Kalkylator problem i C#
Har följt en guide i boken c# och NET av Erik Ronne där jag försökt få ihop en kalkylator men tyvärr så buggar den varje gång jag råkar trycka på lika med innan jag skrivit in två tal.
Koden
namespace calc
{
partial class Form1
{
/// <summary>
/// Required designer variable.
private bool rensa = false;
private float tal1;
private float tal2;
private float resultat;
private string knapp = null;
private System.ComponentModel.IContainer components = null;
/// </summary>
/// <summary>
/// Clean up any resources being used.
/// </summary>
/// <param name="disposing">true if managed resources should be disposed; otherwise, false.</param>
protected override void Dispose(bool disposing)
{
if (disposing && (components != null))
{
components.Dispose();
}
base.Dispose(disposing);
}
#region Windows Form Designer generated code
/// <summary>
/// Required method for Designer support - do not modify
/// the contents of this method with the code editor.
/// </summary>
private void InitializeComponent()
{
private void rensaDisplayen()
{
if (rensa == true)
{
textBox1.Text = "";
rensa = false;
}
}
private float omvandlaTextTillTal()
{
string texten = textBox1.Text.ToString();
//Här säger visual studio till att raden är fel när kalkylatorn buggar.
float returtalet = float.Parse(texten);
rensa = true;
return returtalet;
}
private void lagraTal1()
{
tal1 = omvandlaTextTillTal();
rensa = true;
}
private System.Windows.Forms.ToolStripMenuItem InfoToolStripMenuItem;
}
}
You cant dodge this bullet cause this aint The Matrix....