på de jag har nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Klart vi stöttar dig, iaf jag och han

Menar det du gör på dig är för dig och ingen annan, det är ju trotsallt du som ska leva med det resten av ditt liv.
Snyggt blev det också.

OnT:
Ska äntligen fixa till mina två stjärnor på underarmen, ska bli fett skönt att äntligen få det gjort

ja det är ju klart som fan att det är för min skull och ingen annans
Vad blev snyggt?

Okej nice med tatuering snart för dig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
http://www.citytattoo.nu/

Där jag tattuerar mig, asbra gôbbar verkligen

Kan inte annat än att hålla med. Duktiga konstnärer, trevliga och så lirar de metal
under tiden

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Kan inte annat än att hålla med. Duktiga konstnärer, trevliga och så lirar de metal
under tiden

Haha ja, bara metal så det förslår - en utav dem satte typ på ngt av countryhållet en gång, de andra slutade tattuera o vägrade fortsätta typ innan han bytte låt

Permalänk
Snusfri

Nästa fredag gör man förmodligen en Earl och en medusa

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har endast tre gaddningar nu, sparar pengar så att jag kan göra fler..
Ska fylla upp min vänsterarm (den med pinuppan) och göra en full sleeve.

Min vänsterarm

Min högerarm

Mitt bröst

Har snott det undre motivet härifrån:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjenare tjenare!
Har funderat ett tag nu på att kanske skaffa sig en tattoo, vet dock inte var och exakt vilket motiv man ska gå på. Det står mellan att köra på benet alt. underarmen. Vad säger ni som har tatueringar, bästa ställe för en rookie? ;D
Är dessutom på jakt efter en snygg och ganska enkel (vill inte ha så himla inveklad etc då de e första) tribal drake.. Jag vet de kan ses ganska mainstream med tribal men tycker dom i regel är väldigt snygga och drakar är grymt tuffa.
Så, har ni några tips och så eller saker man ska tänka på?

Mvh Nalta

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Skaffa INTE på undersidan armen som första tattuering. Jag har en drake på armen som är under t-shirtgränsen och det händer då och då att jag verkligen ångrar mig. Inte motivet i sig utan placeringen.

Gör din tattuering på utsidan vaden, det är skitsnyggt, speciellt på beachen och då väljer själv när du visar den. Placeringen är tråkigare, men ångrar du inte den tattueringen så kanske du sedan är redo att göra en som kommer att synas hela tiden. En liten varning är väl dock att många arbetsgivare har emot tattueringar som är på väldigt synliga ställen, såsom underarm.

Permalänk
Medlem

Det är sant det du säger, tänkte inte genom alla aspekter så som arbetsgivare etc. Hittar jag ett trevligt motiv så blir det en på benet då skulle jag tro.
Tack för svaret Impera, uppskattas =D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Min nästa tatuering ska innehålla siffror. Men vet inte riktigt vad jag ska välja för teckensnitt på dom. Vill ju inte ha nåt som ser allt för vardagligt ut men det ska ändå vara lättläst.

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Min nästa tatuering ska innehålla siffror. Men vet inte riktigt vad jag ska välja för teckensnitt på dom. Vill ju inte ha nåt som ser allt för vardagligt ut men det ska ändå vara lättläst.

Bläddra igenom bland de fonter som finns på www.1001fonts.com
Du läre hitta nått du gillar där

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro