Ni som jobbar vad är er månadslön?

Permalänk
Medlem

Första "riktiga" jobbet, har ju dock arbetat med det här under ett par somrar, ingångslön 28kkr/månad, sen som de flesta andra lite friskvård och liknande från arbetsgivaren. Lite besviken dock, hade förväntat mig en något mer uppdaterad telefon, men det ryktas vara något involverande Samsung I9000 alt Iphone 4g på ingående

Arbetstid satt till 8-17 med flexmöjligheter, än så länge relativt lugnt efter 3 dagar. En del dokumentation av ärenden och kontakt med kunder så här långt (samt förstås möten inbokade, både interna med policies och introduktioner, men även externa med relativt viktiga och stora kunder/entreprenörer osv). Skönt att faktiskt vara igång

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

När man arbetar på timmar är det svårt säga hur mycket man tjänar i månaden. Men det brukar hamna på ungefär circus 15'576 SEK. Förra lönen var fattig, då skrapade jag ihop strax strax under 10. Denna månad fick jag ihop 22, mesta jag någonsin tjänat på en lön. Så det varierar kraftigt allt efter hur man arbetar. 94,40 SEK i timmen, 165 timmar, resterande är övertid. ob och sem.ers.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Tycker ni som har månadsinkomster att jobbskatteavdraget fyllt sin funktion?

Permalänk

19år, 45k brutto denna månaden, varierar kraftigt.

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

32 år, jurist, 42k brutto f n med helt oreglerad arbetstid. Dvs får inte en spänn mer eller mindre oavsett hur mycket jag jobbar.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Adaktusson:

19år, 45k brutto denna månaden, varierar kraftigt.

Oj, vad jobbar du med? Riktigt trevlig lön vid den åldern.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Oj, vad jobbar du med? Riktigt trevlig lön vid den åldern.

Det får man säga, också nyfiken. Spill!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Tror jag har svarat förut, men det var nog länge sedan.
Frilansande grafiker. Fakturerar mellan kanske 15k+moms till 70k+moms per månad just nu.

Edit: Justja, 23 år.

Permalänk
Medlem

Ca 2100-2500 Euro per manad

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

190 kr / tim på mitt extrajobb nu under studierna (kontorsjobb), motsvarar väl drygt 32 brutto om det varit heltid.

Permalänk
Medlem

Får ut runt 25-30k/månad före skatt, systemutvecklare, ungefär fem år på högskola och är själv ålder över 25 men under 30.

Kanske inte världens bästa lön men å andra sidan så har jag i mitt anställningsavtal ingen särskild arbetstid inskriven så om man skulle vilja vara riktigt petig så är det helt ok för mig att jobba tio timmar per vecka hemifrån så länge som jag får jobbet gjort (sen är det i.o.f.s. lättare för kommunikationen med kollegorna att vara på kontoret och det är oftast betydligt mer att göra per vecka än att jag skulle klara av det på tio timmar )

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vad jag tjänar i månaden då jag inte jobbar varje månad eller ens 6 månader om året.
Kan ha 10 artister en månad och 1 nästa. Så uppskattningsvis är det väl... mellan 40,000 och 200,000 / månad.

Men nästa år vet man inte, då kanske dom får för sig att det finns en Amerikanare som gör mitt jobb lika bra, och skickar hem mig till Sverige igen.
MacDonalds next!

Jobbar för övrigt som ljudtekniker.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

32 år, jurist, 42k brutto f n med helt oreglerad arbetstid. Dvs får inte en spänn mer eller mindre oavsett hur mycket jag jobbar.

Det vore intressant att höra hur mycket du snittar i arbetstid per vecka? Såvitt jag förstår är det väl lite av kutym i branschen att man har bra grundlön, men ingen ob? Blir det någon skillnad i det avseendet när man blir äldre och så att säga kommer upp sig?

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem

24år för tillfället teknisk fastighetsförvaltare 18k/månaden.
Ligger i ngn knäpp skattetabell så har ~22% skatt ~14k ut.

Var på anställningsintervju för ett tag sedan som it-konsult, de menade på att ca 17k innan skatt var normalt, då jobbar jag hellre med att skyffla papper ett tag..
Känns som 18k är minimum med min erfarenhet, men man kan väl inte få allt.
Helt nöjd är väl runt 20k i ingångslön, sedan lite till men men..

EDIT: Svärmor jobbar på samma företag som jag och har ~27-28k ut.
Jag vill också..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

21år
28K innan skatt

Kundtjänst/säljare på försäkringsbolag. Ringer INTE ut till kunder. Endast gymnasial utb med inriktning mot bank och finans.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk

Ej aktuellt längre...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

26år 35000-40000 brutto. Key Account Sälj.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

21 år, 3 år gymnasie (naturvetenskap) = C-Truckförare/godsmottagare på ett större företag (inhyrd som konsult), ~20500:- i grundlön (timlön), ligger dock sällan under 25k i månaden (övertid, OB osv).

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Arbetar som kontorsvaktmästare för tillfället, söker dock jobb. Är utbildad gymnasielärare i medie- och samhällskunskap. 27 år, 19400 kr/månad brutto.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

22 år.

Installationselektriker på entreprenad (dock ej ledande montör, endast fullbetald).

27200 kr före skatt (grundlön utan ackordsarbete).

Permalänk

20-25k som balkneger.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

16,9kr före skatt men sedan kan jag ha övningsdygn vilket get +500 eller mer och en dag ledigt ^^
I utlandsstyrkan tjänar jag nu 43kr (f.skatt), har kost och logi betald och gratis tillgång till internet (om än jävligt segt sådant)

Just det, 20 år och anställd soldat inom FM.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 6800XT | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

Räknade ut ett medeltal över vad jag tjänat hittils i år, landade på 2900€ i månaden, tacka vet jag alla fel och annat som inbringar pengar Jobbar som linjemontör.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Kör tungtransport med släp igenom vårt vackra rike. Runt 20-22 efter skatt.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

får bidrag och jobbar men hamnar under 10k ändå.

Permalänk
Medlem

22 år, truckförare, "helgskift" torsdag-måndag och får ut ca 20k i månaden

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

3 år gymnasie tekniklinjen, nu 22 år, är konsult och jobbar med nätverkssupport sedan 1 år tillbaks med ca 12k i månaden.

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk

Ca 15K före skatt (50%)
Jobbar som allt-i-allo inom transportbranschen.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Utbildning: 3 år Högskola inriktning mot programmering. Kandidatexamen.
Arbetsliverfarenhet: 1 år som Programmeringskonsult.

Nu anställd på samma företag jag var konsult åt och är nu systemutvecklare/programmerare på heltid.
Lön: 24k brutto, ca 18.5k netto.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem
Skrivet av pr0nandy:

Ålder: 26
Utbildning: 3 år Högskola inriktning mot programmering. Kandidatexamen.
Arbetsliverfarenhet: 1 år som Programmeringskonsult.

Nu anställd på samma företag jag var konsult åt och är nu systemutvecklare/programmerare på heltid.
Lön: 24k brutto, ca 18.5k netto.

Snor ditt inlägg som mall!

Ålder: 23
Utbildning: 3 år Högskola inriktning mot programmering. Kandidatexamen. (Datavetenskap). Läser förnärvarande mitt andra år på Master i Software Engineering.
Arbetsliverfarenhet: Jobbat deltid som programmerare sen i November 2009. Heltid i somras.

Mitt andra år på Master-utbildningen består endast av praktik på ett företag. I det ingår praktiskt arbete, men mest akademiskt skrivande (forskning om det jag jobbar med). Har anställningsavtal på 40h/v som ger 18k innan skatt i ett års tid. I dessa ingår de praktiska timmarna (totalt 400h under hela tiden). Forskningen är tänkt att komplettera arbetet, men det görs på egen tid.

Just det... programmering är det jag gör och kan bäst, men jag och min (enda) kollega är de enda anställda så i jobbet ingår även drift av server, nätverk, städa (!) och allt annat.

Om 1 år om allt går bra så hoppas jag på +10k i lön, nu i början av karriären så bryr jag mig dock inte om lönen speciellt mycket. Framtida möjligheter är det som är viktigast för mej.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450