Bildskärm 22"-24" Wide 4000:-?

Permalänk

Bildskärm 22"-24" Wide 4000:-?

Hej, jag letar efter en Bra Skarp bildskärm TFT med storlek 22" eller 24"
Den jag har hittat som e ganska bra är en, Asus 22" Wide 2ms
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ASMW22...

Det jag skall använda bildskärmen är till datorn och tv-spel, då jag har ett Xbox360 och funderar på att skaffa ett Nintendo Wii.

Vad har ni hittat som är i bra prisklass max runt 4000:- ? och med vilka utgångar bak?

För det jag söker är bra skärpa, bra kontrast och ganska kort responstid.
(Jag e ingen s.k spelnörd som spelar tex. CS och tänker skillnaden på responstiderna osv. det kommer jag inte direkt använda skärmen till)

Permalänk

Ska det vara i 22 tums klassen tycker jag definitivt du borde satsa på en Samsung 226BW. Bra kontrast och bra skärpa och dessutom snabb.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Okej, de verkar nice på utseendet med, men jag får se..
Kanske blir en sådan, för jag vill ju ha en bra.
...

EDiT:
Jag har nu bestämt mig för 2 skärmar:
Asus MW221U 22" Widescreen
Samsung 226BW 22" Widescreen

Det blir troligt att det blir en Samsung, men jag är inte säker.
Vad har dessa skärmar fått i betyg osv.?

Men jag skall ju ha skärmen till att spela tv-Spel också, jag hittade en kommentar av en som hade köpt skärmen:

Citat:

Första reaktion var att färgerna var helt åt skogen. För ljus osv... Efter att ha justerat tillbaka ljus och så vidare med Adobe Gamma så kan jag inte mer än säga att denna skärm är underbar.

Den är skarp. Den har ordentligt ljus för den som vill ha det.

Men jag kan väll inte ändra färgerna och ljusstyrkan när jag har den som tv, eftersom att han använde ett program för att fixa det.
Det jag undrar är hur bra bilden kommer bli som TV...

Permalänk

Tyckte bilden var bra när jag fick den. Har inte behövt ställa in den med något program alls. Och på pappret har jag faktiskt sett att Samsung skärmen har vunnit flest gånger. Läste om den senast i Dator Magazin.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Okej, MEN. Tyvärr har den bara DVI/VGA utgång och inte Component vilket som ger bästa bilden på tex. nintendo wii som jag skall ha den också till.

Men finns det omkopplare /Adapter som gör Component kabeln till DVI eller VGA?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

En sån här kabel alltså

Permalänk

Nej inte riktigt sådan kabel.
Det var ganska rätt men lite fel ändå.

i ena änden skall det vara VGA eller DVI och i andra skall det vara "hona". annars så funkar det inte att koppla ifrån Component utgången till Skärmen.
För i tex. Wii är ju bildkabeln ifrån spelkonsolen Compontnt med "hana" att koppla i sin TV. därför på en sådan kabel som du visade måste jag då ha en "hona" i utgången för att kunna koppla in den andra kabeln.

Denna slags utgång på den kabeln istälet:

Permalänk
Avstängd

22" är ju totalt ointressant, skitpaneler utan att få högre upplösning.

Om du kan få en 24" med 1920x1200 så är det ju värt det, men det tvivlar jag på att man får för de pengarna? Så kör på en 20" nec 20" wgx2pro istället, bättre skärm, även om den är mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1337sweden
Nej inte riktigt sådan kabel.
Det var ganska rätt men lite fel ändå.

i ena änden skall det vara VGA eller DVI och i andra skall det vara "hona". annars så funkar det inte att koppla ifrån Component utgången till Skärmen.
För i tex. Wii är ju bildkabeln ifrån spelkonsolen Compontnt med "hana" att koppla i sin TV. därför på en sådan kabel som du visade måste jag då ha en "hona" i utgången för att kunna koppla in den andra kabeln.

DVI går inte då det är digitalt medans komponent är analogt.
Jag vet inte hur kontakterna på Wii ser ut men i vanliga fall så har man alltid hona utgångarna i enheterna och så kör man med hane-hane kablar till komponent så en sådan kabel kommer bli svår att hitta.

Permalänk

Alltså^^ jag skall inte bara använda den för datorn, skall ha den till Tv-Spel också, då man är och står längre bort ifrån bildskärmen så jag tror att det räcker.

Jag hittade en sådan jag vill ha, på webhallen.com:http://www.webhallen.com/prod.php?id=62531
Komponent -> DVI

Men jag hittade inte för VGA...