Ni som jobbar vad är er månadslön?

Permalänk

19 år, tjänar just nu runt 40 k i månaden innan skatt. Jobbar skift inom ett skitigt industriarbete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
19 år, tjänar just nu runt 40 k i månaden innan skatt. Jobbar skift inom ett skitigt industriarbete.

Ojdå... får man fråga hur det kommer sig att du är så välbetald?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Ojdå... får man fråga hur det kommer sig att du är så välbetald?

Antagligen samma som anledningar som för mig. Mycket övertid, helgarbete. Och skitiga och fysiskt tunga arbeten är också ganska välbetalda.

Jag har dessutom en hel del extra för skaderisken, hehe.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

46

4550kr/månad

jobbar natt på McDonalds.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Antagligen samma som anledningar som för mig. Mycket övertid, helgarbete. Och skitiga och fysiskt tunga arbeten är också ganska välbetalda.

Jag har dessutom en hel del extra för skaderisken, hehe.

Okaj...
Dock har jag inget för extra för våldsamma patieneter, våldsamma utomstående, tunga förflyttningar av pat, blodsmitta och sån skit...

Blev huggen i armen av en pat i förra veckan med en begagnad kanyl. Fick ett snitt av en pat för ett litet tag sen, ärret kommer nog aldrig gå bort. Fick inte något för det...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Ojdå... får man fråga hur det kommer sig att du är så välbetald?

Ja, som Sando sa så är det en del övertid och helgarbete, samt mestadels nattskift.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Ja, som Sando sa så är det en del övertid och helgarbete, samt mestadels nattskift.

Vad ligger timlönen på?

Permalänk
Medlem

Jag fick mig en funderare över hur mycket mitt risktillägg är Idag lastade jag ur en båt med eucalyptus från Kongo. I lastrummet hittade jag 4 skorpioner (såg ut som tusenfotingar men besättningen sa att det var skorpioner), 2 giftiga ödlor och en bunt döda fåglar. Skorpionernas gift dödar inom ett dygn enligt besättningen. En arbetskamrat hittade en liten spindel igår. Han tog hem den och la den tillsammans med sin tarantula för att se hur länge det skulle ta innan den lilla blev uppäten. I morse låg tarantulan med buken i vädret.

Dessutom blev jag nästan krossad av 2.5 ton trä. I lastrummet bredvid dog nästan en kille när båtskranen gick sönder och en grip föll ner.

Men.. jag har 45e i timmen

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Sando: Vad menar du med 45e? 45 kr i timmen eller vad? kanske missuppfattade det hela :S

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Sando: Vad menar du med 45e? 45 kr i timmen eller vad? kanske missuppfattade det hela :S

Sando
Medlem

Plats: Jakobstad, Finland

Kvalificerad gissning: Han menar 45 euro

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

19.5k månaden

lagerarbetare

23år, jobbat som fast i 2 år, innan som vikarie i 2 år.

ganska slappt ibland så har jag bra arbets tider tycker jag!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Studerar just nu och tar fullt studielån vilket blir ca 7200 spänn i månaden.

Extrajobbar som tentavakt och drar in mellan 1000-2500kr i månaden på det.

Permalänk
Medlem

27år.

Jobbar som programmerare i USA. Tjänar motsv. 47K SEK i månaden + bonus.

Var bättre förr, dollarn rasar juh.....

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem

"Jobbar onsdagskvällar, samt studerar" = ~2000kr efter skatt + studiebidrag

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
27år.

Jobbar som programmerare i USA. Tjänar motsv. 47K SEK i månaden + bonus.

Var bättre förr, dollarn rasar juh.....

Känns lite halvt som en penismätartråd, men jag måste erkänna att det var ingen dålig penning. Lever lyxliv, eller dyra och onödiga utgifter?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Vad ligger timlönen på?

När jag tar 12-timmarsskift på nätterna(vilket är vad jag mestadels gör) så tjänar jag mer än 200 kr/h. Passar på att slita ut mig nu innan jag ska in i lumpen så att jag har en klump pengar att spendera på resor osv. när jag muckat.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad lönen för logistiker ligger?
Eftersom jag är intresserad av logistik så undrar jag hur mycket de tjänar när de kommer ut i arbetsmarknaden?

Tack på förhand.

Edit: Hittade http://www.scb.se/templates/Standard____36110.asp

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

18 år, två skift- industriarbete. Anställd ett par veckor. 18 750 + ev. bonus/mån. Känns helt okej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag fick mig en funderare över hur mycket mitt risktillägg är Idag lastade jag ur en båt med eucalyptus från Kongo. I lastrummet hittade jag 4 skorpioner (såg ut som tusenfotingar men besättningen sa att det var skorpioner), 2 giftiga ödlor och en bunt döda fåglar. Skorpionernas gift dödar inom ett dygn enligt besättningen. En arbetskamrat hittade en liten spindel igår. Han tog hem den och la den tillsammans med sin tarantula för att se hur länge det skulle ta innan den lilla blev uppäten. I morse låg tarantulan med buken i vädret.

Dessutom blev jag nästan krossad av 2.5 ton trä. I lastrummet bredvid dog nästan en kille när båtskranen gick sönder och en grip föll ner.

Men.. jag har 45e i timmen

Behöver dom extra personal eller? Är villig att riskera mitt liv för 45e i timmen, bättre än att ha hand om psykopater, våldsamma tanter med kanyler, och påtända flickor som gör allt för att döda en, samt fyllegubbar som slås och slår ner allt i sin väg. Det får jag bara 109 kr för...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Behöver dom extra personal eller? Är villig att riskera mitt liv för 45e i timmen, bättre än att ha hand om psykopater, våldsamma tanter med kanyler, och påtända flickor som gör allt för att döda en, det får jag bara 109 kr för...

In fact, det behövs mer folk xD

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
In fact, det behövs mer folk xD

Vart skall jag vända mig? Boende? Behöver jag kunna finska?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Vart skall jag vända mig? Boende? Behöver jag kunna finska?

Haha xD Nej, du behöver inte kunna finska. Så gott som hela stan är svenskspråkig

Jobbar på Botnia Shipping i Jakobstad Fast det är nog samma lön i alla industrier/liknande arbetsplatser i Finland.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

21 år, jobbar på en bangård, ligger på runt 21000/månad i grundlön, men med ob hamnar jag på 25+. Jobbar 5-skift så jag är ledig två veckor av fem (em+helg, ledig, fm, natt+helg, ledig).

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

Fortfarande 22 år. 44-timmars veckor på lager för 113kr/timme + OB för dom tre sista timmarna varje dag. Mycket lallande blir det.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Eftersom att den här tråden funnits så länge så kan jag svara för tredje gången nu. (Tredje, eftersom att min arbetssituation förändrats). Just nu pluggar jag. Fullt lån och fullt bidrag. (Plus nån liten extraslant från internetpoker då och då)

Permalänk
Medlem

Lite offtopic.

Går ut gymnasiet som målare om 2 år.

När är det man skattar på lönen, skattar man hela eller det som är över "skattegränsen".

Ni som tjänar 25, 30 etc. När ni skattar (hur många % ? ) vad blir det över då?

Tack och sorry för dem dumma frågorna

EDIT:
F'n såg inte att tråden var rätt gammal. Hehe

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Jo tråden är rätt gammal. Men kolla på denna sidan:
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Rakna_pa_dina_ska...

Jag petade in mina siffror och det verkar stämma. Tragiskt nog, jävla kommunistdiktatur vi lever i.

Permalänk
Medlem

21 år ung och fräsch

Ca 30k/månad och 38h/veckan.
Jobbar som konsult inom tele/telekom.

Men ska försöka plugga med inriktning på affärssystem. Så man har något att stötta sig mot.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
21 år ung och fräsch

Ca 30k/månad och 38h/veckan.
Jobbar som konsult inom tele/telekom.

Men ska försöka plugga med inriktning på affärssystem. Så man har något att stötta sig mot.

Varför plugga när du är 21 år och har en lön på 30000 kr/månaden? Fan lyx ju...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Varför plugga när du är 21 år och har en lön på 30000 kr/månaden? Fan lyx ju...

30k är ju kul nu när man inte har så mycket utgifter.
Men när jag är 40år vill jag ha det dubbla.

Och med en bra utbildning och erfarenheten kan man ju välja och vraka lite bättre

PS: Det är ingen lyx, Jag sliter hårt i min kontorsstol

Visa signatur

REFUSED