Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Varit med om EXAKT samma sak 3gånger Comhems teknik funkar bra, det är folket som det är fel på tyvärr.

/R

Vi får väll hoppas att de 200 miljonerna gör någon nytta.
http://www.idg.se/2.1085/1.187146/com-hem-medger-vi-lider-av-...

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

Här i Härnösand där comhems support ligger finns det inte så mycket andra jobb att välja, men försäljnings-callcenter finns också och jag vet många som väljer/går tillbaka till telefonförsäljning istället för comhem support. Det säger ju en del hur kasst jobb det är, i alla andra fall borde ingående support vara mycket mer trevligt än att ringa och snacka på folk olika abonnemang och dylikt, men inte när det gäller comhems support...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Vi får väll hoppas att de 200 miljonerna gör någon nytta.
http://www.idg.se/2.1085/1.187146/com-hem-medger-vi-lider-av-...

Ja vi i nät får iaf mindre att göra om deras interna system fungerar bättre i framtiden. Åker ofta på saker som aldrig ens i närheten är nätrellaterat. Hört guld och gröna skogar ang det system comhem nu jobbar med men tror inte på allt förrän jag ser förbättringar i verkligheten. Initsiella problem lär det alltid bli men sämmre kan det knappast bli. Precis som sagt: Tekniken är det inget fel på. Det är allt som personer som arbetar i systemet och allt som systemet själv kan fucka upp som ställer till det väldigt ofta.

Tror allvarligt att 10-20% av alla fel och samtal till kundtjänsten kan förebyggas om det framtida systemet görs korrekt. 2009 får utvisa om jag har fel.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Fick mitt 50/10 idag med. Dock inte hunnit kolla något. Ska se vad jag får för siffror. Hoppas de är identiska med dina! Vart bor du? Jag bor nära Hornstull, Stockholm.

/R

Bor i Upplands Väsby, lite utanför Stockholm

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Häromnatten lade mitt Comhem av i ca 8-10 timmar och sedan dess har jag haft en salig blandning problem gällande de vanliga hastigheterna (verkar visserligen ha ordnat upp sig nu och fungerar i vanlig ordning. Har comhem 24/1 för den nyfikne.), pingtider och grymt begränsade hastigheter i program av p2p-karaktär, det verkar nästan som om det är problem med själva kommunikationen, om jag får uttrycka mig så.

Testat att tracert:a lite men vet inte hur jag ska tolka detta och gå tillväga men minsta vink i rätt riktning och hjälp uppskattas väldigt mycket...För såhär har det inte sett ut tidigare mig veterligen.

Spårar väg till ping.sunet.se [192.36.125.18]
över högst 30 hopp:

1 <10 ms <10 ms <10 ms 192.168.1.1
2 * * * Begäran gjorde timeout.
3 * * * Begäran gjorde timeout.
4 * * * Begäran gjorde timeout.
5 * * * Begäran gjorde timeout.
6 * * * Begäran gjorde timeout.
7 * * * Begäran gjorde timeout.
8 * * * Begäran gjorde timeout.
9 24 ms 16 ms 15 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

Spårning utförd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Varför ska du ladda hem fortare i ett spel för? Utan loss och med bra ping så laggar det väl inte?

Antar att du spelar CS och inte vet hur det fungerar.

Det krävs en viss bandbredd för att kunna få alla's positioner rätt utpekade.
När det är 20pers + krävs det att det updateras.. då krävs det bandbredd + annat som rör sig i närheten.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem

haha ja soppan fortsätter
En av personerna på supporten ringde upp mig senare igår, efter att jag redan fått det fungerande.
Hon säger då att hon ser att mitt "modem är framme" och att jag kan få kolli-id för att kunna hämta ut det.
Eftersom mitt utlämningsställe är stängt på helger, och stänger tidigt på fredagar så tänkte jag att det kunde vara en bra plan.

Skriver ner ID:t, går till utlämningsstället.
Men där får jag veta att ID:t inte är ett giltigt posten-ID.
Då affären är rätt liten går han även ut på lagret och kollar alla dagens inkomna paket, och mitt paket finns ej där.

Även om paketet av nån anledning nu ej skickats till mitt vanliga ombud, så hade vi ju kunnat sett det OM det varit ett giltigt ID.
Så sannolikheten att jag skulle skrivit ner fel ID, samt att paketet av nån anledning skulle skickats någon annanstans är ju relativt liten.

Slutsats: Jaa.. Återigen visar detta att personerna på supporten har noll koll.
Antagligen är id:t hon gett mig nånting internt hos comhem, och inget som har med posten att göra, eftersom jag även i efterhand jämfört antal siffror som jag fick mot vad posten brukar ha och det var inte i närheten av samma.

Nu är det iofs skitsamma att jag får vänta på modemet tills måndag, men vad jag blir less på är att detta återigen visar att folket på comhems support har noll koll över vad fan dom håller på med.

Permalänk

Comhem använder sig inte av posten för att skicka ut modem, iaf inte i Sthlm, dom använder sig av Schenker så det är troligen ett kolliidnummer hos dom du fått, det fick jag, Schenker tar 3-7 dagar som lev.tid, mitt modem skickades en torsdag och kom fram på måndagen.

nummret kallas löpnummer när man har schenker, typ 1953-2 eller dyligt.

Jag fick oxå problemet med att mitt gamla modem blev utloggat och det nya blev inloggat innan det hade kommit fram efter några samtal till support så löste det sig.

här kan du söka efter ditt paket:

http://www.schenkerprivpak.se/servlet/se.ementor.econgero.ser...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
haha ja soppan fortsätter
En av personerna på supporten ringde upp mig senare igår, efter att jag redan fått det fungerande.
Hon säger då att hon ser att mitt "modem är framme" och att jag kan få kolli-id för att kunna hämta ut det.
Eftersom mitt utlämningsställe är stängt på helger, och stänger tidigt på fredagar så tänkte jag att det kunde vara en bra plan.

Skriver ner ID:t, går till utlämningsstället.
Men där får jag veta att ID:t inte är ett giltigt posten-ID.
Då affären är rätt liten går han även ut på lagret och kollar alla dagens inkomna paket, och mitt paket finns ej där.

Även om paketet av nån anledning nu ej skickats till mitt vanliga ombud, så hade vi ju kunnat sett det OM det varit ett giltigt ID.
Så sannolikheten att jag skulle skrivit ner fel ID, samt att paketet av nån anledning skulle skickats någon annanstans är ju relativt liten.

Slutsats: Jaa.. Återigen visar detta att personerna på supporten har noll koll.
Antagligen är id:t hon gett mig nånting internt hos comhem, och inget som har med posten att göra, eftersom jag även i efterhand jämfört antal siffror som jag fick mot vad posten brukar ha och det var inte i närheten av samma.

Nu är det iofs skitsamma att jag får vänta på modemet tills måndag, men vad jag blir less på är att detta återigen visar att folket på comhems support har noll koll över vad fan dom håller på med.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Comhem använder sig inte av posten för att skicka ut modem, iaf inte i Sthlm, dom använder sig av Schenker så det är troligen ett kolliidnummer hos dom du fått, det fick jag, Schenker tar 3-7 dagar som lev.tid, mitt modem skickades en torsdag och kom fram på måndagen.

nummret kallas löpnummer när man har schenker, typ 1953-2 eller dyligt.

Jag fick oxå problemet med att mitt gamla modem blev utloggat och det nya blev inloggat innan det hade kommit fram efter några samtal till support så löste det sig.

här kan du söka efter ditt paket:

http://www.schenkerprivpak.se/servlet/se.ementor.econgero.ser...

tack för infot, där funkade mitt nummer perfekt!
Men varför i hela h*lvete säger då kvinnan på supporten att jag ska "gå till mitt posten-ombud"
GAAAAAAAAH!

trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Jag blev lite impad över deras support när jag hade fått en HDTV box i förra lägenheten, då sa jag att jag får meddelandet att den söker efter uppdatering, det tar några minuter.

Jag har ingen bild sa jag till supporten, det kommer ovanstående meddelande.
Då sa tjejen på supporten, jag vet vad det är sa hon, boxen måste pairas med boxen.

Så jag fick ge henne serienummer på box och kort och 10 minuter senare funkade det.

Permalänk
Medlem

tjaba igen!
Ledsen om ni börajr bli trötta på mig

Försökt leta info i tråden, har för mig jag läst nått om detta, men så många sidor så jag hittar inte.

Nyss hemkommen...
Kopplat i modemet, får ~30mbit ner och 11 upp.
Sjukt nöjd med upstreamen, downstreamen duger, jag klarar mig fint på 30 mbit.
Men, det är bara DS1 som lyser, DS2/3 är ej tända... Varpå jag börjar misstänka att nånting är knas IGEN?! :>

Permalänk
Medlem

gå in här http://192.168.100.1/ och kolla om du har den här firmware versionen

epc2607-E10-5-v202r1274-080819.bin

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
gå in här http://192.168.100.1/ och kolla om du har den här firmware versionen

japp det verkar stämma:
Firmware Name

Software Revision
epc2607-E10-5-v202r1274-080819

1. nån som btw vet lösenordet till 50mbitmodemet för att ändra accesslvl?

2. för att förtydliga frågan:
SKA ds2+3 lysa eller inte? Antar som sagt att det är fler downstreamkanaler. Klart att jag kan ringa comhem men är så jävla less på att sitta i deras telefonkö så vore som sagt nice om nån bara kunde bekräfta detta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Jag blev lite impad över deras support när jag hade fått en HDTV box i förra lägenheten, då sa jag att jag får meddelandet att den söker efter uppdatering, det tar några minuter.

Jag har ingen bild sa jag till supporten, det kommer ovanstående meddelande.
Då sa tjejen på supporten, jag vet vad det är sa hon, boxen måste pairas med boxen.

Så jag fick ge henne serienummer på box och kort och 10 minuter senare funkade det.

Tyvärr blir inte jag impad över sådant, vi lever i 2008 (snart 2009). Sådant ska bannemig lösas av sig själv utan att man som kund skall behöva rackla något med det. Jag har fått ringa flertalet gånger både för att boxen måste pairas med kort och att modem måste loggas in i deras system.

Har fått ringa tre ggr om kort som måste pairas med humaxboxen. Dels vid utbyte av död humaxbox samt att de sa att "Jajjemen, det löser vi.. om 10minuter fungerar det". Såklart lyckades de paira ihop boxen med ett av mina abonnemang som inte innehåller något mer än SVT HD (hade flera abonnemang hos comhem vid det tillfället.. dock inte mera.)

Gällande modem inloggning har jag väl ringt tre gånger. Har haft även haft ett dåligt modem (trådlösa) som hängde sig ett par ggr per dag som byttes ut. Sidspår, både digitaltvbox och modem som pajjat.. härliga hårdvaror

* Ringde och sa att trådlösa modemet funkade rackel, hänger sig ett par gånger per dag. Personen ifråga följer något hon har på skärmen och börjar fråga mig vilket operativsystem jag har på datorn (trots att jag i inledningen sa att det är tre datorer som slutar fungera iom att modemet hänger sig). brrr.. efter lite felsökning så kommer hon fram till att det säkerligen är modemet som är pajj. Jag ber då att få ett 50Mbits modem utskickat eftersom jag ändå ska skaffa den tjänsten när den kommer. OK säger hon.

* En dag innan 50Mbits modemet dyker upp på utlämningsstället så har mitt modem blivit utloggat från Comhem, dvs jag får bara ett 10-ip och kommer till en inloggningssida. Ringer Comhem och hör vad det är, "- Ah, ditt modem har blivit utloggat", jag vill i detta läge inte att personen loggar in mitt nuvarande modem eftersom att jag dagen efter ska hämta 50Mbits modemet. Då säger personen på Comhem "Jadu, 50Mbits modemet kommer inte att fungera eftersom du har 24/10, det fungerar bara på 50Mbits anslutningar". Ajfan tänkte jag då.. lät konstigt.. men jag gick med på att han skickade ut en icke-trådlöst modem för 24 tjänsten och loggade in mitt gamla trådlösa modem tillsvidare.

* Avi kom att jag kunde hämta ut modemet på utlämningsstället, hade i detta läge tre avi:er hos mig (50Mbits modemet + påminnelse på det + icke-trådlösa 24Mbits modemet) och självklart lyckas jag ta fel avi med mig, så jag hämtar ut 50Mbits modemet.

* Aja tänkte jag, kopplar in och ser om Comhem svamlar iaf. Lamperna tänds upp som de skall och jag får 10-ip samt kommer till inloggningssidan. Ringer comhem och ber dem logga in mitt modem. Tjejen säger då "Ah det ska vi göra, är det 50Mbits modemet som skall loggas in? (detta utan att jag sagt att jag har ett sådant). Japp säger jag och hon loggar in det, tjing så funkar det bra.

* Har 24/10 tjänsten, med det trådlösa modemet fick jag ut ca 22Mbit downstream och 9Mbit upstream. Med 50Mbits modemet fick jag 25Mbit downstream och 11Mbit upstream.

Permalänk

Se till att du använder den medföljande kabeln till det nya modemet mellan modem och anntennjacket och ej den gamla.

Modemet ska hämta ner en ny firmware själv och starta om, men gör det manuellt får du se.

Samtliga lampor utan 1GBit ska lysa

Citat:

tjaba igen!
Ledsen om ni börajr bli trötta på mig

Försökt leta info i tråden, har för mig jag läst nått om detta, men så många sidor så jag hittar inte.

Nyss hemkommen...
Kopplat i modemet, får ~30mbit ner och 11 upp.
Sjukt nöjd med upstreamen, downstreamen duger, jag klarar mig fint på 30 mbit.
Men, det är bara DS1 som lyser, DS2/3 är ej tända... Varpå jag börjar misstänka att nånting är knas IGEN?! :>

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Se till att du använder den medföljande kabeln till det nya modemet mellan modem och anntennjacket och ej den gamla.

Modemet ska hämta ner en ny firmware själv och starta om, men gör det manuellt får du se.

Samtliga lampor utan 1GBit ska lysa

Tack för svaret!
Använde nya kabeln mellan modem och väggen.
Dock satte jag nätverkskabeln i gigabitporten...
Men tycker knappast detta ska påverka hurvida jag får DS2/3?
Har startat om modemet 5ggr nu, även låtit kabeln vara ute i flera minuter varje gång....

Ska dock dra nu, är nog inte hemma förens imorgon igen...

Men är alltså:
Firmware Name

en gammal firmware? 19/8 kan man ju anta efter namnet?

Permalänk

Du ska inte köra på gigaporten utan 10/100 porten.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

japp det verkar stämma:
Firmware Name

Software Revision
epc2607-E10-5-v202r1274-080819

1. nån som btw vet lösenordet till 50mbitmodemet för att ändra accesslvl?

2. för att förtydliga frågan:
SKA ds2+3 lysa eller inte? Antar som sagt att det är fler downstreamkanaler. Klart att jag kan ringa comhem men är så jävla less på att sitta i deras telefonkö så vore som sagt nice om nån bara kunde bekräfta detta.

Det är den senaste firmwaren. Den gjorde så att ds2/3 lyser på mitt modem.

Här står hur du får access till fler menyer i modemet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=870...

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Citat:

Här står hur du får access till fler menyer i modemet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=870...

Hur får man det med EPC2434 modemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag använder båda portarna till olika datorer utan problem.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kommer det komma någon trådlöst modem/router för 50Mbps tjänsten?

Pärona sitter på 24/1 med det trådlösa Scientfic Atlanta modemet idag och vill uppgradera, dock har dom allergi med kablar och vill ha det trådlöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Kommer det komma någon trådlöst modem/router för 50Mbps tjänsten?

Pärona sitter på 24/1 med det trådlösa Scientfic Atlanta modemet idag och vill uppgradera, dock har dom allergi med kablar och vill ha det trådlöst.

Köp en dlink dir-655 och koppla en kabel till routern så har du löst det problemet

Min erfarenhet om deras förra wlanrouter är att mycket var spärrat samt att uppgraderingar inte fanns eller skulle komma då allt var "optimalt från start" som den fina personen på comhem sade. Aldrig gillat inbyggda grejor då det känns som mycket försvinner på vägen.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har min dator kopplat till gigabit porten och routern till 10/100 inga problem här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är den senaste firmwaren. Den gjorde så att ds2/3 lyser på mitt modem.

Tänds inte ds2 och 3 kan det vara fel centralt hos comhem så modemet inte ens bondar kanaler (utan bonding kan man få upp alla modem i lte över 30mbit, upp spelar ingen roll) eller så finns inte den nya mjukvaran i f.d. upcnätet kanske och det är lite halvkass kapacitet till ditt område? Det enda den nya mjukvaran gör är att tända ds2 och 3 om modemet verkligen bondat så det ger inte så mycket skillnad mer än estetiskt.

Om du orkar så be kundtjänsten kolla hos sig så modemet verkligen kopplat upp sig på 3 kanaler. Hoppas du hamnar hos någon som har koll för kundtjänsten kan se detta i sina verktyg. Om det inte gjort det är det centralfel troligen. Om det bondat tycker jag 30mbit är lite väl långt men enligt comhems nya riktlinjer inom godkänt. Testa speeden nattetid, får du inte över 35 då så tror jag inte modemet bondar snarare än mjukvarufel/kapacitetsfel.

Edit: kom på att det kanske inte ens är klart i ditt område. Vissa områden i Sth blir klar i jan/feb. Kolla med dderas ks att det också är korrekt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Tjaba igen!
Tack för länken Kabelkillen!

Phunky:
Jadu, jag bor ju i vad som var det "överbelastade" området på kungsholmen stockholm.
Hur som helst, jag har fått bekräftat från en kille på kundrelationer att allt i min station är grönt och att 50mbit ska fungera.
Det har gjorts 2 uppgraderingar, den ena natten tisdagen den 2:a dec -> 3:e, och den andra tisdagen 9->10e dec.
Senast du skrev nått så kommentera du att "mitt område antagligen var det mest belastade i hela comhems nät".. .
Men som sagt, det "ska" vara fixxat nu.. men man vet ju aldrig med infon man får...

Ringde supporten runt 15.00-tiden idag och kom fram till en jävligt trevlig snubbe.
Precis som du sa så kunde han se att någonting är "knas", och att jag enbart fick första kanalen.
Detta kunde han dock inte göra något åt utan har "vidarebefodrat mitt problem till specialgruppen".
Haha denna "specialgrupp" alltså, dom måste ha jävligt mycket att göra

I alla fall är uploaden hur stabil som helst, 10,9xxxx mbit på ALLA test under hela kvällen hittils, det är jag sjukt nöjd med!
Så tror inte att det är överbelastningar i nätet utan mer att det är kanalerna som strular...
Ska återkomma när jag fått DS2/3 att lysa..

Och angående comhems intervall så är dom ju ett skämt.
Jag menar, ponera att jag bor i ett område som är klart för 50mbit....
12-24 linan bör ju då inte kunna ge 12mbit... eftersom då klarar ju inte området 25 mbit som är minimum för 50mbit-tjänsten..
Så säg att jag ligger runt 25-30 mbit som nu...
Då är det ju mer "värt" att stega ner till 24/10 tjänsten som bör vara billigare...
Så tycker att 12-24 och 25-50 är helt SJUKA intervall...
Comhem har ju inte på något sätt gjort bredbandet mer "REKO" eller gjort än bättre situation för kunderna än var det var förut, dom har ju bara lyckats komma undan med att skydda sin egen rygg genom att skriva ut helt sjuka intervall.

För det sjuka är ju som sagt att jag sitter och betalar för potentiella 50 mbit, men får ändå ut en hastighet som är närmre 24 mbittarn..
Då borde jag ju även AUTOMATISKT få betala för 24mbittarn och inte för 50mbittarn...

10% intervall vore vettigare
9-10mbit
22-24mbit
45-50mbit

Och sen återigen, ska dom ha sånna här sjuka intervall där det lägsta på den dyrare tjänsten är som det högsta på den billigare så ska det ju vara JÄVLIGT enkelt som kund att hoppa mellan hastigheterna eftersom man annars sitter och betalar "för mycket" i onödan...

EDIT:
efter att ha spanat i dom sidorna som man inte får tillgång till per default så ser jag följande:

Bonded Downstream Channel 2
Lock Status In Progress

och samma på channel 3... så antar som sagt att det är nått som är knas...

Permalänk
Medlem

http://192.168.100.1/gscan.asp

570000000
554000000

Pröva bassebaba? om det inte ändrar sig, återgå till nuvarande värde.. Värdet som du har nu syns på samma sida.

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Nu börjar detta likna en fars! Beställde fick den 9e december som datum. Fick modemet den 8e december. Inget funkar den 9e december så jag ringer och de säger den 18e december. Inget funkar den 18e december och nu funkar inte telefonin heller. Ringer in och ingen vet något. Ringde nu precis in till kundservice för att de andra sa igår att jag skulle vänta ett tag för att allt skulle bli "omaktiverat" dvs de ville bli av med mig. NU säger de att jag ska få allt den 21a januari. 9e december har jag papper på samt det stod så på deras site. Vad håller de på med?!

/R

Permalänk
Medlem

kilos: En frekvens som fungerar på ett ställa är inte alls säkert att det fungerar på ett annat så ovan är inte en garanterad lösning. Modemet BORDE hitta kanalerna själv.

BasseBaba: Förstod nästan att det hade med bondingen att göra. Isf är de därför ds2 och 3 ej tänds och har inget med kapaciteten eller mjukvaran att göra.

Ang intervallerna så är de faktiskt rätt OK. En 24mbitkund kan mycket väl beröras eller känna av kapacitetsfel före en 50mbitkund pga att 24mbitmodemet enbart har en kanal att förlita sig på och inte 3. Alltså kan 24mbit gå under 12 innan 50 går under 25. Det går säkert att få problem åt andra hållet också beroende på hur belastningen och loaden ser ut i varje sepparat kanal. Man ska dock troligen inte uppgradera hastigheten om man får dålig speed på 24mbit när 50 väl är lanserat. Som sagt är det många faktorer som spelar in så en lösning kan fungera i ett område men inte alls på andra.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Dom satte på 50 mbit kanalen igår, nu är mina ping tider otroligt stabila.

Bara o köra lite test nu i några timmar.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Dom satte på 50 mbit kanalen igår, nu är mina ping tider otroligt stabila.

Bara o köra lite test nu i några timmar.

Ursäkta?! Menar du att din lina fungerar som den borde nu?

Grattis!