Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redrum_237
Jag vill INTE köpa en fetto CRT.

Citat:

Sen måste jag påstå att det aldrig har varit så här svårt att välja produkt någonsin. Jag menar 8800GTX är ett GIVET kort, när det gäller CPU så är det endast 2 ställningstagande:
1 - skaffa det bästa som finns nu (go to 2a), eller vänta på Penryn/K10 (go to 2b

2a - Köpa Q6600 eller E6850 OM man köper
2b - köpa K10 eller Penryn

Men när det gäller 24" TFT för gaming blir det genast omöjligt.

tack

Med Eizo så har du i alla fall 0 pixelgaranti vilket innebär att är det en pixel som är trasig så får du i alla fall en ny skärm. Jag har i och för sig aldrig hört att någon pixel inte fungerat med Eizo men det finns säkerligen folk som har vart med om det också.
Samsung har en pixelgaranti om 5 vilket totalt är värdelöst av samsung. Nu vet jag inte vilket som är subpixlar och ej men det får någon annan som är bättre än jag förklara.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att Dellen är märkt med TCO99 är för att den har en svart ram, samma gäller för alla skärmar som har en svart ram runt rutan.

Visa signatur

i5 9600k@5.0ghz | Asus tuf gaming z390 wifi | corsair 16gb vengeance LPX DDR4 3000 | Samsung evo 970 m2 500gb | Powercolor RX Vega 56 (1670/950) | DH14 Newton | R2 800W | NZXT H2 | LG 27GL83A-B
Jobbdator. APPLE M2 Pro mac mini 32gb | LG38WN95C-W

Permalänk

Men visst är TCO ngn standard som skärmen måste leva upp till för att få stämpeln.Den ska vara bra för ögonen o tydligen tycker inte TCO att svart ram är bäst.Ja bryr mig inte om sånt. hmm det där med pixelgaranti är ju ganska väsentligt,det är något att tänka på, tack för tipset A'N Doja! 5pixlar är ju gräsligt dåligt!Vad har Dell? Vad säger ni andra,vore det inte förträffligt med ett test av 24"

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eki
Har mycket svårt att tro att Samsungen är det bättre valet, för det första har du kikat på fel DELL skärm.

WFP2407-HC ska du kika på observera (HC), den är helt ny på marknaden för i år, och anlände till europa i augusti 2007.

Ska själv köpa WFP2407-HC så fort dell kör sin rabatt.

http://www.cnet.com.au/desktops/monitors/0,239029422,33928053...

Om du läste sista raderna så får du se att jag ändrade min inställning. Är självklart nu att jag inte väljer den där samsungen. 2407WFP "HC" eller inte så var ändå de gamlare modellerna bättre i och med mindre inputlag.

Men håller med andra här, det måste komma ett riktigt utförligt test på 24" skärmar där man testar allt.

Permalänk
Citat:

TCO 99/06 hör väl med ngn standard för kontorsarbete att göra. Typ att de är bekväma att titta på och godkända av TCO? eller är jag helt ute o cyklar nu?

SWECLOCKERS! Vi begär ett test! Snälla gör en undersökning!

TCO 06 gäller för multimediafunktioner, det betyder att skärmen är godkänd för snabba filmer och spel. Dvs att den inte har ghosting eller input lag.

Det innefattar även kraven TCO 03 som säger att skärmen ska klarar en viss ljusstyrka och upplösning.

Sen handlar TCO-kraven mycket om miljö och att skärmen inte får innehålla giftiga ämnen mm.

Permalänk

Hehe,schysst jag skaffar mig anhängare ;-). Nighthog,vad menar du med att de gamla modellerna hade lägre input lag. Menar du TN displayer lr CRT? Lr menar du gamla dell TFT (ej TN). Isf hur kunde de vara bättre?

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe,schysst jag skaffar mig anhängare ;-). Nighthog,vad menar du med att de gamla modellerna hade lägre input lag. Menar du TN displayer lr CRT? Lr menar du gamla dell TFT (ej TN). Isf hur kunde de vara bättre?

Läste än lång forumtråd på annat forum där de testate input lag på samsung 244T och sedan dell 2405wtf och 2407wtf etc... 2407wtf hade minst input lagg jämnfört med 2405 och sedan 244T som hade högst av alla.

de hade flera olika revisioner av 2407 a00 a01 för att ta 2, det finns redan a04 och sedan den nyaste 2407wtf HC. a00 a01 var ju redan bättre etc. senare revisioner har ju bara förbättrats med bildkvalité och annat.

Permalänk
Medlem

Flera beskriver Benq FP241W som väldigt ljus-stark. Verkar vara så mycket att det blir ett minus för skärmen.

Någon som har en som vet om det går att ställa ner ljusstyrkan till behaglig nivå?

Permalänk
Medlem

Flera beskriver Benq FP241W som väldigt ljus-stark. Verkar vara så mycket att det blir ett minus för skärmen.

Någon som har en som vet om det går att ställa ner ljusstyrkan till behaglig nivå?