Permalänk

Tror ni på 9/11

Tittade på en mycket underhållande och intressant film häromdagen vid namn Loose change. Det är en film som innehåller allehanda konspirationsteorier med, som med alla konspirationsfilmer, varierande kvalitet och trovärdighet.
Men den är ändock underhållande och rekommenderas att se. Men vissa teorier är mycket tänkvärda, som tillexempel hur kan stålet som används i byggnaderna kollapsa av de temperaturer jetbränsle kan komma upp i, som är mycket mindre än smältpunkten för stålet. Och varför rasar byggnaderna på nästintill samma tid som fritt fall. Och såklart har ju USA's regering all anledning att iscensätta en sådan operation för oljan i mellanöstern.

Deras hemsidahttp://loosechange911.com/index_main.html
Google video länk: http://video.google.com/videoplay?docid=7866929448192753501&q...

Filmen finns också att ladda ner på valfri torrent sajt, vågar inte länka pga. §7, men jag tror att den inte är copyrightad på något sätt.

Vill inte starta nåt Flamewar, utan bara tipsa om en bra film och skapa lite diskussion. Diskutera på och simma lugnt

Permalänk
Avstängd

De temperaturer som jetbränsle börjar brinna vid är inte detsamma som "de temperaturer jetbränsle kan komma upp i".
Vad föreslår du ska hända vid den temperaturen? Vad händer med energin som produceras när jetbränslet brinner när det är vid den temperaturen?
Eller slutar jetbränslet helt enkelt att brinna för att det är "för varmt"?

Naturligtvis är detta konspirationsnonsens från paranoida ungdomar utan den minsta kunskap för att kunna uttala sig i frågor som dessa. De vet inget om fysik.
Jag undviker dock att dömma dig och andra allt för hårt för att ni tror på denna nonsens, ni har säkert även ni för lite kunskap för att kunna bedömma de absurda påståenden som dokumentären gör.

Permalänk
Medlem

Tror att jag ska sätta mig ner och se filmen pga underhållningsvärdet i att se allt folk kan hitta på om saker och ting när de får tid över. Egentligen att jag inte bryr mig. Det är en Dixieland vs Mellanöstern staterna grej. Spränger de inget här upp får de imo bråka bäst fan de vill.

Konspirationsteorier är ofta länkade till 9/11 men efter att ha sett galningen i Bullshit! som hoppar omkring med flyghjälm efterappandes en höna som hävdar att alla som var i tornen/planen idag lever tar jag varenda sådan teori med ett lastbilsflak salt.

Permalänk
Medlem

Nej, det hände inte. Inte förintelsen heller.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Ja då, tror mycket väl att det stämmer.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Vad är mest troligt:
#1 Att efter USA i över 50 år har agerat värdspolis med ekonomiska intressen, manipulerat regeringar och diktaturer värden över, get stora stöd till Israel (hatade av många muslimska extremister) o.s.v. Är det då så otroligt att en välorganiserad terror organisation med starkt finansiellt stöd kan kapa ett par plan och genomför ett par terror attacker i ett (då) land utan någon direkt medvetenhet om inhemsk terror.

#2 En hemlig inhemsk statlig organisation genomför/förvärrar terror attacken den 11/9 för att få åka till Afghanistan och bomba skiten ur sina före detta allierade, för att sedan bomba skiten ur Irak för på stådda "massförstörelsevapen" (vilket egentligen inte hade med 9/11 att göra).

Permalänk
Medlem

Re: Tror ni på 9/11

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Och varför rasar byggnaderna på nästintill samma tid som fritt fall.

Varför skulle dom rasa så väldigt mycket långsammare än så då?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tror ni på 9/11

Citat:

Ursprungligen inskrivet av brsk
Varför skulle dom rasa så väldigt mycket långsammare än så då?

Har du inte sett att byggnader alltid rasar i slow motion?
Det har jag sett på film så det gäller nog för verkligheten också.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Är det ingen som skulle tro att en hel armé med proffessorer och vetenskapsmän skulle sagt något vid det här laget om det är så uppenbart att till och med svensson ser att det är fejk?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Är det ingen som skulle tro att en hel armé med proffessorer och vetenskapsmän skulle sagt något vid det här laget om det är så uppenbart att till och med svensson ser att det är fejk?

Vad är det som är fejk?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Såg en film om 9/11 som heter "In plane sight", som jag kan rekomendera till folk som vill titta vidare på sånna här konspirationsteorier. Den tar också upp några intressanta frågeställningar, och det är just vad de är... frågeställningar, inte påståenden. Jag påstår inte att det var en konspiration. Men vissa frågor finns ju, som den filmen tar upp.
T.ex brandmän som har hört en serie explosioner innan/när husen rasar.
Hur kommer det sig att husen rasar så pass "kontrollerat", undrar jag. Finns det någon form av rimlig beskrivning på det med?

Den filmen tog upp en tredje byggnads som skulle rivas på grund av risken att den skulle rasa pga vad som hände med WTC. Den rev man typ på en gång. Det var ett höghus det med. Det tar veckor att förbereda en sån rivning, men de rev den samma dag eller nått sånt (minnet kan svika mig här). I alla fall, hur kan de har fixat rivningen så fort?

När det gäller pentagon så har det inte publicerats en enda bild (enligt den här filmen), på vrakdelar eller något som över huvud taget som visar att det var ett flygplan som crashade. Inte en enda bild finns tydligen. Hålet som gjordes i pentagon var inte heller stort nog att rymma ett flygplan. Hur kommer det sig?

Som sagt... jag säger inte att det var en konspiration. det jag säger är att det finns ganska många frågeställningar som inte direkt har några vettiga svar, som jag har hört i alla fall. Jag har med all säkerhet inte hört allt finns att höra om 9/11 förståss. Finns det någon här som har några bra svar så ge dem gärna.

Permalänk
Medlem

Jag tror varken på det ena eller det andra, men jag vill ändå påpeka vissa oklarheter som man kan tycka vara skumma, sant eller ej:

De otaligt antal professorer som uttryck sig etc, som jobbat med ämnet och är professorer inom fysik etc, där detta handlar om precis vad de jobbar med:

Sevärt:
http://www.youtube.com/watch?v=PWgSaBT9hNU&mode=related&searc...

Några grundläggande punkter (om det nu stämmer), som väcker tankar:

-Stålet anges vara certifierat till 2000grader fahrenheit i 6timmar utan att ge vika. Högsta uppmätta temperaturen anges till 1300grader fahrenheit i byggnaden.

-Betongen ska mer eller mindre totalt ha pulveriseras, vilket tydligen ska kräva extremt mycket mer energi än vad som utvecklades av enbart ett ras.

-WTC:s ram var massiva "stålrektanglar" som gick i mitten genom hela byggnaden, speciellt konstruerade för att en brand ej skulle kunna sprida sig genom hela shaktet, de var förseglade. Enligt uppgift (om det stämmer) ska det enligt rapporter ha förnekats enligt vita huset (eller liknande) att den själva grundpelaren i byggnaden skulle ens existerat. Trots detta syns det klart och tydligt på gammal arkivvideo att den existerar.

-Enligt pannkaksmodellen skulle bitvis av stålramen stå kvar, det gjorde den tydligen inte (iallafall ej i den utsträckningen den borde ha gjort).

-Stålresterna som skulle kunnat visa om explosioner inträffat eller ej ska enligt uppgift ha forslats bort för nedsmältning i Asien av ett "effektivt företag kallat Controlled Demolitions". Ingen undersökning ska ha gjorts. Bitarna ska dessutom varit perfekt anpassade för att kunna fraktas bort via lastbilar.

Det jag saknar är motbevis som förklarar hur detta skulle kunnat ske på ett naturligt sätt. Som sagt, jag tror varken på det ena eller andra innan jag vet att det är korrekt fakta.

Såg något annat intressant i dokumentären:

Byggnaderna var tydligen konstruerade för att ett plan ska kunna flyga in i dom utan att de ska rasa. En boing 707 gällde detta, det skulle vara som att sticka en penna igenom den, inte mkt skulle hända.

Intressant notering bara.

Om man tittar på bilderna så ser det inte Omöjligt ut att när tornen rasar så är det sprängladdningar som detonerar i en tät följd precis när det kollapsar. Enligt uppgifter från videon så antas det först att det kan ta 1sekund för varje våning att störta ner i nästa, något som en expert senare säger att pga olika orsaker i händelsen säkert är närmre 0,5sekunder per våning (normalt). Det skulle innebära runt 45sekunder för hela byggnaden att kollapsa. Det tog 8-10 sekunder för den att kollapsa. Något som verkar indikera på att något är skumt, men som inte kan antas vara skumt innan det är bevisat motsatsen.

