Behöver hjälp med databas frågor

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med databas frågor

Just nu så håller jag på databas teori frågor som är så jävla tråkiga men jag måste lämna in dom för att få bättre en G. Det är några frågor som jag inte har lyckats hitta svaren på så jag skulle vara tacksam om ni skulle kunna hjälpa mig lite.

dom frågorna som jag har fastnat på är

1. Vad betyder följande mönstersträng: SOM "##??##"

2. Vad exakt ska man skriva i ett villkorsfällt om man vill få fram alla poster som börjar med tecknen c eller k och som slutar med vilket tecken som helst bortsätt från tecknen o eller e? Posten skall desutom innehålla exakt 5 tecken.

3. Anta att vi har ett fält som visar leveransdatum för olika artiklar. Hur ställer man ett vilkor som visar alla artiklar som har levererats dem senaste 4 dagarna

4. När man vill visa information från relaterade tabbeller samtidigt vilken typ av formulär använder man då oftast?

5. Om man skall överföra en acces rapport till word i vilket format sparas rapport filen?

6. Vad är en .xsd-fil förnågot?

7. Vad gör man om man vill se vilka fält som finns i tabellen eller frågan som formuläret är baserat på om man befinner sig i formulärets designläge.

Jag har 50 frågor att svara på och det är dom här 7 som jag inte har lyckats hitta svaren på så jag skulle vara skit glad om ni skulle kunna hjälpa mig.