Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk

Mongo att man bara kan köpa operation anchorage via Live.. Vilket ärkepucko kom på det. Vill köpa det via steam som alla andra spel, tänker aldrig skaffa GFWL för detta. De måste ju förstå att man inte pallar med massa olika konton bara för detta. Är säkert Pyttemjuk som har mutat Bethesda att bara släppa det via GFWL för ingen vill använda det.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Hjälpsam

Jag väntar också lite, får se hur otålig jag blir.
Expansionen är ganska tunn om jag förstått saken rätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

tror den utspelar sig i en simulation och den höjer inte maxlevel cappet. destructoid har en (överdrivet positiv tycker jag det lät som) recension på det, ser inte riktigt poängen i det hela då det inte är en del av main-questen utan ytterligare ett sidospår helt orelaterat till något.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag väntar också lite, får se hur otålig jag blir.
Expansionen är ganska tunn om jag förstått saken rätt.

Det är väl inte direkt nån expansion så, utan bara ett litet quest-pack eller liknande?

Ungefär som dom har släppt till Oblivion också (dvs INTE Knights of the Nine och Shivering Isle, utan mer som Fighter's Stronghold t ex?)

Permalänk

Har spelat igenom den nu och den var väl helt ok. Inte mycket till story och ingen frihet alls. Var ganska mycket som vilket FPS som helst men ändå ganska skoj. Pratar givetvis om Operation: Anchorage. Inget någon behöver kasta sig över för att spela. Vänta gärna till en bundle.

Permalänk
Hjälpsam

Jag får se om jag har tålamod nog att vänta på expansionen, tror den skall komma till våren.
Det är visserligen lite knepigt att köpa via GFWL, men om jag blir tillräckligt sugen är det nog heller inga problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag får se om jag har tålamod nog att vänta på expansionen, tror den skall komma till våren.

vilken av dem? som jag har förstått det så är det Anchorage i januari, The Pitt i februari och Broken Steel i mars. eller har jag missat något?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Anchorage har redan släppts. Jag tycker inte den var värd sina pengar.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
vilken av dem? som jag har förstått det så är det Anchorage i januari, The Pitt i februari och Broken Steel i mars. eller har jag missat något?

Tror inte du missat något.
Vad jag förstått är Broken Steel den riktigt stora expansionen, med nya Perks, höjning av "levelcapen" och möjlighet att spela efter nuvarande "mainquest".
Förhoppningvis kan man köpa alla tre på en DVD, när Broken Steel släppts.
Men jag försöker att inte vara allt för förväntansfull, då ökar risken för besvikelse.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Är det någon som märkt att det flimrar längs högerkanten i Fallout 3 när ni spelar? Jag tror det är bilden med "please stand by" som visas i början som flimrar förbi. Det flimrar inte hela tiden utan då och då, ofta flimrar det ganska mycket under kanske 1 min och sedan kan det gå 5 min utan något. Kör Vista x64, datorn i sign.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

du har inte vista sidebar igång, den har "flimrat" till för mig i några spel

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk

Nån som har ett bra tips på hur man får igång Anchorage tillägget? Den ska väl "poppa upp" direkt när man laddar igång ett spel efter det är installerat om jag förstått saken rätt.
Det står precis när man startar Fallout 3 att den laddar extra nånting och tillägget står även med under downloads i menyn i spelet. Provade att installera om spelet, drog även in senaste patchen men men...

Permalänk
Inaktiv

är den aktiverad i 'data files' eller liknande i launcher-menyn?

Permalänk

Project Anchorage startade automatiskt när jag hade spelat lite. Man springer runt i världen o gör det man ska när man för en nödsignal. Så man ska bara installera den o sen spelar man som vanligt.

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt Operation Anchorage till xbox 360. Men jag får det inte att funka det ligger under Downloads i startmenyn men det går inte att starta det där ifrån. Det går bara att trycka på B och nu undrar jag vad fan jag gör fel? Ska man inte starta det där ifrån??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
är den aktiverad i 'data files' eller liknande i launcher-menyn?

Nej det enda som syns där är Fallout3.esm och sen en ruta längst ner med "Load Loose Files". Ska där vara något mer?

Satt och spelade nån timme igår, körde uppdraget med Rileys rangers precis men det dyker aldrig upp något nytt om anchorage...

