Sommarlagret Factory outlet

Permalänk
Medlem

tja! Jag har pratat med de. Telefonerna de hade beställt skulle komma i torsdags, vilket de tydligen hade gjort, men han som jag har kontakt med på sommarlagret hade tydligen inte kunnat hämtat ut de från posten i arlanda pga att det inte fanns någon där som kunde ta emot momsbetalningen. Så på tisdag kan han hämta ut telefonerna och förmodligen kommer det ta några dagar till innan jag får min. Skulle räkna med till torsdagen eller fredagen ska jag ha en Det lät som att de hade det lite kämpigt pga många ordrar och efterfrågan är stor på deras varor.

Det finns billiga iPhones 16 GB att köpa på tradera. Det är en kille där som reser mycket till usa med jobbet. Om man söker på iPhone på tradera.se och trycker på flicken för "direkt köp" så säljer han de för 4500 kr + 200 kr i frakt. Ska ta ca 5 arbetsdagar.

Visa signatur

🗄️: Asus Prime AP201 (vit) . . . . . . . . . . ⚡: Corsair RM850X V4
🈯: Asus Prime Z890M PLUS WiFi . . . . 🎞️: Corsair 32GB DDR5 6000Mhz CL30
🔲: Intel Core Ultra 7 265K 3.9Ghz . . . . 𖣘 : Corsair Nautilus 360 argb
💾: Corsair MP700 Pro 2TB M.2 Gen5 . .𖣘: Thermalright TR-M.2 HR-10 PRO M.2-kylare
🏴: Nvidia GeForce RTX 5080 FE . . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem

e-mad: Skriv gärna hur de går i tråden när du vet.
Har själv aldrig ens brytt mig om eller hört/sett nåt från detta företag innan denna tråd, men lite spännande att se hur de går, nu efter att jag läst igenom 3 sidor ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

jag ska ringa dom senare idag. Jag svarar så fort jag vet

Visa signatur

💾: Corsair MP700 Pro 2TB M.2 Gen5 . .𖣘: Thermalright TR-M.2 HR-10 PRO M.2-kylare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Kan inte en moderator bekräfta om de nyreggade har samma ip eller något i alla fall? Så slipper vi gnäll om att de är osjyssta och samma person och liknande.

De har inte samma IP.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Upplysningsvis vill jag bara säga att en arbetskamrat nyss har beställt en Iphone via tradera och han verkar väldigt nöjd med den...

Permalänk
Medlem

Jag håller fortfarande med resten att nyreggade som uttalar sig först i denna tråden har väldigt låg trovärdighet tills någon annan har fått sin vara.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag håller fortfarande med resten att nyreggade som uttalar sig först i denna tråden har väldigt låg trovärdighet tills någon annan har fått sin vara.

Håller med...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Håller med...

Jag med Jag kan förhoppningsvis få tag på en iPhone från en kompis syster i USA. Dollarn är riktig låg nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crsan
Jag med Jag kan förhoppningsvis få tag på en iPhone från en kompis syster i USA. Dollarn är riktig låg nu.

Jag med från min farfars farfar far typ... visst e vi coola!

Permalänk

Jag känner lukten av tegelstenar
Nae men hoppas du får din telefon e-mad

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Jag med från min farfars farfar far typ... visst e vi coola!

Nej Norbiz, jag kommer aldrig bli lika cool som dig..

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!
Jag hörde av mig till sommarlagret och avbeställde telefonen eftersom jag hade en kompis i USA som köpte en till mig istället, och jag orkade inte vänta längre.

Jag tror ändå att jag skulle fått telefonen jag beställde från sommarlagret. Det skulle säkert tagit lite ytterligare tid innan jag verkligen hade den i min hand, men tillslut så skulle jag nog ha fått den. Betalningen skulle ske vid leverans. Alltså betala de (sommarlagret själva eller en budfirma de har kontrakt med) som levererar till dörren (alltså inte via posten).

Jag är ganska säker på att varorna och priserna de har är riktiga, bara det att det tar en förfärligt lång tid innan man får varan. De verkar importera ett litet antal varor vid behov och beställning från ett billigt land (fick inte reda på vilket land det var men jag skulle tippa på Kina), därför tar det så väldigt lång tid. Och det är bara några få personer som har hand om företagsverksamheten och det verkar inte vara så välstrukturerat, därmed kan de inte ta hand om de stora ordrarna som tas emot. Detta leder till en väldigt lång väntetid tills varorna kommer och många ursäkter ges från företagets sida. De verkar även lägga ut priset för de importerade varorna ur egen ficka (vilket gör att de helt enkelt inte har råd att ha många varor på lager). Ett ganska litet och privat företag alltså, som är lite slarviga när det gäller kontakten. De säger att de ska höra av sig, men i slutändan var det jag som alltid fick kontakta dem.

Jag hade i alla fall förväntat mig att det skulle ta tid och att man va tvungen att va lite pushig. När jag mailade de fick jag snabba svar och det var bra i alla fall. Detta är vad jag har fått för samlad uppfattning av företaget och är min erfarenhet efter att ha haft telefonkontakt och mail-kontakt med sommarlagret under en period.

Jag ber om ursäkt för det långa inlägget, jobbigt att läsa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är de importerade från Kina så är det så gott som garanterat inga äkta telefoner från Apple...

För övrigt har jag svårt att förstå vitsen med att ha en Iphone i Sverige eftersom den saknar 3G och svenska menyer men men...

Permalänk
Medlem

Jag e inte säker på att det va Kina, men det finns uppgifter från Apple som säger att Kina har importerat mest Apple iPhones i världen (av de länder som saknar iPhone)

Junkan: har du sett och hållt i en iPhone irl? Jag ville ha en iPhone efter jag såg en irl. Innan var jag skeptisk, men nu har jag en snart själv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, men som sagt jag skulle aldrig köpa en telefon utan 3G. Fixar de det så är det ett givet köp pga den grymma touchen.

Synd att LG viewty saknar w-lan annars är den ett bra substitut.

Saknar GPS i båda dessa också.

Permalänk
Medlem

Bara för att få sista ordet i denna tråd så kan jag berätta att jag nu fått kvittot för möblerna jag köpte. Drygt en månad sent, men ändå...:)

Permalänk
Medlem

Jag beställde en XPS M1710 den 28/2 har fortfarande inte fått nån dator. Skulle få den inom 5-8 dagar sas det vid beställningen. De har olika förklaringar varje gång man hör av sig och kollar hur det går. Tur att man inte har betalat för datorn iaf... Någon som beställt något från dem och faktiskt fått det levererat???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F_e_B_80
Jag beställde en XPS M1710 den 28/2 har fortfarande inte fått nån dator. Skulle få den inom 5-8 dagar sas det vid beställningen. De har olika förklaringar varje gång man hör av sig och kollar hur det går. Tur att man inte har betalat för datorn iaf... Någon som beställt något från dem och faktiskt fått det levererat???

Tror jag läste att tidigaste leveranstid är två månader för tillfället...