Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Impulsköp

http://i56.tinypic.com/30c0xo8.jpg

http://i55.tinypic.com/2gubjt3.jpg

Helt fantastiskt att det är 4cm med instruktionsböcker/texter som följer med... Jag har skolböcker om filosofi som är tunnare, och de innehåller bra mycket mer

Vad tycker du om 3DS ? sugen på impulsköp men :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Vad tycker du om 3DS ? sugen på impulsköp men :S

Nintendo DS med 3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Nintendo DS med 3D

no shit ;P
tänkte mer på om det är värt dom 2500kr+ eller inte.. bah! =P

EDIT:
Så där, nu vart dojjorna testade så nu kan man visa inköpet från igår:

SOC - Gait 96 - Bara 899kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

no shit ;P
tänkte mer på om det är värt dom 2500kr+ eller inte.. bah! =P

EDIT:
Så där, nu vart dojjorna testade så nu kan man visa inköpet från igår:
http://www.toivanen.eu/wp-content/uploads/2011/03/IMG_1003-48...

SOC - Gait 96 - Bara 899kr

Jaha xD Jag läste vad är nintendo 3ds xD fan vad dum man e ibland...

Permalänk
Medlem

Köpt o köpt... Beställde denna för knappt två veckor sedan. Sen ska den ju tillverkas oxå..

Ser precis ut som på bilden.

Lack: Reflex Silver
R-Line paket
Tonade rutor
DSG-låda
+ lite annat lull-lull.

Eftersom bilen är en jobbförmån var motkravet att det skulle vara en miljöbil. Därför föll valet på TSI 160 TwinCharger (Multifuel)-motorn.

Permalänk
Medlem

Passat CC?

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Köpt o köpt... Beställde denna för knappt två veckor sedan. Sen ska den ju tillverkas oxå..

http://www.lalimita.ro/user/content/medium_f48b69af29f293ec-v...

Ser precis ut som på bilden.

Lack: Reflex Silver
R-Line paket
Tonade rutor
DSG-låda
+ lite annat lull-lull.

Eftersom bilen är en jobbförmån var motkravet att det skulle vara en miljöbil. Därför föll valet på TSI 160 TwinCharger (Multifuel)-motorn.

Ooooh, farsan har en -09 med TSI-motorn. Den har mycket att ge, trots den pluttiga slagvolymen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Vad tycker du om 3DS ? sugen på impulsköp men :S

Jag är faktiskt riktigt nöjd.
Jag var riktigt skeptisk till 3D-effekten men den fungerar faktiskt. Man måste hålla den så att man ser skärmen ur vissa vinklar för att det skall fungera bra utan att bli suddigt. Det finns dock flera sådana punkter (Tänk dig ett rutnät där alla linjekorsningar är "sweet spots"). Jag har också märkt att dessa sweetspots blir lite mindre om man har glasögon på sig, men bara marginellt.

3D-effekterna fungerar som både djup och pop-out (fast jag föredrar djupeffekterna). Sen finns det massa udda småsaker som jag faktiskt tyckte var rätt roliga. Augmented reality-spelen som finns var rätt kul m.m. och 3D-kameran fungerar bra, om än med rätt kass bildkvalité (upplösningen suger).

Jag köpte med Asphalt 3D, vilket helt ärligt inte är det bästa bilspelet någonsin men det är inte så dåligt som en del reviews säger heller. Fast sen kanske det är jag som bara är väldigt förjust i arkad-racers, men jag tror nog att ghost recon eller ridge racer hade vart ett bättre val.

Allt som allt är jag som sagt nöjd. Med facit i hand inte de bästa 2800kr jag spenderat, men långt ifrån ett dåligt köp. Skulle den falla till strax över 2000kr skulle jag kalla det ett givet köp, och några hundra extra för att slippa vänta på den dagen kan jag leva med

Kort och gott: Jag ångrar inte kostnaden

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Passat CC?

Skrivet av anton_mjor:

Ooooh, farsan har en -09 med TSI-motorn. Den har mycket att ge, trots den pluttiga slagvolymen

Javisst, inte illa för att bära namnet Passat, tycker jag.

Bra där, farsan!
TSI-motorerna är ju några av de bästa i världen. Sanslöst bra.

När den här kommer som miljöbil sitter det alltså en etanol/bensin 1,4L TwinCharger-motor i den. Enligt specen. ska den vara 0.1s snabbare 0-100 än den förra 1,8L TSIn och ett "rakt" vridmoment över hela registret. Och förbrukningen? Lägre.

Framgångsrik downsizing.

Permalänk
Medlem

Det saknas ju dock 3 liter i den där motorn

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Javisst, inte illa för att bära namnet Passat, tycker jag.

Bra där, farsan!
TSI-motorerna är ju några av de bästa i världen. Sanslöst bra.

När den här kommer som miljöbil sitter det alltså en etanol/bensin 1,4L TwinCharger-motor i den. Enligt specen. ska den vara 0.1s snabbare 0-100 än den förra 1,8L TSIn och ett "rakt" vridmoment över hela registret. Och förbrukningen? Lägre.

Framgångsrik downsizing.

När du skrev miljöbil trodde jag såklart att du menade biogas.
Farsans går på biogas. Den drar 0.4kg/mil när man cruisar.

Förresten, vaddå "kommer"? Den finns ju redan som miljöbil, farsans är snart 2 år gammal och den har 1.4L motorn med kompressor och turbo.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

När du skrev miljöbil trodde jag såklart att du menade biogas.
Farsans går på biogas. Den drar 0.4kg/mil när man cruisar.

