Metallica - Death Magnetic

Permalänk
Avstängd

Har lyssnat på albumet och det är ruskigt bra! Det är definitivt ett riktigt Metallica- album.

Chamberlain: Ingen har någonsin påstått att det ska bli ett nytt MoP eller AJFA utan vad Metallica alltid har sagt, vilket feltolkas om och om igen, är att de försöker få in samma känsla som när de gjorde de nämnda album och därefter skapa ett album. Det innebär bla att spela i E och lite annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Frågan är ju vad som är värst, en stor kastrull som på St. Anger eller en hård pappkartong som på den nya skivan, varför kan han inte bara avända en riktig virvel?

Kan inte annat än hålla med! Fattar inte alls tanken bakom virveln och dessutom ligger den för högt i mixen. Sticker ut alldeles för mycket. Spännande med ny skiva för övrigt, lyssnar lite nu men måste lyssna lite till innan jag kan säga bu eller bä. Känns inte som någon första-lyssnings-kärlek som dom en gång levererade med Justice, Puppets & Ride the lightning.

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk

Nepp!

Metallica dog i samma stund som black album kom ut i butiken. Nya plattan var helt menlös och james har nog aldrig låtit så illa. Kul dock att Krik fått något att göra.
De fyra första plattorn bör alla äga, resten kan dock bortses från.

"...and justice for all" var sista riktigt bra plattan de släppte.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Avstängd

Det är ju bara töntigt att tycka att de inte är "metal" längre eller att Metallica är döda för att de släpper album som Load. Till skillnad från många andra band så vågar de utveckla sin musiksmak och faktiskt släppa musik som de själva gillar. Det är bara att inse att varje album står på egna ben och att de återspeglar en viss tid i Metallicas livscykel.

Permalänk
Medlem

Gillar nya singeln The day that never comes. Att hälften här sågar nya albumet känns ju inte som en överraskning. Det har ju varit inne att såga Metallicas "senaste" album sen Master of Puppets typ. Man kan ju tycka att de som inte gillar albumen efter MoP borde slutat lyssna någon gång i början på 90-talet men av någon anledning så fortsätter de lyssna på alla nya album...

Permalänk

Det är ju inget fel i att ett band utvecklas och hittar nya vägar. Alla band behöver utvecklas, men bara för att man utvecklas behöver det ju inte bli bra...

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Det är ju inget fel i att ett band utvecklas och hittar nya vägar. Alla band behöver utvecklas, men bara för att man utvecklas behöver det ju inte bli bra...

Nepp, det behöver inte bli bra. Jag gillade inte St Anger, men det jag hört av det nya albumet gillar jag.

Permalänk
Avstängd

Vad som är "bra" när det gäller musik är ändå bara upp till varje par av öron antar jag. Vad man kan säga om Metallicas album är att inget av dem har låtit likadant som det tidigare och man ska också komma ihåg att de har åldrats tjugofem år sedan Kill 'em All.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Vad som är "bra" när det gäller musik är ändå bara upp till varje par av öron antar jag. Vad man kan säga om Metallicas album är att inget av dem har låtit likadant som det tidigare och man ska också komma ihåg att de har åldrats tjugofem år sedan Kill 'em All.

Vad som låter "bra" rent estetiskt nej, men vad som låter "bra" rent inspelningsmässigt. Sämst mastering på albumet.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Avstängd

Ursäkta?
Pratar vi om KEA från 83 som spelades in på några dagar eller DM som vi alla bara har hört i någon mp3- form? Det är (ryktas om att det skulle vara medvetet) erkänt dålig kvalitet på det som släppts med ljud som spricker, tex sista minutrarna i The Day That Never Comes.

Permalänk
Medlem

Låter helt klart annorlunda men absolut inte dåligt.

Permalänk
Medlem

Lyssnade lite på albumet och förväntade mig inget bra, och det stämmer albumet är ej bra i mina öron, enformiga låtar allt låter nästan likadant

Metallica blir aldrig Metallica igen så dom borde göra det ända rätta och sluta och göra musik nu det skulle dom tänkt på för 10 år sedan också.!

Deras musik 1998 och neråt var verkligen bra där finns många godingar där...!

Permalänk
Medlem

Metallica är fortfarande Metallica, även fast de inte låter som de gjorde för 20 år sen.

Nu har jag inte hört hela Death Magnetic än, men Metallica före 90-talet var när de var som bäst. De har bara gjort fyra riktigt bra album enligt mig

Permalänk
Medlem

Metallicas problem är att alla vill höras mest och han som hörs mest är ulrich...imo hade det låtit bättre med mindre trummor och mer bas. men jag är ju inte producent

Visa signatur

Deck me out

Permalänk

Har nu lyssnat på skivan och tycker den är helt okej. Kanske växer efter några lyssningar. Allt snack om att den är dåligt producerad stämmer till viss del. Men det är lite av charmen med skivan också. Att det distar lite här och var och låter mer trash. Vilket självklart är tanken Dom som inte gillar att dom låter så här på skiva får väl lyssna live istället , där dom garanterat låter mer "vanligt".

