Hej, jag köpte nyss ett par nya delar, däribland detta moderkortet. Bytet av delarna flöt på väldigt smidigt, och datorn bootade perfekt. Men när jag skulle formatera om datorn, så fanns det bara ett enda hårddisks-val i datorn, och det var min externa USB-HDD.
Jag har dock 2 st SATA-hårddiskar, inget felkopplat och de funkade perfekt innan, och har inte ens rörts vid uppgraderingen. Hur kommer det sig då att mitt moderkort inte känner igen dem? De känns inte igen varken genom Windows-installern eller BIOS. Pillade på lite olika inställningar, AHCI och liknande, men inget hjälpte. Tips tack!
Kan tilläggas att jag har testat olika SATA-portar på moderkortet.
Installerade en SATA2-disk (WD Caviar 320MB) och en vanlig SATA-disk på mitt GA-EP35-DS4 moderkort i veckan och det behövdes inga drivrutiner för att diskarna skulle synas. Kör med 32-bitars XP Pro. Så ditt kort är förmodligen defekt.
Ursprungligen inskrivet av tonfisk Installerade en SATA2-disk (WD Caviar 320MB) och en vanlig SATA-disk på mitt GA-EP35-DS4 moderkort i veckan och det behövdes inga drivrutiner för att diskarna skulle synas. Kör med 32-bitars XP Pro. Så ditt kort är förmodligen defekt.
Mjo. Mailade iväg det för ett par timmar sedan när jag kom hem från skolan... Lite synd, blir till att låta processorn ligga oanvänd hela helgen. Hade sett fram emot att testa det nya systemet lite!