Det som får mig att bli misstänksam till det hela är just byggnad #7, den byggnad som enligt "the government" oförklarligt rasar samman (helt enligt vad det hade gjort om en planlagd demolering ägt rum). Det skumma kring den får allt annat att verka mer trovärdigt bara, ej nödvändigtvis sant. Nu orkar jag inte kolla faktat som nämns flera gånger att en byggnad konstruerad av stål Aldrig tidigare/eller efter rasat pga brand, men antar att det stämmer. Dessa 2 skulle dock vara de 2 första och precis bredvid varandra. Skumt eller byggfusk?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens

När det gäller pentagon så har det inte publicerats en enda bild (enligt den här filmen), på vrakdelar eller något som över huvud taget som visar att det var ett flygplan som crashade. Inte en enda bild finns tydligen. Hålet som gjordes i pentagon var inte heller stort nog att rymma ett flygplan. Hur kommer det sig?

Just det som är så roligt med såna filmer. Är idag väldigt lätt att hitta fakta själv om man vill leta lite.
T.ex. gav 5sek googlande bland anat följande bilder från just Pentagon (som tydligen inte skall finnas enligt filmen ) http://www.rense.com/general32/phot.htm
Som sagt så spelar sådana här filmer bara på folks okunskap (och lathet att hitta information själv).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag tror varken på det ena eller det andra, men jag vill ändå påpeka vissa oklarheter som man kan tycka vara skumma, sant eller ej:

De otaligt antal professorer som uttryck sig etc, som jobbat med ämnet och är professorer inom fysik etc, där detta handlar om precis vad de jobbar med:

Sevärt:
http://www.youtube.com/watch?v=PWgSaBT9hNU&mode=related&searc...

Några grundläggande punkter (om det nu stämmer), som väcker tankar:

-Stålet anges vara certifierat till 2000grader fahrenheit i 6timmar utan att ge vika. Högsta uppmätta temperaturen anges till 1300grader fahrenheit i byggnaden.

-Betongen ska mer eller mindre totalt ha pulveriseras, vilket tydligen ska kräva extremt mycket mer energi än vad som utvecklades av enbart ett ras.

-WTC:s ram var massiva "stålrektanglar" som gick i mitten genom hela byggnaden, speciellt konstruerade för att en brand ej skulle kunna sprida sig genom hela shaktet, de var förseglade. Enligt uppgift (om det stämmer) ska det enligt rapporter ha förnekats enligt vita huset (eller liknande) att den själva grundpelaren i byggnaden skulle ens existerat. Trots detta syns det klart och tydligt på gammal arkivvideo att den existerar.

-Enligt pannkaksmodellen skulle bitvis av stålramen stå kvar, det gjorde den tydligen inte (iallafall ej i den utsträckningen den borde ha gjort).

-Stålresterna som skulle kunnat visa om explosioner inträffat eller ej ska enligt uppgift ha forslats bort för nedsmältning i Asien av ett "effektivt företag kallat Controlled Demolitions". Ingen undersökning ska ha gjorts. Bitarna ska dessutom varit perfekt anpassade för att kunna fraktas bort via lastbilar.

Det jag saknar är motbevis som förklarar hur detta skulle kunnat ske på ett naturligt sätt. Som sagt, jag tror varken på det ena eller andra innan jag vet att det är korrekt fakta.

Såg något annat intressant i dokumentären:

Byggnaderna var tydligen konstruerade för att ett plan ska kunna flyga in i dom utan att de ska rasa. En boing 707 gällde detta, det skulle vara som att sticka en penna igenom den, inte mkt skulle hända.

Intressant notering bara.

Om man tittar på bilderna så ser det inte Omöjligt ut att när tornen rasar så är det sprängladdningar som detonerar i en tät följd precis när det kollapsar. Enligt uppgifter från videon så antas det först att det kan ta 1sekund för varje våning att störta ner i nästa, något som en expert senare säger att pga olika orsaker i händelsen säkert är närmre 0,5sekunder per våning (normalt). Det skulle innebära runt 45sekunder för hela byggnaden att kollapsa. Det tog 8-10 sekunder för den att kollapsa. Något som verkar indikera på att något är skumt, men som inte kan antas vara skumt innan det är bevisat motsatsen.

Det som får mig att bli misstänksam till det hela är just byggnad #7, den byggnad som enligt "the government" oförklarligt rasar samman (helt enligt vad det hade gjort om en planlagd demolering ägt rum). Det skumma kring den får allt annat att verka mer trovärdigt bara, ej nödvändigtvis sant. Nu orkar jag inte kolla faktat som nämns flera gånger att en byggnad konstruerad av stål Aldrig tidigare/eller efter rasat pga brand, men antar att det stämmer. Dessa 2 skulle dock vara de 2 första och precis bredvid varandra. Skumt eller byggfusk?

Du inser väl att om en vetenskapsman skulle kunna bevisa allt detta så skulle han garanterat få nobelpriset eller något liknande?

Jag saknar t.ex. motbevis för att en boll inte rullar ner för en backe. Avsaknaden av bevis innebär inte att det är bevis. Det betyder att det saknas bevis. Detta har aldrig hänt förrut och därför så vet ingen exakt vad som skulle hända. Att sitta och säga att den ska tåla ditten eller datten blir irrelevant. Uppenbarligen tolde det inte det. Det är en helt absurd diskussion överhuvudtaget. Skulle det ens finnas en gnutta sanning i det här så inser du väl att det skulle finnas en enad vetenskaplig front bakom detta?

Och jag lovar om du inte är civilingenjör eller vetenskapsman skulle du nog inte förstå hur det fungerar överhuvudtaget lika lite som att en läkare kan förklara för dig hur man opererar bort en hjärntumör. Allt är inte lätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Just det som är så roligt med såna filmer. Är idag väldigt lätt att hitta fakta själv om man vill leta lite.
T.ex. gav 5sek googlande bland anat följande bilder från just Pentagon (som tydligen inte skall finnas enligt filmen ) http://www.rense.com/general32/phot.htm
Som sagt så spelar sådana här filmer bara på folks okunskap (och lathet att hitta information själv).

Kan väl mycket väl vara fake det också. Hur tror du att ett sånt stort plan får plats i hålet som blev i Pentagon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ni måste se "Loose Change", vänligen titta på denna kommenterade version: http://www.lolloosechange.co.nr/

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Hinner inte kommentera allt i inlägget just nu, men jag kan ju påpeka att en flygplanskollision med en byggnad är lite mer än ett vanligt ras.
Flygplanet har en enorm rörelseenergi och momentum tack vare sin vikt och hastighet.
Den energin kan inte bara försvinna i tomma intet utan måste omvandlas vid kollisionen...

Att sedan det exploderande flygbränslet gör sitt gör ju inte situationen bättre...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Det var ett genialiskt drag av dom som har makten i USA. Dom visste om att detta kunde hände och således lät det hända för att kunna lättare få igenom saker som Patriot Act etc. Inte något dom planerat utan snarare något dom visste hur man skulle utnyttja.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Kan väl mycket väl vara fake det också. Hur tror du att ett sånt stort plan får plats i hålet som blev i Pentagon?

Därför att Pentagon inte är en vanlig byggnad utan en fästning av pansar och förstärkt betong?
Hela planet kommer ju naturligtvis inte att tränga in i byggnaden.

Hålet som blev in i "ringarna" gjordes förmodligen av en motor eller ett landningsställ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Därför att Pentagon inte är en vanlig byggnad utan en fästning av pansar och förstärkt betong?
Hela planet kommer ju naturligtvis inte att tränga in i byggnaden.

Hålet som blev in i "ringarna" gjordes förmodligen av en motor eller ett landningsställ.

Vart är då resten av delarna av planet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Titta på denna filmen så förstår du
Jet plane vs Concrete wall

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur vet du att det ska bli kvar delar av planet undrar jag, jag har ingen aning för jag har inte gjort nåt vetenskapligt experiment och jag är definitivt ingen flygplanskonstruktör så jag kan göra en kvalificerad gissning.

Visa signatur

Permalänk

Samtliga "bevis" ni hittar i de där dokumentärerna (inte "de flesta" utan VARENDA EN) har blivit motbevisade tusen gånger om, nästan inget nytt hittar de på, utan det är i princip samma saker om och om igen.

Frågan är inte "Tror ni på 11/9" utan "Tror du inte på 11/9". Eller, ur ett annat perspektiv: "ser du på konspirationsteorifilmer och anser att dessa innehåller någon form av sann fakta?".

Det är brutalt störande att RIKTIG grävande journalistik blir utkonkurrerant av sådant här NONSENS. Man förlorar helt hoppet för människan när så många "vanliga" människor tror på konspirationsteoretikerna. Hur fan kan ni klara av att leva som människor när allt ni tror på är en stor jävla lögn? Inse att ni förstör för HELA mänskligheten med ert beteende. Sluta upp med det!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

...

Skumt eller byggfusk?

