21:9
Ersätta galaxy s9+
Senast redigerat
Visa signatur
Hej,
Jag betalade typ 2000 kr för min s9+ på refurbed el. liknade.
Jag lägger helst mellan 2000-4000 kr på en annan S modell.
Jag använder DeX, viktigt. Förutom problemet beskrivet nedan har prestandan varit ok för mig. När den inte strulat då. Vilket den ofta gjort.
Vad är ett smart köp? Med tanke på bla OS support.
Jag föredrar att inte behöva vara överdrivet rädd om den, alltså vill inte gå omkring med 10k i min grusiga ficka.
Min gamla trotjänare låter varken ljud komma in eller ut ur den. Den har haft problem med att bashögtalaren inte fungerar. Wiped system cache kunde ibland få den att fungera rätt i en minut eller så. Samsung support har loggat in i den och kunde bara se att batteriet var kasst. Bytte batteri (själv), samma problem. Factory reset etc hjälper inte. Nu får den nog pensioneras.
Tacksam för hjälp!
Bytte precis ut min S10 (SM-G973F) jag haft sedan feb 2019 till en S25 (SM-S931B). Fick den nyss på kampanj för åtta jämnt på Inet. Sju års garanterade OS- och säkerhetsuppdateringar. Mycket trevlig uppgradering rent generellt inom alla segment. Skön att hålla i. Saknar SD-kortplatsen dock. Köper du en ny telefon och inte betalar för någon molnlagringstjänst eller ofta flyttar över foton från mobil till NAS/dator, så tänk på att inte snåla på den interna lagringen som jag gjorde. 128GB känns aningens tight, men det är bara vad jag upplever, har knappt börjat använda telefonen på riktigt ännu.
Kollade lite innan på refurbed vilka priser som gäller på vilka modeller. Ville ha en mobil i toppskick, och ju fler års garanterade OS-uppdateringar jag sökte desto högre blev priset, så slutade med ett nyköp med en modell som har en del nytt jmf med modellerna S21-S24.
Nu var detta kanske inte till allt för stor hjälp med tanke på din budget, men jag tänkte jag delar med mig lite hur jag upplevde det stora hoppet från S10, som du också kanske känner med din S9+. Hoppas du hittar något till rätt pris!
21:9
Finner du på SweClockers Jobb.
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.