Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk

Jahapp, idag släpptes uppdatering till fallout med trophys till PS3. Nån som vet om något annat ingår?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Vilket underbart spel! Är nu upp i 37 timmar =), Har inte varit sähär fast i något spel sen Quake 3, och det var ju förvisso ett tag sen.

Man upptäcker alltid nya saker, och dialogerna är väldigt avancerade. Man har även ett stort utbud av valmöjligheter när man ska göra någon Quest.

Fallout ger verkligen valuta för pengarna

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Vilket underbart spel! Är nu upp i 37 timmar =), Har inte varit sähär fast i något spel sen Quake 3, och det var ju förvisso ett tag sen.

Man upptäcker alltid nya saker, och dialogerna är väldigt avancerade. Man har även ett stort utbud av valmöjligheter när man ska göra någon Quest.

Fallout ger verkligen valuta för pengarna

Hear! hear!

Är inne på min andra riktigt seriösa karaktär just nu. Puh, blir lite tröttsamt att slakta mutanter runt rivet för femte gången i ordningen dock... men jag vill göra en helt annan karaktär denna gången!

Någon som vet hur mycket speech man behöver för att övertala Moira att skita i wasteland survival guide? Vill så gärna ha dream crusher-perken!

Dold text
Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

För att få Moira att inte göra det så kan man ju, eftersom spelets randomseed inte sparas, alltid bruteforca det precis som med alla andra speech/lockpicksituationer. "Save, test, load if not successful and repeat..."

Visa signatur

Intel Q9550 @ 3,4 Ghz, Asus P5e Deluxe, 4 x 2048 MB 1066 MHz DDR2, Asus GTX280, 2 x Velociraptor 150 gig (Raid 0), 2 x Samsung SP 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elflygarn
För att få Moira att inte göra det så kan man ju, eftersom spelets randomseed inte sparas, alltid bruteforca det precis som med alla andra speech/lockpicksituationer. "Save, test, load if not successful and repeat..."

Been there done that,

men jag vill ju spränga Megaton snart så jag får min svit i Tenpenny! Vore skönt att veta vad man ska sikta på. Tror jag har 70 i speech nu och fortfarande gnäller hon bara över att ingen vill göra guiden åt henne. Har alltid sparat och laddat innan jag tagit upp frågan, så det är inte så att jag sumpat chansen... som det är nu kommer ju inte ens alternativet upp!

Dold text
Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Been there done that,

men jag vill ju spränga Megaton snart så jag får min svit i Tenpenny! Vore skönt att veta vad man ska sikta på. Tror jag har 70 i speech nu och fortfarande gnäller hon bara över att ingen vill göra guiden åt henne. Har alltid sparat och laddat innan jag tagit upp frågan, så det är inte så att jag sumpat chansen... som det är nu kommer ju inte ens alternativet upp!

Du måste göra ett quest med henne först- den första lixom , där borta vid market.

Dold text
Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Hear! hear!

Är inne på min andra riktigt seriösa karaktär just nu. Puh, blir lite tröttsamt att slakta mutanter runt rivet för femte gången i ordningen dock... men jag vill göra en helt annan karaktär denna gången!

Någon som vet hur mycket speech man behöver för att övertala Moira att skita i wasteland survival guide? Vill så gärna ha dream crusher-perken!

Dold text

Undrar om inte perken ger lite mer om du övertalar henne ganska sent i bokquesten.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

Undrar om inte perken ger lite mer om du övertalar henne ganska sent i bokquesten.

Dold text

Nej perken är statisk, dock väntade jag med att övertala henne till senare eftersom man får en del xp från henne.

dreamcrusher-perken

Dold text

främsta fördel är ju inte

rabatten

Dold text

utan att

fienden inte crittar så ofta

Dold text

vilket är extremt välkommet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Funderar lite på Finesse och Admantium Skelleton.
Finnesse gör ju att man crittar 5% mer ofta, vilket är användbart men inte oumbärligt, jag siktar mest på att critta via sneakskott.
Admantium Skelleton ger mindre risk för att bli "crippled" vilket iofs är bra, men också något man kan fort åtgärda via stimmpack.
Någon åsikt om dessa bra att ha, men inte oumbärliga perks?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Efter ett par timmars spelande börjar det lagga för mig
kan det vara så att jag har för lite ram minne
har vista ultimate64
har fundrat lite på att beställa

https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/4gb--2x2gb-...

