Permalänk

Apple, Macbook och priser

Ska införskaffa en Macbook, vill kunna köra Logic 8 på den så det är redan klart. Men har en fråga om vad det egentligen är som gör datorerna så dyra? Deras skärmar är på skyhöga priser tillexempel utan att egentligen ha bättre prestanda i några värden på pappret.

Är det alltså deras komponenter av hög "kvalité" som gör priset, eller är det märket som kostar i sig? Apple har aldrig varit ett lågprisföretag vad jag vet, är det deras inställning som icke-lågprisföretag som gör priserna?

Älskar annars deras produkter, men vill bara ha ett svar om vad som gör priserna.

Permalänk
Medlem

Märket, inget annat.

Permalänk
Medlem

jämför med andra 12-13" bärbara med liknande hårdvara så är de inte mycket dyrare än andra. sen får man ju med rätt mycket mjukvara standard, vilket säkert spelar in lite i priset med.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

13.3" 1280x800 MacBook
2.1GHz Core 2 Duo
1 GB minne
Hårddisk på 120 GB
DVD/CD-ROM läsare

9.795 SEK

14.1" 1440x900 Znote 6224W
2.40GHz Intel® Core™2 DUO T8300
NVIDIA® 8600M GT 512MB
4096MB DDR2 667MHz/PC5300 Ram
320GB 5400rpm. SATA hårddisk
Zepto Zpro trådlöst nätverk 300Mbit
Samsung DVD-RW DL brännare

9.260 SEK

Som sagt, märket... även då så äger jag MacBook, hehe.

Apple's motsvarighet till Znote PC:n ovan är mellan modellen av MacBook Pro, pris 21.995 SEK och även då så är det mindre hårddisk och minne.

Permalänk
Medlem

Dom är lite dyra om man bara tänker på vad du får hårdvarumässigt, ja. Mjukvaran och känslan du får genom att använda en Mac tycker jag motiverar det lite högre priset.

Andra får säga vad dom vill, jag använder mac, jag gillar det

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Man kan ju seriöst inte jämföra en Zepto med en Apple.. kanske om du jämfört en Thinkpad så.

Har du räknat med Windows i priset? Dessutom ingår iLife till Macbooken som även det är värt några extra slantar anser jag.

Angående ramminnet så är det defacto att man köper extra minne löst.

On topic: Lycka till med din kommande Macbook, du kommer att bli supernöjd!

EDIT: För att vara lite petig så ingår faktiskt ett Wireless-N i Macbooken också.. även om dom inte skryter med det.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Det är ett märke som inger kvalité och det kostar.
Apple är inte många kronor dyrare än andra tillverkare och jag annser att apple är väldigt överlägsna på de flesta fronterna.

Permalänk
Medlem

Har du studentrabatt så tycker jag att macbook'en är riktigt prisvärd, om man uppgraderar ram och hdd själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headphone.ninja
13.3" 1280x800 MacBook
2.1GHz Core 2 Duo
1 GB minne
Hårddisk på 120 GB
DVD/CD-ROM läsare

9.795 SEK

14.1" 1440x900 Znote 6224W
2.40GHz Intel® Core™2 DUO T8300
NVIDIA® 8600M GT 512MB
4096MB DDR2 667MHz/PC5300 Ram
320GB 5400rpm. SATA hårddisk
Zepto Zpro trådlöst nätverk 300Mbit
Samsung DVD-RW DL brännare

9.260 SEK

Som sagt, märket... även då så äger jag MacBook, hehe.

Apple's motsvarighet till Znote PC:n ovan är mellan modellen av MacBook Pro, pris 21.995 SEK och även då så är det mindre hårddisk och minne.

Nja nu ska vi inte ta ut svängarna. Deras motsvarighet kostar 17 000kr. Då får du även överlägsen hårdvara, deras 8600M GT har till ex GDDR3. Dom kör Penryn, Multitouch, LED Skärm, Sudden Motion Sensor, Starkt chassi, Bättre CPU, Bättre batteritid, Dual DVI, Webcam, Mic, Bättre ljudkort, IR, Gigabit, Bluetooth 2.1+EDR etc etc. Sen är det en smaksak men jag tycker bättre om OS X än Windows.

Dock så får man bara hälften av minnet och 100GB mindre hårddisk med en MacBook Pro. Sen om du är student får du 1700kr rabatt på den så det landar på strax över 15 800kr. Inte så dåligt IMO

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Word. Att jämföra med den dyrare modellen enbart för de har samma mängd VRAM är ju ganska fel. Allting är relativt och Apples datorer känns aningen överprisade.. men du får också mycket fina saker som inte finns på andra.
.ex. Magsafe som faktiskt räddat min dator ett par gånger, stoor och funktionell touchpad som faktikst kan ersätta en mus till 90%. Väldigt skönt tangentbord.. så skönt att jag faktiskt köpte ett Apple-tangenbord till min stationära PC. Batteritiden är verkligen bra om man jämför med andra datorer i samma prisklass.

