Permalänk

Angående 9/11 så finns det ett par saker som plågar min hjärna och den lilla logik som jag är funtad med!

-WTC 7

-Samma folk på högsta positionerna som när Kennedy blev skjuten i Dallas 1963 - jag vill tro? att Ingen vuxen människa här tror att Oswald var den enda skytten?

-Varför passen på de förmodade kaparna kan visas upp direkt efter kraschen?
Jag förmodar att även passen borde brinna upp efter en sådan smäll och värmeutveckling? - men! nej då! passen av kaparna hittas snyggt och prydligt på gatan nedanför WTC av vissa i NYPD och visas upp i TV så fort det är möjligt!

Shit happens!?

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Sentenced, jag tror att det beror på att människor tror på vad de vill ska vara sant helt enkelt.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Sentenced, jag tror att det beror på att människor tror på vad de vill ska vara sant helt enkelt.

Givetvis är det så. Men man borde ju kunna tro lättare på andra saker också.

RawXcellence: Är det så alltså? vart har du den här uppgiften att passen hittades snyggt och prydligt?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Givetvis är det så. Men man borde ju kunna tro lättare på andra saker också.

RawXcellence: Är det så alltså? vart har du den här uppgiften att passen hittades snyggt och prydligt?

Det enda jag kommer ihåg, är att efter klockan 14.00 svensk tid 9/11, så slår jag på TV'n och CNN för att följa nyhetsutvecklingen och ekonomiutvecklingen inför den Amerikanska börsens öppning samma dag.
(då jag är en hobby-daytradare sedan ett antal år tillbaka)
Och får se detta tragiska drama utspela sig framför mig i realtid, varav ytterliggare ett antal TV-apparater körs igång på det kontoret som jag då befann mig vid.

Om inte mitt minne sviker mig totalt? så vill jag minnas att pass från Atta och övriga marodörer, kunde visas upp på samtliga Amerikanska nyhetskaneler, redan samma eftermiddag. Dessa pass påstods har funnits
nedanför WTC i bråten, som vi nu vet! höll en temperatur över 800 grader.

Därav min bekymmran över den officiella rapport som myndigheterna sedan angav.

Mitt sjätte sinne trycker på lite grand, och därför undrar och funderar jag över om, att det inte finns både en eller flera gravade hundar i denna tragiska historia? - visste man från underrättelsehåll att en attack var planerad och valde att hålla käften för att få carte blanche för att slå till mot Irak som då nyligen hade valt att göra sina oljeaffärer i €uro istället för dollar? (se vidare: the euro vs dollar petrowar?) (Iran och även Ryssland/Kina har nu sällat sig till det sällskapet)

En förnuftig fråga man bör ställa sig om man har de flesta hästar hemma är: vad händer med Amerikas ekonomi om fler och fler länder väljer att göra sina oljeaffärer och ha sina valutareserver i €uro? - var god och läs!

http://www.lewrockwell.com/paul/paul303.html

Mvh

Permalänk
Medlem

Problemet med sånt här är också att allt osannolikt som händer tas som bevis för att det är nått skumt på gång, istället för att det hände nått som var osannolikt. Osannolika saker händer, bara det att de inte händer lika ofta som sannolika saker, och därför sticker de ut.

killawife: Filmen var tänkvärd tills de började intervjua snubben på taket (han i grön(?) tröja) som kan vara vem som helst som hittar på saker. Sen när de visar allt damm som skjuter ut ur huset när det rasar är ju också nått som gör att man inte tar filmen på allvar. Klart som fan det kommer dammpustar när ett helt hus kommer nedstörtande. Var tror du all luft i huset tar vägen? Du tror inte det är liiite tryck på den betong som mosas när huset kommer farande?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence

Om inte mitt minne sviker mig totalt? så vill jag minnas att pass från Atta och övriga marodörer, kunde visas upp på samtliga Amerikanska nyhetskaneler, redan samma eftermiddag. Dessa pass påstods har funnits
nedanför WTC i bråten, som vi nu vet! höll en temperatur över 800 grader.

