Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

* Killing Enemy General (20.9 honor)
* Killing Enemy Captain (20.9 honor)
* Killing Enemy Lieutenants (20.9 honor)
* Killing Enemy Commanders (20.9 honor)
* Killing Enemy Tower Commanders (20.9 honor)
* Destroying an Enemy Tower (20.9 honor)
* Wing Commander made to the base (20.9 honor)
* Summoning Ivus the Forest Lord or Lokholar the Ice Lord (20.9 honor)

At the end of the game, bonus honor is gained for each of the following conditions

* Controlled Intact Tower (20.9 honor)
* Controlled Graveyards (20.9 honor. Game must last for at least 1 hour)
* Controlled Mines (20.9 honor. Game must last for at least 1 hour)
* Participating during an Alterac Valley Holiday Weekend (167.2 honor, 8x the normal objective bonus)

http://www.wowwiki.com/Alterac_Valley

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

I 2.3 kommer det finnas en dialy quest i AV som går ut på att vinna Av och det ger dig guld och 2k honor Oo
Vet inte om det är blizzards sätt att få bort med leechers, tror nog att leecher hellre går in i en AV och försöker vinna en snabb omgång än att leecha sig till 2k honor.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
I 2.3 kommer det finnas en dialy quest i AV som går ut på att vinna Av och det ger dig guld och 2k honor Oo
Vet inte om det är blizzards sätt att få bort med leechers, tror nog att leecher hellre går in i en AV och försöker vinna en snabb omgång än att leecha sig till 2k honor.

Rätt nice ändå ju.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
* Killing Enemy General (20.9 honor)
* Killing Enemy Captain (20.9 honor)
* Killing Enemy Lieutenants (20.9 honor)
* Killing Enemy Commanders (20.9 honor)
* Killing Enemy Tower Commanders (20.9 honor)
* Destroying an Enemy Tower (20.9 honor)
* Wing Commander made to the base (20.9 honor)
* Summoning Ivus the Forest Lord or Lokholar the Ice Lord (20.9 honor)

At the end of the game, bonus honor is gained for each of the following conditions

* Controlled Intact Tower (20.9 honor)
* Controlled Graveyards (20.9 honor. Game must last for at least 1 hour)
* Controlled Mines (20.9 honor. Game must last for at least 1 hour)
* Participating during an Alterac Valley Holiday Weekend (167.2 honor, 8x the normal objective bonus)

http://www.wowwiki.com/Alterac_Valley

tackar tackar, tråkigt att spelet måste hålla på i minst en timme för att man ska få honor för gruvorna :/

Citat:

Har du nån källa på det? just de, det är daliy quest ja, jag tänkte att man kunde göra de hela tiden, alltså få 2 k honor för varje vunnen match per dag hehe ^^

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Isåfall kommer varje leecher spela i en av/dag och leecha i resten... fortfarande inte en lösning på problemet

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
tackar tackar, tråkigt att spelet måste hålla på i minst en timme för att man ska få honor för gruvorna :/

Har du nån källa på det? just de, det är daliy quest ja, jag tänkte att man kunde göra de hela tiden, alltså få 2 k honor för varje vunnen match per dag hehe ^^

Update: The 2k honor reward might be wrong, if anyone can confirm/deny in comments I'd be very happy.
Update2: 2k honor for the AV daily confirmed, not sure if it changes with the other BGs (but I doubt it).
Update3: The reward still shows up a 209 for some people ... possible PTR bug ?

Kan vara så att man skall få 209 honor och att do där 2k är en bugg, vi får se.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

Men men, mer daily quests där man får bra pengar för lite jobb!
Minns innan TBC då man fick stå och grinda i Tyrs hand för att få ihop lite pengar.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

hej igen tackar för råden om druid vs warr.
jag har nu startat en druid som faktiskt är överraskande kul klass, men jag har en fråga angående combatskill lr weaponskill: har man det när man är shapeshiftad ens? ser bara skillen med det vapen jag har på mig atm.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Endast feral combat skill gäller när man är shapeshiftad, därav namnet. Antar att det är en av de statsen som du bara har utan att kunna se i din character screen. Jag kan t.ex. inte se block value där innan nästa patch.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
Endast feral combat skill gäller när man är shapeshiftad, därav namnet. Antar att det är en av de statsen som du bara har utan att kunna se i din character screen. Jag kan t.ex. inte se block value där innan nästa patch.

antar att fearalskillen då är på max med ens lv helatiden?
har man block i bearform btw?
Det käns lite udda med druid att vapen inte spelar ngn roll det är ju bara stats man behöver lr?

sen undar jag om alla vapen enchants inte gör ngn nytta då när man e shifted tex fire frost stun etc?

isf är det grymt mkt lättare att lira druid än warr (vilket e bra)

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Dom har verkligen gjort spelet rejält mer casual vänligt senaste tiden, om det stämmer det där med 2k honor för en daily quest så är det ju kanon för dom som inte har tid att spela så mycket Battlegrounds. Sen har dom ju t.e.x gjort om så det räcker med Honored med fections för att få heroic key.

Inte för att jag bryr mig speciellt mycket, är casual själv. Men ganska kul om man tänker tillbaka hur svårt det var att få bra PvP gear pre TBC.

Permalänk
Medlem

Feralskillen är alltid högsta, ja.
Man har inte block i bearform, inte i någon form.
Inga proccs alls funkar i någon form heller. så ingen mening med t.ex. mongoose/crusader/lifesteal eller liknande då dem inte proccar i någon form. den absolut bästa enchanten för en druid är utan tvekan 35agi. mycket crit och mycket dodge.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Dom har verkligen gjort spelet rejält mer casual vänligt senaste tiden, om det stämmer det där med 2k honor för en daily quest så är det ju kanon för dom som inte har tid att spela så mycket Battlegrounds. Sen har dom ju t.e.x gjort om så det räcker med Honored med fections för att få heroic key.

Inte för att jag bryr mig speciellt mycket, är casual själv. Men ganska kul om man tänker tillbaka hur svårt det var att få bra PvP gear pre TBC.

Att de sänker till honored är bedrövligt imo. Då får man släpas med alla noobs i heroics, då de som har nycklarna ofta kan spela lite bättre och har lite mer gear som är lämpad för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Feralskillen är alltid högsta, ja.
Man har inte block i bearform, inte i någon form.
Inga proccs alls funkar i någon form heller. så ingen mening med t.ex. mongoose/crusader/lifesteal eller liknande då dem inte proccar i någon form. den absolut bästa enchanten för en druid är utan tvekan 35agi. mycket crit och mycket dodge.

Det är det som är så tråkigt med druid, inga roliga procs eller liknande, känns så surt.
Dock så kan man farma i tanking spec iaf

Nån som vet hur bra en fury warrior tankar (om han har gearen) heroics osv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ah, gillar inte att de nerfar iceblock igen, nog som det är nu tycker jag. Mages som redan har det svårt nog i arenan.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Nån som vet hur bra en fury warrior tankar (om han har gearen) heroics osv?

Personligen så hatar jag att tanka utan att vara prot, men det går ju om man har ett bra party antar jag. Om du planerar att köra pugs skulle jag definitivt inte tanka utan prot, så mycket kan jag säga.

Skadan man tar är inget direkt problem, men det är en massiv skillnad i threat.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur bra en fury warrior tankar (om han har gearen) heroics osv? [/B][/QUOTE]

Håller med sesero där. tanka heroic utan protspecc med pugs, så kan man liga väl tappa tvålen med vilje i fängelset.

kör du med vänner så funkar det nog då har alla oftst tålamod att vänta lite extra på threaten för att allt ska flyta på snabbare.

Men ska du endå ge dig in på det så säg till prästen att skita i att heala dpsa kåta magen och imba roguen och multishootpopasheep huntern. så dom lär sig
ha det skoj

Permalänk
Medlem

Som sagt så suger det att tanka som icke prot, speciellt i pugs, men det går.. se bara till att dom har klart för sig att dom ska ta det lugnt med aggro eller så låter du dom dö.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
Att de sänker till honored är bedrövligt imo. Då får man släpas med alla noobs i heroics, då de som har nycklarna ofta kan spela lite bättre och har lite mer gear som är lämpad för det.

Det finns redan gott om noobs som har heroicnycklar, vem som helst kan farma rep i vanliga instanserna utan problem så jag ser inte hur det skulle kunna bli fler noobs bara för att fler som inte orkar/har tid att farma rep får skaffa nyckel. Noobs är dom som inte kan ta sig över friendly reputation och dom slipper vi ju.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Det finns redan gott om noobs som har heroicnycklar, vem som helst kan farma rep i vanliga instanserna utan problem så jag ser inte hur det skulle kunna bli fler noobs bara för att fler som inte orkar/har tid att farma rep får skaffa nyckel. Noobs är dom som inte kan ta sig över friendly reputation och dom slipper vi ju.

Vissa heroicnycklar behöver man knappt anstränga sig för att få. Jag levlar min andra karaktär till 70 nu och planerar man bara sitt levlande lite så får man in massa rep. Är lvl68 och revered med cenarion expd, har ca 2k rep från revered med thrallmar. Däremot lower city och consortium har jag inte så mkt rep med än, men jag har heller inte gjort några quests med dem. Tänkte grinda lite mer rep i instanser innan jag gör de questsen.

Själv är jag lite kluven för det här med honored heroic, på kort sikt kommer det nog bli mer noobs, men när väl Wotlk släpps så kommer det vara underbart att kunna bli boostad i en heroic av polarna medans man levlar en alt. Även för druider som vill ha sin epic-flightform kommer få lättare att få grupp till den.

Dock det största problemet med pug's är folk som ebay'ar. Kan ha massa vettig gear men noll koll på sin klass. Typ speccar 20/20/20 och bara tar de coola ikonerna.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Jag gillar saker som Blizzard addar i 2.3....Zul'Aman, hunters som kommer bli hatade av healers, honored för heroic keys, snabbare leveling från 1-60 (har 2 alts som behöver lite kärlek ju ), större quivers, pil görningsmaskin som engineers kan göra....

så kom igen...släpp patchen nu Blizzard

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Nu har kommer jag med en annan fråga här angående shamaner jag dinga upp min 59 shami till 60 igår och blev lite irriterad då windfury rank4 för det 1:A ökar med 18 mer i attackpower?! wtf handlar det om då? alla tidigare ranks ökar med 100 ap/rank 2:a man kan inte använda rank 4 på bägge vapnen?! med rank 3 kan man det ifl.

ngn som har nån info om detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
Personligen så hatar jag att tanka utan att vara prot, men det går ju om man har ett bra party antar jag. Om du planerar att köra pugs skulle jag definitivt inte tanka utan prot, så mycket kan jag säga.

Skadan man tar är inget direkt problem, men det är en massiv skillnad i threat.

Men om man speccar till sig den där 15% mer threat då?
Eller gimpar en warrior sin dmg då för man missar den där extra 20% crit damagen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Nu har kommer jag med en annan fråga här angående shamaner jag dinga upp min 59 shami till 60 igår och blev lite irriterad då windfury rank4 för det 1:A ökar med 18 mer i attackpower?! wtf handlar det om då? alla tidigare ranks ökar med 100 ap/rank 2:a man kan inte använda rank 4 på bägge vapnen?! med rank 3 kan man det ifl.

ngn som har nån info om detta?

Den ökade ju från 249 till 333, det är 84ap mer.
Du borde kunna ha båda ranksen på vapnena men jag har för mig shamaner har en hidden cooldown så du kan inte få proccs nära inpå varandra, så proccar off-handen så kan inte main-handen procca på ett tag och det är main-handen du vill ha procs ifrån.
Personligen tycker jag om att ha rockbiter på offhanden så stormstrike gör mer dmg och det garaterar mig att wf proccar från rätt hand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du borde kunna ha båda ranksen på vapnena men jag har för mig shamaner har en hidden cooldown så du kan inte få proccs nära inpå varandra, så proccar off-handen så kan inte main-handen procca på ett tag och det är main-handen du vill ha procs ifrån.

Det stämmer att WF har fått en cooldown så den inte skulle kunna procca i snabbt tackt längre.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Det stämmer att WF har fått en cooldown så den inte skulle kunna procca i snabbt tackt längre.

Den har väl haft den cooldownen rätt lång tid? Sen gäller det bara vapenenchants, och inte totems.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

asså det jag menar är att jag INTE kan lägga windfury rank4 på båda vapnen,
vilket jag kunde med rank3 och sen vet jag att det är en cd på wf men det var fortfarande inte det jag fråga om (cd är dessutom 3 sec lång) och angående attackpower så visar min rank3 315ap och rank 4 333 verkar lite buggat =S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vilket jag kunde med rank3 och sen vet jag att det är en cd på wf men det var fortfarande inte det jag fråga om (cd är dessutom 3 sec lång) och angående attackpower så visar min rank3 315ap och rank 4 333 verkar lite buggat =S

Tooltips kommer aldrig stämma iaf, det verkar som att rank 3 räknar med din imp Wf spec med inte på rank4 (tooltip iaf)
Sedan så SKA det gå ha wf på båda vapnen men om det inte funkar för dig så är det nog en av alla shaman buggar, enjoy

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men om man speccar till sig den där 15% mer threat då?
Eller gimpar en warrior sin dmg då för man missar den där extra 20% crit damagen.

Aldrig prövat det själv, men det skulle givetvis hjälpa då 15% mer threat är rätt så mycket. Det som jag tycker är drygast med att tanka utan prot är dock avsaknaden av snap aggro från shield slam.
Crit damage talenten ökar skadan på en crit från 200% till 220% om jag inte minns fel, så hur mycket du gimpar dig själv beror väl lite på hur mycket du crittar. I dagsläget så tycker jag dock att alla hybrid speccer innebär att man gimpar sig, lite tråkigt måste jag säga.
Men det är väl bara att pröva annars, jag har som sagt aldrig prövat att specca någon sån specc i tbc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Den har väl haft den cooldownen rätt lång tid? Sen gäller det bara vapenenchants, och inte totems.

3-sec hidden CD är det. har dock för mig man tjänade mest på att köra WF i båda händer om man har seg off-hand.

Citat:

om du höger klickar på WF skillen i spellbook så du får lägga på den manuellt funkar det inte då heller ? för högerklickar du på baren så kommer den på 1 vapen vet inte om du måste lägga ner 2 och lägga manuellt på ena. kom ej ihåg ett tagsen jag lira shaman.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21

Ja den ändringe gick igenom för över 6mån sedan har jag för mig.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.