Blu ray börjar mögla?:D

Permalänk
Medlem

Blu ray börjar mögla?:D

http://prod.www.idg.se/2.1085/1.112164

Gammalt kanske men det kvittar, nån som har råkat ut för det?:D Låter lite väll kostigt. Tillrekligt för en egen tråd.

Permalänk
Medlem

Gaaaaaamall Har för mig det blev så pga fukt vid produktionen. Minns inte riktigt dock. Tydligen så har DVD skivor drabbats av samma fenomen innan också.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

i sverige kallas det för laserröta, förlorade några laserdisc filmer till det på den tiden jag höll på med det

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
i sverige kallas det för laserröta, förlorade några laserdisc filmer till det på den tiden jag höll på med det

/Daniel

Laserdiscar är riktigt coola. Tänk att det fanns ett media som hade DVD-kvalité för 25 år sedan.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ja, riktigt amatörmässigt av IDG.se att låta det framstå som om att Blu-Ray formatet är bristande. Ungefär lika seriöst som skvallerblaskorna min flickvän läser.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Ja, riktigt amatörmässigt av IDG.se att låta det framstå som om att Blu-Ray formatet är bristande.

amatörmässigt? folkligt heter det, och IDG är mästare på att vara folkliga. dessvärre betyder det att folket få felaktiga bilder av allt man kan få bild från, just eftersom folkliga tester är vad vanligt folk läser helst.

apropå BluRay, att nån som testar en produkt faktiskt läser instruktionsboken är för mycket begärt, det är ju inte folkligt. däremot borde de ringt supporten och frågat varför det inte finns komponentutgångar som folk mest hade gjort...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

apropå BluRay

Men herregud vilken skit dom snackar om PS3an. Det är verkligen sjukt illa. Patetiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Laserdiscar är riktigt coola. Tänk att det fanns ett media som hade DVD-kvalité för 25 år sedan.

Laserdisc hade väll långt mer potential då allting lagrades analogt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Laserdisc hade väll långt mer potential då allting lagrades analogt.

nja, bandbredden som krävdes för bilden begränsade ju naturligtvis att upplösningen kunde bli så mycket bättre än den var. (aningen lägre än DVD) däremot så var de bästa formatet hade oftast bättre än de tidiga DVDerna erbjöd i kvalitet mycket riktigt, men det berodde mest på att kodningen av dem inte var så bra i början.

sen var ljudet faktiskt digitalt, även om formatet inte var tänkt för det från början så lade man på 2 digitala spår rätt tidigt och senare offrades även ett av de analoga ljudspåren för 5.1 DD-ljud. (DTS fanns även ibland på de vanliga digitala)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Men herregud vilken skit dom snackar om PS3an. Det är verkligen sjukt illa. Patetiskt.

Nu har ajg inte läst igenom vad där står men du vet väll att _allt_ pekar neråt för Sony och Ps3, allt säger motstasen av vad tex Fredag har suttigt och ältat om i åratal nu.

Permalänk
Medlem

Sony verkar dock ha fått till ett vinnande format den här gången.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Nu har ajg inte läst igenom vad där står men du vet väll att _allt_ pekar neråt för Sony och Ps3, allt säger motstasen av vad tex Fredag har suttigt och ältat om i åratal nu.

Hmm, försök inte trycka ner PS3 lr nåt nu. Den har faktiskt fått oförtjänt dålig kritik av många sidor. Däremot, om det är nåt man inte ska säga att den är dålig på så är det som Blu Ray, Läs M3s test. Dom är vettiga

Permalänk
Medlem

Alla tidningar inom IDG koncernen är det lite aftonbladet om.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Nu har ajg inte läst igenom vad där står men du vet väll att _allt_ pekar neråt för Sony och Ps3, allt säger motstasen av vad tex Fredag har suttigt och ältat om i åratal nu.

Jaså?

Som en PS3 ägare så följer jag utvecklingen ganska noggrant och skulle vilja påstå att det är totalt fel det du säger.

Permalänk
Medlem

Som ägare av alla konsoller följer jag ochså utvekligen, men där är ingen mer än just fanboys som säjer att den är bra. Säljer skit över allt, spel företagen gillar den inte osv osv

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jaså?

Som en PS3 ägare så följer jag utvecklingen ganska noggrant och skulle vilja påstå att det är totalt fel det du säger.

Det enda dom sa i artikeln egentligen var väl att spelen inte håller så hög kvalité och i dagsläget finns det ju faktiskt inte så många spel till PS3:an och dom stora/häftiga spelen har inte släppts än.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

kul, alla är upprörda men inte över poängen med länken. jag förtydligar därför:

Citat:

ad som är dåligt är anslutningsmöjligheterna. Här finns hdmi eller komposit, ingenting däremellan. Vad hände med komponent?

och

Citat:

PS3 har också problem med att skala film. Om tv:n inte har stöd för 1080i, men däremot 720p, så skalar PS3 ned till 576p. Det är illa.

första punkten är givetvis oförlåtligt felaktig av folk som ska informera till mindre vetande. (även om jag har svårt att se vilka som skulle vara mindre vetande än IDG-folket överlag..)

andra punkten, ja denna test gjordes efter att det hade fixats. alltså kan de knappast ha pluggat in maskinen och uppdaterat (ni är en tekniksite liksom, hallå vakna) och har man inte gjort det så kan man ju fråga sig om det iof högst subjektiva:

Citat:

men i dagsläget är inte det något köpargument då dessa _håller kass kvalitet.

om de nu ens spelat nått eller bara Googlat upp nått halvårsgammalt citat från ett xboxforum.

sen fortsätter vi med att lämna ett riktigt kass tips när inkompetensen ändå sprutar vilt:

Citat:

har du den i en tv-bänk försvinner en stor del av ljudet.

mhm,

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint