Permalänk

Någon som vet om det funkar bra att koppla in datorn till en Full HD, eller om det tom kanske blir för litet då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
Någon som vet om det funkar bra att koppla in datorn till en Full HD, eller om det tom kanske blir för litet då?

Jag har med funderat på detta. Det kanske är bättre att skaffa en HD-ready tv istället om man skall använda en dator att surfa/spela på också? Någon som surfar på sin dator på en FULL-HD tv? Blir texten för liten?

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddo_mAN
Jag har med funderat på detta. Det kanske är bättre att skaffa en HD-ready tv istället om man skall använda en dator att surfa/spela på också? Någon som surfar på sin dator på en FULL-HD tv? Blir texten för liten?

Sitter du mer än 3 meter ifrån så blir den för liten, men bara att använda zoom funktionen istället eller dra ner upplösningen i windows. Spelar, surfrar o allt möjligt med min 1080p tv.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Sitter du mer än 3 meter ifrån så blir den för liten, men bara att använda zoom funktionen istället eller dra ner upplösningen i windows. Spelar, surfrar o allt möjligt med min 1080p tv.

Men om man har full hd, och drar ner upplösningen, vad är då vitsen med Full-HD om man inte använder det

Men det beror också på vilken storlek på TV:n du har, vad har du?

Känns som en trådkapning nästan, men det är ju på ett sätt relevant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men om man har full hd, och drar ner upplösningen, vad är då vitsen med Full-HD om man inte använder det

Men det beror också på vilken storlek på TV:n du har, vad har du?

Känns som en trådkapning nästan, men det är ju på ett sätt relevant.

Säger inte att jag drar ner på öpplösningen, men att man kan göra det om man vill sitta längre bort. Dock är det trevligare att spela i 1920x1080 istället för 1280x720 (även surfa). Min är 42".

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Säger inte att jag drar ner på öpplösningen, men att man kan göra det om man vill sitta längre bort. Dock är det trevligare att spela i 1920x1080 istället för 1280x720 (även surfa). Min är 42".

Hur långt ifrån sitter du? Jag ska köpa nytt men kommer dock att hamna på 3 m give or take.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur långt ifrån sitter du? Jag ska köpa nytt men kommer dock att hamna på 3 m give or take.

Sitter kanske 2 meter ifrån, har inget att mäta med. 3 meter borde funka bra.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

En fråga till, om du kör Full HD och sedan ex 1366x768 eller vad det nu är som är halvt standard, ser du någon skillnad på dessa om du har AA på?