- visste man från underrättelsehåll att en attack var planerad och valde att hålla käften för att få carte blanche

för att slå till mot Irak som då nyligen hade valt att göra sina oljeaffärer i €uro istället för dollar? (se vidare: the euro vs dollar petrowar?) (Iran och även Ryssland/Kina har nu sällat sig till det sällskapet)

man hittade det i en skåpbil vid startpunkten för nått av planen, vad jag hört iaf. samt en rad andra utpekande material och Koraner (reservation för böjningsform av Koran där..) vilket låter lite konstigt, för det första, borde inte passen vara bra att ha med även inrikes på flygen? och det andra, borde inte även Koranen vara ett stöd man vill ha med sig snarare? allt var lite väl "lämpligt" tycker nog många. att sen de bevisen inte pekade mot landet man valde att anfalla talar åas mot konspirationen också.

japp, som sagt, samma som Perl harbour. enligt flera individer i underrättelsetjänsten var det helt omöjligt att vidarebefordra eller samordna informationen.

om just det var anledningen mer än direkt kontroll av tillgången kan man ju spekulera i. när man väl har kontrollen spelar ju den galet fluktuerande $ mindre roll, men indirekt är det naturligtvis det med en fördel. (även den Euroasiska droghandeln har i stort sett bytt till € delvis av den anledningen)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Låt oss säga det faktiskt VAR en bomb. Är det automatiskt USAs underrättelsetjänst (eller dylikt) som ligger bakom denna? För det kan ju absolut inte ha varit någon annan heller. Plan B i terrordådet: tornen rasade fortfarande* inte! Aktivera krutet.

Ett exempel bara. Jag säger varken bu eller bä, förutom det att jag tycker folk drar förhastade slutsatser på ostadiga grunder. Jag tror fortfarande på den officiella förklaringen, men att det säkert finns massa saker vi inte känner till (vilket är rätt uppenbart).

*Attentatet 1993 planterades det bomb(er) i garagebotten. Sågs som misslyckat, då det enbart orsakades ett stort hål.

Ang. Loose Change 2nd edition. Filmen snubblar på sina egna teorier på en del ställen. Och det är intressant hur selektivt information väljs ut.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

-Varför passen på de förmodade kaparna kan visas upp direkt efter kraschen?
Jag förmodar att även passen borde brinna upp efter en sådan smäll och värmeutveckling? - men! nej då! passen av kaparna hittas snyggt och prydligt på gatan nedanför WTC av vissa i NYPD och visas upp i TV så fort det är möjligt!

Är du på riktigt? Har du någonsin besökt en flygplats? Äger du ett pass?

Passinformation lagras i en databas och kan tas fram på 3 sekunder vid behov. Passinfon lagras direkt när passet tillverkas, sedan länkar flygbolagen ihop infon med resan som resenären gör. Hur ska dom annars veta vilka som var på planet vid en eventuell krash till exempel?

Tänk lite!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Låt oss säga det faktiskt VAR en bomb. Är det automatiskt USAs underrättelsetjänst (eller dylikt) som ligger bakom denna? För det kan ju absolut inte ha varit någon annan heller. Plan B i terrordådet: tornen rasade fortfarande* inte! Aktivera krutet.

Ett exempel bara. Jag säger varken bu eller bä, förutom det att jag tycker folk drar förhastade slutsatser på ostadiga grunder. Jag tror fortfarande på den officiella förklaringen, men att det säkert finns massa saker vi inte känner till (vilket är rätt uppenbart).

*Attentatet 1993 planterades det bomb(er) i garagebotten. Sågs som misslyckat, då det enbart orsakades ett stort hål.

Ang. Loose Change 2nd edition. Filmen snubblar på sina egna teorier på en del ställen. Och det är intressant hur selektivt information väljs ut.

Mycket bra fråga. Detta har jag själv funderat över många gånger. Kunde inte terroristerna likväl placerat bomber i byggnaderna som en säkerhet om planen skulle skjutits ner eller missat tornen?

Det som talar emot detta är det faktum att säkerheten var ganska bra i dessa torn. En hel del strömavbrott inträffade dock under veckorna fram till 9/11 där man kunde haft väldigt bra tillfälle att placera ut den sortens material som behövs(En militär grad av thermite) för att skära de balkar som håller tornen uppe. Den är inte heller direkt något som vem som helst har tillgång till.

En intressant sak är dock att personen som var ansvarig för säkerheten vid world trade center var Marvin P Bush, presidentens lillebror. Men endast "fram till" den elfte september(vilken tur va?). Den dagen tog en kille vid namn Morgan Stanley över, och dog i tornen.

Länk: http://www.whatreallyhappened.com/911security.html

Sen skulle inte Al-qaida eller nån annan organisation kunnat få Norad att inte reagera när fyra plan kapas i Amerikanskt US-territorium. De skulle heller inte kunna se till att allt bevismaterial forslas bort och säljs till Kina inom någon vecka. Inte heller skulle någon annan organisation än den som kontrollerar de officiella undersökningarna kunnat se till att endast den information som leder åt fel håll är tillgänglig. m.m m.m
Bara en sån sak som att man sätter Henry kissinger som chef för the 911 commission borde fått de allra felsta att dra öronen åt sig.

