Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Det är mycket möjligt att luften innuti byggnaderna orsakade "Squibsen" men om man kollar på filmer från demoleringar av andra hus så ser man klart likheten. Detta visas i filmen jag nämde tidigare.

Likheten liger i att det kommer enstaka puffar av damm ut från fasaden. Är detta ett "bevis" på att byggnaderna sprängdes? Självklart inte. Men det verkar du anse, eftersom du tycker att det liknar andra filmer på sprängda hus som du sett på internet. Ooh-kay. Bergsäkra bevis det där du.

Alltså, varför har vi ens den här diskussionen? Inser du inte hur otroligt långsökta dina teorier är?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
^^ Är detta ett skämt eller? Tror du seriöst att det går att FEJKA en sådan här händelse utan att NÅGON skvallrar, gör bort sig eller av annan anledning röjer hela denna gigantiska mörkläggning?

Vet du nånting om Världshistorien överhuvudtaget? Vet du hur mycket jävla skit som har hänt som en "average joe" inte har en aning om?

Och det är faktiskt inte så att inte folk gått ut och sagt sanningen om det de vet om 9/11, det är bara så att när de gör det så kommer ett gäng förståsigpåare och skriker "tinfoilhats!" och avfärdar det de säger som nonsens. De frågor som folk har ställt har bara nonchalerats från myndighetshåll och trots uppenbara felaktigheter och missar i de officiella rapporterna så svarar man inte ens på de anhöriga till offrens frågor.

Det är rätt konstigt när man läser inläggen i den här tråden och det så uppenbarligen är så att de flesta som uttalar sig emot en eventuell mörkläggning av de verkliga händelser helt enkelt inte brytt sig om att kolla upp den information som faktiskt finns tillgänglig i form av böcker, filmer, tv-prgogram, vittnesmål och uttalanden av en mängd olika personer.

Har du kollat på loose change själv? Har du läst The 9/11 commission report? Vet du nånting om AL-Qaida och vad denna organisation är för något? Tycker du inte att det är konstigt att en grupp inom regeringen skriver en plan för amerikansk mellanösternpolitik, skriver att vad som behövs för att genomföra denna politik är en "pearl-harbour liknande attack mot USA" och mycket kort efter 9/11 genomför precis denna politik till punkt och pricka?

Det finns hur många frågor och mystiska omständigheter runt 9/11 som helst men bara en enda sak är helt säker: Den officiella förklaringen är felaktig. Sen kan man diskutera i evigheter vad som hänt och inte hänt men tro inte för en sekund att man inte skulle kunna genomföra en sån här sak utan att nån skvallrar, för då vet du ingenting.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Vet du nånting om Världshistorien överhuvudtaget? Vet du hur mycket jävla skit som har hänt som en "average joe" inte har en aning om?

Och det är faktiskt inte så att inte folk gått ut och sagt sanningen om det de vet om 9/11, det är bara så att när de gör det så kommer ett gäng förståsigpåare och skriker "tinfoilhats!" och avfärdar det de säger som nonsens. De frågor som folk har ställt har bara nonchalerats från myndighetshåll och trots uppenbara felaktigheter och missar i de officiella rapporterna så svarar man inte ens på de anhöriga till offrens frågor.

Det är rätt konstigt när man läser inläggen i den här tråden och det så uppenbarligen är så att de flesta som uttalar sig emot en eventuell mörkläggning av de verkliga händelser helt enkelt inte brytt sig om att kolla upp den information som faktiskt finns tillgänglig i form av böcker, filmer, tv-prgogram, vittnesmål och uttalanden av en mängd olika personer.

Har du kollat på loose change själv? Har du läst The 9/11 commission report? Vet du nånting om AL-Qaida och vad denna organisation är för något? Tycker du inte att det är konstigt att en grupp inom regeringen skriver en plan för amerikansk mellanösternpolitik, skriver att vad som behövs för att genomföra denna politik är en "pearl-harbour liknande attack mot USA" och mycket kort efter 9/11 genomför precis denna politik till punkt och pricka?

Det finns hur många frågor och mystiska omständigheter runt 9/11 som helst men bara en enda sak är helt säker: Den officiella förklaringen är felaktig. Sen kan man diskutera i evigheter vad som hänt och inte hänt men tro inte för en sekund att man inte skulle kunna genomföra en sån här sak utan att nån skvallrar, för då vet du ingenting.

Jaha så nu är det alltså så att man inte kan dölja det, utan en liten elitgrupp har lyckats se igenom detta. Vad var då vitsen från första början, menar du att man visste att det skulle komma ut och sket i det helt enkelt?

det här gänget förståsigpåare de är på nåt sätt diskvalificerade från diskussionen för att de oftast har vetenskapen och kvalificierade källor att förlita sig på förstår jag.

Det är alltid intressant att se att vissa tror sig se spöken på ljusa dan. Men fortfarande. Det finns icke något bevis som inte kullkastad av vetenskapliga bevis. Det finns MÖJLIGEN indicier. Och det mest intressanta av allt är att det mesta av "bevisen" för en allomfattande och internationell konspiration består av frånvaron av bevis. Dvs det är nåt som inte kan förklaras t.ex. , surprise surprise, frånvaro av bevis är inte bevis för att nåt har hänt, det är bevis på att det inte finns nåt bevis. Ingenting annat.

Ditt sista stycke är fortfarande rent nonsens och rappakalja, det finns ingen som har bekräftat några sådana rykten och det skulle inte ens vara möjligt att bekräfta något sådant. Du kan lika gärna tro på radiosignaler från yttre rymden som får oss att se de hemliga rymdvarelserna som gömmer sig på jorden. Det är samma slags bevisning.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja! "de är lika varandra så alltså är det samma sak!" På samma vis som en sten blir guld om du sprayar den med guldfärg! De ser ju likadana ut så alltså är det samma sak!

Tycker det är kul att så många kan säga att det inte kunde ha hänt som det hänt utan att de har någon som helst teknisk utbildning.

exceptionellt irrelevant och ologisk invändning. om guldtackorna i Goldfinger (filmen) hade varit silverfärgade hade man kunnat invända "så där ser inte guld ut" lätt, men om de var målade i guldfärg hade inte heller en hoper tvärsäkra videofiler och guldsmeder absolut kunnat avgöra sanningen, det kunde lika gärna vara filmens emulering som ger effekten att det inte ser ut som riktigt guld till färgen. (den simpla logiken att det dels inte är troligt att A. man får filma i Fort Knox, samt B. man har budget att använda 100 ton riktigt guld för en filminspelning är lätt att bortse från om man absolut vill "bevisa" nåt)

ja, nästan lika kul som motsatsen faktiskt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
exceptionellt irrelevant och ologisk invändning. om guldtackorna i Goldfinger (filmen) hade varit silverfärgade hade man kunnat invända "så där ser inte guld ut" lätt, men om de var målade i guldfärg hade inte heller en hoper tvärsäkra videofiler och guldsmeder absolut kunnat avgöra sanningen, det kunde lika gärna vara filmens emulering som ger effekten att det inte ser ut som riktigt guld till färgen. (den simpla logiken att det dels inte är troligt att A. man får filma i Fort Knox, samt B. man har budget att använda 100 ton riktigt guld för en filminspelning är lätt att bortse från om man absolut vill "bevisa" nåt)

ja, nästan lika kul som motsatsen faktiskt.

Jag var ju självklart väldigt ironisk Han jag citerade använde ju exemplet, A) det kom rök ur fönstrena B) det kommer rök ur fönstrena när du spränger, alltså menade han att C) "de sprängde", skulle vara sant.

