Hårddisken låter välldigt mycket

Permalänk
Medlem

Hårddisken låter välldigt mycket

Hej!
Har två frågor.

Fråga 1.
Formaterade om datorn från C:\ på 70gb, D:\ på 100gb, E:\ på 100gb. Tror jag det var till en C:\ på ca: 42gb och en D:\ på ca: 230gb.

Men funkade hur bra som helst för en dag, sen när jag stängde av datorn på natten. Sen när jag slog på den på morgonen igen så lät den som bara tusan, trode att den hade gått sönder eller nåt liknade, det var som om det var en fläkt inne i hdd. Det lät välligt mycket. Kan inte rikitg beskriva hur den lät. Men det surrande riktigt mycket om den..
Så Jag tog en format och gjorde bara till en C:\ på 275gb, och nu är den helt tyst, låter ingenting som den gjorde från början med C,D,D:\..

Det är en Maxtor Diamond 10 6L300SO 300GB SATA.
Vad kan felet vara när den låter så mycket när jag har partionerat (om det heter så?) den till en C:\ ca: 42gb och en D:\ cs: 230gb..

Har alldrig varit med om det hära för att hårddisken låter som bara den.

Fråga 2.
En annan fråga med.
Varför har jag "Säker borttagning av marskinvara" vid klockan? Så är det såhära: http://www.fuskbugg.se/pub/misc/_hdd.JPG
Har alltid haft det så, den borde väll inte vara där? :/

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Låter inget vidare, du ska köra ett diagnostik program från tillverkaren så får den kolla om hdn mår som den ska eller inte.