Attentatet 1993 verkade även det innehålla en del konstigheter då FBI tydligen visste om det hela redan innan men lät det hända. Tydligen lät de även terroristerna komma åt sprängämnena som användes. Lite konstigt.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_bombing
http://www.youtube.com/watch?v=5F1Y6cGRXEs
http://www.whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/OK/wtcbomb....

Det finns även en sak till som man bör tänka på när man letar efter vem som är skyldig till denna attack. Vem tjänar på det?
Vem har mest att tjäna på att Amerikaner är så rädda för terrorister att de kan tänkas godkänna ett krig mot starka, oljerika Islamistiska länder?
Tjänar Bin laden något på detta? Tjänar USA något på detta? Tjänar Saudi-arabien något på detta? Tjänar Israel något på detta? Tjänar en liten grupp män med stora investeringar i Olja, vapen och återuppbyggnadsföretag något på detta?

Jag tycker det är en ganska bra fråga.

Sentenced skrev: killawife: finns det något annat som vi vanliga dödliga har missat? Kennedymordet, har du någon teori där eller om just månlandningen som nämnts, är den förfalskad enligt dig? Eller är det just 911 som är den enda? Alla dessa har ju också enormt med "bevis" enligt deras förespråkare.

Kennedymordet utfördes troligen av samma grupp människor som fortfarande har makten i USA. Det är uppenbart att det inte var Oswald som gjorde det men vilka som sköt vet jag inte. Däremot så såg jag för några år sen en film där de påstod att H W Bush(då i CIA) var en av huvudmännen i komplotten. Låter troligare än den officiella förklaringen.

Angående månlandningen så är jag osäker. Jag har sett de filmer som finns om det men kan inte riktigt tro på dom. Bevisen är inte tillräckligt bra. Jag tyck dock att det är konstigt att man inte har gjort några månfärder de senaste 30 åren(den sista var 1976) om det nu var så enkelt. Borde ju vara ett bra ställe att samla förnödenheter och material på till rymdstationen, kan man tycka. Eller bara att leta mineraler på.

Sen har jag sett filmer där de hävdar att man redan skickat bemannade rymdexpeditioner på Mars. Bevisen är dock väldigt svaga.

Finns mycket kul att hitta om man letar lite.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
En hel del strömavbrott inträffade dock under veckorna fram till 9/11...

Så du sitter alltså på någon form av statistisk som visar strömavbrott i WTC? För att det ska gå att tolka det minsta ur den borde den sträcka sig minst ett år tillbaka, helst två. Eller är det så att du enbart drar slutsatsen av Victor Thorns artikel och allt annat krafs som har hans artikel som källa?

Permalänk
Medlem
Citat:

En hel del strömavbrott inträffade dock under veckorna fram till 9/11 där man kunde haft väldigt bra tillfälle att placera ut den sortens material som behövs(En militär grad av thermite) för att skära de balkar som håller tornen uppe. Den är inte heller direkt något som vem som helst har tillgång till.

men det finns ju inget egenvärde i att använda den typen, den enda skillnaden är en som man sannolikt inte vill ha vid en dylik "stealthoperation" är att den militära varianten är mer reaktiv. den vanliga varianten som används vid rivning av stålbroar etc är lika effektiv, eller mer då den har jämnare bränning då det är vad den är till för. (att skära av tex stålbalkar)

hur svårt nu det är att få tag i nån av dem har jag ingen aning om, men det verkar ju inte direkt komplicerat att tillverka själv om man nu ser till beståndsdelarna. så den hugade terroristen borde la kunna sno ihop det ungefär lika lätt som en typisk lantbruksbomb ändå, eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Angående månlandningen så är jag osäker. Jag har sett de filmer som finns om det men kan inte riktigt tro på dom. Bevisen är inte tillräckligt bra. Jag tyck dock att det är konstigt att man inte har gjort några månfärder de senaste 30 åren(den sista var 1976) om det nu var så enkelt. Borde ju vara ett bra ställe att samla förnödenheter och material på till rymdstationen, kan man tycka. Eller bara att leta mineraler på.

Finns väl inget man har nytta av där. Enda anledningen till att man tog sig dit från första början var ju space race mot ryssland.

