Permalänk
Medlem

insåg att Gibson lagt ner produktionen och att det var enda exemplaret jag hittat efter månader av sökande, aningen överpris, men ja... nu hänger den på väggen iallafall

Permalänk
Skrivet av Xzup:

Jo de var en FX5a kollade lite på EHEIM men priset på fx5an var mycket finare och finare flöde.
3500l/h för 2800:- är inte helt fel

Har en Jardini Arowana simmades i ett 720 liters kar just nu. Han är väll runt 30cm ungefär. Äter de mesta som kommer framför han

Jardinis är fina! Så vi har Aro entusiaster här på forumet också! Kul kul!
Jag håller på med ormhuvudsfiskar, dvs channor. Inväntar mig lite growout-kar till mina "Channa Micropeltes"

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp var popcorn till kvällens fredagspanel!

Mitt senaste intressanta inköp va dom här

8GB G.Skill Ripjaws 1600MHz 9-9-9-24 1.5v

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

insåg att Gibson lagt ner produktionen och att det var enda exemplaret jag hittat efter månader av sökande, aningen överpris, men ja... nu hänger den på väggen iallafall

Är det Buckethead signatur?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkspear:

Är det Buckethead signatur?

yesh

Permalänk
Medlem

Blev impulsköp till PS3n lite.

Fat Princess DLC
Dungeon Hunter

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av 1331891:

Oft: Trevligt! Får jag fråga, hur många mil per år kör du?

Jag kör knappt 1000 mil om året och detta blir det tredje året jag inte köper nya däck. Köpte bilen av en handlare augusti 2008. Jag vet inte när personen före köpte nya däck men de sa att det är bra däck fortfarande. Däckverkstaden dvs.

För cirka 2 år sen sa han "Dessa däck håller 1 säsong till". Men jag vet inte om han menade sommar eller vinterdäcken, haha.

Har mycket att göra med hur man kör och var man kör. i stan sliter de rätt bra på däcken mens på motorväg är de knappt märkbart.

Jag byter nog däck i snitt 1½ år fast då kör jag runt en 2k mil om året med plus att de går lite hett till ibland. Farsan har nog inte bytt däck på 4 år men nu är de väl snart dags tror jag.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Trillade in ett par filmer igår från Play.com, en av två leveranser som ska ha skickats samtidigt…

Permalänk
Medlem

Bilprovningen gav mig sju tvåor senast, så det fick bli ett biltema-besök:

Bromsok höger fram
Bromsslangar (behöver egentligen bara byta en men vafan)
Stötdämpare bak
Bromsluftare
Hammarlack
Hålrumsskydd, fast jag ska behandla trätrallen med den först och främst. Det är ren linolja
Glödlampor
Möbeltassar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Bilprovningen gav mig sju tvåor senast, så det fick bli ett biltema-besök:

http://forumbilder.se/images/95201130014PMa7a5.jpg

Bromsok höger fram
Bromsslangar (behöver egentligen bara byta en men vafan)
Stötdämpare bak
Bromsluftare
Hammarlack
Hålrumsskydd, fast jag ska behandla trätrallen med den först och främst. Det är ren linolja
Glödlampor
Möbeltassar

hammar lack och anti rost finns i varje bilägares bagagelucka

lycka till

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

Vad fick du ge för den skönheten?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Acer Aspire TimelineX 3820TG.

Har aldrig varit så nöjd innan :).

Spec:

-Intel Core i3-380M 2.53GHz
-AMD Radeon HD 6550M 1GB
-4 GB DDR3 Minne
-320 GB HDD (Har dock beställt en 120 GB Intel 320 SSD)

Permalänk
Medlem

Lite biljetter jag köpt i veckan.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkspear:

Vad fick du ge för den skönheten?

23499:-, helt klart överpris, men på just den modellen är det verkligen säljarens marknad...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av devour:

Helt jäkla underbar stad! Vilket hotell bodde ni på?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Helt jäkla underbar stad! Vilket hotell bodde ni på?

Var där i fjol och då bodde vi på Colors Hotell och i år, under lördag-onsdag den den här veckan, bodde vi på Casa Carra, båda två är mindre hotell men med helt OK rum och gratis tillgång till ett acceptabelt internet. Allt jag behövde. Colors ligger på Via Boezia och var väldigt nära till Vatikanen osv, vilket var riktigt bra.
Casa Carra var på andra sidan Tibern rätt nära Colosseum på Via dello Statuto.

Ingick frukost på båda, dock var den bäst på det första, det andra Casa Carra hade bara kuponger till restaurangen bredvid där man fick en kaffe och en croissant, inte mycket till frukost för en svensk men.

Lyckades t.om ta med mig ett stativ in i Peterskyrkan.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Lite nya verktyg för att byta däcken.

Köpte en låda på typ 30 liter och en meter kardborretejp att sätta under så sitter den som berget. Hade massa lösa saker i bagaget som jag tänkte samla ihop, blev riktigt bra.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

*Alldeles för stor bild borttagen* /widL

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Beyond:

Trillade in ett par filmer igår från Play.com, en av två leveranser som ska ha skickats samtidigt…
http://dl.dropbox.com/u/3512545/Swec/28_days_weeks_later_mind...

Hur är det med svensk text på Blu-Ray filmer från play.com/dvd.co.uk? Finns det alls?

Permalänk
Medlem

Blev ett mick-ställ + mick-kabel igår;

Samt ett puff-skydd, riktigt jävla bra var det om jag får säga så

Har även lagt en beställning på dessa monitorer som borde komma inom kort,;

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnkanII:

Blev ett mick-ställ + mick-kabel igår;

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4da1c566e7e3d_IMG_0044.JPG

Samt ett puff-skydd, riktigt jävla bra var det om jag får säga så

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4da1c5bee1787_IMG_0045.JPG

Har även lagt en beställning på dessa monitorer som borde komma inom kort,;

http://a1.images5.thomann.de/pics/bdb/241148/2192771_800.jpg

Hemma studio på gång? pics?

Permalänk
Hedersmedlem

Kärlek. Nu när man slutat dricka läsk (igen) så får man nöja sig med att grogga på dr pepper.. samt laga mat. Jag byggde en dr pepper-glaze igår när jag inte hittade honungsglaze på Coop. Den blev fruktansvärt god. Lite inspirerad av Epic Mealtime.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

23499:-, helt klart överpris, men på just den modellen är det verkligen säljarens marknad...

Är den värd det då? Spelar du på den eller är det mer av en samlargrej? Den ser så sjukt nice ut att lira på!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Kärlek. Nu när man slutat dricka läsk (igen) så får man nöja sig med att grogga på dr pepper.. samt laga mat. Jag byggde en dr pepper-glaze igår när jag inte hittade honungsglaze på Coop. Den blev fruktansvärt god. Lite inspirerad av Epic Mealtime.

Grogga på Dr. Pepper är inget fel på...
Åååh, glillad gris med fåglar... Mmmm. Bara Dr. Pepper o smör som glaze eller? (: ska grilla ikväll, skulle va fint

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Markthegreat:

Grogga på Dr. Pepper är inget fel på...
Åååh, glillad gris med fåglar... Mmmm. Bara Dr. Pepper o smör som glaze eller? (: ska grilla ikväll, skulle va fint

Heh just den, fast jag adderade lite mer bra saker. Inte redo för att avslöja något recept än dock.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av Plutt:

Hur är det med svensk text på Blu-Ray filmer från play.com/dvd.co.uk? Finns det alls?

Det är lite olika. 28 Weeks Later har svensk undertext, 28 Days Later har det inte, i stort sett alla har engelska och/eller engelska för hörselskadade. Här är en tråd på MinHembio.com, Är det svensk text på filmen?, Frågetråd om releaser. Har inte kollat så mycket i den tråden, men det kanske finns någonting av nytta i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/IMAG1840.jpg
Lite nya verktyg för att byta däcken.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/IMAG1841.jpg
Köpte en låda på typ 30 liter och en meter kardborretejp att sätta under så sitter den som berget. Hade massa lösa saker i bagaget som jag tänkte samla ihop, blev riktigt bra.

Det där skaftet är en gudagåva, särskilt när man ska lossa maskindragna muttrar. Väl spenderade pengar.

Smart idé med lådan också, jag ska nog göra något liknande, bagageutrymmet ser ut som fan nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av devour:

Var där i fjol och då bodde vi på Colors Hotell och i år, under lördag-onsdag den den här veckan, bodde vi på Casa Carra, båda två är mindre hotell men med helt OK rum och gratis tillgång till ett acceptabelt internet. Allt jag behövde. Colors ligger på Via Boezia och var väldigt nära till Vatikanen osv, vilket var riktigt bra.
Casa Carra var på andra sidan Tibern rätt nära Colosseum på Via dello Statuto.

Ingick frukost på båda, dock var den bäst på det första, det andra Casa Carra hade bara kuponger till restaurangen bredvid där man fick en kaffe och en croissant, inte mycket till frukost för en svensk men.

Lyckades t.om ta med mig ett stativ in i Peterskyrkan.

Låter nice, speciellt att du fick med stativet in i kyrkan! När jag var där för 3 år sen så bodde vi på Cardinal Hotel St Peter strax utanför vatikanen och turiststråken. Sjukt trevligt hotell och utsikten från jacuzzina på taket var svårtslagen, såg i stort sett hela Rom och kupolen på Peterskyrkan. Dessutom fanns det små härliga restauranger i närheten där det var genuin italiensk mat och ingen turist-skit

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vart ett köp utav appen FPse till droiden funkar klockrent! (en PSX emulator för androidmobiler)

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Skrivet av sh4dy_05:

http://i.picpar.com/b75701cbe2f9bdc446f0e0c21c6210de05da3691....

Vart ett köp utav appen FPse till droiden funkar klockrent! (en PSX emulator för androidmobiler)

3D funkar också?
Senast jag letade emulatorer till android funkade typ bara spel som renderade i 2D.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″