Windows Vista MCE: Xbox360 extender Standby problem

Permalänk
Medlem

Windows Vista MCE: Xbox360 extender Standby problem

Som min ämnesrad lyder så har jag problem med Windows Vista Mediacenter då jag har kopplat min Xbox 360 som extender mot den. Efter att jag har precis nyinstallerat Vista och fått installerat alla drivrutiner och nödvändiga codecs och känner mig helt nöjd med min HTPC så skapar jag en återställningspunkt. Sedan kopplar jag min xbox 360 mot min HTPC som en extender så jag kan komma åt alla program där också.

Fast så fort jag gör detta så går min HTPC aldrig ner i standby igen. Jag har kontrollerat alla energisparsinställningar och allt står rätt. Om jag sedan kopplar bort Xbox 360 ifrån HTPC:n så funkar ändå inte standby. Vad jag får göra för att få igång det igen är att återställa datorn till den återställningspunkten jag skapade när allt var fint.

Jag googlade lite på problemet och hittade inget direkt utan mest andra som har exakt samma problem, men ingen lösning på det.

Exempel här.

Någon som har hittat någon lösning på detta?

Jag kör inte med SP1 ännu. Ska installera de så småningom.

Edit: Är det verkligen ingen som vet? :/

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum