Skaffa skägg liknande? kliar det?

Permalänk
Medlem

Alltså det klias inte när det har växt ut.

Men i början gör det, när det finns risk att det vänder sig in i huden o skapar finnar. GG

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Se bara till att trimma näshåret, man blir tokig när mustachen och "piazavakvastarna" (näshåret) hakar i varandra

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

har haft helskägg sen jag kom till norge. håller det på en anständig längd mellan 6-30mm. worst case senario 30mm. ex; hälsade på mina kompisar i paris och chamonix. förföll totalt, sov i samma kläder en vecka. har aldrig varit så skitig.

kör sj med trimmer. babyliss med samuel"starkaste mannen" på framsidan. lånar frugans småsaxar till mustachen när den börjar krypa in i munnen.

rakar ibland linjen vid hakan. det är känsligt å raka själv, har sett allt för många som rakat linen för högt upp så käken sticker ut under skägget. inte bra. får konstiga proportioner.

är 21 år å alltid haft skäggväxt...

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Skäggväxt på halsen tenderar att klia lite för mig innan den når en viss längd, skäggväxten har tillkommit pga lathet från min sida bara och aldrig något jag satsat på att behålla eller odla.
Men mina polisonger som jag haft i 2-3 år kliar aldrig.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag är 24 och skulle inte kunna få någon vettig skäggväxt om jag så sparade i 2 månader..
därför röstar jag att det är totalt off och att du ska lägga ner

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Har lite omedvetet odlat lite längre stubb (Rakhyveln var slö så jag orkade inte raka mig) och kan ku säga att det kliade den första veckan, men nu känns den bara när flickvännen får för sig att rycka ut håren en och en =S

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Testade att odla fick ca 2cm men det kliade så jag blev skogstokig så jag tog bort det "helskägg".

Tipps på hur man odlar utan att det kliar?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

tror du bara måste härda ut innan huden vant sig till det.

vad är det egentligen som gör att det kliar? är det att stråna ligger mot varann och skaver och det irriterar huden/hårsäckarna?

hmmm...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
tror du bara måste härda ut innan huden vant sig till det.

vad är det egentligen som gör att det kliar? är det att stråna ligger mot varann och skaver och det irriterar huden/hårsäckarna?

hmmm...

Jag kan bara svara för mig själv här men när stråna är korta är de betydligt styvare och kommer dessutom åt att reta upp huden. När de blir långre så blir de både mjukare plus att de då inte längre kommer åt huden med "spetsarna" längre utan istället böjs mot huden istället för att sticka och irritera.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

ja kanske det kanske.. skägget blir bra mjukt efter dom första 3-4 mm(iaf för mig). kanske det är så det är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dum jäkla fråga men vad kallas det när man har så pass långa polisonger så dom i stortsett växer ihopp med skägget under hakan?

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Dum jäkla fråga men vad kallas det när man har så pass långa polisonger så dom i stortsett växer ihopp med skägget under hakan?

skepparkrans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
skepparkrans?

Njaa, Skepparkrans är ju när man verkligen har hela vägen. Att man har stora polisonger och skägg som bara nästan går ihop är ju väl just det, polisonger och skägg. En riktigt skepparkrans ska ju vara obruten längs käkbenet från tinning till tinning ungefär, även om storleken givetvis kan variera.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Njaa, Skepparkrans är ju när man verkligen har hela vägen. Att man har stora polisonger och skägg som bara nästan går ihop är ju väl just det, polisonger och skägg. En riktigt skepparkrans ska ju vara obruten längs käkbenet från tinning till tinning ungefär, även om storleken givetvis kan variera.

trodde det va så han menade.
Jag kör på helt runt, plus en liten sträng upp mot läppen.

Permalänk
Medlem

Kallas det inte "mutton chops"?
http://www.ourreallybigadventure.com/activities/pictures/faci...
Eller jag kanske tänker fel?

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
trodde det va så han menade.
Jag kör på helt runt, plus en liten sträng upp mot läppen.

Klart man gör det, fast mitt är kombinerat med ett numera rätt dugligt getskägg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Kallas det inte "mutton chops"?
http://www.ourreallybigadventure.com/activities/pictures/faci...
Eller jag kanske tänker fel?

Kanske det gör, ser ju onekligen ut så. Har aldrig tänkt så mycket på det då jag ser ut som en yeti om jag skaffar för långt skägg på sidorna/kinderna

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk

Kör ofta med ansat helskägg. Det enda kliande jag får då är väl på halsen.

