Gran Turismo 5 Prologue-tråden

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 Prologue-tråden

Hej.

radical2000 tänkte att vi kunde starta en Gran Turismo 5 Prologue eftersom det är så mycket prat om det just nu i PlayStation 3-tråden.

Polyphony Digital har även lagt upp en official Gran Turismo 5 Prologue Flash hemsida: Länk

Demon finns att ladda hem från Japanska PlayStation Store.
Här är en guide på hur man gör ett konto: Länk

Jag kan även hålla koll på tider om ni vill det, som vi gjorde i Gran Turismo HD Time Attack-tråden.

Gran Turismo 5 Prologue - Demo Gameplay
Length: 2 minutes 41 seconds - Format: 640 x 360 MP4

Gran Turismo 5 Prologue - Tokyo Game Show Trailer
Length: 1 minute 40 seconds - Format: 1280 x 720 MP4

Gran Turismo 5 Prologue - E3 2007 Trailer
Length: 1 minute 44 seconds - Format: 1920 x 1080 MOV

Om ni har några frågor om Gran Turismo 5 Prologue så kan ni ställa dom här.
Jag kanske kan göra en liten FAQ av dom

Permalänk

Fan vad snyggt det är. Skulle vilja se en 360 klara den grafiken.

Kommer man kunna köra online?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Är det lika snyggt ingame som i filmerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

Den översta är gameplayvideo så kolla på den.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Fan vad snyggt det är. Skulle vilja se en 360 klara den grafiken.

Kommer man kunna köra online?

Hehe, yep.

Yep, det kommer man kunna. 16 player online.

Citat:

Den översta är in-game som Gwingis sa.
Trailerna är lite putsade. Motion blur och lite annat har dom lagt på. Men, det är iallafall inte långt ifrån. Det ser sjukt snyggt ut när man kör demon
Det är riktigt skoj att köra 16 pers på banan.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen PS3 och kommer troligen inte ha på flera år, men säger vad jag tycker om spelet trots det ( ):
Verkligen supersnyggt! Och om vi tittar på t ex. Gran Turismo 3 respektive 4 så kan de inte misslyckas med denna!
Vad jag dock tycker är synd är att de väljer att göra bilarna så "glansiga". Det förstör realismen lite.

Sen, sa de inte att GT4 skulle vara det sista spelet i GT-serien?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Det finns bilar med matt lack också har jag för mig ^^ orkar inte starta den nu och kolla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Nu har jag ingen PS3 och kommer troligen inte ha på flera år, men säger vad jag tycker om spelet trots det ( ):
Verkligen supersnyggt! Och om vi tittar på t ex. Gran Turismo 3 respektive 4 så kan de inte misslyckas med denna!
Vad jag dock tycker är synd är att de väljer att göra bilarna så "glansiga". Det förstör realismen lite.

Sen, sa de inte att GT4 skulle vara det sista spelet i GT-serien?

MVH //Gorian

Ah, det var tråkigt. Är det något speciellt spel du väntar på eller gillar du helt enkelt inte PlayStation 3?
Glansiga? Jag tycker bilarna IRL brukar vara mer glansiga. Jag tycker Gran Turismo 5 har den bästa lighting engine och använder HDR så sjukt bra (ska tydligen vara lite ray-tracing i spelet också, även in-game).

Ingen aning, inte vad jag har hört iallafall. Jag tror inte de kommer sluta. 10-års jubilieum för Gran Turismo detta året också Har antagligen varit redan. Beror på när Gran Turismo (1) kom ut.

Permalänk
Medlem

jag måste bara få fråga,är dom där bilderna i 1080p eller 720p:)?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jag måste bara få fråga,är dom där bilderna i 1080p eller 720p:)?

Från den officiella hemsidan? Dom är i 1024 x 576.

Permalänk
Medlem
Citat:

Alla tre videorna är renderade ingame. Det enda som är snyggare i videon som fattas i själva real-time spelandet är den snygga AA'n. När man väl spelar så är det lite synliga jaggies på vissa objekt. Som tex vindrutetorkarna i in-car viewen och vid fönsterlisterna vid repriserna. Men det fixar dom med största sannorlikhet innan spelet är släppt. Det är sånt man får ta när dom blir tvingade av Sony att pressa ut ett demo på ett demo Men ja, själva grafiken är precis som du ser den där i filmerna.

EDIT: Kollade på video 1 nu. Den är ju tagen direkt ur spelet utan att blivit tillpiffad och redigerad osv. Exakt så ser spelet ut. Fast snyggare i real-tid från PS3:an då eftesom du slipper massa komprimerings artifakter osv. Däremot så försvinner lite jeggies i videon eftersom det blir lite smetat, men men. You get the point.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Är det bara jag eller är grafiken sämre i ytterbackspegeln än i innerbackspegeln i BMW:n?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Grym tråd!
Ser fram emot att lägga upp mina kassa tider såsmåningom. Den förra tråden var kul, men banan i GTHD blev lite väl utnött mot slutet.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Är det bara jag eller är grafiken sämre i ytterbackspegeln än i innerbackspegeln i BMW:n?

Nope, du har helt rätt. Det är så. Men de har sagt att de ska förbättra det. Vi har även fått en sämre build än vad dom jobbar med skulle jag tro.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Grym tråd!
Ser fram emot att lägga upp mina kassa tider såsmåningom. Den förra tråden var kul, men banan i GTHD blev lite väl utnött mot slutet.

Hehe
Hoppas du får din PlayStation 3 denna veckan då
Yep, håller med dig helt klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Grym tråd!

Ja skojar du eller. Blev sjukt trött på den banan. Jag och Hearth hadde ju knivarna mot varandras strupar där ett tag om vem som kunde fixa snabbast tider Var dock tvungen att flytta till min nya lägenhet mitt i allt, och sen när jag skulle sätta igång igen hadde jag ingen motivation kvar. Så Heart vinner hehe. Men den var inte skoj för fem öre. Kommer verkligen få plåga mig igenom den när GT5 släpps Suzuka är sjukt mycket roligare att spela på! Älskar dom där sissta svängarna mot slutet! Den är så klurig för man ser inte riktigt vart man skall bromsa. Gäller att ha kännslan rätt just där. Det är sånt som är kul.

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

Finnz Suzuka-banan i GT4?
Tänkte om man kunde träna lite, men handlingen lär ju vara helt off, haha!
(kan jag ju kolla själv iof...)

Min favvobil, det är som om den hade mitt namn på sig!
Går R8:an att köra i demot?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Ja skojar du eller. Blev sjukt trött på den banan. Jag och Hearth hadde ju knivarna mot varandras strupar där ett tag om vem som kunde fixa snabbast tider Var dock tvungen att flytta till min nya lägenhet mitt i allt, och sen när jag skulle sätta igång igen hadde jag ingen motivation kvar. Så Heart vinner hehe. Men den var inte skoj för fem öre. Kommer verkligen få plåga mig igenom den när GT5 släpps Suzuka är sjukt mycket roligare att spela på! Älskar dom där sissta svängarna mot slutet! Den är så klurig för man ser inte riktigt vart man skall bromsa. Gäller att ha kännslan rätt just där. Det är sånt som är kul.

Hehe och den jävla banan ska vara med i Prologue. Daytona, Suzuki, Fuji, London, Eiger Nordwand.

Hehe, det hade vi Riktigt kul det, men jag hatar fan med den banan nu. Spyr nästan nu. Lite tråkigt att du behövde flytta mitt i allting.

Hehe, jag gillar mer den där S svängen, riktigt skoj det. Jag gillar verkligen Suzuki banan för alla svängar är inte tvärnita, kryp runt kurvan och sen accelerera på en raka. Det är lite variation.

Citat:

Finnz Suzuka-banan i GT4?
Tänkte om man kunde träna lite, men handlingen lär ju vara helt off, haha!
(kan jag ju kolla själv iof...)

Min favvobil, det är som om den hade mitt namn på sig!
Går R8:an att köra i demot?

http://xs118.xs.to/xs118/07346/GT5audiR8.png

Det borde den göra. Hehe, det borde vara rätt likt, men Gran Turismo 5 ska vara lite mer realistiskt. Du lär dig iallafall hur banan ser ut.

Hehe, gillar R8 riktigt mycket också Jag kommer ihåg när du visade den bilden i PlayStation 3-tråden
Nope, men i Prologue går det.

Permalänk
Medlem

Fredag

Suzuka finns i GT4 ja. Alla svängar osv är ju som dom skall så du kan ju träna på själva banan vart alla svängar osv är. Däremot kommer du få dig en fet chock när du spelar GT5 prologue efter att spelat GT4 En positiv sådan också! Bilarna är så sjukt härliga att köra. Jag har Forza 2, PGR4 till 360 och GT4 till PS2 och dom är rena skräpet i kännsla om man jämför. Jag kan inte ritkigt lägga fingret på vad det är men nått är det iaf. Det känns som man har mer frihet typ. Äsch, det måste upplevas

Nej R8:an går inte att spela i demot. Däremot så finns den med att tävla emot när du kör GT-R'en. Om man kollar på reprisen efteråt så kan du använda D-paden för att bläddra bilarna för att sitta i varje bil och se på dom så sätt. Men du kan inte styra dom. Däremot kommer den vara med i GT5 Prolgue.

Hearth

Ja det var ju det som var så sjukt trökigt med Eigerwand. Tvärnita, krypa runt, tvärnita, krypa runt, gasa, tvärnita, krypa runt. Och ja dom S kurovrna på suzuka är härliga med Det känns så skönt när man får till dom så där perfekt! Men den banan jag ser fram emot mest är Daytona. Skall bli riktigt kul att testa den! Det såg så fräckt ut i ett klipp jag såg där dom körde på banan. När bilarna kom upp i dom höga hastigheterna så gungade bilen långsamt upp och ner som den gör i verkligheten. Känss så "levande" typ. Fortfarande inget ord på nått EU datum eller? När var JAP releasen förresten?

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

hur/när låser man upp fler bilar i demot? tycke verkligen dom har lyckats!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Hearth

Ja det var ju det som var så sjukt trökigt med Eigerwand. Tvärnita, krypa runt, tvärnita, krypa runt, gasa, tvärnita, krypa runt. Och ja dom S kurovrna på suzuka är härliga med Det känns så skönt när man får till dom så där perfekt! Men den banan jag ser fram emot mest är Daytona. Skall bli riktigt kul att testa den! Det såg så fräckt ut i ett klipp jag såg där dom körde på banan. När bilarna kom upp i dom höga hastigheterna så gungade bilen långsamt upp och ner som den gör i verkligheten. Känss så "levande" typ. Fortfarande inget ord på nått EU datum eller? När var JAP releasen förresten?

Yep.
Jag tyckte dom S kurvorna var jävligt svåra i början och jag hatade verkligen dom, det var med GT-R, men när man började använda "slow in, fast out" mer så gick det bättre.
Ah, jag ser mest fram emot den också. Jag älskade verkligen i Gran Turismo när man skulle köra på den banan som hade enormt långa rak sträckor sen svänga.

Yep, har märkt det också och man ser dom hoppa upp och ner lite. Vägen är heller inte jämn. Vilket är riktigt verkligt.

Nope, inget datum.
Det var några som hade spekulationer på Mars nästa år.
13:e December för Japan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
hur/när låser man upp fler bilar i demot? tycke verkligen dom har lyckats!

Dom låses upp när dom visas på Tokyo Motor Show. Jag tycker det är riktigt coolt

Permalänk
Medlem

Dom kommer låsas upp efter Tokyo Motor Show som hålls den 26:e nu. Likaså GT-TV.

Japp det är slow in och fast out som gäller. Att få fart ut ur svängen är så sjukt mycket viktigare än att komma snabbt in i svängen. Det är ju den farten man använder sig utav resten av sträckan. Och att tajma fullgas perfekt så man kommer med så hög fart som möjligt för att inte glida ut i sanden. För jag har märkt att i GT5 så när man åker ut i gruset så släpper hela bilen och man åker verkligen in i en snurr! Vilket är ballt. Inte som alla andra bilsepl där man bara skutar runt lite och saktar ner och kan köra in igen.

EDIT: På tal om Tokyo Motor Show, checka in några av concept bilarna dom lyckats knåda fram. Dom kan väl ändå inte vara helt seriösa?

Dock så var denna jävligt ball!

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom kommer låsas upp efter Tokyo Motor Show som hålls den 26:e nu. Likaså GT-TV.

Japp det är slow in och fast out som gäller. Att få fart ut ur svängen är så sjukt mycket viktigare än att komma snabbt in i svängen. Det är ju den farten man använder sig utav resten av sträckan. Och att tajma fullgas perfekt så man kommer med så hög fart som möjligt för att inte glida ut i sanden. För jag har märkt att i GT5 så när man åker ut i gruset så släpper hela bilen och man åker verkligen in i en snurr! Vilket är ballt. Inte som alla andra bilsepl där man bara skutar runt lite och saktar ner och kan köra in igen.

