Permalänk
Medlem

Lillasyster fick en ny-klassiker: nya intellimouse explorer 3.0 (som jag själv har också - hade den tidigare modellen också men den pajade). Storebror fick en musik-cd. Sen gav jag bort några muggar till annat folk och en and-familj (prydnadssak som jag hittade i en andrahandsaffär) i till mamma.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Handlade mina julklappar klockan 21.45 23 dec, så jag hade inte så mycket tid
Mamma: 4 Temuggar
Pappa: Deodorant
Lillebror (11år): 2 kg eldorado-choklad
Mormor & morfar: 512 MB RAM-minne till deras dator, Tycker den är lite för seeeg med Windows XP och 256 MB RAM

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

mamma: köksvåg
pappa: plånbok, boklampa, pennlampa
syster: sushiset (tallrikar, små skålar m.m)
pojkvän: musikalbiljett, bok

Permalänk
Medlem

*Åtta glöggkoppar och två skålar till mor och far. (Köpte tillsammans med min syster).
*Te till min farbror.
*Olika sorters fin choklad till moster+morbror, moster+morbror och morfar
*Boken "Guds gåva till kvinnan" till en av kusinerna. Skitkul, en massa sliskiga bilder på David Hasselhoff mfl.
*En Nick Hornby-bok till storasystern.
*En skiva till en annan kusin.

Sen var det säkert något mer, kommer inte riktigt ihåg.

Permalänk
Medlem

Till en vän till familjen som fanns där när alla andra vände ryggen:

Min northern star tv som jag tillslut köpte men aldrig använde.

Till min mamma:

En mjuk gosig nalle som jag hade designat kläderna till själv. Det stod- 'till världens bästa mamma, det finns bara en som du'

Permalänk
Medlem

Jag handlade Biobiljetter till Arnfilmen till mina föräldrar och de slutade med att 90min före filmen skulle börja så kom dom på att dom skulle iväg tidigt morgonen efter så då var de bara att sticka ner på bio.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

*DVD box om Göteborg
*Gosedjur
*Schampo och tvål
*Dansspel + matta till Xbox 360
*Handgjorda tändsticksaskar
*Handskar
*Simpsonsmuggar
*Etc

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Inaktiv

Mina syskon fick gratis dricka på den årliga julfesten (vilket mina föräldrar med såklart fick) och flickvännen fick en diamantring samt en kattunge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad i hela friden?
En vitlök?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Jag köpte INGA julklappar för första gången i livet.

Dels för att jag ändå köper saker till folk sporadiskt, tycker det är roligare då man hittar något och tänker "ohh, perfekt till syrran, den köper jag så blir hon glad", istället för "ohh, perfekt till syrran, synd att jag inte kan köpa den för att jag brände alla pengar på skit som ändå ingen vill ha bara för att man måste köpa julklappar".

Och dels för att jag är helt pank, och då menar jag verkligen HELT pank, hittade en enkrona i en ask men den har blivit krossad av ett 50tonsfordon och fungerade inte i tuggummiautomaten på ICA :S

str8forthakill har fattat det där med julklappar som har en bakomliggande, ärlig tanke!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
En Netgear WGR614 trådlös router till syrran så hon slipper den jävla nätverkskabeln som dom snubblar på 24/7 och som redan har kostat henne en bärbar dator.

Haha, köpte också en sån router till min syrra av samma anledning

Permalänk
Medlem

* Morsan fick en dator (mitt första mobo med AMD-kretsar .. ) och en platt-tv. Hon förstår sig på ingendera, men det blir nog väl. Hon sitter i rullstol och kan knappt ta sig ur huset så nåt måste hon ju få att roa sig med.

* Min fru fick en klocka med mycket bling på .. för sånt gillar hon.

* Lillebror fick ett par 6*9or monterade i bilen, och ett slutsteg jag inte hann montera.

* Svärfar fick en dvd-spelare och en dvd med hur det såg ut här i bygden för 100 år sedan.

* Min dator fick först ett HD3850 som jag bytte mot ett 3870 efter en vecka när jag fattade hur billiga dom var ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Bror 1: Salt/pepparkvarn + Nile City
Bror 2: Kit på apoteket (Resorb, rännskitepiller, myggstift mm) + WiiZapper
Mor: Brädspelet Ticket to ride + The Notebook
Mormor och morfar ett pussel

Tjejen: Trosor, linne, t-shirt, örhängen och Godis Dvs. saker jag har glädje av

Permalänk
Medlem

Köpte en trisslott till vår julklappslek som min familj hade med morsans släkt. (3 kusiner med föräldrar och den ena kusinens pojkvän).

Till morsan och farsan köpte jag DVD samlingsbox med Hasse Alfredsson och Tage Danielsson's samlade revyer.

Till syrran köpte jag två glas ljusstakar och brände ut ett musikalbum (med mig själv)

Till tjejen köpte jag en key-finder, en huvudmassör och presentkort på 300kr på Hansa Kompaniet i Malmö.

Tänkte bara lägga in en fråga ang. övrigas poster:
Inte många som köpt till deras farsor... El e det inne på SWEC att inte ha nån farsa? Hmmm, lite skumt bara..

Permalänk
Medlem

Morsan och farsan fick varsinn bok utav nobelpristagerskan Doris Lessing.
Brorsan fick en samlings bok med Don Rosa serier (kalle anka).
Syrran fick en Madicken DVD.
Farfar och Farmor fick en Michael Connelly talbok, The Lincoln Lawyer.

Det var det jag köpte i år.. ;>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Snusfri

Syrrans unge fick ett nintendo wii.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Digitalkamera värde 1700kr till bryyyden :]
morsan fick riktigt fina ljuslykter saker svrt,grå tro ja dom va. som ja själv ville ha!
farsan fick från taxfree godiissss.
bröderna fick parfym.
själv önskade ja mig en ny tv men inte fick jag det.. tror inte ja var snäll nog då. Men köpte det sen ändå som min egen stora,fina julklapp
;=)
mormor fick ett fint kort med mig och bruden då vi var i kenya som vi ramade in osv ..

Permalänk
Medlem

Första året jag inte köpte en enda julklapp, vi tyckte det var lika bra att hoppa över det då jag var borta i thailand över jul och nyår.

Däremot ska jag köpa en 50" Panasonic PZ70 till mig själv i julklapp

Permalänk
Medlem

Var i Shanghai strax före jul så det blev lite turistpresenter till morsan och ena syrran. Den andra syrran fick en Converse-jacka och farsan fick nöjja sig med lite alkohol.

Eg. skulle vi inte byta julklappar, så de fick dem ett par dagar innan jul, förutom minsta syrran som fortfarande tycker det är roligt med julklappar.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

bror E/dag 1: Eye-n i`s skiva(bror skæmta nån gån att det skulle va kul)
dag 2: en camping dusch(då han nyss køpt en husvagn før festivaler.

Bror D/dag 1: ett sællskaps spel.
Dag 2: en kabel så man kan koppla in mobilen i datorn.

morsan: Usb damsugare

farsan: målade jag och bror e en tavla med alal brøderna på.

morsans man: en vinare.

mormor: disktrasa stæll

Ær det fler som har rim på paketen?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."