Vi får försöka att inte starta ett flame-war.
Till trådskaparen: gå till en Apple Retailstore eller en Premium reseller, kläm på en Macbook, känn och prova OS X lite så du får lite mer egna åsikter. Det är värt att lägga ner lite tid på en bärbar dator.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

B0bzor, bra tips även om de inte var så användbara för mig. Jag har praktiserat på en Apple Retailstore där de bara hade Mac, helt övertygad om att det är rätt för mig. Har prövat att kännt på både Cubase och Logic, båda är riktigt bra tycker jag. Så hursomhelst så har jag prövat dem redan, det är det som gör mig så övertygad om att det är just det som jag vill ha.

Men jag har väl fått ett ganska bra svar på min fråga, samtidigt tycker jag faktiskt att även om priset är lite högre motsvarande konkurenterna så tycker jag att prisskillnaden inte spelar roll då deras operativsystem till största del är något av det bästa jag någonsin sett.

Permalänk
Medlem

Håller helt och hållet med dig. Lycka till med ditt Mac-köp!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headphone.ninja
Som sagt, märket... även då så äger jag MacBook, hehe.

Jag tvivlar på att du jämfört även dimensionerna på datorn, samt tagit med i beräkningarna att MacBooken troligtvis håller en MYCKET högre kvalitet. Jag har använt många bärbara datorer i mitt liv och i vårat hushåll finns det för närvarande fyra stycken. Alla känns som ömtåligt skräp i jämförelse med min MacBook. Den dator som kommer tvåa på listan är mammas gamla dasslock (iBook G3?), framför pappas Dell och brorsans gamla Toshiba. Liksom, i PC-världen kanske det funkar att bara stirra sig blind på specifikationerna, för det är väl oftast lägst pris för högst prestanda som vinner. Men du får jämföra det med att köpa en kostym hos Dressman och en hos Armani. Nog för att båda funkar och att många inte tycker det är värt att betala mycket mer för att få en "märkeskostym", men om man testar båda två märks skillnaden direkt.

Jag har f.ö en första generationens MacBook och jag tycker inte att den känns långsam än. Gångjärnen i skärmen har inte börjat kännas slappa, tangentbordet är exakt lika skönt att skriva på som när jag fick datorn och kort sagt är den i precis lika bra skick som när den var ny. Det enda som visar att jag haft datorn i två år (snart) är några få smårepor på ovansidan och att touchpaden har blivit blank i mitten. Jag betalar LÄTT dom extra pengarna för att få en Mac nästa gång jag ska köpa ny dator också, för jag har verkligen aldrig haft på en dator som gett det här intrycket av kvalitet. Jag blir fortfarande glad varenda gång jag ser den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headphone.ninja
14.1" 1440x900 Znote 6224W
2.40GHz Intel® Core™2 DUO T8300
NVIDIA® 8600M GT 512MB
4096MB DDR2 667MHz/PC5300 Ram
320GB 5400rpm. SATA hårddisk
Zepto Zpro trådlöst nätverk 300Mbit
Samsung DVD-RW DL brännare

9.260 SEK

Va, hur fick du Znoten så billig? När jag bygger ihop en med dom komponenterna så blir det 13.354,30 kr. Och då är det utan operativsystem. Samt notera leveranstiden.

När jag jämfört tidigare tycker jag Apple alltid brukar ligga ungefär på samma nivå som bärbara PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moo
Va, hur fick du Znoten så billig?

Gå in på www.zepto.se och välj Power-varianten av 6224W. Då får du en ganska bra online-rabatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag tvivlar på att du jämfört även dimensionerna på datorn, samt tagit med i beräkningarna att MacBooken troligtvis håller en MYCKET högre kvalitet. Jag har använt många bärbara datorer i mitt liv och i vårat hushåll finns det för närvarande fyra stycken. Alla känns som ömtåligt skräp i jämförelse med min MacBook. Den dator som kommer tvåa på listan är mammas gamla dasslock (iBook G3?), framför pappas Dell och brorsans gamla Toshiba. Liksom, i PC-världen kanske det funkar att bara stirra sig blind på specifikationerna, för det är väl oftast lägst pris för högst prestanda som vinner. Men du får jämföra det med att köpa en kostym hos Dressman och en hos Armani. Nog för att båda funkar och att många inte tycker det är värt att betala mycket mer för att få en "märkeskostym", men om man testar båda två märks skillnaden direkt.

Jag har f.ö en första generationens MacBook och jag tycker inte att den känns långsam än. Gångjärnen i skärmen har inte börjat kännas slappa, tangentbordet är exakt lika skönt att skriva på som när jag fick datorn och kort sagt är den i precis lika bra skick som när den var ny. Det enda som visar att jag haft datorn i två år (snart) är några få smårepor på ovansidan och att touchpaden har blivit blank i mitten. Jag betalar LÄTT dom extra pengarna för att få en Mac nästa gång jag ska köpa ny dator också, för jag har verkligen aldrig haft på en dator som gett det här intrycket av kvalitet. Jag blir fortfarande glad varenda gång jag ser den.

Kvalité och första generationens Macbook är något man sällan hör/ser i samma mening, iaf inte utan negering. Nåväl, iaf där vanliga användare och inte fanboys uttalar sig vill säja. Minns min gamla tråd här om att bara köra XP på en macbook (herre gud...) lite mer onT:

Personligen skulle jag aldrig någonsin kalla den billiga äckliga plasten som är Macbookens skal för kvalitétsplast. Den är glatt och gullig att se på (och det får vissa att bli upphetsade) men någon skön robus känsla är det verkligen inte i det skalet... Datorn är dessutom lika stor som en vanlig 14" PC motsvarighet, så speciellt smidig är den inte.
Ytterligare en sak är tangentbordet som är av hata/älska natur... ni kan gissa vilken grupp jag tillhör
Nä fy tusan, jag köpte en Macbook pro istället, men blev ändå inte nöjd med kvalitén.

Bottom line:
Alla som tycker att Macbook borgar för kvalité är någon av följande kategorier:
Fanboys,
Människor som äger en Macbook, ett neopren slip on cover och crumpler väska och jämför den med andra bärbara datorer som kostar hälften så mycket och har slängts omkring med i ryggsäckar med massa andra saker i...

Missuppfatta mig rätt nu, jag gillar mac och var överlag nöjd med min gamla Macbook Pro, os'et är underbart lättjobbat och allt... MEN
Apple lever lite väl hårt på sina fanboys och sin image.

Hellre en XPS 1330 för de pengarna...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bunz
Kvalité och första generationens Macbook är något man sällan hör/ser i samma mening, iaf inte utan negering. Nåväl, iaf där vanliga användare och inte fanboys uttalar sig vill säja. Minns min gamla tråd här om att bara köra XP på en macbook (herre gud...) lite mer onT:

Personligen skulle jag aldrig någonsin kalla den billiga äckliga plasten som är Macbookens skal för kvalitétsplast. Den är glatt och gullig att se på (och det får vissa att bli upphetsade) men någon skön robus känsla är det verkligen inte i det skalet... Datorn är dessutom lika stor som en vanlig 14" PC motsvarighet, så speciellt smidig är den inte.
Ytterligare en sak är tangentbordet som är av hata/älska natur... ni kan gissa vilken grupp jag tillhör
Nä fy tusan, jag köpte en Macbook pro istället, men blev ändå inte nöjd med kvalitén.

Bottom line:
Alla som tycker att Macbook borgar för kvalité är någon av följande kategorier:
Fanboys,
Människor som äger en Macbook, ett neopren slip on cover och crumpler väska och jämför den med andra bärbara datorer som kostar hälften så mycket och har slängts omkring med i ryggsäckar med massa andra saker i...

Missuppfatta mig rätt nu, jag gillar mac och var överlag nöjd med min gamla Macbook Pro, os'et är underbart lättjobbat och allt... MEN
Apple lever lite väl hårt på sina fanboys och sin image.

Hellre en XPS 1330 för de pengarna...

Mjah, då har du lite mysko krav på vad kvalitet är. Känner folk som är hängivna PC-användare som gått över till Apple (och kör Vista på de datorerna) bara för att Apple har så extremt överlägset mycket bättre känsla i sina burkar jämfört med motsvarande PCn.

Sedan kan man knappast jämföra en Zepto med en Apple, det är som att jämföra Lada med Porsche.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chij
Mjah, då har du lite mysko krav på vad kvalitet är. Känner folk som är hängivna PC-användare som gått över till Apple (och kör Vista på de datorerna) bara för att Apple har så extremt överlägset mycket bättre känsla i sina burkar jämfört med motsvarande PCn.

Sedan kan man knappast jämföra en Zepto med en Apple, det är som att jämföra Lada med Porsche.

De Macbook jag testat har känts ganska dåliga och billiga, det är visserligen de flesta andra märkens datorer också men oftast inte i den prisklassen Macbooken faktiskt ligger i.
Nej tacka vet jag proffs modellerna från t.ex. hp, klart bättre känsla, inte lika snygga visserligen men mycket stadigare.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Nja nu ska vi inte ta ut svängarna. Deras motsvarighet kostar 17 000kr. Då får du även överlägsen hårdvara, deras 8600M GT har till ex GDDR3. Dom kör Penryn, Multitouch, LED Skärm, Sudden Motion Sensor, Starkt chassi, Bättre CPU, Bättre batteritid, Dual DVI, Webcam, Mic, Bättre ljudkort, IR, Gigabit, Bluetooth 2.1+EDR etc etc. Sen är det en smaksak men jag tycker bättre om OS X än Windows.

Dock så får man bara hälften av minnet och 100GB mindre hårddisk med en MacBook Pro. Sen om du är student får du 1700kr rabatt på den så det landar på strax över 15 800kr. Inte så dåligt IMO

Zepton har också penryn, IR, mic, och gigabit, så du behöver inte överdriva du heller.

Permalänk

Alltså själva plasten som sitter på dagens Äppelburkar tycker jag själv inte är något fel på, speciellt inte aluminium skalet som är på pro modellen. Ni som tycker att de är osmidiga håller jag inte riktigt med, självklart är boken "ungefär" som en 14" eftersom det bara skiljer 2,5 centimeter. Har man väldiga krav på storlek och tyngd så kan man väl införskaffa en Macbook air.

Ska hålla på med Logic mycket på min Macbook, är 2GB minne alldeles nödvändigt? Vill inte lägga mer pengar än vad som egentligen behövs, tycker att det går fort även på billigaste böckerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felix.Thalen
Alltså själva plasten som sitter på dagens Äppelburkar tycker jag själv inte är något fel på, speciellt inte aluminium skalet som är på pro modellen. Ni som tycker att de är osmidiga håller jag inte riktigt med, självklart är boken "ungefär" som en 14" eftersom det bara skiljer 2,5 centimeter. Har man väldiga krav på storlek och tyngd så kan man väl införskaffa en Macbook air.

Men om man inte vill vika på prestanda men ändå ha det så litet som möjligt är Air absolut inget alternativ. 2,5cm är precis så att du inte få in den i en väska som inte är gjort för datorer. Dessutom väger den lite mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Gå in på www.zepto.se och välj Power-varianten av 6224W. Då får du en ganska bra online-rabatt.

Ah galet! Snacka om sjukt att man kan customiza en annan modell med samma specs till att kosta 4000kr mer. lol

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bunz
Bottom line:
Alla som tycker att Macbook borgar för kvalité är någon av följande kategorier:
Fanboys,
Människor som äger en Macbook, ett neopren slip on cover och crumpler väska och jämför den med andra bärbara datorer som kostar hälften så mycket och har slängts omkring med i ryggsäckar med massa andra saker i...

Var är vi som köpt en MacBook helt enkelt bara varit nöjd med att den är bra? Tråkigt att du inte gillade din MacBook men det betyder ju inte att den är kass. Sen jämför jag faktiskt min MacBook med alla bärbara jag kommer över och jag har inte sett någon som tilltalat mig mer, nej. Och sen att du klagar på att den är lika stor som en 14" (vilket den inte är) är lite kul eftersom det skiljer 1.7cm mellan 13,3 och 14". Dessutom tycker jag att du kan sluta slänga dig med uttryck som "fanboy" eftersom det bara får dig att framstå som en idiot. Ja, Apple lever på sina fans, KONSTIGT. Vad fan ska dom annars leva på? Folk som INTE gillar Apple? Vad lever Dell på? Vilka människor får Dell att gå runt? Folk som gillar deras produkter, KANSKE? Det är väl inte rocket science att förstå att ett företag överlever på att folk tycker om deras produkter. Fast du menar kanske att folk som gillar Apple gör det bara för att dom blivit hjärntvättade och inte alls för att deras produkter tilltalar dessa människor mer än konkurenternas? Lyssnar du på dig själv när du tänker? Bara för att du uppenbarligen inte gillar Apple betyder inte det att det är ett elakt företag som på något mystiskt sätt bara överlever och har en stor andel av marknaden för att några enstaka personer är fanatiska och köper Apple-produkter för flera miljoner kronor var

Liksom, att du inte var nöjd med kvaliteten på MacBook Pro säger ju mer om dig än om den eftersom att typ alla som testat den (recensioner) tycker precis tvärtom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Zepton har också penryn, IR, mic, och gigabit, så du behöver inte överdriva du heller.