EDIT: På tal om Tokyo Motor Show, checka in några av concept bilarna dom lyckats knåda fram. Dom kan väl ändå inte vara helt seriösa?

http://www.pinktentacle.com/images/concept_3.jpg
http://www.pinktentacle.com/images/concept_6.jpg
http://www.pinktentacle.com/images/concept_12.jpg

Dock så var denna jävligt ball!

http://www.pinktentacle.com/images/concept_1.jpg
http://www.pinktentacle.com/images/concept_2.jpg

GT TV är redan upplåst.

Yep, men jag bromsar ofta väldigt sent i demon så jag kommer förbi de andra bilarna snabbare. Men när jag är förbi alla andra så är det slow in, fast out som gäller.
Yep, om man kör ut i sanden så är man verkligen körd. Iallafall om man kommer väldigt snabbt ut i sanden. Det är kanske lite av det här Yamauchi pratade om lägena?
Standard = Less realistic, but more forgiving when you make a mistake
Professional = More realistic, but less forgiving when you make a mistake

Det är kanske det han menade med less/more forgiving. Om man gör ett misstag och åker ut i sanden så kommer man inte ut lika snabbt på banan igen.

Hehe, bilarna ser riktigt roliga ut Jag har sett den Suzukin förut (Den som hade en bil i sig) och det ser riktigt dumt ut.

Mazda är dock riktigt cool och är verkligen ett seriöst projekt. Den är byggd för väldigt lite luft motstånd och ska tydligen ha väldigt bra aerodynamik.

Jag hoppas verkligen att Prologue har split-screen annars blir jag riktigt sur på PD. När det kommer ut så har jag en extra kontroller (importerad DS3) så jag kan spela med polare, familjen etc. De får verkligen se till att ha split-screen i den.

Permalänk
Inaktiv

har nu prövat GT5 demot på 5 olika apparater med samma resultat, bilden är för mörk, man ser tillräckligt för att spela men inte tillräckligt för att det ska vara behagligt

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört GT demot ganska mycket, måste säga att jag gillar den starkt!

En fråga bara, kommer spelet ha väder effekter?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Nu har jag kört GT demot ganska mycket, måste säga att jag gillar den starkt!

En fråga bara, kommer spelet ha väder effekter?

Yep, det är vad dom har sagt. Det är Dynamic Weather Effects som spelet kommer använda sig av. Alltså racet kan börja med sol och sen börjar det bli regn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Yep, det är vad dom har sagt. Det är Dynamic Weather Effects som spelet kommer använda sig av. Alltså racet kan börja med sol och sen börjar det bli regn.

nice:D

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth

Det borde den göra. Hehe, det borde vara rätt likt, men Gran Turismo 5 ska vara lite mer realistiskt. Du lär dig iallafall hur banan ser ut.

Hehe, gillar R8 riktigt mycket också Jag kommer ihåg när du visade den bilden i PlayStation 3-tråden
Nope, men i Prologue går det.

Japp Suzuka finns i GT4.

Jag gillar med R8:an. Det enda problemet jag har med den är att det är en såpass dyr och snabb bil men endå ser den ut som den nya Audi TT:n, Det är iofs bra för TT ägarna men en sån bil ska sticka ut mer.

T.ex:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jag gillar med R8:an. Det enda problemet jag har med den är att det är en såpass dyr och snabb bil men endå ser den ut som den nya Audi TT:n, Det är iofs bra för TT ägarna men en sån bil ska sticka ut mer.

T.ex:)

http://www.lamborghini-stockholm.se/admin/upload/200611271741...

Den är väl inte dyr? Jag hade för mig att den skulle vara billigare än andra bilen i den klassen.
Jo, den borde sticka ut mer, men det borde GT-R också. Inga av dom två liknar ingen "super car", men de är ändå riktigt snygga

Förresten, finns Mustang GT-500 i Gran Turismo 4?
Det är min dröm bil Om den inte finns i Gran Turismo 4 så vill jag verkligen ha den i Gran Turismo 5.

Permalänk
Medlem

Ska verkligen bli grymt kul att testa detta spel. Måste också säga att det e en cool grej med mässan parallellt med bil-releaserna i spelet Kommer ihåg för en herrans massa år sen då man lirade GT1 vilket var hur bra som helst. Förresten kommer det här spelet köras i 1080p dvs full-hd? Och går det att byta språk i demot? (från japanska)

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Inaktiv

Jag får fortfarande inte min ratt att fungera i spelet trots att det går bra i menyerna.. Måste man koppla ur kontrollen på något flumm sätt eller nåt? HJÄLP!