AndreasX: Thermite består av aluminium och rost, så det lär inte vara så svårt nej.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad man får för fördel av att använda thermate istället för thermite förutom möjligen snabbare genombränning. Men teoretiskt sett borde det inte vara några problem för folk med kontakter att få fatt i thermite då det används i rivningar av broar och byggnader. Är man en duktig kemist kan man säkert tillverka det själv, fast troligtvis inte i dom mängder som borde behövts till att sänka ett WTC, än mindre två.
Sen är det ju den lilla grejen med apteringen av det hela samt kontrollen av sprängningen.
Ingen liten affär, precis.

Zorin: Nej

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Zorin: Nej

Tycker du då inte att det är lite konstigt att du då självsäkert kan påstå att det var "En hel del strömavbrott inträffade dock under veckorna fram till 9/11"?

Ungefär lika konstigt som dina argument för att månlandningen skulle vara en bluff:

Citat:

Jag tyck dock att det är konstigt att man inte har gjort några månfärder de senaste 30 åren(den sista var 1976) om det nu var så enkelt.

Vem har påstått att det är enkelt?
Det krävs absurda mängder energi för att ta även relativt små farkoster till de hastigheter som krävs för att vi ska ta oss dit.
Varför skulle någon nation spendera ännu mer pengar på att sända människor dit när det egentligen inte hade något vetenskapligt värde från början?
Bemannade resor till månen är än sålänge ett slöseri som bara kan motiveras med politiska mål. Robotar kan utföra uppgifterna för en bråkdel av summan.

Citat:

Borde ju vara ett bra ställe att samla förnödenheter och material på till rymdstationen, kan man tycka. Eller bara att leta mineraler på.

Va?!
Vilken jävla rymdstation talar du om egentligen?

Om vi tar ISS som ett exempel, den ligger på ett avstånd på lite över 300km över jorden.
Nu föreslår du att det vore bra att färdas 1000ggr (månen ligger över 300000 km från jorden) detta avstånd till månen... där det inte finns någon möjlighet till att extrahera några mineraler?!
Hur kan du sitta här och skriva som om du besitter någon insikt i vad som är suspekt och inte när dina förvirrade spekulationer är så löst förankrade i den verklighet vi andra lever i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Tycker du då inte att det är lite konstigt att du då självsäkert kan påstå att det var "En hel del strömavbrott inträffade dock under veckorna fram till 9/11"?

Och så vida jag vet rörde det sig om 36h, enligt konspirationsteoretikerna själva dvs. Har inte kollat upp detta mer noggrant, ska medges. Men, det finns så många spekulationer på alldeles för lösa grunder så det känns inte ens värt att ta fram motargument för det. Mycket är ren rappakalja.

Vill gärna veta vilka som anser att Loose Change tar fram matnyttig information, för att se vad de anser deras starkaste argument är. WTC7-byggnadsraset? Pentagonkraschen?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Är du på riktigt? Har du någonsin besökt en flygplats? Äger du ett pass?

Passinformation lagras i en databas och kan tas fram på 3 sekunder vid behov. Passinfon lagras direkt när passet tillverkas, sedan länkar flygbolagen ihop infon med resan som resenären gör. Hur ska dom annars veta vilka som var på planet vid en eventuell krash till exempel?

Tänk lite!

Öhhh! vaa!

Vad fick du luft i från? - troligen så har jag rest mer i mitt liv än dig?(även imellan USA och Sverige) så jag är inte en urbota idiot, utan endast en lite småpunchig snubbe som vid vissa enstaka tillfällen - då när min fantasi överstämmer med verkligheten får viss huvudbry! över vissa detaljer

Naturligtvis fattar jag grejen vad du menar med databaser etc.
Men jag har ännu (i alla fall) något minne att vissa av de "FYSISKA" passen hittades på nedslagspassen - vilket jag har funderat mycket på sedan 2001.

Naturligtvis kan mitt minne spela mig ett spratt angående detta, och för att inte låta alltför überobstinat med detta så!! - LET IT SLIDE!

Men jag ska fan söka att leta fram dessa Amerikanska nyhetsinslag för att reta skiten ur dig och andra

@ haricotes

Joo! men den senaste forskningen visar på att det finns stora lager av ädelgasen Helium3 på Lunar Maria - Helium3 kan användas i den första försöksreaktorn som nu byggs i Frankrike för fusionskärnkraft

Vidare planerar även Ryssar och Kineser för gruvdrift och utvinning på månen för Helium3 efter år 2020.