Har den verkligen Penryn i standard utförande? Dessutom så medföljer ju inte OS så man måste slänga på en tusenlapp extra om man köper sitt OS från dom.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Har den verkligen Penryn i standard utförande? Dessutom så medföljer ju inte OS så man måste slänga på en tusenlapp extra om man köper sitt OS från dom.

Det spelar ju ingen roll om den har det som standard eller ej, den kanske har celeron som billigaste varianten så det går ju inte riktigt att jämföra med.

Det är bara att inse att Apple inte kan konkurrera med priset på zeptos maskiner i nästan alla fall, sen vilket som är det bästa valet säger inte jag något om det får var och en bestämma beroende på sina krav.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Var är vi som köpt en MacBook helt enkelt bara varit nöjd med att den är bra? Tråkigt att du inte gillade din MacBook men det betyder ju inte att den är kass. Sen jämför jag faktiskt min MacBook med alla bärbara jag kommer över och jag har inte sett någon som tilltalat mig mer, nej. Och sen att du klagar på att den är lika stor som en 14" (vilket den inte är) är lite kul eftersom det skiljer 1.7cm mellan 13,3 och 14". Dessutom tycker jag att du kan sluta slänga dig med uttryck som "fanboy" eftersom det bara får dig att framstå som en idiot. Ja, Apple lever på sina fans, KONSTIGT. Vad fan ska dom annars leva på? Folk som INTE gillar Apple? Vad lever Dell på? Vilka människor får Dell att gå runt? Folk som gillar deras produkter, KANSKE? Det är väl inte rocket science att förstå att ett företag överlever på att folk tycker om deras produkter. Fast du menar kanske att folk som gillar Apple gör det bara för att dom blivit hjärntvättade och inte alls för att deras produkter tilltalar dessa människor mer än konkurenternas? Lyssnar du på dig själv när du tänker? Bara för att du uppenbarligen inte gillar Apple betyder inte det att det är ett elakt företag som på något mystiskt sätt bara överlever och har en stor andel av marknaden för att några enstaka personer är fanatiska och köper Apple-produkter för flera miljoner kronor var

Liksom, att du inte var nöjd med kvaliteten på MacBook Pro säger ju mer om dig än om den eftersom att typ alla som testat den (recensioner) tycker precis tvärtom.

Apple kanske lever på att förbjuda sitt operativsystem till andra märken samt deras geniala idée att man måste ja itunes för en sketen mp3spelare <<.

Hade det inte varit för deras opperativsystem så hade de nog inte sålt hälften så många datorer tror jag.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Apple kanske lever på att förbjuda sitt operativsystem till andra märken samt deras geniala idée att man måste ja itunes för en sketen mp3spelare <<.

Hade det inte varit för deras opperativsystem så hade de nog inte sålt hälften så många datorer tror jag.

Ja, för iTunes kostar sjukt, sjukt mycket pengar. Det är helt klart där större delen av deras pengar pumpas in.

Och nej, dom hade inte sålt så många datorer om det inte var för OS X. Det är lite därför folk väljer Mac, för att dom får datorn och operativsystemet i ett och dom är anpassade för varandra. Det är en helhetslösning som håller hög kvalitet, alltså kostar det lite mer men smakar desto bättre än en Kinderäggsdator med det sämsta operativsystemet som finns på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Ja, för iTunes kostar sjukt, sjukt mycket pengar. Det är helt klart där större delen av deras pengar pumpas in.

Och nej, dom hade inte sålt så många datorer om det inte var för OS X. Det är lite därför folk väljer Mac, för att dom får datorn och operativsystemet i ett och dom är anpassade för varandra. Det är en helhetslösning som håller hög kvalitet, alltså kostar det lite mer men smakar desto bättre än en Kinderäggsdator med det sämsta operativsystemet som finns på.

Du äger en mac va?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Du äger en mac va?

vad spelar det för roll egentligen?

du äger en Pc va? du äger en windows dator va?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felix.Thalen
Ska hålla på med Logic mycket på min Macbook, är 2GB minne alldeles nödvändigt? Vill inte lägga mer pengar än vad som egentligen behövs, tycker att det går fort även på billigaste böckerna.

Hej, jag vet ej om du kan hora mig skrika i denna krigzon jag rakade starta, men jag skulle nog vilja saga att 2GB ar en bra invenstering da minnen ar sa billiga nu for tiden(exkl. applestore). Dock sa hade jag 2GB i min MacBook fran borjan sa jag vet ej prestanda skillnaden.