World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
Han är brat ser du väl.

tror att he thinks att det is cool to snacka english ibland.

...eller så är han bara lat, har postat på ett engelskt forum och orkade inte översätta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
Han är brat ser du väl.

tror att he thinks att det is cool to snacka english ibland.

Ahh, then i förstå - the man vill glajda med style.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Jag har en fråga ang. granting levels via R-A-F.

1. Jag och X expade en toon var till level 60 via R-A-F.
2. X kan granta mig 30 levels med sin level 60 toon.
3. Jag och X expade en toon var till level 28 via R-A-F.
4. Kan X granta min level 28 toon, med sin level 60 toon, till level 58?

Skulle vara tacksam för svaret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag har en fråga ang. granting levels via R-A-F.

1. Jag och X expade en toon var till level 60 via R-A-F.
2. X kan granta mig 30 levels med sin level 60 toon.
3. Jag och X expade en toon var till level 28 via R-A-F.
4. Kan X granta min level 28 toon, med sin level 60 toon, till level 58?

Skulle vara tacksam för svaret

Du är tvungen att lvla med person X till lvl 60 med era lvl 28 chars för att nå lvl 60 på den grantade charen. Likadant som han kunde granta 30 lvls på de 60 ni spelat. Allt står i infon om RAF på wow-europe.com

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Du är tvungen att lvla med person X till lvl 60 med era lvl 28 chars för att nå lvl 60 på den grantade charen. Likadant som han kunde granta 30 lvls på de 60 ni spelat. Allt står i infon om RAF på wow-europe.com

That made no sense at all! Läst igenom din post säkert 10ggr, men fattar fortfarande inte vad du vill säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
That made no sense at all! Läst igenom din post säkert 10ggr, men fattar fortfarande inte vad du vill säga

Ni måste levela nya karaktär till 60 för att han ska kunna ge levels till din alt. Bara varannan ger.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Ni måste levela nya karaktär till 60 för att han ska kunna ge levels till din alt. Bara varannan ger.

Altså, jag och min mate har expat en varsin toon till 60 redan.
Vi expar nu ett par till 28 igen.
Kan han ge mig 30 freelvls från sin 60, till min nya 28a?
Frågan är den, kan man bara granta 1-30, eller kan man granta 30-60?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag har en fråga ang. granting levels via R-A-F.

1. Jag och X expade en toon var till level 60 via R-A-F.
2. X kan granta mig 30 levels med sin level 60 toon.
3. Jag och X expade en toon var till level 28 via R-A-F.
4. Kan X granta min level 28 toon, med sin level 60 toon, till level 58?

Skulle vara tacksam för svaret

I'm's inlägg fattar man inget av nej.

Men Ja mr X kommer med sin lvl 60 kunna ge din lvl 28, 30st levels upp till 58. (fast smartare ju att levla till 30,9 och få levels upp till 60...)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jaha, ni har levlat till 28? Ja, men levla till 30 då och så kan han granta ja.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Okej! Va bra:)

tack för teh svaren.

Permalänk
Medlem

Om det någon som har en resurection scroll haha eller vad dom heter, men iaf så att man livar upp sitt konto i 10 dagar, och vill ge bort en får ni gärna göra det till mig. Skicka bara ett PM hur det funkar och så!

Tack på förhand!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Om det någon som har en resurection scroll haha eller vad dom heter, men iaf så att man livar upp sitt konto i 10 dagar, och vill ge bort en får ni gärna göra det till mig. Skicka bara ett PM hur det funkar och så!

Tack på förhand!

Du har fått ett PM.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Sådär då har man börjat spela wow igen efter 1½ år tack vare Firkraag =)!

Så nu behöver jag lite hjälp är en 70 hunter kommer befinna mig i ogrimmar vart ska jag åka för o levla 70-80 på 10 dar är målet har glömt bort allt. Så ni får skriva tydligt vart jag ska.

Sen så vart skaffar jag dom viktigtaste adonsen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Sådär då har man börjat spela wow igen efter 1½ år tack vare Firkraag =)!

Så nu behöver jag lite hjälp är en 70 hunter kommer befinna mig i ogrimmar vart ska jag åka för o levla 70-80 på 10 dar är målet har glömt bort allt. Så ni får skriva tydligt vart jag ska.

Sen så vart skaffar jag dom viktigtaste adonsen?

Borean Tundra eller Howling Fjord, där zeppelinaren/båten landar.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Addonsen skaffar du på wow.curse.com.

Permalänk
Medlem

Skaffa carthographer samt questhelper så skall du klara dig till 80.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

questhelper har jag det andra får jag skaffa.. men är i ogrimmar nu ska väll till northrend men hur kommer jag dit :S

och hur fixar man så liv och mana står hela tiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
questhelper har jag det andra får jag skaffa.. men är i ogrimmar nu ska väll till northrend men hur kommer jag dit :S

och hur fixar man så liv och mana står hela tiden?

Finns nytt torn med zeppelinare utanför Orgrimmar och Undercity.
Den från Orgrimmar tar dig till Borean Thundra, den från UC tar dig till Howling Fjord

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Ett tips kan ju vara o kika på Jame's Guider på http://www.wow-pro.com för er som vill ha lite hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
questhelper har jag det andra får jag skaffa.. men är i ogrimmar nu ska väll till northrend men hur kommer jag dit :S

och hur fixar man så liv och mana står hela tiden?

Välkommen tillbaka, questhelper är egentligen det enda du behöver när du startar. Jag gjorde Borean Thundra först sen drog jag till Howling Fjord och körde de questen. Blev förbluffad första gången vad mycket guld man får från questandet i Northrend.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Välkommen tillbaka, questhelper är egentligen det enda du behöver när du startar. Jag gjorde Borean Thundra först sen drog jag till Howling Fjord och körde de questen. Blev förbluffad första gången vad mycket guld man får från questandet i Northrend.

tveksam om att man får så mycket guld... lvlade 70-80 .. började med 1000g innan jag började questa.. jag köpte inget speciellt eller slösade pengar alls under lvlingen.. när jag dingade 80 så hade jag fortf inte råd med "vanlig flyingmount + epic flyingmount + flyga i northrend" .. totala kostnaden där är ju typ 6800g.. när jag lvlat 70-80 så hade jag ens inte 5000g.. så tycker inte det är mycket man får... man får mindre guld än vad man fick för att göra dailys på lvl70... när man är maxlvl dock så får man mer.
Jag gjorde föresten ALLA quest fram till icecrown kartan.. slutade med att jag lånade 1000g av en kompis för att ha råd med alla flying-grejerna.

Raditz: tänk på att du måste ha Wotlk expansionen för att dra till northrend.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Entusiast

crow2

jag började min DK med 1000 guld på lvl 55. slutade upp med att jag hade råd med epic flying + cold weather flying så fort jag nådde lvl 77

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
crow2

jag började min DK med 1000 guld på lvl 55. slutade upp med att jag hade råd med epic flying + cold weather flying så fort jag nådde lvl 77

då hade du 15 lvlar mer att samla guld på då..
eftersom jag sa att jag hade 1000g på lvl70 och du hade 1000g på lvl55. Inte så konstigt då.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tveksam om att man får så mycket guld... lvlade 70-80 .. började med 1000g innan jag började questa.. jag köpte inget speciellt eller slösade pengar alls under lvlingen.. när jag dingade 80 så hade jag fortf inte råd med "vanlig flyingmount + epic flyingmount + flyga i northrend" .. totala kostnaden där är ju typ 6800g.. när jag lvlat 70-80 så hade jag ens inte 5000g.. så tycker inte det är mycket man får... man får mindre guld än vad man fick för att göra dailys på lvl70... när man är maxlvl dock så får man mer.
Jag gjorde föresten ALLA quest fram till icecrown kartan.. slutade med att jag lånade 1000g av en kompis för att ha råd med alla flying-grejerna.

Raditz: tänk på att du måste ha Wotlk expansionen för att dra till northrend.

Började du i Northrend på lvl 70?

Testa att levla ifrån lvl 73-74 så ska du se att det blir REJÄL skillnad i inkomst från questandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tveksam om att man får så mycket guld... lvlade 70-80 .. började med 1000g innan jag började questa.. jag köpte inget speciellt eller slösade pengar alls under lvlingen.. när jag dingade 80 så hade jag fortf inte råd med "vanlig flyingmount + epic flyingmount + flyga i northrend" .. totala kostnaden där är ju typ 6800g.. när jag lvlat 70-80 så hade jag ens inte 5000g.. så tycker inte det är mycket man får... man får mindre guld än vad man fick för att göra dailys på lvl70... när man är maxlvl dock så får man mer.
Jag gjorde föresten ALLA quest fram till icecrown kartan.. slutade med att jag lånade 1000g av en kompis för att ha råd med alla flying-grejerna.

