Permalänk
Medlem

Grafikkortet som pajat? (bilder)

Tjena,tror att mitt grafikkort är paj,men är inte helt säker,så vill fråga er innan jag köper ett nytt..kolla på bilderna!

(ny formaterad dator och drivrutinerna går ej att installera,testat alla sätt jag känner till)

(Bild tagen med en k800i därav en dålig bild,stora "staplar/streck/ränder"
som är mkt tydligare i verkligheten än i bilden har uppstått,detta uppstår direkt när man sätter på datorn tills då man kommer till då Windows XP laddar),inne i windows är det helt borta.

Om jag laddar ner grafik drivrutiner från nvidia.com så går oftast installationen fint ,dock behövs det en reboot för systemet så de skall börja fungera,efter XP laddas så blir skärmen svart och blinkar,längre kommer jag ej och måste trycka på restart knappen på datorn och sedan ta "Senaste fungerande inställningar" för att komma in i windows igen,men då är naturligtvis inte grafikkortet installerat.

Så vad tror ni pojkar?,är det grafikkortet som dör?
EDIT:Såg att bild nr2 var extra in zoomad,men nu ser ni det blåa mkt tydligare i vilket fall!

Permalänk
Medlem

Grafikkortet håller på att gå sönder den saken är säker , har du hållt på att klockat ?

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malaco88
Grafikkortet håller på att gå sönder den saken är säker , har du hållt på att klockat ?

Nej har inte klockat på mer än 1 år nu..köpte kortet i april 2005,ett Gainward 6800GT 256mb,DDR3 PCI-E...fabriksgarantin är 36månader,dock orkar jag inte krångla med gainward om ett nytt.