World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Det handlade ju inte om det.. det handlade om att det sas att man tjänade oerhört mycket på quests i northrend vilket jag inte höll med om. Har för mig man tjänade 10g per quest.. ibland ett item oxå.

1-80 tjänade 9783g 84s 3c med min huntard tjänade 280g på ah innan 80 1,2k efter genom att sälja alla mats jag fick ihop under lvlandet

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Det handlade ju inte om det.. det handlade om att det sas att man tjänade oerhört mycket på quests i northrend vilket jag inte höll med om. Har för mig man tjänade 10g per quest.. ibland ett item oxå.

Om man tjänade 10g per quest plus item, fyfan. Då hade du ju tjänat 20k G bara genom Northrend...

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Okej! Va bra:)

tack för teh svaren.

Nästan rätt blev det, En lvl 60 char kan bara ge 29 levlar (man får en grant per 2 levlar man tagit. Eftersom man börjar på lvl 1 och inte 0 får man sin första grant på lvl 3 vilket ger 29 levlar för en lvl 59(eller 60).

jag är expert på ämnet eftersom jag är i full färd med mitt 4:e (ja 4:e) par RAF karaktärer

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Finns det nått ställe som säljer vanilla wow på nätet? Så man får cd-key bara alltså. Fick syrran att lira trial och hon laddade ner spelet från blizzards hemsida så känns onödigt att köpa box och cd.

Permalänk
Medlem

Phalle: Du kan köpa det på account-sidan på den officiella, men jag tror det är lite dyrare än att köpa i butik pga den höga euro-kursen.

Permalänk
Medlem

Ok tack.

Permalänk
Medlem

Hej hej jag har alltid älskat spelet men va fan senaste Exspansion gjorde det så datorkraftkrävande! Hör rapporter från överallt att dom laggar i Wintergrasp, Dalaran och jag gör likadant min dator är i snitt lika bra som en Skruttomobil. Och det var då in i helveta vad folk börjat gilla Moonkins Man kan säga att jag klagade över att folk började välja Moonkin speccen i slutspurten på TBC mot wotlk. Fick ju konkurens på Loot Shammys tar ju inte ofta Leather Spell Dps gear dom flesta föredrar ju Mail. Men nu möter man flera stycken! Helt otroligt vad folk går på OP speccs. Eller op och op, efter dom tog bort Starfall från Celestial Focus(dvs Starfall fick ingen stun effekt) så är dom lite normalt halvbra igen. Men det är fler som väljer den speccen upplever jag det . Förästen är det fler som har problem med lagg i Dalaran Wintergrasp?
Skulle vara kul och veta

Och seriöst dom bara måste fixa 3sekunders mages! Arcane blast arcane missiles pyro ect ect. En gång dog jag hårt i arenan mot en mage som gjorde minst 18,000 instant skada.

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Medlem

Lagg = dålig fps eller hög ms?

Om dålig fps så nej. Om hög ms så ja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Då måste du dö mycket, om du påstår att du gjorde så många quest dessutom.

James: Så du menar att du skulle levela i Outland till 74? -.-

Nej sjuttan, jag tänkte fel där... det gällde innan WoTLK kom... att man skulle stanna kvar i Azeroth tills man tog iallafall lvl 62. Då fick man väldigt mycket quester över vid lvl 70 som man kunde tjäna guld på.

Nu när WoTLK kom så ska man väl iallafall försöka ta lvl 71 innan man sticker till Northrend.

Sådär... nu stämmer det xD

Permalänk
Medlem

Jag lånade 3.3k guld av en polare för att råd med alla flying skills plus DK flying med en gång, så fort jag dingat 77, sen jävlar gick det undan med både quests och annat! Du spar massa guld då också slipper använda taxin hela tiden, hutlöst dyrt numera!

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Nej sjuttan, jag tänkte fel där... det gällde innan WoTLK kom... att man skulle stanna kvar i Azeroth tills man tog iallafall lvl 62. Då fick man väldigt mycket quester över vid lvl 70 som man kunde tjäna guld på.

Nu när WoTLK kom så ska man väl iallafall försöka ta lvl 71 innan man sticker till Northrend.

Sådär... nu stämmer det xD

väldigt onödigt då du får ca dubbelt så mycket av xp mobsen du dödar i northern+questerna.

Permalänk
Medlem

En klassfråga igen.
Rogue, är det smyga och stealth som alltid gäller på en sådan eller kan man fokusera lite olika via sina talents?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
En klassfråga igen.
Rogue, är det smyga och stealth som alltid gäller på en sådan eller kan man fokusera lite olika via sina talents?

En rogue är inte en "thief" eller "assassin" som det brukar vara i andra spel. En rogue använder i princip sitt stealth för att öppna med en attack i en strid. Inte så mycket för att man ska "smyga sig på någon" utan för att den skillen kräver att man är i stealth

Subtlety: Lite mer smyga och vara finurlig.
Combat: Rakt pang på rödbetan.
Assassination: Rakt pang på rödbetan, fast med knivar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
väldigt onödigt då du får ca dubbelt så mycket av xp mobsen du dödar i northern+questerna.

Ja ifall man inte har tålamod och inte vill tjäna guld genom questerna så.

Visserligen så blir "total played" mindre ifall man stannar kvar i Azeroth och Outland lite längre innan man tar sig an Northrend. Förutsatt att man gör questerna på ett bra "optimerat" sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Det handlade ju inte om det.. det handlade om att det sas att man tjänade oerhört mycket på quests i northrend vilket jag inte höll med om. Har för mig man tjänade 10g per quest.. ibland ett item oxå.

Jag kör med 20slot bags och hade redan epic flying när jag startade i Northrend. Jag plockar upp ALLT som droppas och säljer/skickar till min bank-alt. De som har skinning borde kunna tjäna rejält utöver detta.

Bara genom att döda mobs så droppas massor av saker att sälja både på AH och till vendor. Vet inte vad du gör med ditt guld men i vårt guild var alla glada och "rika" efter de dingat 80.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Ja ifall man inte har tålamod och inte vill tjäna guld genom questerna så.

Visserligen så blir "total played" mindre ifall man stannar kvar i Azeroth och Outland lite längre innan man tar sig an Northrend. Förutsatt att man gör questerna på ett bra "optimerat" sätt.

hur kan played bli mindre om man stannar längre på ställen man får lägre exp? snarare tvärtom.. och finns ingen anledning till att stanna så länge som möjligt i outlands för att det finns tillräckligt med quests i northrend så det blir över långt efter du dingar 80.. bortsett från dailys. Du kan fortsätta med dailys i northrend om de vanliga questen tagit slut.. och det finns tillräckligt med dailys för att man ska tjäna en stor slant om dagen. Du får båda mer exp och guld från northrend-quests.. med andra ord ska man ta sig dit så fort som möjligt.

Det enda problem att lämna azeroth och outlands tidigt är att fienderna på nya kartan kan vara lite jobbiga i början.. visst är de lvl58 ~ lvl68 .. men man har kass-gear i början.. men dröjer inte länge innan man fått lite quest-gear och kommer igång.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Ja ifall man inte har tålamod och inte vill tjäna guld genom questerna så.

Visserligen så blir "total played" mindre ifall man stannar kvar i Azeroth och Outland lite längre innan man tar sig an Northrend. Förutsatt att man gör questerna på ett bra "optimerat" sätt.

Att göra quests i outlands tar tid, tid du istället skulle kunna lägga på att göra quests i northrend och därmed få mer guld per timme (nej, argumentet "men om jag gör både alla i northrend och outlands så tjänar jag ju mest!" fungerar inte, pga daily quests).

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Hade tidigare addonet Grid på min resto druid.. så hade jag även något annat addon som gjorde att jag endast behövde hålla muspekaren över en person i raiden / gruppen för att sedan trycka en healingspell för att heala.. dvs jag behövde inte target:a personen... nån som vet va detta addon heter?
Hade nått addon som hette Healing Grid oxå.. var det genom det man fick det eller?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Hade tidigare addonet Grid på min resto druid.. så hade jag även något annat addon som gjorde att jag endast behövde hålla muspekaren över en person i raiden / gruppen för att sedan trycka en healingspell för att heala.. dvs jag behövde inte target:a personen... nån som vet va detta addon heter?
Hade nått addon som hette Healing Grid oxå.. var det genom det man fick det eller?

Clique?

