Ni som jobbar vad är er månadslön?

Permalänk
Medlem

Ni som jobbar vad är er månadslön?

Kollar lite om vi som hänger på ett datorforum tjänar mer lr mindre än medelSvensson.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Vad tjänar medelsvensson då?

Permalänk
Medlem

Svenssons får mellan 22-24 000 i månaden.
Då pratar vi om en man/kvinna runt 30-40 år.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

"jobbar inte" - Studerar

Permalänk
Medlem

Skulle tippa att ganska många här som jobbar hamnar i kategorin 25k+.
Datarelaterade jobb ger väl i allmännhet något högre lön än så efter ett par år i yrket.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag har ju prestationslön med garanti. Så en bra månad ligger jag runt 22-23 och en dålig hamnar jag på garantilönen som är på 17 700.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar deltid som supporttekniker mot timmlön, hade jag dock jobbat heltid med samma lön hade jag fått drygt 20 000 i månaden. 18 år.

Visa signatur

Gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem

Det är nog bara en liten del som jobbar med datorrelaterade yrken här.

Jag studerar så jag tjänar ju bara lite cash från CSN. Efter oktober kommer jagh nog ligga runt 20 innan skatt och svartjobb:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Då jag läser på högskola så jobbar jag endast på sommaren, då med en lön på ca 19,5kkr + plockbonus före skatt (jobbar på ett lager).

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

26 609:-

43 år .. 2-årig gymnasium jobbar som el-automationsmontör mm. såsom styr & reglerutrustningar till livsmedelsindustrin.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag studerar för tillfället men i sommar kommer jag att tjäna 79.52 kr/h vilket borde bli 13 995 kr/mån.

Permalänk

Tjänar ca 30 k, fast Norska då. Ska över 400 k innom 1 år är målet (altså i året). Har iofs bara jobbat i ett par år.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

Tjänar 16000 innan skatt. Jobbar som elmontör och hoppas rätt mycket på löneförhöjning nu i maj.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

haha höll på att välja fel ålder!

men men om man säger en lögn tillräckligt ofta så blir den sann!

fast grejen är väll det att 25år, med en univeristets-/höskole-utbilning , inte ger så många år i branchen ... eller det är iaf min teori eller så är jag bara dålig på att löneförhandla... iofs så var högsta kategorin 25k... ähhh jag flummar nog bara

Permalänk
Medlem

2006 började jag jobba i slutet av maj och en 8-10 veckor framåt. Sen jobbade jag extra några helger.
Fick de året dryga 90000kr i brutto, så det borde betyda ungefär 7500 i månaden i snitt.
Pluggar samtidigt så det finns inte tid till så mycket.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Strax under 22k.
Ligger på grundlön just nu eftersom det är första året jag är anställd, ska ha löneförhandling strax så det kan stiga lite kanske

22år, Gymnasium +2 år KY utbildning
bredbandstekniker

Kan vara kul om ni skriver lite utbildning och vad ni gör, ger lite mera kontrast och koll!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Arbetslös för tillfället, inga bidrag. (Lever på sparade pengar just nu). Men tidigare hade jag 17k före skatt, heltid.

Permalänk
Medlem

Ca 24000 i månaden före skatt.

Montör på Volvo. Är inhyrd så jag har snittlön för dom anställda på volvo.

Permalänk
Medlem

Strax under 34k.
Universitetslektor i matematik vid universitetet. Undervisar och forskar.

31 år gammal, 12 års högskoleutbildning. Magister, licentiat och doktorsexamen i matematik. Även läst en del datalogi och mat-stat kurser.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Strax under 34k.
Universitetslektor i matematik vid universitetet. Undervisar och forskar.

31 år gammal, 12 års högskoleutbildning. Magister, licentiat och doktorsexamen i matematik. Även läst en del datalogi och mat-stat kurser.

OT: Ganska imponerad, 12 års högskoleutbildning är inte lite, speciellt när vi snackar om advancerad matematik.

Permalänk
Medlem

"Jobbar inte går på bidrag helt ok."

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Pluggar och lever på bidrag/föräldrar. Söker dock extraknäck/sommarjobb.

Permalänk
Medlem

21200 i grundlön, med alla jour ersättningar och övertid så landar jag på runt 30-35k i månaden före skatt

Permalänk
Medlem

Lever på mina föräldrar, studiebidrag, inackorderingsbidrag och pengar från min morfar.

Pluggar gymnasium

Visa signatur
Permalänk
Medlem

25 år, tjänar 17K brutto men på ett ganska ungt företag så man får offra sig ett tag. Har bra bonussystem om företaget skulle sälja mycket någon månad.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

pokerproffs aka grinder mellan 10-20rent varje månad hoppas kunna snitta 30 när jag tar steget upp. tyvärr är bankrullen förliten just nu.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Tjänar ca 30 k, fast Norska då. Ska över 400 k innom 1 år är målet (altså i året). Har iofs bara jobbat i ett par år.

jobbar själv i Norge, vart jobbar du?

till topic: jag har en månadslön på 40 000:- efter skatt. Med full norge skatt= skit mycket!!!!

jobbat i Norge sen Januari.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Pluggar, går på timmar med. Snittar 3000:- på det.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tjänar 16000 innan skatt. Jobbar som elmontör och hoppas rätt mycket på löneförhöjning nu i maj.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc

Kan vara kul om ni skriver lite utbildning och vad ni gör, ger lite mera kontrast och koll!

Okej, kan uppdatera lite. Gymnasium 3 årigt - elprogrammet , gren elektronik inriktning PC.
1 år påbyggnad - Data med elektronik.
1 termin naturvetenskaplig komplettering och 1.5 termin elprogrammet installation på komvux. Läste BB1, BB2 och elinstallation.

Bygger bl.a. apparatskåp till industrin i flera olika länder.
Allt från renings och pappersverk till växelvärmeskåp till banverket. Har blivit en hel del styrning till målerianläggningar på sista tiden.

Så mina 16 000 är lite lågt egentligen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

utbildad bagare (lagt på hyllan) Jobbat sen i oktober hos mina föräldrar som driver lantmäteriföretag 18500 nästa löneförhandling i september..
kollega som jobbat i 2 år där (iof med högskoleutbildning) har 26500 innan skatt

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |