Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Avstängd

él Mero

Gratulerar till 1 000 000

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte bara meddela att allt funkar nu, kunde inte köra klienten på min domän användare, utan fick ta "kör som" sen välja en lokal användare
Foldrar på för SWEC nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
él Mero

Gratulerar till 1 000 000

Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Tänkte bara meddela att allt funkar nu, kunde inte köra klienten på min domän användare, utan fick ta "kör som" sen välja en lokal användare
Foldrar på för SWEC nu

Gott att höra! Ville också påminna dig om titeln under ditt nick.

Permalänk

ger upp nu, har letat igenom stor del av forum tråden men orkar inte mera. jag installerade den textbaserade klienten men glömde ändra att cpu:n skulle använda mer än 50% så den ligger på bara 50% nu, vill köra den högre, kan jag skriva någonting någonstans för att ändra detta eller hur ska jag göra?
tacksam för svar då jag gärna vill göra min första WU snart

Permalänk
Medlem

Först en fråga: Har du en dual-core? För isf utnyttjar den klienten du har (förmodligen inte smp-klienten) endast en kärna. Du behöver en till klient för att utnyttja båda din kärnor. Är det inte så att du har en dual-core och du vet med dig att du konfigurerade cpu:n för att använda 50% så följer förklaringen för hur du ska gå tillväga för att lösa problemet nedan.

Du ska använda något som heter flaggor, står beskrivet en bit ner i FAQ:en. Den flagga du ska använda för att konfigurera om klienten heter -configonly. Kör in den, starta klienten och konfigurera, ta bort den, och starta klienten igen.

Vilket nu är fallet så kommer du iaf öka din ppd ^^

Permalänk

Nu så ger jag upp foldingen då den enligt mig inte fungerar som den ska, den slöar ner datorn så himla mycket fast den ska ta det lugnare när man gör mer krävande saker med datorn. Men det gör alltså inte min klient istället så hoppar/hackar vissa filmer man försöker se. Då måste man istället stänga av foldingen och sen slå på den efter filmer t.e.x.

Så bye folding Bye

Permalänk

Jag har gjort klart min första WU, men jag kan inte ansluta till servern (171.64.122.133). Jag kollade upp det och servern har statusen "not accept". Så hur kan jag byta server? Jag har foldingen som service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Jag har gjort klart min första WU, men jag kan inte ansluta till servern (171.64.122.133). Jag kollade upp det och servern har statusen "not accept". Så hur kan jag byta server? Jag har foldingen som service.

Har foldat med det ip och fått samma problem...med den grafiska klienten:

Ändra inställningarna i Advanced...

Markera deadlines samt välj no preference, sedan starta om klienten så ska allt vara bra igen...

Du ska ha dessa inställningar i dos versionen också...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Nu så ger jag upp foldingen då den enligt mig inte fungerar som den ska, den slöar ner datorn så himla mycket fast den ska ta det lugnare när man gör mer krävande saker med datorn. Men det gör alltså inte min klient istället så hoppar/hackar vissa filmer man försöker se. Då måste man istället stänga av foldingen och sen slå på den efter filmer t.e.x.

Så bye folding Bye

Tråkigt o höra!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Nu ligger vi på 69:e plats.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så bye folding Bye

Det går ju att i setupen ställa in hur stor del av processorkraften som ska användas. Ställ ner det till 85% så ska allt flyta.

Permalänk

Tjena, tänkte att jag skulle folda lite för att öka temperaturen i mitt rum Så, nu har jag igång Mac-klienten och den tuffar sakta på. Det jag undrar är: Kommer allt ickefärdigt foldingarbete att gå förlorat när jag stänger av datorn för natten (kan inte sova gott med datorn igång)?

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

nej det kommer inte gå förlorat, det gör det iaf inte för mej men ajg kör ju xp med.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
nej det kommer inte gå förlorat, det gör det iaf inte för mej men ajg kör ju xp med.

Okej, skönt att veta eftersom min dator inte pallar en per dag... shit vilken slö dator jag äger XD
Aja, jag har ju en burk med XP annars, men den är ännu segare (AMD64 på 2,35GHz). Däremot har den ett 7600GT som jag kan klocka lite, kanske det ger mig en knuff?

EDIT: InCrease, som man övervakar med på Macen, visar att den börjar om på nytt när man startar om folding@home... urk, varför?!

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Citat:

Så bye folding Bye

Kör du med Idle i konfigureringen och tycker att det går segt så finns det väl egentligen inte så mycket att göra. Ställa ner processorkraften som yogge sa kan ju funka, men jag har för mig att du körde SMP och hade ganska tight till deadlinen så det funkar nog inte så bra. En annan idé är att testa single-core klienterna som du körde innan, dock ger de som du vet inte lika mycket poäng. Tack för den här tiden, bara hoppas att återse dig när det kommer lite nyare klienter eller när du har skaffat ny hårdvara ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk

Den servern är mycket riktigt, som AmiDonk påpekade, servern för deadlineless WUs. Den servern ser i nuläget (och har sett mycket länge) ut som att den aldrig kommer att dela ut arbeten igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
Däremot har den ett 7600GT som jag kan klocka lite, kanske det ger mig en knuff?

Att klocka GPUn ger tyvärr inte CPUn någon boost i foldingen.

Citat:

InCrease, som man övervakar med på Macen, visar att den börjar om på nytt när man startar om folding@home... urk, varför?!

Börjar den alltså från 0% igen? Är det samma WU? Får du några felmeddelanden? Hur ser din FAHlog.txt ut från när du startar klienten och ungefär 30 rader ner?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Börjar den alltså från 0% igen? Är det samma WU? Får du några felmeddelanden? Hur ser din FAHlog.txt ut från när du startar klienten och ungefär 30 rader ner? [/B]

Jag ska ta en titt så snart jag är vid den datorn igen

Vad jag kan minnas så stog det något i stil med "0 out of 500000 operations finished" varje gång jag startade om programmet, även fast den hade klarat en liten del (ca 2%) innan jag startade om foldingen.

Hmm.. jag glömde kolla ifall det var samma WU jag hade att arbeta med efter omstarterna, jag tog för givet att man hade 5 dagar på sig att bli klar med det man redan hade fått först.

Jag återkommer!

PS. ang. grafikkortet så måste jag ha missuppfattat, hade skummat förbi på olika ställen och sett att det nämndes GPU-versioner av fah, men ser ju nu att de bara gillar vissa ATi-kort. :/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kör du med Idle i konfigureringen och tycker att det går segt så finns det väl egentligen inte så mycket att göra. Ställa ner processorkraften som yogge sa kan ju funka, men jag har för mig att du körde SMP och hade ganska tight till deadlinen så det funkar nog inte så bra. En annan idé är att testa single-core klienterna som du körde innan, dock ger de som du vet inte lika mycket poäng. Tack för den här tiden, bara hoppas att återse dig när det kommer lite nyare klienter eller när du har skaffat ny hårdvara ^^

Jag kommer inte skaffa hårdvara för att folda när min hårdvara jag har i dag räcker gott och väl för mig och mina behov

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag kan minnas så stog det något i stil med "0 out of 500000 operations finished" varje gång jag startade om programmet, även fast den hade klarat en liten del (ca 2%) innan jag startade om foldingen.

Kan ju vara så att du har konfigurerat checkpointsen (när arbetet sparas) till default (15 minuter) och hinner den då till 2% (som kanske är 14 minuter) och du stänger av den då så hinner den aldrig att spara arbetet.

Citat:

jag glömde kolla ifall det var samma WU jag hade att arbeta med efter omstarterna, jag tog för givet att man hade 5 dagar på sig att bli klar med det man redan hade fått först.

Hur många dagar du har på dig beror helt på vilken WU du foldar. Med FahMon ser du det direkt.

Citat:

Jag kommer inte skaffa hårdvara för att folda när min hårdvara jag har i dag räcker gott och väl för mig och mina behov

Menade inte att du skulle skaffa ny hårdvara för foldandets skull, men att när du någon gång i framtiden behöver uppgradera din nuvarande burk så kanske du blir sugen på att folda igen.

Nya klienter!
Tre nya klienter har släppts; SMP för Windows (5.92 beta upgrade from 5.91), Linux (6.02 beta1) och Macintoch (6.02 beta *console only*).

Nytt för Linux- och Mac-klienten är att man kan bestämma hur många cores man vill köra med, på detta sätt -smp n, där n är antal cores. Detta funkar enbart för A2 cores, inte A1. Läs mer om det här.

Nytt för Windows SMP-klient är att den är mycket stabilare. Observera dock att den bara funkar på 32-bitars system, alltså prova den inte på ett 64-bitars! Läs mer om klienten här.

Klienterna finns att ladda ner här.

Permalänk

Hej, tack så jättemycket för FahMon, nu kan jag se vad som händer på ett enkelt sätt Oj oj, ser nu att min dator inte är så snabb, fast det visste jag redan. Den estimerar att den klarar ca 523 PPD och har bara hunnit lite över 3% på 2 timmar. Ne, det blir att överklocka E2140:an alltså... om jag bara hade en bakrutereparationssats..

En fråga som jag är lite suddig om här: När min dator har klarat t.ex. 100 P och jag stänger av datorn, kommer f@h att ta emot resultaten och sedan använda dessa för att fortsätta uppgiften på någon annans dator eller kommer jag att fortsätta med samma uppgift tills deadlinen/färdigheten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

En fråga som jag är lite suddig om här: När min dator har klarat t.ex. 100 P och jag stänger av datorn, kommer f@h att ta emot resultaten och sedan använda dessa för att fortsätta uppgiften på någon annans dator eller kommer jag att fortsätta med samma uppgift tills deadlinen/färdigheten?