Förresten, vaddå "kommer"? Den finns ju redan som miljöbil, farsans är snart 2 år gammal och den har 1.4L motorn med kompressor och turbo.

Men den här kommer ju att gå på bensin/etanol, inte biogas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det saknas ju dock 3 liter i den där motorn

Hehe, hur går det med kron-viktorian? :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Hehe, hur går det med kron-viktorian? :>

Den står i göteborg vad jag har hört från transportföretaget men tullen var inte sen med att lägga vantarna på den så inväntar väl brev ifrån dom.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Men den här kommer ju att gå på bensin/etanol, inte biogas.

Jojo, men det är ju ingen "ny" motor

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av P-NILZ:

Den står i göteborg vad jag har hört från transportföretaget men tullen var inte sen med att lägga vantarna på den så inväntar väl brev ifrån dom.

Din interceptor må ha tre lite mer men samma effekt, hur känns det?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jojo, men det är ju ingen "ny" motor

Tydligen tillräckligt ny. Går i produktion prel. v.16-18.
Är inte direkt som med SAAB; beställ nu - hämta om ett par-tre veckor

Sedan är etanol inte så poppis i så många länder.
Heter ju inofficiellt ungefär "nordic edition", enligt säljaren.

Jaja...

Kom på att jag beställde ju en Squeezebox Radio i veckan. Grymt bra. Rekommenderar alla titta närmare på denna underbara lilla pryl. Dustin har kampanj på den. CDON verkar även de precis sänkt priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Din interceptor må ha tre lite mer men samma effekt, hur känns det?

Torx man! Glorious torx! Men så dålig är den ju inte, 250 hp och 400 Nm.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Köpt o köpt... Beställde denna för knappt två veckor sedan. Sen ska den ju tillverkas oxå..

Ser precis ut som på bilden.

Lack: Reflex Silver
R-Line paket
Tonade rutor
DSG-låda
+ lite annat lull-lull.

Eftersom bilen är en jobbförmån var motkravet att det skulle vara en miljöbil. Därför föll valet på TSI 160 TwinCharger (Multifuel)-motorn.

Ser riktigt fint ut. DSG-lådan kommer du bli mycket nöjd med.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1331891:

Ser riktigt fint ut. DSG-lådan kommer du bli mycket nöjd med.

Mhm!
När jag provkörde CC:n hade den DSG-lådan och gamla TSIn. Där och då bestämde jag mig för att aldrig köra något annat än dubbelkopplande automatlådor. Gick som en dröm!

En uppenbar brist i den 7-växlade (torra) DSGn är att den bara "får" dra ca. 250Nm. Motorn utvecklar bara 240Nm...men över ett jämnt register!

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Tydligen tillräckligt ny. Går i produktion prel. v.16-18.
Är inte direkt som med SAAB; beställ nu - hämta om ett par-tre veckor

Sedan är etanol inte så poppis i så många länder.
Heter ju inofficiellt ungefär "nordic edition", enligt säljaren.

Jaja...

Kom på att jag beställde ju en Squeezebox Radio i veckan. Grymt bra. Rekommenderar alla titta närmare på denna underbara lilla pryl. Dustin har kampanj på den. CDON verkar även de precis sänkt priset.

Ja, Etanol är ju inte så vanligt i övriga delar av Europa. Det är typ Spanien och Italien som också kör hårt med etanol. På andra sidan atlanten tror jag att USA satsar en del också.

Ang. motorn, gissar jag på att det är samma gamla TSI med lite högre ladd och förändrad styrprogramvara.
Man kan ju ladda lite hårdare med etanol eftersom det har ca 102 oktan

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

I Tisdags förra veckan köpte jag den här.

Me is hapy.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Köpt o köpt... Beställde denna för knappt två veckor sedan. Sen ska den ju tillverkas oxå..

http://www.lalimita.ro/user/content/medium_f48b69af29f293ec-v...

Ser precis ut som på bilden.

Lack: Reflex Silver
R-Line paket
Tonade rutor
DSG-låda
+ lite annat lull-lull.

Eftersom bilen är en jobbförmån var motkravet att det skulle vara en miljöbil. Därför föll valet på TSI 160 TwinCharger (Multifuel)-motorn.

Farsan kör också en passat CC som dock jag brukar köra den har åkt 2900mil sen juli och fungerar perfekt. Enda jobbiga är vara lång och sitta bak som tur kör man alltid eller sitter fram. Bra köp!

Permalänk

Blev ett MBP idag, 13" förra modellen.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett hem snart iaf

EDIT :

fick dessa också nu, Grymt Nöjd! välspenderade 1500kr

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvo_Jonas:

I Tisdags förra veckan köpte jag den här.

http://i404.photobucket.com/albums/pp124/KardanKungen/caprice...

Me is hapy.

Fet! Den måste mullra på bra Svår att fickparkera i stan med kanske, hehe.. Om man nu bor där.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk

Lite impulsköp/shopping

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvo_Jonas:

I Tisdags förra veckan köpte jag den här.

http://i404.photobucket.com/albums/pp124/KardanKungen/caprice...

Me is hapy.

Kommer jag se den vid Nääs i sommar?

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen var idag och köpte denna kärran, väldigt nöjd än så länge
Skoda Superb 1.8T -03

Permalänk
Medlem

filmkvällen är räddad!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!