Tacksam för svar

Visa signatur

Abit kn9sli I AMD Athlon 64 X2 5600+@3,16 I Gainward 8800gts 320mb 612/1910/1554 I 2x2GB PC6400 Corsair XMS2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misterparon
Efter ett par timmars spelande börjar det lagga för mig
kan det vara så att jag har för lite ram minne
har vista ultimate64
har fundrat lite på att beställa

https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/4gb--2x2gb-...

Tacksam för svar

Inget sånt problem för mig, jag sitter iofs på XP nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Funderar lite på Finesse och Admantium Skelleton.
Finnesse gör ju att man crittar 5% mer ofta, vilket är användbart men inte oumbärligt, jag siktar mest på att critta via sneakskott.
Admantium Skelleton ger mindre risk för att bli "crippled" vilket iofs är bra, men också något man kan fort åtgärda via stimmpack.
Någon åsikt om dessa bra att ha, men inte oumbärliga perks?

Finesse är skitbra om du kör mer run-n-gun och inte smyger så mycket. Är du en riktig smygare med bra vapen, Commando och Sniper och mycket på small guns så lär du klara dig rätt bra ändå. Men 5% crit motsvarar ju 5 poäng extra i luck, så dåligt är det ju inte...

Adamantium Skeleton är ju en annan fråga, som du säger. Stimpack funkar ju snabbt.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Finesse är skitbra om du kör mer run-n-gun och inte smyger så mycket. Är du en riktig smygare med bra vapen, Commando och Sniper och mycket på small guns så lär du klara dig rätt bra ändå. Men 5% crit motsvarar ju 5 poäng extra i luck, så dåligt är det ju inte...

Adamantium Skeleton är ju en annan fråga, som du säger. Stimpack funkar ju snabbt.

Ja; Finesse är nog den bättre av dom två, mycket användbart om man inte smyger hela tiden.
Men det är klart att även om man smyger mycket, finns det tillfällen då man måste pumpa med hagelgeväret som en galning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av misterparon
Efter ett par timmars spelande börjar det lagga för mig
kan det vara så att jag har för lite ram minne
har vista ultimate64
har fundrat lite på att beställa

https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/4gb--2x2gb-...

Tacksam för svar

Tycker att 463kr är skitbilligt för 4GiB, med Vista 64 kommer du att dra nytta av 6GiB, så jag tycker absolut att du skall köpa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Quote: Fallout 3 Crash to desktop
I have found the primary issues causing the CTD and other crashes. I’ve sent 3 e-mails to Bethesda and no responses. My Computer Science Engineering department took a shot it. I purchased 320 copies and gave them the weekend to figure it out. Here are some of the results;

1.) Fallout 3 Installer installs an older version on C++ Visual 2005 that appears to affect the way the vidcard driver communicates with the game.

2.) Fallout 3 Installer installs a Beta release of DOTNETFX3.0 (.NET Framework 3.0). For users of .NET Framework 3.0 SP1 or even SP2 (Service Pack of the Framework not the OS), upon restarting their system (when changes take place), their game will be quite unstable.
Users of .NET 3.5 or Vista should have even more random crashes.

3.) Fallout 3 Installer installs a non Plug’n Play DRM device manager (not driver but a manager) that doesn’t like any 3rd party codecs (ie K-Lite, WinAMP, etc) and will usually see a CTD when a Hardware codec comes online. This usually occurs when interactive audio (client controlled speech) initializes (ie baby walking to daddy).

4. Fallout 3 Installer installs SecuROM Root kit as well as 8 hidden non Plug’n play virtual drivers. Owners with more than one Optical drive or a sata drive may encounter random drive access issues. Also, Imaging software or any software that may use its own ASPI drive (ie NERO, Roxio, Daemon, ISO, etc.) will have one of the 8 virtual drivers causing the system to do a random CTD. Reason why clients using a cracked EXE don’t experience the same volume of CTD as those who bought the game. However, the SecuROM root kits are still on the system and active. Once the SecuROM is also purged from the system, 60% of the crashes disappear. Unfortunately, they must remain on the system in order to play the game as they are part of the EULA.

5.) Fallout 3 also has its own built in MP3 codec coupled to its DRM to protect MP3’s on the DVD (in game). Unfortunately, the codec was never tested fully with hardware decoders like those of an X-FI. This can be varied by the lack of a hardware audio switch in the game options.

6.) Fallout 3 has 14 memory leaks that we found. Most are small, but there are a few that are quite large. Some areas of the map, the memory counter just spins at over 100 MB/sec. Most memory leaks are around 5 to 10 MB/sec.

7.) Fallout 3 video graphics buffer needs to be adjustable in the options and an automatic cache purger installed for cards over 512 MBs as well as linked buffers from SLI and crossfire cards. I’ve seen areas where names on the screen start to disappear and all you see are “Input Text Here” instead of V.A.T.S. or range or etc. The cache doesn’t get dumped on some maps. Most games dump their cache when a map reload occurs. This can be noticed when fast reloads occurs from map changes. Most users will just see their graphics card run out of memory (CTD and stuttering).

8.) Most games were fault free with a basic XP Pro SP2 reload, and only Critical updates and latest stock drivers. Installed the game and played it error free for nearly 4 days. Upon a system restart, lots of errors showed up. This means that Fallout 3 significantly changes the operating system. Far beyond reasonable accounts as all you can do with the system in not to play MP3’s, watch movies, make a CD or DVD, or play other games.

Hopefully, Bethesda will address the issues more than 100,000 people are having.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Och inte stoppar allt det skitet piratkopiering heller, speltillverkarna behöver växa upp..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Quote:
I have found the primary issues causing the CTD and other crashes. I’ve sent 3 e-mails to Bethesda and no responses. My Computer Science Engineering department took a shot it. I purchased 320 copies and gave them the weekend to figure it out. Here are some of the results;

1.) Fallout 3 Installer installs an older version on C++ Visual 2005 that appears to affect the way the vidcard driver communicates with the game.

2.) Fallout 3 Installer installs a Beta release of DOTNETFX3.0 (.NET Framework 3.0). For users of .NET Framework 3.0 SP1 or even SP2 (Service Pack of the Framework not the OS), upon restarting their system (when changes take place), their game will be quite unstable.
Users of .NET 3.5 or Vista should have even more random crashes.

3.) Fallout 3 Installer installs a non Plug’n Play DRM device manager (not driver but a manager) that doesn’t like any 3rd party codecs (ie K-Lite, WinAMP, etc) and will usually see a CTD when a Hardware codec comes online. This usually occurs when interactive audio (client controlled speech) initializes (ie baby walking to daddy).

4. Fallout 3 Installer installs SecuROM Root kit as well as 8 hidden non Plug’n play virtual drivers. Owners with more than one Optical drive or a sata drive may encounter random drive access issues. Also, Imaging software or any software that may use its own ASPI drive (ie NERO, Roxio, Daemon, ISO, etc.) will have one of the 8 virtual drivers causing the system to do a random CTD. Reason why clients using a cracked EXE don’t experience the same volume of CTD as those who bought the game. However, the SecuROM root kits are still on the system and active. Once the SecuROM is also purged from the system, 60% of the crashes disappear. Unfortunately, they must remain on the system in order to play the game as they are part of the EULA.

5.) Fallout 3 also has its own built in MP3 codec coupled to its DRM to protect MP3’s on the DVD (in game). Unfortunately, the codec was never tested fully with hardware decoders like those of an X-FI. This can be varied by the lack of a hardware audio switch in the game options.

6.) Fallout 3 has 14 memory leaks that we found. Most are small, but there are a few that are quite large. Some areas of the map, the memory counter just spins at over 100 MB/sec. Most memory leaks are around 5 to 10 MB/sec.

7.) Fallout 3 video graphics buffer needs to be adjustable in the options and an automatic cache purger installed for cards over 512 MBs as well as linked buffers from SLI and crossfire cards. I’ve seen areas where names on the screen start to disappear and all you see are “Input Text Here” instead of V.A.T.S. or range or etc. The cache doesn’t get dumped on some maps. Most games dump their cache when a map reload occurs. This can be noticed when fast reloads occurs from map changes. Most users will just see their graphics card run out of memory (CTD and stuttering).

8.) Most games were fault free with a basic XP Pro SP2 reload, and only Critical updates and latest stock drivers. Installed the game and played it error free for nearly 4 days. Upon a system restart, lots of errors showed up. This means that Fallout 3 significantly changes the operating system. Far beyond reasonable accounts as all you can do with the system in not to play MP3’s, watch movies, make a CD or DVD, or play other games.

Hopefully, Bethesda will address the issues more than 100,000 people are having.

Snyggt citat men man brukar ha någon slags referens till vart man hittat det.

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Snyggt citat men man brukar ha någon slags referens till vart man hittat det.

Googla är inte svårt... http://www.tech-forums.net/pc/f15/fallout-3-crash-desktop-sol...

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Man ska inte behöva googla för att hitta ett citat....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Googla är inte svårt... http://www.tech-forums.net/pc/f15/fallout-3-crash-desktop-sol...

Spelar ingen roll hur enkelt det är att googla, referenser ska alltid anges då möjlighet finns

Permalänk
Medlem

Har föresten noterat att dom verkligen börjat pumpa reklam på tv för Fallout, konstigt nog såg jag aldrig någon reklam innan släppet men bara i kväll har jag nog hört eller sett iaf ett dussin reklamklipp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Har föresten noterat att dom verkligen börjat pumpa reklam på tv för Fallout, konstigt nog såg jag aldrig någon reklam innan släppet men bara i kväll har jag nog hört eller sett iaf ett dussin reklamklipp.

Det kallas julshopping... att missa den enorma inhandlings mekanismen vore rent självmord för vilket företag som helst...

Kul för oss som får njuta av "I don't want to set the world on fire" även framför dumburken..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Har spelat typ 12 timmar nu, och jag älskar det här spelet! Humorn är ju enorm och vapnen (Rock-It !) är ju helt fantastiska.

Älskar replaysen när man skjuter bort huvuden med hjälp av tallrikar, i slow-motion!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Har spelat typ 12 timmar nu, och jag älskar det här spelet! Humorn är ju enorm och vapnen (Rock-It !) är ju helt fantastiska.

Älskar replaysen när man skjuter bort huvuden med hjälp av tallrikar, i slow-motion!

När man har sett Head-Shoot replay för tusende gången är man ganska trött på skiten.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
När man har sett Head-Shoot replay för tusende gången är man ganska trött på skiten.

Inte jag.
Ett tips är dock att inte ta perken bloody mess, det kan visst bli lite för mycket av det goda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
När man har sett Head-Shoot replay för tusende gången är man ganska trött på skiten.

Den dagen jag blir trött på att se blodiga headshots är dagen då jag slutar att leva.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Hjälpsam

Hittade en Torrent till musiken, "Fallout 3 - Extended Soundtrack", jag nöjde mig med Galaxy News soundtracks.
Sitter och diggar just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu har jag hittat det Three-dog pratat om på radion länge, TRÄD! Levande gröna fina träd! Det ni!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Hittade en Torrent till musiken, "Fallout 3 - Extended Soundtrack", jag nöjde mig med Galaxy News soundtracks.
Sitter och diggar just nu.

Hoppas inte det är något olagligt det där?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Hoppas inte det är något olagligt det där?

Å andra sidan länkar han ju inget eller så