Hela den WU som din klient har laddat ner kommer slutföras på din dator. När den är klar med 100% fullgjort arbete skickas resultatet iväg. Klarar du final deadline så får du alla poäng som WUn är värd (om den inte har EUEat då). Klarar du preferred deadline så får du också alla poängen, men fördelen med att du klarar preferred är att Stanfords server slipper skicka iväg samma WU till någon annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nya klienter!

Gott. Nu kan jag få igång det utan startdelayprogrammet igen.

Permalänk
Citat:

Hela den WU som din klient har laddat ner kommer slutföras på din dator. När den är klar med 100% fullgjort arbete skickas resultatet iväg. Klarar du final deadline så får du alla poäng som WUn är värd (om den inte har EUEat då). Klarar du preferred deadline så får du också alla poängen, men fördelen med att du klarar preferred är att Stanfords server slipper skicka iväg samma WU till någon annan.

Okej, tack så mycket, då vet jag det Känns som om man får klocka datorn lite ifall den ska hinna med resterande 93% av en 1620-poängare tills den 29-3 kl. 21:12. Min stackare tickar fortfarande på 2x1,6GHz (e2140 CPU)..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fan min fläkt i in ps3:a har börja låta ordentligt! antar att lagren är slut eller nåt, jag får återkomma i foldandet när ps3:an är fixad!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Fan min fläkt i in ps3:a har börja låta ordentligt! antar att lagren är slut eller nåt, jag får återkomma i foldandet när ps3:an är fixad!

Tråkigt
Undrar hur länge min kommer klara sig.

Den låter illa på "läge1" men den hoppar upp till "läge2" ganska fort där den är väldigt tyst så det gör inget. Troligen för att den blir mer balanserad av farten ??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Tråkigt
Undrar hur länge min kommer klara sig.

Den låter illa på "läge1" men den hoppar upp till "läge2" ganska fort där den är väldigt tyst så det gör inget. Troligen för att den blir mer balanserad av farten ??

Min låter lite när jag slår igång den sen under belastning så låter det som fan! köpte den i dec, får ju hoppas att fläkten är ett måndags ex annars är det illa! räknar ju med att fläktarna ska hålla några år!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, tack så mycket, då vet jag det Känns som om man får klocka datorn lite ifall den ska hinna med resterande 93% av en 1620-poängare tills den 29-3 kl. 21:12. Min stackare tickar fortfarande på 2x1,6GHz (e2140 CPU)..

Konfigurera om klienten och sätt Set -advmethods flag always, requesting new advanced scientific cores and/or work units if available? till No och ta bort flaggan -advmethods så ska du slippa få den där hemska WUn. Den sänkte iaf mina ppd med 33%. Nu efter "fixen" verkar den dock vara back on track igen ^^

Permalänk
Citat:

Konfigurera om klienten och sätt Set -advmethods flag always, requesting new advanced scientific cores and/or work units if available? till No och ta bort flaggan -advmethods så ska du slippa få den där hemska WUn. Den sänkte iaf mina ppd med 33%. Nu efter "fixen" verkar den dock vara back on track igen ^^

Tackar, ska konfa den och se vad som händer, sorgligt nog ska jag bara använda datorn ett par timmar till, sen byter jag dator en vecka. :/
Jag kanske fick denna hemska WU för att datorn tror att min CPU är klockad på 3.8GHz istället för 1.6GHz, något registerfel som jag får kolla närmare på.

Ha de bra!

EDIT: "For previous folders, flags like -advmethods are no longer needed, as all of them have been hardcoded in." Innebär detta alltså att det inte går att avaktivera den? Dessutom lyckas jag inte hitta hur man ställer in den här på Macen.

EDIT2: Nej, jag ger upp tills vidare. Kanske bäst att vänta tills den drar sig ut beta-stadiet. Tack för all hjälp hittills, men det känns inte lönt när min burk får jobba med tyngre grejer än vad den klarar under den tiden jag har igång den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

5.92 flexar tydligen som den vill, +-200 PPD... är det någon som sett hört nått om en möjlig orsak? och inte funkade det mer än två omstarter utan startdelayer heller, men det är ett mindre bekymmer...

Edit: Gav upp, tillbaks på 5.91an.

Permalänk
Medlem

Och nu ligger vi på 68:e plats...

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Vill medela att jag kommer hoppa på tåget igen med en kraftig CPU om 1-2 månader

antagligen blir det en av intelsnya lite småvärsting processorer eller så blir det en halvsketen D805 dualcore

Visa signatur

I am Extrazz.