Stämmer kommande försök med Helium3 i Frankrike - så kan detta lösa många av de energiproblem som mänskligheten står inför angående, något så när nya rena energiämnen.

Olje & energidynastin Bush och övriga herrar har säkert därför stort intresse i detta, när vi närmar oss PeakOil!!

Mvh

Permalänk
Medlem

undrar bara om inte växhuseffekten är en konspiration också? att USA är så tvära mot Kyoto etc är ju givetvis för att smälta Nordpolen fortare nu när det hittats en massa fina gasfält där.

för alla vet ju att ett krig mot isbjörnarna inte går att vinna, men smälter man isen för dem så har de ju bara att flytta därifrån.

Citat:

Det krävs absurda mängder energi för att ta även relativt små farkoster till de hastigheter som krävs för att vi ska ta oss dit.

Varför skulle någon nation spendera ännu mer pengar på att sända människor dit när det egentligen inte hade något vetenskapligt värde från början?
Bemannade resor till månen är än sålänge ett slöseri som bara kan motiveras med politiska mål. Robotar kan utföra uppgifterna för en bråkdel av summan.

nja.. det är ändå bara en bråkdel av vad det går åt för att få upp nått i omloppsbana runt Jorden. så den invändningen håller inte så bra.

detta är däremot delvis sant, men även robotar kan nog ha en politisk verkan. men folk smäller givetvis högre även om inget vettigt i vetenskaplig väg utför annat än att se vilka roliga kullerbyttor man kan göra.

sen kan man ju iof alltid argumentera att resan i sig är syftet, och framöver kan det ev vara en mellanstation för vidare resor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag har ännu (i alla fall) något minne att vissa av de "FYSISKA" passen hittades på nedslagspassen - vilket jag har funderat mycket på sedan 2001.

Naturligtvis kan mitt minne spela mig ett spratt angående detta, och för att inte låta alltför überobstinat med detta så!! - LET IT SLIDE!

Citat:

Four of the hijackers passports have survived in whole or in part. Two were recovered from the crash site of United Airlines flight 93 in Pennsylvania. These are the passports of Ziad Jarrah and Saeed al Ghamdi. One belonged to a hijacker on American Airlines flight 11. This is the passport of Satam al Suqami. A passerby picked it up and gave it to a NYPD detective shortly before the World Trade Center towers collapsed. A fourth passport was recovered from luggage that did not make it from a Portland flight to Boston on to the connecting flight which was American Airlines flight 11. This is the passport of Abdul Aziz al Omari.

9/11 Commission Hearing 1/26/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ungefär lika konstigt som dina argument för att månlandningen skulle vara en bluff:

Vem har påstått att det är enkelt?

Va?!
Vilken jävla rymdstation talar du om egentligen?

Om vi tar ISS som ett exempel, den ligger på ett avstånd på lite över 300km över jorden.
Nu föreslår du att det vore bra att färdas 1000ggr (månen ligger över 300000 km från jorden) detta avstånd till månen... där det inte finns någon möjlighet till att extrahera några mineraler?!
Hur kan du sitta här och skriva som om du besitter någon insikt i vad som är suspekt och inte när dina förvirrade spekulationer är så löst förankrade i den verklighet vi andra lever i?

Det borde vara ganska uppenbart att det inte är JAG personligen som tagit fram den här informationen utan den har tillhandahållits av andra. Det finsn flera källor som anger att dessa ovanliga strömavbrott faktiskt inträffat vad jag har hört. Och tydligen har de reagerat just p.g.a att de var ovanliga. WTC hade bl.a egan dieselgeneratorer i källarplanen som skulle generera ström vid ett plötsligt strömavbrott.

Jag har aldrig påstått att månlandningen skulle vara en bluff, läs igen.

Om det nu var så himla enkelt att flyga till månen för 30 år sen så bprde det väl vara något enklare med dagens teknologi? Eller menar du att rymdfärderna som görs idag är lika ineffektiva som de som gjordes för 30 år sen? Och ändå kunde de åka till månen?

Angående min verklighet så tror jag inte att den skiljer sig nämnvärt från din eller någon annans. Den enda skillnaden är att jag kan tänka mig att se kritiskt på saker utan att bromsarna slår till.

Och sluta vara så jävla aggressiva i era svar, detta är en diskussion, inte stureplan efter stängning. Skriv sakligt och hövligt, det är inte för mycket att begära. Man kan ha olika verklighetsuppfattningar och enda vara vänliga mot varandra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Angående min verklighet så tror jag inte att den skiljer sig nämnvärt från din eller någon annans. Den enda skillnaden är att jag kan tänka mig att se kritiskt på saker utan att bromsarna slår till.

Det är skillnad på att vara hälsosamt skeptisk och paranoia.

Citat:

Jag har aldrig påstått att månlandningen skulle vara en bluff, läs igen.

Det var precis vad du insinuerade. Om inte, vart ville du då komma, och vad har det i så fall att göra med denna diskussion?

Citat:

Och sluta vara så jävla aggressiva i era svar, detta är en diskussion, inte stureplan efter stängning. Skriv sakligt och hövligt, det är inte för mycket att begära. Man kan ha olika verklighetsuppfattningar och enda vara vänliga mot varandra.

"Sluta vara så jävla aggressiva" låter inte särskilt hövligt för den delen heller. Du måste väl ändå förstå att det är tröttsamt att höra på samma tokiga tjat (inte personligen riktat, rent generellt med 9/11-myter).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns andra trådar att skriva i om du tycker att det är tröttsamt i denna.

Angående månlandningen så var det faktiskt en annan person som frågade vad jag trodde så jag svarade bara på det. Insinuerade inget, uttryckte bara min undran om varför de inte fortsatte med månlandningar, men det har vi ju fått svar på nu tack vare denna tråden. Jättebra, tycker jag.

Och bara för att jag är paranoid betyder det inte att dom inte är ute efter mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det borde vara ganska uppenbart att det inte är JAG personligen som tagit fram den här informationen utan den har tillhandahållits av andra.

Citat:

Den enda skillnaden är att jag kan tänka mig att se kritiskt på saker utan att bromsarna slår till.

Du funderar inte på att tillämpa ditt kritiska seende åt båda hållen? Har inte sett att du visat dig vara kritiskt till något som foliehattarna tagit upp.

Vad är det förresten du vill ska ske för att du ska tro att det är sanningen som visas upp och inget som döljs?

Skulle de ha skjutit ner planen så fort de visste att de var kapade? Vad hade ni hittat som de ville dölja då?
Hur hade ni sett på saken om en "Jack Bauer" hade nödlandat planen genom att fjärstyra dem med sin mobiltelefon?
Om de går ut och säger att 9/11 var en planerad kupp för att komma över olja/pengar, hade ni trott på det då?

Angående filmen Loose Change:
Betyder det att Loch Ness-odjuret finns om någon visar en skarp HD-film där odjuret vinkar in i kameran?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns andra trådar att skriva i om du tycker att det är tröttsamt i denna.

Angående månlandningen så var det faktiskt en annan person som frågade vad jag trodde så jag svarade bara på det. Insinuerade inget, uttryckte bara min undran om varför de inte fortsatte med månlandningar, men det har vi ju fått svar på nu tack vare denna tråden. Jättebra, tycker jag.

Du har rätt, jag känner att jag inte har något mer att tillföra nu. Missuppfattade dig med din undran angående månlandningen också, får be om ursäkt där.

Citat:

Och bara för att jag är paranoid betyder det inte att dom inte är ute efter mig.

Det har jag aldrig heller sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorin
Du funderar inte på att tillämpa ditt kritiska seende åt båda hållen? Har inte sett att du visat dig vara kritiskt till något som foliehattarna tagit upp.

Vad är det förresten du vill ska ske för att du ska tro att det är sanningen som visas upp och inget som döljs?

Skulle de ha skjutit ner planen så fort de visste att de var kapade? Vad hade ni hittat som de ville dölja då?
Hur hade ni sett på saken om en "Jack Bauer" hade nödlandat planen genom att fjärstyra dem med sin mobiltelefon?
Om de går ut och säger att 9/11 var en planerad kupp för att komma över olja/pengar, hade ni trott på det då?

Angående filmen Loose Change:
Betyder det att Loch Ness-odjuret finns om någon visar en skarp HD-film där odjuret vinkar in i kameran?