Permalänk
Medlem

Se först till å börja med att du har installerat tillägget riktigt, kolla i fallout 3 data mapp om Anchorage.esm, Main.bsa Sound.bsa filerna finns där och om du kan klicka i Anchorage.esm i data files på fallout 3 launchern.

Sen när du väl är inne i spelet så ska det efter att du har sprungit runt en stund ploppa upp en ny radio-station This is Defender Morill.. någonting och då ska du bara ta dig till Bailey's Crossroads så startar uppdraget.
För mer info kolla här http://fallout.wikia.com/wiki/Operation:_Anchorage

Permalänk

Dom filerna finns inte... provade att ladda ner det igen men Games for Windows-klienten berättar ju inte ens vart den lägger det, det står bara "installed". Har inga extra .esm-filer på datorn nånstans.
Spelet verkar ju ändå haja att jag har tillägget eftersom det står med under downloads.

Ska prova lira en stund till nu efter att jag laddat ner det igen, men jag är skeptisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av den0m
Nu har jag köpt Operation Anchorage till xbox 360. Men jag får det inte att funka det ligger under Downloads i startmenyn men det går inte att starta det där ifrån. Det går bara att trycka på B och nu undrar jag vad fan jag gör fel? Ska man inte starta det där ifrån??

den aktiveras auktomatiskt när du startar upp ett nytt game/laddar befintligt game så du behöver inte aktivera eller något, bara köra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Jag å andra sidan tyckte att Tranquility Lane var ett grymt roligt uppdrag...

Tänk på att det bara är en simulering... så du spelar i stort sett ett datorspel i ett datorspel... Chinese Invasion känns ju mycket elakare, fast man får god karma för det... sjukt...

Dold text

Nja, tänk på att alla i datorhallen är inkopplade i burken på precis samma sätt som dig själv.. Jag fick iallafall känslan att det är som Matrix, dvs dör man i simulationen, så dör man på riktigt.

Jag störde mig rätt mycket på att det bara fanns de två lägena att följa order och döda alla (och få neg karma) eller köra chinese invasion och döda alla. (och få positiv karma?)
Varför kan man tex inte hota Braun med sin kunskap om chinese invasion och tvinga honom att samarbeta? Och då kanske även hitta något annat sätt att rädda de i "simulationen".

Men konceptet var tveklöst coolt

Dold text
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W

Nja, tänk på att alla i datorhallen är inkopplade i burken på precis samma sätt som dig själv.. Jag fick iallafall känslan att det är som Matrix, dvs dör man i simulationen, så dör man på riktigt.

Jag störde mig rätt mycket på att det bara fanns de två lägena att följa order och döda alla (och få neg karma) eller köra chinese invasion och döda alla. (och få positiv karma?)
Varför kan man tex inte hota Braun med sin kunskap om chinese invasion och tvinga honom att samarbeta? Och då kanske även hitta något annat sätt att rädda de i "simulationen".

Men konceptet var tveklöst coolt

Dold text

Men alla i simulationen var ju jättegamla, vad jag förstod det som, de hade typ varit där i tvåhundra år eller nåt... men jag kan ju ha missförstått. Men du har rätt, ju fler alternativ ju bättre, tycker jag med.

Dold text
Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN

Men alla i simulationen var ju jättegamla, vad jag förstod det som, de hade typ varit där i tvåhundra år eller nåt... men jag kan ju ha missförstått. Men du har rätt, ju fler alternativ ju bättre, tycker jag med.

Dold text

Mer Tranquility lane snack:

Jo, precis de hade ju fått leka dockor i Brauns dockhus där inne i hundratals år, så visst döden var nog på sätt och vis en befrielse... Men min och Whatever:s poäng var väl att det ändå i slutändan så tog man ju död på de där människorna fast det var en simulerad värld. Men jag tror vi nog är överens nu

Dold text

...

Om rustningar förresten, så föredrar jag nog Ranger Battle armor. I princip samma skydd som ett vanligt power armour, men utan straff för agility och har istället bland annat en användbar bonus på small guns... Och går att reparera med bland annat Combat armor (inklusive Talon armour och vissa vakters säkerhetsrustningar)

Experimental Medic Power armour trycker ju i en massa piller hela tiden vilket är mest irriterande då man får addiction till och från. Hur är det, ger den en piller från ens egna inventory, eller har den en inbyggd oändlig "stash" så att säga? Nån som vet?