Raditz: tänk på att du måste ha Wotlk expansionen för att dra till northrend.

Då måste du dö mycket, om du påstår att du gjorde så många quest dessutom.

James: Så du menar att du skulle levela i Outland till 74? -.-

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jag gjorde alla kartor fram till Sholazar Basin... i slutet av den kartan dingade jag 80.. Hade fortf inte råd med (vanlig riding + epic riding + northrend flying totalt:6800g) Efter att ha gjort nästan hela Storm Peaks så fick jag råd med allt det där..
sen så började jag northrend på lvl68 Dvs så fick jag inte ihop 5800g på 12levels i northrend, då jag började med 1000g från början. Min kompis hade samma problem.. fast han började med mer pengar (ca 2500g) så han hade råd långt tidigare.. Flera som fått lov att farma efter lvl80 för att få ihop tillräckligt.
Jag dog inte mycket.. oftast genom gank. Jag höll dock inte heller på med någon proff som jag fick in pengar igenom. Jag köpte absolut inge gear från AH under leveling heller.
Så jag tycker inte man tjänade så överdrivet mycket.. som sagt så fick man mer guld per quest när man var maxlvl i tbc genom att göra dailys.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jag gjorde alla kartor fram till Sholazar Basin... i slutet av den kartan dingade jag 80.. Hade fortf inte råd med (vanlig riding + epic riding + northrend flying totalt:6800g) Efter att ha gjort nästan hela Storm Peaks så fick jag råd med allt det där..
sen så började jag northrend på lvl68 Dvs så fick jag inte ihop 5800g på 12levels i northrend, då jag började med 1000g från början. Min kompis hade samma problem.. fast han började med mer pengar (ca 2500g) så han hade råd långt tidigare.. Flera som fått lov att farma efter lvl80 för att få ihop tillräckligt.
Jag dog inte mycket.. oftast genom gank. Jag höll dock inte heller på med någon proff som jag fick in pengar igenom. Jag köpte absolut inge gear från AH under leveling heller.
Så jag tycker inte man tjänade så överdrivet mycket.. som sagt så fick man mer guld per quest när man var maxlvl i tbc genom att göra dailys.

Vänta här? Du hade alltså inte ens vanligt flying mount i TBC eller levelade du en DK? Du skriver ju till Firkraag att han hade 15 mer levels att samla guld på? Du var väl också i Outland? Så du får ju minst minska med 800G.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Vänta här? Du hade alltså inte ens vanligt flying mount i TBC eller levelade du en DK? Du skriver ju till Firkraag att han hade 15 mer levels att samla guld på? Du var väl också i Outland? Så du får ju minst minska med 800G.

Lvlade 1 till 80.. en warrior.. jag körde självklart outlands.. men jag lämnade outlands med 1000g.. jag minns inte varför ja inte hade mer men... nej jag köpte inte vanlig flyingmount.. varför skulle jag?
Man kan köpa vanlig flying mount på 70... då är jag redan i northrend och kan ändå inte flyga... jag kan inte flyga i northrend förän lvl78(?) och då får man en flying mount man kan 'låna' i storm peaks redan.. och finns inget värre än att flyga med en sölig fågel. Så tänkte att jag sparar 200g som vanlig flying kostar och kör på tills jag har råd med epic direkt.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Lvlade 1 till 80.. en warrior.. jag körde självklart outlands.. men jag lämnade outlands med 1000g.. jag minns inte varför ja inte hade mer men... nej jag köpte inte vanlig flyingmount.. varför skulle jag?
Man kan köpa vanlig flying mount på 70... då är jag redan i northrend och kan ändå inte flyga... jag kan inte flyga i northrend förän lvl78(?) och då får man en flying mount man kan 'låna' i storm peaks redan.. och finns inget värre än att flyga med en sölig fågel. Så tänkte att jag sparar 200g som vanlig flying kostar och kör på tills jag har råd med epic direkt.

Lönt att diskutera när du inte kan förklara vad du har gjort med ditt Guld du fick från Outland.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Lönt att diskutera när du inte kan förklara vad du har gjort med ditt Guld du fick från Outland.

Det handlade ju inte om det.. det handlade om att det sas att man tjänade oerhört mycket på quests i northrend vilket jag inte höll med om. Har för mig man tjänade 10g per quest.. ibland ett item oxå.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv