Va e speciellt med Joost?

Permalänk
Medlem

Va e speciellt med Joost?

Det e ju ba samma klipp hela tiden, inte live TV direkt, varför all denna hype?

Permalänk
Medlem

DEt är jO0zt!1111

Seriöst, jag vet inte riktigt heller, men det är väl bara i betastadie än om jag inte missminner mig? (ett tag sen jag tittade). Så kanske de bara testar det just nu för att kanske implentera live tv senare?

Permalänk
Medlem

Det är väl som med Gmail. Alla vill ha det trots att det inte erbjuder nånting speciellt. Inget man behöver bry sig om.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Joost funkar väl så att kanske en gång per vecka eller månad kommer ett nytt avsnitt för vald kanal.. Musikkanalerna har i allafall en hel del att bjuda på.. Många många timmars musikvideos.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Det är väl som med Gmail. Alla vill ha det trots att det inte erbjuder nånting speciellt. Inget man behöver bry sig om.

Förutom en mail med bättre söksystem och generellt snabbare då.

Permalänk
Medlem

Snabbare mail? Skojar du eller?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

fördelen med Gmail är väll att det finns stöd för pop3?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Är inte poängen med Joost lite just att man kan titta på vad man vill (av det som finns), när man vill? (Till skillnad från live-TV.)

Dock krävs det ju att det tillförs nytt innehåll hela tiden för att det ska funka, vilket jag antar ingår i planen...

Vad gäller Gmail så funkar liknelsen i den meningen att just att Gmail var invite-only under en lång tid nog ökade intresset en del. Nu är det ju dock fritt fram att registrera sig utan knussel.
Dock måste jag ju säga att jag tycker att resten av påståendet haltar lite, just i och med att ju Gmail är en bra tjänst, och när tjänsten kom så hade den ju en hel del saker som konkurrenterna inte hade (och funkar fortfarande på ett ganska unikt sätt), och höjde ribban för gratismailtjänsterna med ett par snäpp. Sen har man ju samma konto för en massa andra praktiska Google-tjänster, så det är i mitt tycke helt klart värt att ha ett konto.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Va? Ingen aning om vad Joost är men fördelarna med Gmail är ju rätt solklara, mycket lagringsutrymme(betydligt mer än andra gratistjänster och de var ju de första som verkligen gjorde något åt lagrinsutrymme). POP3 och forwarding, diskret reklam, bra spamfilter, väldigt bra sökfunktion och ett bra user-interface.

Edit: Har läst på lite nu och det verkar ju vara en jättebra grej. Perfekt om man har skogstv ute på landet eller ingen TV alls. Eller om man inte kan få in vissa kanaler t.ex. extreme channel etc.

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller Joost är så mycket att hurra för. Inte än i alla fall. Får de in lite mer vettigt att titta på är det ju en annan sak. Men att det suger så sjukt mycket av datorn att jag inte kan ha igång något annat samtidigt när jag använder det på min laptop är ju knappast ett plus.