Vilket självklart är en felaktig slutsats.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

jag är rätt vriden på detta, tror inte helt och hållet på va som sägs då det är ett sånt rackarns hemligehets makeri om all bevis osv osv...

har för mig att jag läste att dom hade lyckats hitta kaparnas(ellr kanske bara var en) pass i ruinerna. det är rätt bra på tanke av att man inte lyckas hitta den enomra mängden guld ellr folk osm var i byggnaden.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
jag är rätt vriden på detta, tror inte helt och hållet på va som sägs då det är ett sånt rackarns hemligehets makeri om all bevis osv osv...

har för mig att jag läste att dom hade lyckats hitta kaparnas(ellr kanske bara var en) pass i ruinerna. det är rätt bra på tanke av att man inte lyckas hitta den enomra mängden guld ellr folk osm var i byggnaden.

Lite hjälp. Du har för dig att de hittat en av kaparnas pass. Du tycker det är lite märkligt.

Det är ju just sånt här som skapar sådana här konspirationssaker. Folk får för sig saker. Sen kanske det visar sig att det inte har kommit fram nåt pass överhuvudtaget. Men mysteriet är ändå där. För någon har fått för sig att de hittat ett pass.

Jag har inte sett ett dugg hemlighetsmaker med bevis eller något sådant.

Många av sakerna är säkert som t.ex. myten om att prövotiden på körkort ska vara 5 år istället för 2år. Den myten dör aldrig, och har funnits i evigheter trots att många gång på gång försöker avliva den. Det är lite samma tanke bakom, folk lägger in saker de inte har belägg för som "mysterier" och så skapas en hype efter detta och vissa kommer alltid råka tro på myten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Lite hjälp. Du har för dig att de hittat en av kaparnas pass. Du tycker det är lite märkligt.

Det är ju just sånt här som skapar sådana här konspirationssaker. Folk får för sig saker. Sen kanske det visar sig att det inte har kommit fram nåt pass överhuvudtaget. Men mysteriet är ändå där. För någon har fått för sig att de hittat ett pass.

Jag har inte sett ett dugg hemlighetsmaker med bevis eller något sådant.

Många av sakerna är säkert som t.ex. myten om att prövotiden på körkort ska vara 5 år istället för 2år. Den myten dör aldrig, och har funnits i evigheter trots att många gång på gång försöker avliva den. Det är lite samma tanke bakom, folk lägger in saker de inte har belägg för som "mysterier" och så skapas en hype efter detta och vissa kommer alltid råka tro på myten.

vad jag tänkte var att nån kanske skulle backa upp det med passet.

men tex: tror du det bara finns en kamra runt pentagon? och desutom inte änns lyckas filma planet. bara sånna saker som man stör sig på.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
vad jag tänkte var att nån kanske skulle backa upp det med passet.

men tex: tror du det bara finns en kamra runt pentagon? och desutom inte änns lyckas filma planet. bara sånna saker som man stör sig på.

Jag har inte satt mig in i hur pentagon är videoövervakad. Däremot vet jag vad man brukar videoövervaka och hussidor t.ex. är inte så intressanta, rondering med hund och vakt skulle jag tippa på.

Men jag förstår inte, menar du att det inte skulle varit ett plan som kraschade in i pentagon? Varför skulle man hitta på en så löjlig sak. Och dessutom vad hände med alla ombord på det planet som den allmänna vedertagna sanningen säger kraschade in i pentagon. Den måste ju kraschat någonstans. Och vad gjorde de med alla liken i det planet osv osv osv osv osv osv osv

Jag vet att du tänkte att någon skulle backa upp det där med passet. Det var ju vad jag menade. Det är så konspirationsteorier lever kvar. Nu kommer någon göra en mental notering medvetet eller omedvetet om detta pass och ta upp det i någon annan diskussion. Och den personen kanske inte är så nogräknad om det ska finnas bevis för passets existens utan han kommer säga att han läst det i en undersökning eller nåt, bara för att ingen ska ifrågasätta hans trovärdighet. Och så rullar ekorrhjulet vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaha så nu är det alltså så att man inte kan dölja det, utan en liten elitgrupp har lyckats se igenom detta. Vad var då vitsen från första början, menar du att man visste att det skulle komma ut och sket i det helt enkelt?

det här gänget förståsigpåare de är på nåt sätt diskvalificerade från diskussionen för att de oftast har vetenskapen och kvalificierade källor att förlita sig på förstår jag.

Det är alltid intressant att se att vissa tror sig se spöken på ljusa dan. Men fortfarande. Det finns icke något bevis som inte kullkastad av vetenskapliga bevis. Det finns MÖJLIGEN indicier. Och det mest intressanta av allt är att det mesta av "bevisen" för en allomfattande och internationell konspiration består av frånvaron av bevis. Dvs det är nåt som inte kan förklaras t.ex. , surprise surprise, frånvaro av bevis är inte bevis för att nåt har hänt, det är bevis på att det inte finns nåt bevis. Ingenting annat.

Ditt sista stycke är fortfarande rent nonsens och rappakalja, det finns ingen som har bekräftat några sådana rykten och det skulle inte ens vara möjligt att bekräfta något sådant. Du kan lika gärna tro på radiosignaler från yttre rymden som får oss att se de hemliga rymdvarelserna som gömmer sig på jorden. Det är samma slags bevisning.

Det finns hundratals vittnesmål som motsäger den officiella historien. Det finns fysisk bevisning som motsäger den officiella historien. Den finns ett helt gäng omöjligheter som motsäger den officiella historien.

Problemet är bara att folk med din attityd aldrig ens skulle få för sig att kolla på dom.

Börja tjattra om Aliens, vad är du? 11 år?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet att du tänkte att någon skulle backa upp det där med passet. Det var ju vad jag menade. Det är så konspirationsteorier lever kvar. Nu kommer någon göra en mental notering medvetet eller omedvetet om detta pass och ta upp det i någon annan diskussion. Och den personen kanske inte är så nogräknad om det ska finnas bevis för passets existens utan han kommer säga att han läst det i en undersökning eller nåt, bara för att ingen ska ifrågasätta hans trovärdighet. Och så rullar ekorrhjulet vidare.

Det där är ju faktiskt huvudet på spiken.

Killawife: Hur är dessa hundratals vittnesmåls trovärdighet då? Hur många vittnesmål finns det för den officiella förklaringen? Vilka motsägelser syftar du på, och hur trovärdiga är dom? Det känns som att man väljer att inte tro på A, utan istället B. Men B råkar sig innehålla färre bevis, och som inte har kontrollerats lika hårt som A:s bevis.

Det farliga är att ju mer man gräver ner sig i det här, destomer nyfiken verkar folk bli. Det leder till att leta mindre och mindre luckor, där det endast finns luddiga eller få förklaringar, just för att ingen kan riktigt svara på hur det gick till. Vipps, så har man någonting att spinna vidare på. Det i sin tur, gör att fler intresserar sig för luckan, och får helt plötsligt för sig veta saker som ingen annan vet. Man blir expert inom området, av andras bedömningar. Det sprider sig som en löpeld bland konspirationsmänniskorna, som suger åt sig allt dom kan vad gäller teorier (som snart framställs som bevis), filtrerar bort allt annat och lägger upp sina argument på nytt igen, för att kanske locka till sig någon ny till flocken.

Man är bara i grund och botten ute efter något mer spännande. Det är det här "oförklarliga", den "andra versionen", "tänk om" som driver.

Jag tror en viktig sak i just det här fallet också är att ha någonting emot USA:s regering och politik. Det kan ju också vara en morot.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Vilken återuppbyggnad?

Tornen föll visst på ca 10 sek:S kolla på vilken film som hälst så ser du!

Det är mycket möjligt att luften innuti byggnaderna orsakade "Squibsen" men om man kollar på filmer från demoleringar av andra hus så ser man klart likheten. Detta visas i filmen jag nämde tidigare.

Nej tornen föll inte på 10 sekunder.

Det du ser är den yttre kollapsen, och hur vet du när tornets topp landar? Det är ju massor av damm ivägen.

Officiella rapporten säger 18 sekunder, vilket också är sant.

Estimate på återuppbyggnaden är cirka 9-10 miljarder dollar. Detta är alltså pengar som SKA spenderas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns hundratals vittnesmål som motsäger den officiella historien. Det finns fysisk bevisning som motsäger den officiella historien. Den finns ett helt gäng omöjligheter som motsäger den officiella historien.

Problemet är bara att folk med din attityd aldrig ens skulle få för sig att kolla på dom.

Börja tjattra om Aliens, vad är du? 11 år?

Min liknelse vid rymdvarelser är minst lika adekvat och jag skulle ta en person som pratade om det på lika stort allvar som att det skulle vara nån allmomfattande konspiration som du pratar om. Du tror inte de har mängder med bevis och ögonvittnen samt dokumentation som stödjer dem? I sådant fall är det snarare du som är elva år.

Nej det finns ingen fysisk bevisning som motsäger den officiella historien förutom i en liten minoritets lilla fantasivärld. Säkerligen finns det vittnet som ser spöken på ljusa dan. Bättre glasögon och mindre paranoia skulle hjälpa dem.

Det hjälper inte om folk med min attityd skulle få för sig att kolla upp dem. Jag är som sagt varken byggnadsingenjör, flygplanskonstruktör, ögonvittne eller arbetar för amerikanska myndigheten. Så jag har inte adekvat fakta för att kunna göra någon bedömning om "bevisen". Och till skillnad från dig så tror jag inte på allt jag läser på internet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jotack, jag tycker jag har hyffsad koll på världshistorien, ibland bättre än många andra inbillar jag mig ibland. Du däremot verkar ju ha stenkoll, får jag fråga dig, vad mer än en internetuppkoppling och dålig källkritik krävs för att man ska kunna ansluta sig till "de som har koll"?

Ja, jag har sett Loose Change, och jag garvade filmen igenom. Sanningshalten i den smörjan ligger i nivå med nonsensprogrammet Det Okända med hittepå-mediet Jörgen som lipade i varje avsnitt han var med i. Obefintlig källkritik, sk "ögonvittnen" som inte ens nämns vid namn, ärligt talat, man ska vara bra blåögd om man tar sån skit för absolut sanning. Jag har läst utdrag ur den officiella rapporten, och den till skillnad mot Loose Change har belägg för de påståenden som läggs fram.

Och detta är bara för roligt: men tro inte för en sekund att man inte skulle kunna genomföra en sån här sak utan att nån skvallrar, för då vet du ingenting.

Ett tanke-exeperiment. Hur många personer, mellan tummen och pekfingret, skulle det behövas för att iscensätta en sånhär grej? Anyone? En grov gissning räcker.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Ett tanke-exeperiment. Hur många personer, mellan tummen och pekfingret, skulle det behövas för att iscensätta en sånhär grej? Anyone? En grov gissning räcker.

Det spelar ingen roll. De har ingått en pakt och har oregelbundna samtal på distans via krypterade telefonlinjer, internetforum, flaskpost och morsekod. Gör någon ett misstag försvinner denne individs kropp likt Agent 47s offer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har inte satt mig in i hur pentagon är videoövervakad. Däremot vet jag vad man brukar videoövervaka och hussidor t.ex. är inte så intressanta, rondering med hund och vakt skulle jag tippa på.

Men jag förstår inte, menar du att det inte skulle varit ett plan som kraschade in i pentagon? Varför skulle man hitta på en så löjlig sak. Och dessutom vad hände med alla ombord på det planet som den allmänna vedertagna sanningen säger kraschade in i pentagon. Den måste ju kraschat någonstans. Och vad gjorde de med alla liken i det planet osv osv osv osv osv osv osv

men grejen är ju att du nu säger att jag inte tror det var ett flygplan som krashade där? när sa jag det?
det ända jag sa var att det är så mycke sånna där små saker som verkar hållas hemligt. och därför är jag lite vriden i va som igentligen har hänt,men självklart kan det ha hänt exakt som dom säger.
nån kamra måste det ju finnas efter väggarna, är nog ett av världens mest bevakade ställe. är ett ganska viktigt område.

Visst så kan det mycke väl ha varit så som du säger, var kanske fel att skriva om passet utan att söka upp det först.
provade söka och hittar inga riktiga källor, bara folk som hänvisar att de står i den där 911 grejen regeringen har skrivit.

Visa signatur

Permalänk

killawife - Det finns inte en enda känd sann konspiration i VÄRLDSHISTORIEN om något som är lika stort som 9/11-konspirationen, månlandningskonspirationen osv.
Inse att du inte har ett skit att ge, eftersom alla "bevis" som någonsin varit på tal har blivit enkelt bortförklarade som nonsens, med hjälp av BEVIS och rationellt TÄNKANDE.

Sluta fjanta dig, sluta lura svaga människor och inse att du inte kommer någonvart med dina felaktiga idéer. Du har ingen som helst trovärdighet och du kommer aldrig att vinna en diskussion helt enkelt då det du säger bygger på tankefel och påhittat trams.

"Det finns hundratals vittnesmål som motsäger den officiella historien."
Det finns säkerligen en del personer som för att tjäna pengar ljuger. Större delen av dessa personer är dock påhittade.

"Det finns fysisk bevisning som motsäger den officiella historien."
Det stämmer inte, samtliga "bevis" som "ni" har kommit fram med har blivit nedslagna utan problem. (I huvudsak är det samma saker om och om och om igen, "ni" slutar inte säga samma sak då det alltid finns någon svag människa som inte hört den riktiga förklaringen)

"Den finns ett helt gäng omöjligheter som motsäger den officiella historien."
Se förra svaret.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag var ju självklart väldigt ironisk Han jag citerade använde ju exemplet, A) det kom rök ur fönstrena B) det kommer rök ur fönstrena när du spränger, alltså menade han att C) "de sprängde", skulle vara sant.

Vilket självklart är en felaktig slutsats.

hoppsan säger jag då, och ursäktar mig lite generat.

men då klargjorde jag ju och backade upp invändningen ytterligare iaf. alltid nått..

Citat:

det är dock sanning i den myten. men som så många andra myter, inte för alla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men då klargjorde jag ju och backade upp invändningen ytterligare iaf. alltid nått..

det är dock sanning i den myten. men som så många andra myter, inte för alla.

Hur menar du att det finns sanning i den? prövotiden är och förblir 2 år för körkort. Eller vad har jag missat nu?

Raggnaof: Som jag sa tidigare, att videoövervaka från husfasader med väggar ut mot allmänt område är inte så vanligt vad jag vet. Det finns mycket enklare lösningar än så som är minst lika effektiva och mkt billigare i drift. Men som sagt jag vet inte alls hur videoövervakningen sker i pentagon. Men ingen av oss har säkert läst deras säkerhetsanalys.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur menar du att det finns sanning i den? prövotiden är och förblir 2 år för körkort. Eller vad har jag missat nu?

ett mått av det alltså. (vissa utbildningar för tyngre fordon där körkort delas ut har tydligen längre prövotid tex)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ett mått av det alltså. (vissa utbildningar för tyngre fordon där körkort delas ut har tydligen längre prövotid tex)

Ja okay, när jag säger körkort menar jag B-körkort. Det är slarvigt av mig. Det är enbart där jag hört om myten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja okay, när jag säger körkort menar jag B-körkort. Det är slarvigt av mig. Det är enbart där jag hört om myten.

hursomhelst, poängen var mest att även felaktigheter kan ha ha en grund i nått som stämmer, eller har stämt nån gång, (för att relatera tråden) ingen rök utan eld sas.

myter åas kommer i slutsatsen man drar av att se röken på håll men inte vad som ryker, en del ser bara rök och funderar inte närmare på det, en del ser indianer, andra en konspiration som ska peka på indianer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Äsch, klart det blir missförstånd ibland. Som du redan påpekade backade du ju bara upp mig

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Re: Tror ni på 9/11

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Tittade på en mycket underhållande och intressant film häromdagen vid namn Loose change. Det är en film som innehåller allehanda konspirationsteorier med, som med alla konspirationsfilmer, varierande kvalitet och trovärdighet.
Men den är ändock underhållande och rekommenderas att se. Men vissa teorier är mycket tänkvärda, som tillexempel hur kan stålet som används i byggnaderna kollapsa av de temperaturer jetbränsle kan komma upp i, som är mycket mindre än smältpunkten för stålet. Och varför rasar byggnaderna på nästintill samma tid som fritt fall. Och såklart har ju USA's regering all anledning att iscensätta en sådan operation för oljan i mellanöstern.

Deras hemsidahttp://loosechange911.com/index_main.html
Google video länk: http://video.google.com/videoplay?docid=7866929448192753501&q...

Filmen finns också att ladda ner på valfri torrent sajt, vågar inte länka pga. §7, men jag tror att den inte är copyrightad på något sätt.

Vill inte starta nåt Flamewar, utan bara tipsa om en bra film och skapa lite diskussion. Diskutera på och simma lugnt

Stål behöver ju inte smälta för att tappa sin hållfastighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
killawife - Det finns inte en enda känd sann konspiration i VÄRLDSHISTORIEN om något som är lika stort som 9/11-konspirationen, månlandningskonspirationen osv.
Inse att du inte har ett skit att ge, eftersom alla "bevis" som någonsin varit på tal har blivit enkelt bortförklarade som nonsens, med hjälp av BEVIS och rationellt TÄNKANDE.

Sluta fjanta dig, sluta lura svaga människor och inse att du inte kommer någonvart med dina felaktiga idéer. Du har ingen som helst trovärdighet och du kommer aldrig att vinna en diskussion helt enkelt då det du säger bygger på tankefel och påhittat trams.

"Det finns hundratals vittnesmål som motsäger den officiella historien."
Det finns säkerligen en del personer som för att tjäna pengar ljuger. Större delen av dessa personer är dock påhittade.

"Det finns fysisk bevisning som motsäger den officiella historien."
Det stämmer inte, samtliga "bevis" som "ni" har kommit fram med har blivit nedslagna utan problem. (I huvudsak är det samma saker om och om och om igen, "ni" slutar inte säga samma sak då det alltid finns någon svag människa som inte hört den riktiga förklaringen)

"Den finns ett helt gäng omöjligheter som motsäger den officiella historien."
Se förra svaret.

Jag har aldrig haft som mål att lura några svaga personer, snarare att få folk att ställa frågor själva och se de felaktigheter som finns och även ifrågasätta den politik som nu förs av USA's regering. Denna politik hade varit omöjlig att genomföra utan just Attackerna mot World trade center elelr en liknande attack.

Det är ju synd att du inte har tillgång till något rationellt tänkande då det enda du säger här i din post är att de bevis som tre organisationer betalda av samma källa skulle vara de enda som finns.

Att påstå att de personer som varit vid World trade center under attackerna och upplevt nåt helt annat än vad den officiella historien säger är jävligt fräckt. Har du några bevis för att deras vittensmål skulle vara falska eller icke-existerande?
Som dessa t.e.x: http://www.youtube.com/watch?v=dzUNvEfYDEQ

De fysiska bevis som existerar har aldrig blivit överbevisade. De har blivit "Debunkade", och denna "debunkning" har sedan blivt "debunkad" igen. Det är tydligen lätt att överbevisa bevis om man inte behöver ta hänsyn till fysiska lagar och konsekvenser. Och att det är samma saker som kommer upp om och om igen är väl inte så konstigt då det faktiskt handlar om samma fall varje gång.

