Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanabel
Såklart du kan! Som jag skrev så var det ju så jag gjorde.. Köpte 2 skärmar och lämnade tillbaka ena Kolla bara upp nogrannt hur det gäller med returrätt där du köper från.

Om du nu har en gammal skärm som bildbehandling går bra på så är väl det najs. Men det är väl en CRT då? Vill du verkligen ha kvar den kolossen på skrivbordet >D

Men jag vet inte alltså... vad ska du i huvudsak göra på nya skärmen då? För nu när jag jämfört vet jag inte om jag skulle vilja ha en TN-panelsskärm även om jag inte höll på och redigerade bilder:) (tycker om att sjunka ner i stolen).

haha okej, aa har en gammal crt typ dell trinitron men den funkar ganska bra faktiskt XD. Jag har ett gigantiskt skrivbord med B= typ 1,5 m och längd 2 m så kan väl ha den i hörnet :P, det är ändå tomt där ;).

Jag ska huvudsakligen spela spel som cs (alla versioner), nwn 2, guild wars o lite till.
Kolla på filmer och helst tv???, jag sitter alltid typ mitt framför skärmen men eftersom det är en "platt" crt så är ju bilden likadan från alla håll.

aaargh blir sugen på 24 tummarn, om man jämför med priset på webhallen så tjänar man en rejäl hacka på att köpa den på dustin.

Permalänk
Medlem

Hade en Viewsonic 22" 2235VX innan, helt "ok" pris/prestanda. Den brann up Hämtade ut pengarna på försäkringen och har beställt denna Acern

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=134336

3588kr inkl frakt och PF på dustin-home.

Prisvärt som in i ******.

Om den är kass så får den sitta som skärm på "andra" datorn =).

Såg att folk diskuterat om denna återkommer om det är något att hänga i granen.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Hade en Viewsonic 22" 2235VX innan, helt "ok" pris/prestanda. Den brann up Hämtade ut pengarna på försäkringen och har beställt denna Acern

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=134336

3588kr inkl frakt och PF på dustin-home.

Prisvärt som in i ******.

Om den är kass så får den sitta som skärm på "andra" datorn =).

Såg att folk diskuterat om denna återkommer om det är något att hänga i granen.

Ah vad bra :P, kan du vara snäll och skriva lite om prestandan när du fått hem den :/ ??.
Hade vart väldigt hyggligt, man e ju sugen på att köpa den bara för den e så billig :D.

VAD I HELA FRIDEN XD XD XD, när jag kollade igår så kostade den 5000 hos webhallen nu kostar den lika mycket som hos dustin >.<.

dom måste ha sänkt ??

EDIT: kollade upp det... som har rea på den idag XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danney
Ah vad bra :P, kan du vara snäll och skriva lite om prestandan när du fått hem den :/ ??.
Hade vart väldigt hyggligt, man e ju sugen på att köpa den bara för den e så billig :D.

VAD I HELA FRIDEN XD XD XD, när jag kollade igår så kostade den 5000 hos webhallen nu kostar den lika mycket som hos dustin >.<.

dom måste ha sänkt ??

EDIT: kollade upp det... som har rea på den idag XD

Lägger up en tråd när den är provad i spel, lite bild o redigerings-program, även 720p och 1080p Material.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Lägger up en tråd när den är provad i spel, lite bild o redigerings-program, även 720p och 1080p Material.

ah shysst

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns lite föråldrat med en skärm som inte har DVI anslutning.

Men VGA fungerar kanske lika bra ?

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Jag tycker det känns lite föråldrat med en skärm som inte har DVI anslutning.

Men VGA fungerar kanske lika bra ?

mjoo, får se .. ,måste läsa mer ^^

Permalänk
Medlem

Ajustdet, det var det som var grejjen med 24-tummarn också.. DVI gogo!

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem

Om jag anväder datorn till spel är det ju en ytterst liten men ändå märkbar skillnad.
DVI ger ju också mindre "ghosting"....
Om jag spelar nya krävande spel så finns det tydligen en märkbar skillnad.

Är inte graffe kortet viktigare?? aja ... känns som vga kommer försvinna ,,,,nu sitter jag mitt i knuten igen XD.

Permalänk

Kan man tänka sig att köpa en demo vara kan man få acern ännu billigare också: http://www.webhallen.com/prod.php?id=76328

Mycket bra pris/tum, men hur bra är priset/prestanda. Själv ska man nog ta och beställa en sån där fin Philips skärm med S-IPS då jag är trött som få på TN skärmars betrackningsvinklar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Expertive
Kan man tänka sig att köpa en demo vara kan man få acern ännu billigare också: http://www.webhallen.com/prod.php?id=76328

Mycket bra pris/tum, men hur bra är priset/prestanda. Själv ska man nog ta och beställa en sån där fin Philips skärm med S-IPS då jag är trött som få på TN skärmars betrackningsvinklar.

undrar vad som är fel på den skärmen då ^^, hmm 6 månaders garanti.. tror ni jag kan lämna tillbaka den hos webhallen då?. Eller har dom striktare policy så jag inte får lämna tillbaka varor utan anledning?.

Edit: har gett upp på acer skärmen verkar ju helt sjukt att dom inte har dvi på skärmen så min äldsta tft skärm har det( fasiken 4 år gammal )

Permalänk
Inaktiv
Citat:

du mena philips 20WP7ES? finns ju för 3k.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
du mena philips 20WP7ES? finns ju för 3k.

Philips 200WP7ES, japp. Jag vet att den finns för det, till och med 2845 med studentrabatt. Så jag undrar lite vart du vill komma.

OT: Mycket tråkigt att den inte har dvi, så du får antingen gå ner 2" och få en TN skärm eller gå ner 4" och få en S-IPS skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Philips 200WP7ES, japp. Jag vet att den finns för det, till och med 2845 med studentrabatt. Så jag undrar lite vart du vill komma.

OT: Mycket tråkigt att den inte har dvi, så du får antingen gå ner 2" och få en TN skärm eller gå ner 4" och få en S-IPS skärm.

mjoo, går nog ner 2"... lite synd att man inte fick tag på en 24" hade vart perfa på skrivbordet.

Har en 20 nu så det blir nog ändå skillnad :P, billigaste 24:an nu är väl typ 5000 (om man inte räknar med acern)? är dock inte riktigt beredd på att lägga så mycket på en skärm.

Inköpslistan nu:

Skärm TFT 22" eller 24"

Minne 2GB

Hårddisk 500GB

Fläktar 2 120 mm

VGA kylare Zalman ??

Ni kan väl komma med förslag tack!!!