Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
streetracing - hur mäter du och hur mer används den burken (eller är den dedikerad)?
en skillnad på 10ppd enligt fahmon uppmätt på en enstaka WU (eller ännu mindre en del av WU) ligger i felmarginalen... det är relativt säkert att det inte är någon ppd förlust enligt en sån mätning, men man kan inte räkna det som bevis för en ökning.

Jag märkte inte av några förbättringar/förändringar på min Opteron 165 när jag provade Affinity changern, på min C2D@2,75 ökade det från ca 1270 till 1650ppd vilket är mer kännbart

Nae jag var nog lite snabb med ett inlägg, mätningen med Affinity changern gjores under c:a 15 WU medan den senaste på en 70%:ig WU.

Nu idag har ppd:n hoppat upp till 1050 efter nästan 2st WU:s är klara och då har jag använt datorn lika mycket som tidigare också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
nu börjar användarna dala igen....

http://folding.extremeoverclocking.com/graphs/users_active.ph...

Jag har varit inaktiv denna vecka p.g.a rust i lägenheten men i kväll så ska min dator vara uppe och rulla allefall så vi blir en till aktiv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
nu börjar användarna dala igen....

fast det verkar inte hindra poängen från att strömma in

Permalänk
Medlem

Fick en ny smp-wu (3065) häromdagen. Det visade sig att min amdx2 inte han göra klar den på den utsatta tiden, så jag avbröt den efter ett dygn.
Varje frame tar c;a 60-70% längre tid på sig, och jag foldar inte dygnet runt.
Så kommer de att gå över till så här tröga wu så blir jag nog tvungen att gå tillbaks till consolklienten igen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Fick en ny smp-wu (3065) häromdagen. Det visade sig att min amdx2 inte han göra klar den på den utsatta tiden, så jag avbröt den efter ett dygn.
Så kommer de att gå över till så här tröga wu så blir jag nog tvungen att gå tillbaks till consolklienten igen...

märkte att console versionen inte funkade med win xp x64 den enda ja fick igång var GUI versionen.. :S följde guiden till punkt och prickar och gjorde om det säkert 10 ggr men fick det inte att funka...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

servern ger, som du märkte, inte alltid den bästa wu:n för en specifik hårdvara och tyvärr tilldelas inte heller wu:n baserat på din performance fraction (låg pga att du inte foldar 24/7)

om du dock inte får dem så ofta sänker du nog inte din ppd lika mycket som du skulle göra om du gick tillbaka till konsol-klienten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
märkte att console versionen inte funkade med win xp x64 den enda ja fick igång var GUI versionen.. :S följde guiden till punkt och prickar och gjorde om det säkert 10 ggr men fick det inte att funka...

vad var det som krånglade? var det samma fel varje gång? funderat på smp?

om du verkligen vill köra konsol-versionen så fixar vi det!

Permalänk
Medlem

Nu ligger vi 75a.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nu ligger vi 75a.

om vecka 70

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Permalänk
Medlem

72:a nu och bara ett par dagar kvar till 70. Om vi har tur så kanske första beta:n av de nya ATI GPU-klienten kommer vid den tiden och det skulle kanske motivera nyhetsredaktionen att slänga in en nyhet. Varje nyhet brukar ju ge oss en riktig boost i antalet användare samt att det skulle locka många fler om man har med att det finns en GPU-klient för ATI:s senaste kort.

Kommer ni ihåg ppd:n vid oktober-november? Det gör jag, 45000 ppd... Det är historia nu! ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Jag tänkte att det kunde var intressant att logga lagets månadsproduktion.

Låter som en god idé, vassego dessa bjuder jag på ^^

Apr 2007: 1 290 929 poäng
Maj 2007: 1 265 160 poäng
Jun 2007: 876 870 poäng
Jul 2007: 1 002 781 poäng

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Låter som en god idé, vassego dessa bjuder jag på ^^

thx, sätter in dom i listan

Permalänk
Avstängd

nån som upplever problem o ladda upp med ps3:an igen?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Efter att användarantalet har droppat ganska linjärt den senaste tiden...

Kanske ingen förväntade sig att laget igår skulle nå högsta dagsnoteringen någonsin!

Samt att vi har en teoretisk chans att nå plats 25
http://folding.extremeoverclocking.com/team_overtake.php?s=&t...

Fold on dudes!

Permalänk
Medlem

Gör jag rätt när jag foldar och gör jag bara för lite eller är nåt knas?

Glodde in lite på stats-sidan o kollade lite hur mycket folk foldar/dag. Jag låg på ca 35 poäng per dag medans de bästa gör runt *blackout*... ja vafan var det nu igen... hmmm... MYCKET mer iaf... kanske runt 1500 poäng på 24h... Hur i HELA vetet gör man för att få så mycket poäng?

Kör en fah504-console-klient på min dator i sign... Den tar 50% av CPU'n även fast jag satt till att ha allt vilket är skumt nog men den kanske menar 100% av en kärna?

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk

Du tolkar det aldeles riktigt, den vanliga klienten använder endast en kärna, dessutom är WUs den får mindre väl"betalda" än de bonus-poängs-WUs som SMP-klieten får.

Alla dom som har 1k ppd och över använder SMP-klienten, men om du har bara 35ppd idag så foldar du inte mer än ca 6h/dygn (iaf fick min gamla Celeron 2,8GHz server runt 160ppd med små standard WUs)

Din X2 är god för 1k ppd om den är igång 24/7, men då måste den vara igång tillräckligt för att hinna med deadlines vilket betyder typ minst halva tiden (ledig och igång).

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Allrajt... Stämmer nog ganska fint att det är, på en vecka, ca 6h/dag

"Mina" WU's ligger runt 400k steps. Vad ligger de "stora" på? Och vad innebär egentligen med deadlines'en? Vad är det man måste hinna med? Vad händer annars?

Jag skulle kunna ha datorn på när man kliver upp till jobbet o stå på då från 06:00 till 23:00 varje dag men jag är väl för snål o tänker på elen... Blir väl en del extra isf...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Allrajt... Stämmer nog ganska fint att det är, på en vecka, ca 6h/dag

"Mina" WU's ligger runt 400k steps. Vad ligger de "stora" på? Och vad innebär egentligen med deadlines'en? Vad är det man måste hinna med? Vad händer annars?

Jag skulle kunna ha datorn på när man kliver upp till jobbet o stå på då från 06:00 till 23:00 varje dag men jag är väl för snål o tänker på elen... Blir väl en del extra isf...

stepsen i olika WUs är olika stora, även om vanligaste SMP-WUs (p2653) ligger på 500k steps så säger det inget om hur lång tid det tar jämfört en något annat projekt eller hur lång tid en annan SMP-WU tar.

deadline = när WU-resultatet skall vara tillbaka hos Stanford, annars får du inga poäng för uppgiften. för vanliga WUs är dessa rätt slappa (några veckor) men SMP-WUs några få dygn (p2653 = 96h = 4d)
tyvär så finns det inget mellanting som skulle ge samma välbetalda uppgifter men längre arbetstid, kanske när den nya versionen GPU-klienten med stöd för ditt grafikkort kommer.

edit: du kan ju givetvis köra igång en till vanlig 5.04-klient paralellt med din nuvarande, ändra bara "MachineID" på den nya vid instalationen.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Var inne på vår lagsida på Stanford och såg att Toxic Crow har passerat miljon-gränsen, grattis! ^^

Permalänk
Medlem

Nu verkar det ha släppts en ny SMP verision, vilket leder till att jag undrar ifall det finns någon vänlig själ med en webbserver som kan hosta den. Eller ladda upp den någonannanstans så att jag kan tanka den från en annan server. Som jag har tagit upp i tråen minst 3 gånger så får jag CRC error om jag tankar den direkt ifrån stanford.

edit: Såg nu att det inte alls var en ny verision, dom har bara skrivit V6 Beta SMP clients över den.

Permalänk
Citat:

vad var det som krånglade? var det samma fel varje gång? funderat på smp?

om du verkligen vill köra konsol-versionen så fixar vi det!

testade både console och smp

men fick det att fungera efter lite hackande och crackande hit och dit

installerade alla filerna körde install.bat, öppnade Fah.exe körde configen

sen avslutade jag den kpierade alla filerna in till mappen med Graphical client och ersatte alla filerna

och oj va najs Graphical client funkade drog ner min time/frame från drygt 6 min till ca 1 min

så med andra ord jag tror att jag fick smp versionen att funka men inte på det sätt den är tänkt

vet inte om man ska klassa det som fusk jag har ju inte ändrat i några filer bara bytt ut till nyare från en nyare version

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
deadline = när WU-resultatet skall vara tillbaka hos Stanford, annars får du inga poäng för uppgiften. för vanliga WUs är dessa rätt slappa (några veckor) men SMP-WUs några få dygn (p2653 = 96h = 4d)

Jag är med på det Där med deadline men undrade mer ingående typ rent praktiskt vad som "händer" eller inte händer hos just Stanford om jag inte hinner klart med min. Ren nyfikenhet asso Kom på en till snarlik fråga bara för det nu. Vad är egentligen är WU? (vet vad det står för)

edit: Kör med 2 st consoler nu iaf så nu använder jag 100% av processorn iaf som jag vill så mer kan jag väl inte göra nu om inte datorn står på längre. Och någon som snor på GPU'n vill jag inte använda än (om det finns som stödjer mitt kort) innan ny kylare är inköpt för det ligger på +80°C vid load vilket inte kan vara bra timme ut och timme in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
...cool installationsbeskrivning...

Haha! Det var den mest originella installationsbeskrivning jag hört ^^

Menar du att du tror du kör smp fast grafiskt? Vilket projekt foldar du på just nu isf?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Jag är med på det Där med deadline men undrade mer ingående typ rent praktiskt vad som "händer" eller inte händer hos just Stanford om jag inte hinner klart med min. Ren nyfikenhet asso Kom på en till snarlik fråga bara för det nu. Vad är egentligen är WU? (vet vad det står för)

Det finns två deadlines; preferred deadline och final deadline. Missar du preferred deadline så skickas samma WU som du foldar på till någon annan. Klarar du dock final deadline så får du ändå poängen för den WUn. Klarar även den andre personen samma WU får han också samma antal poäng.

Angående din fråga om WUs så finns det en ganska fin förklaring här.

Permalänk
Citat:

Haha! Det var den mest originella installationsbeskrivning jag hört ^^

Menar du att du tror du kör smp fast grafiskt? Vilket projekt foldar du på just nu isf?

p3408_dpdp-ii
Gromacs core

antar att det var den du menade

var väll egentligen en ren slump att ja kom på det.. satt å körde vanlig grafic å tänkte va fan alla filer heter ju samma i bägge versionerna så ja testade

då det verkar som att det inte fungerar med bara smp consol klienten i xp x64 har fortfarande inte fått den att funka orginal äns me samma filer som jag använder i den grafiska jävligt mysko tycker jag den står å gnetar i typ 10 min sen får jag error

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är vi 70e.

Håller vi den här farten så ligger vi på 60e plats i månadsskiftet maj/juni.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Var inne på vår lagsida på Stanford och såg att Toxic Crow har passerat miljon-gränsen, grattis! ^^

Tack för det él Mero!
Snart är det din tur

Trevligt att vi är på plats 70! Starkt jobbat pojkar och flickor!

Permalänk

Det här har säkert frågats tidigare, men:
Jag har just slängt in F@H på en burk med en AMD Athlon 64 4000+ x2 och kör två konsoler i Win XP x86. Men det är bara ena konsolen som kommer någon vart i arbetet, den andra står still på 0 av 1500000 (0), men arbetar ändå med 50% (100% av ena kärnan). Den andra konsolen är just nu uppe i 10500 av 1500000 (7), och jobbar också i 50%. Konsolerna har olika maskinID. Vad är fel?

Och sen så är datorn märkbart långsammare med konsolerna igång trots prio ställd på idle i konsolerna. Är det normalt?

Permalänk
Hedersmedlem

Hejsan allihop, jag bestämde mig precis för att gå över till SMP-klienten, och jag har en liten fråga. Jag följde instruktionerna, och installationen gick utan problem, och den tuggar på i 100%.

Jag undrar bara om jag fortsätter på min gamla "användare" i laget/rankingen nu med SMP? Jag skrev in samma namn ("widL"). Det vore lite surt att börja om på nytt, för jag ligger runt plats 100 i laget!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Det här har säkert frågats tidigare, men:
Jag har just slängt in F@H på en burk med en AMD Athlon 64 4000+ x2 och kör två konsoler i Win XP x86. Men det är bara ena konsolen som kommer någon vart i arbetet, den andra står still på 0 av 1500000 (0), men arbetar ändå med 50% (100% av ena kärnan). Den andra konsolen är just nu uppe i 10500 av 1500000 (7), och jobbar också i 50%. Konsolerna har olika maskinID. Vad är fel?

Och sen så är datorn märkbart långsammare med konsolerna igång trots prio ställd på idle i konsolerna. Är det normalt?

Du har förmodligen glömt att starta klienten med flaggan -local
Om du inte vet hur man gör det står det i första inlägget i tråden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Hejsan allihop, jag bestämde mig precis för att gå över till SMP-klienten, och jag har en liten fråga. Jag följde instruktionerna, och installationen gick utan problem, och den tuggar på i 100%.

Jag undrar bara om jag fortsätter på min gamla "användare" i laget/rankingen nu med SMP? Jag skrev in samma namn ("widL"). Det vore lite surt att börja om på nytt, för jag ligger runt plats 100 i laget!

Dina kommande poäng kommer adderas till dina gamla stats så länge det är precis samma användarnamn och lag. Så det är inga problem

Permalänk

Toxic, jag har nu provat under en stund med -local, datorn svarar nu normalt, men fortfarande så är det bara ena konsolen som verkar arbeta. Den som "inte arbetar" är nu på 15000 (1), den andra är på 48000 (32).