Jag har sett eller läst om säkert fyra-fem olika versioner av vad som hände med tornen förutom den ofiiciella versionen. Och konstigt nog så är det den officiella versionen som verkar ha minst sanningshalt och mest oförklarade saker.

Jag tror heller inte blint på vad jag hör och ser på nätet som vissa verkar tro, det är bara så att i det här fallet är jag helt övertygad om att den officiella versionen är felaktig. Inte p.g.a blint hat mot USA utan för att det är helt uppenbart att regeringen ljuger för att få igenom sin agenda. Jag kan bara inte fatta att det faktiskt finns folk som sätter sig in i detta och inte ser det? Dom måste fan vara både blinda och döva.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Av vad jag har uppfattat så är teorier som te.x Loose change en tagg i tassen för USA:s regering. Många av de "bevis" som läggs fram i filmen måste vara väldigt lätta att motbevisa. Jag tycker personligen att regeringen, som jag antar vill verka trovärdig, inte bara lägger fram lite motbevis. Det kan inte krävas mycket.

En sak som dock är sann (tror jag iaf) är att det finns mycket information som regeringen sitter och trycker på, trots att allmänheten förtjänar att veta, speciellt de anhöriga.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Av vad jag har uppfattat så är teorier som te.x Loose change en tagg i tassen för USA:s regering. Många av de "bevis" som läggs fram i filmen måste vara väldigt lätta att motbevisa. Jag tycker personligen att regeringen, som jag antar vill verka trovärdig, inte bara lägger fram lite motbevis. Det kan inte krävas mycket.

En sak som dock är sann (tror jag iaf) är att det finns mycket information som regeringen sitter och trycker på, trots att allmänheten förtjänar att veta, speciellt de anhöriga.

Du tror inte USAs regering har annat för sig än att motbevisa saker, det är klart om nån stolle får för sig allt möjligt bizarrt så har man inte tid att leka med dem. Och det är knappast mer än ett storm i ett vattenglas för det är verkligen inte något "massivt" motstånd mot verklighetsbeskrivningen som majoriteten av vetenskapsmän och forskare accepterar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja detta kan ju vänta tills man lyckats bevisa för alla att Jorden är rund (rättså iaf) samt att den heller inte drejades ihop på 6 dagar (vare sig kosmiska eller orbitala) oavsett vilken form den nu har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag tycker är lite roligt är att oftast är såna här konspirationstroende människor bombsäkra på sin egen konspiration men att om det handlar om någon annan konspiration med lika mkt "bevisning" så är de nästan aggressiva i sin framtoning om hur löjligt just den konspirationen är. Jag tycker att det logiska är att man är lika lättpåverkad mot dessa andra konspirationer också, men så verkar som sagt inte fallet vara.

killawife: finns det något annat som vi vanliga dödliga har missat? Kennedymordet, har du någon teori där eller om just månlandningen som nämnts, är den förfalskad enligt dig? Eller är det just 911 som är den enda? Alla dessa har ju också enormt med "bevis" enligt deras förespråkare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag tycker är lite roligt är att oftast är såna här konspirationstroende människor bombsäkra på sin egen konspiration men att om det handlar om någon annan konspiration med lika mkt "bevisning" så är de nästan aggressiva i sin framtoning om hur löjligt just den konspirationen är. Jag tycker att det logiska är att man är lika lättpåverkad mot dessa andra konspirationer också, men så verkar som sagt inte fallet vara.

jaja, skyldig..

men nu är anledningen till att jag tror på den lilla konspirationen men inte den stora en logisk invändning mer än nått annat, (helt enkelt den orimliga mängden variabler i den stora, samt vitsen med den) för att det finns en organisation som både deltagit i den lilla, och om de haft resurser och fördel även i den stora, det håller jag inte alls för otroligt, tvärtom.*

*(men det är givetvis fritt fram att attackera den ståndpunkten hur aggressivt som helst.)

Visa signatur