Sämst tycker jag nog tyvärr The Unforgiven III är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Metallicas problem är att alla vill höras mest och han som hörs mest är ulrich...imo hade det låtit bättre med mindre trummor och mer bas. men jag är ju inte producent

Håller med fullständigt.

Men jag tycker det är bra med en ny Metallica skiva man kan lyssna sig in på. Är fullkomligt säker på att om 3 år kommer jag ha alla låtar helt memoriserade till varje lilla trumkick som vanligt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Har lyssnat igenom skivan nu med. Jag tycker den är riktigt bra, särskilt Suicide & redemption.
Fick håret o resa sig på armarna...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Men jag tycker det är bra med en ny Metallica skiva man kan lyssna sig in på. Är fullkomligt säker på att om 3 år kommer jag ha alla låtar helt memoriserade till varje lilla trumkick som vanligt.

Så är det ju med Metallica, vare sig man vill eller inte så sitter ju låtarna där till slut. Även en skiva som jag inte lyssnar så ofta på, typ Reload, kan man ju fan varenda ton i känns det som.

Jo, sitter och lyssnar på den nu för första gången. Gillar det jag hör, får se om den blir lika bra som jag tycker St. Anger är.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Jag väntar fortfarande på att få hem skivan.
Det enda jag hört hittills är That Was Just Your Life. Lät väldigt bra, fast originalet behövde mer Cowbell!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Har nu lyssnat på skivan och tycker den är helt okej. Kanske växer efter några lyssningar. Allt snack om att den är dåligt producerad stämmer till viss del. Men det är lite av charmen med skivan också. Att det distar lite här och var och låter mer trash. Vilket självklart är tanken Dom som inte gillar att dom låter så här på skiva får väl lyssna live istället , där dom garanterat låter mer "vanligt".

Sämst tycker jag nog tyvärr The Unforgiven III är

Det är inte alls "tanken" i den meningen som du vill få det till, det beror på att skivan ser ut såhär

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Det är inte alls "tanken" i den meningen som du vill få det till, det beror på att skivan ser ut såhär

http://i203.photobucket.com/albums/aa6/matte76/Allnightmarelo...

Vad menas med det då? förstår inte bilden. :/
Är det inte meningen att ljudet ska vara så?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
Vad menas med det då? förstår inte bilden. :/
Är det inte meningen att ljudet ska vara så?

Jag rekommenderar att du laddar ner Loudness War - The Movie och bildar dig en egen uppfattning, det är ett kort filmklipp som visar exakt vad som är fel på bilden jag postade och hur det borde se ut. Jag rekommenderar att du laddar ner den istället för att kolla streamat eftersom att ljudet är mycket tydligare på den nedladdningsbara versionen.

http://www.turnmeup.org/

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd

Gillar det riktigt mycket. Känns som en bra uppdatering från både de äldre och de nyare albumen. The End of The Line har starka influenser av Creeping Death och The New Song, The Day That Never Comes tycker jag påminner en hel del om One och en hel del annat.

Permalänk

Tycker nya albumet var så där! The Day That Never Comes var den enda låt som stack ut, resten malde bara på och lät likadant. Tråkigt hade STORA förhoppningar.

Nu inser man ju att t.o.m. att LOAD och RELOAD är starkare album än detta nya! Om man lyssnar på dom nu.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jag rekommenderar att du laddar ner Loudness War - The Movie och bildar dig en egen uppfattning, det är ett kort filmklipp som visar exakt vad som är fel på bilden jag postade och hur det borde se ut. Jag rekommenderar att du laddar ner den istället för att kolla streamat eftersom att ljudet är mycket tydligare på den nedladdningsbara versionen.

http://www.turnmeup.org/

Ah! det va som fan... kan nog ligga nått i det...

Kan du inte lägga upp lite bilder på några av deras andra skivor, så man kan jämföra?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
Ah! det va som fan... kan nog ligga nått i det...

Kan du inte lägga upp lite bilder på några av deras andra skivor, så man kan jämföra?

Ja, sätter man dem bredvid varandra så talar bilden sitt tydliga språk om man säger så.

Överst, Blackened från And Justice For All (1988)
Underst, My Apocalypse från nya skivan...

http://img526.imageshack.us/my.php?image=newvsoldwv9.jpg

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Varför gör dom så? Så att folk med dålig hifi-utrustning kan "njuta" av musiken också? Så det liksom låter högt? Jag förstår inte.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Hur ligger det till med dom nyare skivorna då, att det skiljer sig mycket från 1990 till 2008 är rätt uppenbart, men var det samma visa på dom senaste som tex st.anger?
Tycker att man kan märka av loudness problemet på nyaste skivan men jag har inte märkt av det tidigare, men jag är inte direkt någon som har ett öra för sånt här.

Permalänk

Hur är det med Rick Rubins tidigare produktioner? Han är en så pass välrenommerad producent så han borde ju vara medveten om detta. Eller är det inte han som ska ställas ansvarig?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."