...

Om vapen: jag lyckades missa Lincoln repeatern på min första genomspelning :doh: (och missade även typ alla andra unika vapen)
Blev mycket chinese assault rifle och combat shotgun (hagelbrakarn slits nått förbenat dock!) och en del plasma rifle på slutet. Omväxlade lite med hunting rifle och submachine gun (eller vad den nu heter) på vekare fiender för att spara ammo.
Nästa gubbe kommer jag nog fokusera mycket på small guns och repeatern! Bara man hittar ammo så.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Om rustningar förresten, så föredrar jag nog Ranger Battle armor. I princip samma skydd som ett vanligt power armour, men utan straff för agility och har istället bland annat en användbar bonus på small guns... Och går att reparera med bland annat Combat armor (inklusive Talon armour och vissa vakters säkerhetsrustningar)

Experimental Medic Power armour trycker ju i en massa piller hela tiden vilket är mest irriterande då man får addiction till och från. Hur är det, ger den en piller från ens egna inventory, eller har den en inbyggd oändlig "stash" så att säga? Nån som vet?

...

Om vapen: jag lyckades missa Lincoln repeatern på min första genomspelning :doh: (och missade även typ alla andra unika vapen)
Blev mycket chinese assault rifle och combat shotgun (hagelbrakarn slits nått förbenat dock!) och en del plasma rifle på slutet. Omväxlade lite med hunting rifle och submachine gun (eller vad den nu heter) på vekare fiender för att spara ammo.
Nästa gubbe kommer jag nog fokusera mycket på small guns och repeatern! Bara man hittar ammo så. [/B]

Medic Armor är mest bra för att den babblar tycker jag. Blir en komisk effekt när man ser en Deathclaw och den skriker typ: "Saddle up, Soldier!" och annat kul babbel. Den tar av ens egna grejer och det är väl bara med-x den petar i en tror jag, så tar man bort det ur inventoryt så är det lungt.

Du kommer älska repeatern kan jag lova... se till att köpa ammo hos alla du kan varje gång du träffar dom så är det nog rätt lungt. Nissen i Tenpenny har alltid rätt mycket Magnum-kulor så jag hade aldrig några problem när jag spelade. Vill man hitta alla kulor får man det nog svårt dock...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Jag har fått nåt skumt grafikfel i Fallout nu. Jag spelade inte på ett par veckor, och när jag kom tillbaks såg det ut såhär.

Någon som har en aning om vad jag ska göra åt det?

mvh

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

överhettat grafikkort ? bytat drivrutiner sedan sist ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Nix, tempen ligger bra och inget drivrutinsbyte :/

EDIT: Nevermind att jag ens frågar nåt utan att göra det uppenbara först, som jag nu blev påmind om: UPPDATERA DRIVRUTINER..

Tack för visat intresse iaf

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

(nu har jag nästan precis börjat spela fallout 3 och hoppar in mitt i tråden, lol ^^)

Tycker helt klart om detta spelet, dock så tycker jag mainquest storyn var lite mysko samt för kort (spelade igenom på ca 5 dagar, några timmar per dag)... (har spelat oblivion väldigt mycket innan och fallout 3 och oblivion är ju ganska lika spelmässigt) Det jag tyckte var synd var att när man väl klarat mainquest så kan man inte spela vidare (om man inte har sparat innan man klarar questet) som man kunde i oblivion.. :/

blir till att spela om och fokusera mer på sidequests!

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knegil
(nu har jag nästan precis börjat spela fallout 3 och hoppar in mitt i tråden, lol ^^)

Tycker helt klart om detta spelet, dock så tycker jag mainquest storyn var lite mysko samt för kort (spelade igenom på ca 5 dagar, några timmar per dag)... (har spelat oblivion väldigt mycket innan och fallout 3 och oblivion är ju ganska lika spelmässigt) Det jag tyckte var synd var att när man väl klarat mainquest så kan man inte spela vidare (om man inte har sparat innan man klarar questet) som man kunde i oblivion.. :/

blir till att spela om och fokusera mer på sidequests!

Det nedladdningsbara tillägget som släpps i Mars kommer bland annat att fixa så att det går att fortsätta spela efter mainquesten är slut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Finns mod som fixar det annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Finns mod som fixar det annars.

Var hittar jag den?

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||