Alltså, det kan ju vara så att de thär något som jag har studerat i fyra-fem års tid och anser att jag har både sett och hört de flesta argument för och emot de olika sidorna.
Jag säger inte att det inte finns teorier som folk har fört fram som är lite för otroliga, som att det skulle sitta en "pod" under ett av planen , att det inte var några plan alls utan bara CGI, att man använt nån sorts antimateriavapen, att judarna var bokom det hela m.m m.m.
Men det finns saker som är alldeles för uppenbart att man döljer eller ljuger om. och det är intressant att försöka ta reda på varför. Sen finns det saker som är så otroliga att jag tycker att det är otroligt om man tror på den officiella versionen efter att ha hört talas om dom.
T.ex att Byggnad 7 faller rakt ner efter att endast ådragit sig mindre skador och små hanterbara bränder, att de två tornen rasar ner trots att brandmän rapporterat att de värre bränderna är släckta och man har situationen under kontroll, att WTC tornen som uppgetts vara byggda för att klara jordbävningar, orkaner och t.o.m att ett flyfplan kraschar in i dom rasar när ett flygplan flyger in i dom, att massor av männsikor rapporterar att de hört explosioner men inga rapporteras i den officiella rapporten, att ett flygplan kraschar in i pentagon utan att efterlämna några vrakdelar, att detta flygplan inte ens river ner de lyktstolpar som står framför pentagon åt det håll som planet enligt den officiella rapporten skulle flugit, att det fanns 28 övervakningskameror runt pentagon under attacken och man har lyckats visa bilder från 2 av dessa, ingen av dessa visar något flygplan, att vittnen hävdat att det som träffade pentagon var en missil men deras åsikt inte hörts, att flight 93 som kraschade på en åker i en skog inte heller efterlämnade några vrakdelar utan bara ett hål i marken, att NORAD inte reagerade på fyra flygplan som bröt sina flygrutter på så lång tid som en timme och 15 minuter, att fyra kapare per plan beväpnade med nagelsaxar kunde ta över ett flygplan överhuvudtaget, att man fick fram en lista på kaparna dagen efter attackerna, att det sen visade sig att 6 av dessa "kapare" inte var döda överhuvudtaget, att trots övervakningkameror på ALLA amerikanska flygplatser så har man inte lyckats få fram ett enda foto när någon av kaparna bordar planen, att ingen av kaparna hade någon flyutbildning och ändå lyckades med att göra manövrar med dessa jätteplan som t.o.m rutinerade militära flygofficerare har uppgett borde vara omöjliga................

Det finns mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

löjlig text ..

Alltså, lär dig använda punkter.

"att WTC tornen som uppgetts vara byggda för att klara jordbävningar, orkaner och t.o.m att ett flyfplan kraschar in i dom rasar när ett flygplan flyger in i dom"

Och vilka bevis finns det ens för att antagandet var korrekt? Detta var långt innan datorsimuleringar var möjliga, och deras antagande var troligen att ett plan som flög relativt sakta träffade byggnaden, inte ett plan med väldigt hög hastighet och fulltankat.

"att fyra kapare per plan beväpnade med nagelsaxar"
Nagelsaxar? De var bland annat beväpnade med box-cutters (Brytbladsknivar?)
http://www.designnotes.com/Merchant2/graphics/00000001/VTK5.J...

"att ingen av kaparna hade någon flyutbildning och "
Har du sovit under en sten eller? Flera av kaparna hade gått utbildningar på flygskolor. Det var ju massor av mediarapporteringar om det.

"att NORAD inte reagerade på fyra flygplan som bröt sina flygrutter på så lång tid som en timme och 15 minuter"
Varför skulle dom? Deras uppdrag var inte att bevaka den inhemska trafiken. Först efter 11 september 2001 så fick de detta uppdrag.

Permalänk
Medlem

Dr. Thomas Eagar har ett och annat att säga också i en intervju med PBS.

"A professor of materials engineering and engineering systems at the Massachusetts Institute of Technology, Eagar went on to write an influential paper in the journal of the Minerals, Metals, and Materials Society entitled "Why Did the World Trade Center Collapse? Science, Engineering, and Speculation" (JOM, December 2001). In this interview, Eagar explains the structural failure, what can be done within existing skyscrapers to improve safety"

Här finns hans C.V för er som vill ha lite mer info om honom: http://eagar.mit.edu/EagarPapers/TWE_CV.htm

Här är hela konversationen:
http://www.pbs.org/wgbh/nova/wtc/collapse.html

Man får ju allt förklarat, ska inte finnas frågetecken kring rasen eller bränderna.

Edit: Meh, länken hänvisar bara till index-sidan nu. Aja, skitsamma. Googla honom.

Visa signatur

Permalänk

Ni som inte tror på 9/11 gör hån av alla offer och deras familjer.

Så fort någon släpper en film så tror ni på det, har ni ingen egen uppfattning utan måste ni lyssna på någon mytoman som snackar gojja i en film?

Sanningen kommer alltid fram, och skulle det komma fram att man sprängde skiten ur WTC så lär vissa personer sitta i gröten, minst sagt.

Ska vi inte kritisera 1 & 2 världskriget, vietnamkriget, månlandningen och att alliansen fick mer röster än socialpacket?

Permalänk
Citat:

...

1. Det är ju synd att du inte har tillgång till något rationellt tänkande då det enda du säger här i din post är att de bevis som tre organisationer betalda av samma källa skulle vara de enda som finns.

2. Att påstå att de personer som varit vid World trade center under attackerna och upplevt nåt helt annat än vad den officiella historien säger är jävligt fräckt. Har du några bevis för att deras vittensmål skulle vara falska eller icke-existerande?
Som dessa t.e.x: http://www.youtube.com/watch?v=dzUNvEfYDEQ

3. De fysiska bevis som existerar har aldrig blivit överbevisade. De har blivit "Debunkade", och denna "debunkning" har sedan blivt "debunkad" igen. Det är tydligen lätt att överbevisa bevis om man inte behöver ta hänsyn till fysiska lagar och konsekvenser. Och att det är samma saker som kommer upp om och om igen är väl inte så konstigt då det faktiskt handlar om samma fall varje gång.

4. Jag tror heller inte blint på vad jag hör och ser på nätet som vissa verkar tro, det är bara så att i det här fallet är jag helt övertygad om att den officiella versionen är felaktig. Inte p.g.a blint hat mot USA utan för att det är helt uppenbart att regeringen ljuger för att få igenom sin agenda. Jag kan bara inte fatta att det faktiskt finns folk som sätter sig in i detta och inte ser det? Dom måste fan vara både blinda och döva.

1. Rationellt tänkande innebär i det här fallet att man inser vad som är sanning och vad som är påhittat. 9/11-konspiratörerna har ingen som helst sanning i sina påståenden, att tro på att 9/11 var en konspiration är därmed en misstro till rationellt tänkande.

2. Vad är det för jävla kristet argument? "Du skadar deras känslor om du säger att de har fel"? Man är vansinnigt dum om man tror på någons ord helt utan källkritik.

3. Fel. samtliga "bevis" har blivit överbevisade åtskilliga gånger. Sök bara runt lite så hittar du snart en fullständig beskrivning av fenomenet. Sluta upprepa dig själv, det är visst det enda ni kan göra.
Era löjliga försök att "de-debunka" är likaväl de överbevisade. Det finns inte en enda instans där skeptiker "gett upp". Motsatsen är däremot desto vanligare - ni slutar tala om en viss grej eftersom det blivit motbevisat, sedan väntar ni några månader och säger samma sak igen, sedan säger ni att det inte blivit debunkat.

4. Det finns inte en enda typ av 9/11-konspirationer, det finns extremt många olika.
Det finns inte en enda seriös vetenskaplig förklaring som visar att 9/11 enbart var en cover-up.
" Jag kan bara inte fatta att det faktiskt finns folk som sätter sig in i detta och inte ser det? Dom måste fan vara både blinda och döva." innebär alltså att du anser att alla som tror på vetenskapen är "blinda och döva". Det säger en del om hur du tänker.

Förövrigt är det givetvis bra att du är skeptisk mot hur USAs regering styrs, men rikta då din kritik mot verkligheten. Hitta inte på egna saker. Det finns bra mycket bättre sätt att sätta dit amerikanska regeringen på än att hitta på en historia om en enorm cover-up.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Att ögonvittnen och liknande skulle kunna ha olika slags versioner till vad som händer kan även förklarats psykologiskt, det mänskliga psyket är så konstruerat att den försöker hitta en egen förklaring om den är med om nåt hemskt, något som ger psyket en möjlighet att klara sig oskadd genom en hemsk händelse.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

att de två tornen rasar ner trots att brandmän rapporterat att de värre bränderna är släckta och man har situationen under kontroll,

känns lite meningslöst att tjafsa om detta mer egentligen, men en sak till som som jag vill påpeka som talande för konspirationsuppfattningen. såna här små argument som ideligen dyker upp som bevis eller, i detta exempel, stödjepunkter.

sanningen är snarare, (vilket måste vara rätt svårt att undgå då NYFD kritiserat detta väldigt ljudligt) att det var väldigt lite information som utbyttes då radiokommunikationen knappt fungerade alls i tornen. man hade inte ens möjlighet att beordra tillbakadragningen som kunde räddat några hundra mannar, så man hade nog troligtvis heller inte nån full insikt om omfattningen på enskilda bränder.

Visa signatur