Min kärring tycker jag är snygg i skägg men hon gillar det ändå inte, då jag tydligen irriterar hennes hud - så har du tjej så kanske det inte är så populärt?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
Kör ofta med ansat helskägg. Det enda kliande jag får då är väl på halsen.

Min kärring tycker jag är snygg i skägg men hon gillar det ändå inte, då jag tydligen irriterar hennes hud - så har du tjej så kanske det inte är så populärt?

Mvh

Det där tycker jag är fascinerande, det är snyggt, men man ska inte ha det :?:
Kvinnor ibland, det är så synd att logik inte går att tillämpa på dem

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det där tycker jag är fascinerande, det är snyggt, men man ska inte ha det :?:
Kvinnor ibland, det är så synd att logik inte går att tillämpa på dem

Så sant! de är underliga små varelser i bland! - ändå tycker hon det är bättre om att jag har långt skägg än skäggstubb - av det får hennes delikata och mjuka hud stora röda fläckar, ser ut som hon har fläck-tyfus.

Jag själv gillar ju att ha skägg! så vad fan ska man göra? - vika sig för kärleks skull går väl inte - ähhh de får väl vänja sig, även om det tar ett tag!

mvh

Permalänk
Medlem

Alla sweclockare med självrespekt borde ha ett riktigt UNIX-skägg!

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

För allt i världen, Skaffa inte bara mustasch. Det fulaste som finns.

Kliar lite när man har stubben i början. Men bara några dagar. Iaf för mig.

Det jobbiga är när det fastnar saker i skägget som man inte märker och någon annan påpekar det,s å hänger det något ludd eller så i skägget

Har haft bockskägg+mustasch ett tag. Men låter nu allting växa i en vildvuxen buske Inte rakat mig på 2 veckor=

http://www.oobum.com/bilder/skagg.jpg

Notera dock att jag har jävligt lockigt skägg som synes. Och på hakan har det väl växt lite mer än 2 veckor..

Förut var jag petnoga med skägget. Rakade mig varannan dag. Annars kom det fram stubb som syntes. Iofs tar bara en 10 timmar innan man känner att hela ansiktet är strävt igen efter rakning. Så vill jag hålla mig helt ren får jag raka mig varje morgon. Lagom irriterande

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Mustasch är ju det coolaste en man kan ha utan snack

jag har haft runt munnen och hakan typ sen början av gymnasiet.
och jag skulle ALDRIG kunna föreställa mig att ta bort det
jag har dock väldigt ljust skägg som är riktigt tragiskt.. jag vill ha mörka strån så det syns lite mer

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Mustasch är ju det coolaste en man kan ha utan snack

Tvärsant! - själv funderar jag på att fixa till en riktig Saddam-mustasch i stället för skägget jag dras med nu!

Mvh

Permalänk
Medlem

Bara mustasch är fult, östtyskland och 80 talet är det man börjar tänka på

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum

Ja, defintivt. Tänker lite på mördare i 80-talsfilmer. Eller diktatorer.

Annars är skägg rätt snyggt tycker jag. Odlar själv ibland. Brukar få en fin skepparkrans om jag låter skägget växa fritt. Skägget kliar aldrig för mig iaf. Det värsta är dock när man är renrakad. Min hud blir iaf lätt irriterad då och då kliar det lite - finnar dyker lättare upp då också. Ungefär 3-4 mm skäggstubb är skönast och snyggast tycker jag iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum

Finns bara en sak att säga om bara mustasch för någon under 60.
Achtung!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0271668/th-NS-62.jpg

best...mustasch...ever!

edit: haha liten bild, men ni som sett national security vet vad jag menar, Steve Zahn

Permalänk
Medlem

Vem vågar vara först med en hitlermustasch ?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Vila i frid

jag kan tyvär inte vara med...
får en glipa precis där i mitten av överläppen...

Permalänk
Medlem

Vilken typ av frisys skulle man kunna skaffa sig jag har lite halvlånga polisonger som sträcker sig till hakan samt lite skägg så det nästan är som en skepparkran men jag undrar vilken typ av frisy skulle man kunna ha till det vill verkligen inte klippa polisongerna vill ha dom stora och fylliga,jag brukar vanligt viss kamma håret bakot lite utaven elvis frilla oftast då man skall utt men mitt i veckan så har jag inte tid med det eller ja risken att folk pekar på en och skrattar lär ju vara lite stor när man är i skolan eller jobbar så låter det liksom bara vara.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB