Ut i skogen!
Tja.
Vi håller för närvarande på med ett dokumentärfilmsprojekt på min skola. Jag och en klasskompis har bestämt oss för att vi ska ge oss ut i skogen, med bara en kniv, ett tändstål och kanske några lite varmare kläder (och givetvis en filmkamera, band och batterier). Vi ska vara ute i ett eller två dygn, bara för att se vad vi kan tänkas hitta på. Vi tänker väl bygga något slags vindskydd och göra upp en eld, och förhoppningsvis hitta något vatten någonstans.
För att vi ska må extra dåligt ha vi bestämt att vi inte ska ha någon som helst mat med oss. Den andra killen tränar en del och brukar behöva en hel del mat, medan jag brukar klara mig på rätt små mängder. För att jämna ut det lite så har vi bestämt att jag inte får ta med mig snus, vilket nog borde dra ner mitt humör både ett och två snäpp.
Nu till frågan; har ni några tips på tokiga saker vi kan göra? Eftersom att vi inte har med oss vatten lär vi bli förbannat törstiga, så om någon vet något sätt att hitta drickbart vatten vore det kul. Gärna något tips ni sett på typ "survivorman" på discovery eller liknande. Eftersom att vi som sagt bara komemr att vara där i ett dygn eller så, kommer vi så klart in dö. Att se oss kapitalt misslyckas är förmodligen det enda som kommer vara sevärt i dokumentären, så att komma med tips som inte är de enklaste skulle bara vara roligt.
Mat? Finns det ens något att äta i såhär års? Vi funderar på att försöka fiska på något vänster, men jag vettefan hur man gö det utan att ens ha en metkork. Man kanske kan böja försöra något klädesplagg och använda något därifrån?
Bör tillägga att det rör sig om en skog i skåne, som vad jag har förstått har både löv- och barrträd.
Inspelningen kommer förmodligen ske i slutet på nästa vecka (beroende på väder).
Så, kom med alla idéer ni kan. Både sjuka, smarta och bara roliga.
Om jag får hjälp lovar jag att lägga upp rullen här när den är klar.