Vet du vad jag inte förstår? Att någon kan få fram det här från ett stort block sten. Seriöst. Jag försöker tänka mig hur jag skulle göra, och det skulle bara sluta med en blodig tumme och sur min. Och eftersom jag inte förstår, vill jag fråga SweClockers om Michelangelos David är fusk eller magi.

Nå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Överallt? Ligger ju massor med delar över hela stället där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du påstår att bildena är fejkade är det UPP TILL DIG att bevisa detta. Varsågod, vi är idel öra!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Självklart är det "fake", bluff och båg allting. Även inräknat titanic, månlandningen, varenda fotbollsVM och de som påstår att det funnits 20 liknande trådar innan detta som avhandlar och trycker ner nybörjarpåståenden som detta.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Man tror på det man vill hålla för sanning.

Även om det skulle finnas en gnutta sanning i alla konspirationsteorier förstörs de av all dynga som alla slevar fram samtidigt.

Men klart, det är ju ändå underhållande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Du inser väl att om en vetenskapsman skulle kunna bevisa allt detta så skulle han garanterat få nobelpriset eller något liknande?

Jag saknar t.ex. motbevis för att en boll inte rullar ner för en backe. Avsaknaden av bevis innebär inte att det är bevis. Det betyder att det saknas bevis. Detta har aldrig hänt förrut och därför så vet ingen exakt vad som skulle hända. Att sitta och säga att den ska tåla ditten eller datten blir irrelevant. Uppenbarligen tolde det inte det. Det är en helt absurd diskussion överhuvudtaget. Skulle det ens finnas en gnutta sanning i det här så inser du väl att det skulle finnas en enad vetenskaplig front bakom detta?

Och jag lovar om du inte är civilingenjör eller vetenskapsman skulle du nog inte förstå hur det fungerar överhuvudtaget lika lite som att en läkare kan förklara för dig hur man opererar bort en hjärntumör. Allt är inte lätt.

Var vill du komma? Jag förstår ditt resonemang, men jag förstår inte vad det har med det har med mina åsikter/frågor att göra?

Om Albert Einstein lyckades med att härleda relativitetsteorin på tidigt 1900-tal, finns det nog forskare, vetenskapsmän etc som förstår varför en byggnad rasar (bland annat).

Jag skrev med andra ord att jag vill ha fakta från någon insatt om Hur det kan ha skett på naturlig väg, när det som redan nämnts (huruvida det stämmer eller ej, men OM det gör det) mer eller mindre inte sker så som det borde ha gjort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Hinner inte kommentera allt i inlägget just nu, men jag kan ju påpeka att en flygplanskollision med en byggnad är lite mer än ett vanligt ras.
Flygplanet har en enorm rörelseenergi och momentum tack vare sin vikt och hastighet.
Den energin kan inte bara försvinna i tomma intet utan måste omvandlas vid kollisionen...

Att sedan det exploderande flygbränslet gör sitt gör ju inte situationen bättre...

Daah. Sen visste du kanske inte att byggnaden var konstruerad för att klara att en Boing 707 flög in i den utan att den skulle rasa, samt att nästan allt flygbränsle brann upp direkt vid kollisionen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Vet du vad jag inte förstår? Att någon kan få fram det här från ett stort block sten. Seriöst. Jag försöker tänka mig hur jag skulle göra, och det skulle bara sluta med en blodig tumme och sur min. Och eftersom jag inte förstår, vill jag fråga SweClockers om Michelangelos David är fusk eller magi.

Nå?

Ja det verkar som du har något att klura på där.

Om jag vill ha svar på varför det i den officiella rapporten står att det tog 18 sekunder (vill jag minnas, om uppgifterna stämmer) för WTC #7 att kollapsa, medans byggnaden i själva verket har rasat under 10sekunder, så tycker du det är en konstig fråga?

Nu är det ju svårt att veta vilka uppgifter från båda sidor som stämmer, självklart är det inblandat massor med nonsens i allting. MEN, jag påstår ingenting, jag ifrågasätter. Så cut the crap om du inte har nått vettigt att tillföra.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Rätt simpel syn på 9/11.
Hände det? Ja. Var det en sådan katastrof som det sägs vara? Nej.
Jag tror faktiskt på att hände som de säger, d.v.s. terroriseter och hela köret. Men jag är också av åsikten att USA som land förtjänade den örfil och spottlorska som det var, även om jag givetvis inte kan gilla att så många dog.

Att sen USA känt till det och låtit det hända tycker jag låter lite folie-hatt, men med tanke på korkade de kan vara så är det nog inte omöjligt. Fast teorier om att det skulle vart usa själva är mest löjliga tycker jag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.