Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Call of duty 4 problem

Permalänk

Call of duty 4 problem

Tjena alla! Som rubriken lyder så har jag problem med att få cod 4 att fungera. Det började med att spelet krashade efter varierande längd alltifrån 10 sekunder till 5 minuter, kollade då så att det inte var några komponenter som var överhettade men det var det inte allting såg normalt ut. Prövade sedan att uppdatera drivrutinerna till grafikortet hade från början catalyst 7.7 (ati x1650) uppdaterade tills de senaste 7.10 när jag gjort detta så fungerade inte spelet alls det krashade på engång och detta meddelande kom upp (Direktx encounterd an unrecovarable error check the readme for possibe solutions). Prövade då att ladda hem directx 9c manuellt och installera men det var samma visa igen. Prövade även 7.9 drivrutinen men det var samma problem även här. Installerade då 7.7 igen för att se att ingenting hade pajjat under tiden men då var det tillbaks till ruta ett igen. Man får igång spelet men det krashar ganska så snart. Så nu vet jag helt enkelt inte vad jag ska göra, hoppas därför att det är någon utav er som har något tips. Kan tilläga att jag har installeat om spele flertalet ggr mellan allting.

Tack på förhand // Mattias

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk
Medlem

Har du köpt spelet?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Stängde av sync every frame. då funkade det.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Jag har köpt spelet och har exakt samma problem.

vad har du för version av operativsystem?
och är det 32 eller 64 bit?

Permalänk

Jag har xp.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk
Medlem

Inne i i spelet på options stänger du ner sync every frame

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk

jaha ok ska testa det då. Tack så mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har det avstängt och har ändå samma problem

Permalänk

Jahapp det var redan avstängt på mitt spel, så det funkade ju inte tyvärr. Någon som har något annat tips?? Fan blir tokig är så jävla sugen på att spela detta. Tack för tipset ändå Nille83.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*
Inget §7 snack!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Jag har köpt spelet och har inte SyncEveryFrame på. Blir samma i cod2 med men inte i några andra spel så som crysis, Company of heroes. Har uppdaterat drivare till grafikkort och ljudkort. Har nyaste DirektX:

Kan tillägga att man när man spelar kan det plötsligt hacka te o ljudet laggar till. Ofta då om spelet stängs ner och man ska starta det igen så händer detta problem. Har man gjort nya grafikinställningar och detta ska sparas så kan det bli likadant.

Vore fint med en lösning!!

Permalänk
Avstängd

Re: Call of duty 4 problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xmattiasx
Tjena alla! Som rubriken lyder så har jag problem med att få cod 4 att fungera. Det började med att spelet krashade efter varierande längd alltifrån 10 sekunder till 5 minuter, kollade då så att det inte var några komponenter som var överhettade men det var det inte allting såg normalt ut. Prövade sedan att uppdatera drivrutinerna till grafikortet hade från början catalyst 7.7 (ati x1650) uppdaterade tills de senaste 7.10 när jag gjort detta så fungerade inte spelet alls det krashade på engång och detta meddelande kom upp (Direktx encounterd an unrecovarable error check the readme for possibe solutions). Prövade då att ladda hem directx 9c manuellt och installera men det var samma visa igen. Prövade även 7.9 drivrutinen men det var samma problem även här. Installerade då 7.7 igen för att se att ingenting hade pajjat under tiden men då var det tillbaks till ruta ett igen. Man får igång spelet men det krashar ganska så snart. Så nu vet jag helt enkelt inte vad jag ska göra, hoppas därför att det är någon utav er som har något tips. Kan tilläga att jag har installeat om spele flertalet ggr mellan allting.

Tack på förhand // Mattias

Hade samma problem men det hjälpte när jag satte tillbaka överklockningen till original hastigheten igen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Är det någon som har problem är det du.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spottkopp

Anmäld.

Hur går det TS? Funkar det?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Call of duty 4 problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hade samma problem men det hjälpte när jag satte tillbaka överklockningen till original hastigheten igen

Kan tänka mig att det fungerar om man nu har clockat något...

Jag har allt orginal så det är ju inte det som krånglar...

Någon annan idé ?

Permalänk
Avstängd

Har du alla patchar? även 1.6 som kom för ett tag sedan?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Japp alla patchar är installerade.
Jag har även som jag sagt uppdaterat de flesta drivrutinerna.

Som jag läste någonstans att man kunde få upp detta medelande om man inte hade samma upplösning i spelet som man har på skrivbordet i windows.
Det har inte jag och i Cod4 så det skulle ju det kunna vara det men då tycker jag att det är konstigt att jag får detta medelande i Cod2 för där jag har samma upplösning på båda ställen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spottkopp

Tramsinlägg som ger varning.

Permalänk
Medlem

Du kan gå in i miles mappen oc koll på en fil some heter mssmp3.asi ja
ja kunnde inte ens starta spelet oc då va de ett spela ja köpt så ja kolla runt prova allt men så hitta vi något roligt. du kan prova att lägga till detta namn på filen så de blir mssmp3.asi.crap då kan de funka de gjorde de för mig prova