Funkar bra tillsammans med grid, bara klicka på grid framen på personen som behöver heals.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

vad har DKs DW för hit cap?
har nått upp till 8.47% med en trinket som jag vill byta ut

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Clique?

Funkar bra tillsammans med grid, bara klicka på grid framen på personen som behöver heals.

ska ens inte behöva trycka.. ska bara behöva hålla musen över och sedan t.ex trycka på nr2 för att kasta spell som är bindad på knapp "2"

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
ska ens inte behöva trycka.. ska bara behöva hålla musen över och sedan t.ex trycka på nr2 för att kasta spell som är bindad på knapp "2"

Är ju mycket smidigare att ha healsen på musknapparna och trycka med musen...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
vad har DKs DW för hit cap?
har nått upp till 8.47% med en trinket som jag vill byta ut

de har en hitcap du knappast kommer nå med dagens uppsättning gear försök så bara bomba på me så mycket hit du kan. 8.5% är vid gränsen över 2hands hitcap.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
En rogue är inte en "thief" eller "assassin" som det brukar vara i andra spel. En rogue använder i princip sitt stealth för att öppna med en attack i en strid. Inte så mycket för att man ska "smyga sig på någon" utan för att den skillen kräver att man är i stealth

Subtlety: Lite mer smyga och vara finurlig.
Combat: Rakt pang på rödbetan.
Assassination: Rakt pang på rödbetan, fast med knivar.

Tack för hjälpen, låter som de två nedre alternativen kan vara skoj att testa. Gillar inte allt smygande som liknande klasser i andra spel innebär.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
ska ens inte behöva trycka.. ska bara behöva hålla musen över och sedan t.ex trycka på nr2 för att kasta spell som är bindad på knapp "2"

Själv använder jag Grid och "mouseover" macros. Så jag får samma funktionalitet men utan någon extra addon. T.ex. följande macro som jag binder till en tangent:
#showtooltip Healing Wave
/cast [target="mouseover,help,nodead"][target="targettarget,help,nodead"][target="focus,help,nodead"][target="player"] Healing Wave

Just den första delen som säger [target="mouseover,help,nodead"] gör att du kastar spellen på den personen som du håller musen över. Det fungerar både att hålla musen ovanför hans ruta i Grid eller hålla den över själva gubben i 3D världen.

Permalänk

Nu när vi mer eller mindre snackar om pengar så tänkte jag bara fråga.
För er som är i behov av guld, vad gör ni med alla era pengar?
Från 70-80 med min präst tjänade jag lite mer än 2000spänn genom quests, (var Holy hela tiden och gjorde mest instanser då) sålde gröna/blå items plus diverse shards jag hade över på AH.
Samma sak var det under Burning Crusade så hade jag aldrig nån känsla över att jag var i behov av guld.

Men ändå så märker jag av massvis med folk som så gott som är bankrutt.
Köper ni 10gs saker för era lv5 alts eller vad?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Nu när vi mer eller mindre snackar om pengar så tänkte jag bara fråga.
För er som är i behov av guld, vad gör ni med alla era pengar?
Från 70-80 med min präst tjänade jag lite mer än 2000spänn genom quests, (var Holy hela tiden och gjorde mest instanser då) sålde gröna/blå items plus diverse shards jag hade över på AH.
Samma sak var det under Burning Crusade så hade jag aldrig nån känsla över att jag var i behov av guld.

Men ändå så märker jag av massvis med folk som så gott som är bankrutt.
Köper ni 10gs saker för era lv5 alts eller vad?

Nej, men kanske epic mounts för sina lvl 60 alts?:o

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Nej, men kanske epic mounts för sina lvl 60 alts?:o

Det är ju inte så speciellt dyrt direkt?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Det är ju inte så speciellt dyrt direkt?

Va? Har man levelat upp 4-6 gubbar till 60 med raf är det väl 3-4k. Klart som fan det är pengar.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Sen beror det ju på vilken karaktär man har, på min hunter har jag 4.5k guld och 27 titansteel och kanske 3-4k guld i andra mats osv. medans min polare satt på kanske 2k guld, Han var ju dock druid och hade gemmat och till viss del enchantat 2-3 gear, feral tank och dps, healing och oomkin. han har dock lottat som faen med darkmoon cards och gjort 6 nobleskort och det är ju typ 6k guld.
Själv så planerar man att skaffa nobles, den som är så billigt.........