Iphone? vad är det som är så märkvärdigt?

Permalänk
Medlem

Jo men vad jag ville påvisa var att jag _mottagit_ mms och att jag inte använder mms själv men att andra gör det, därför så får jag ett mms då och då som oftast har varit antingen viktigt eller av något annat värde för mig.

Jag skulle klart sakna mms även om jag inte skickar några själv.

Jag har ju en m610i utan kamera så mms är inte min grej

Men det är klart andras grej eftersom mms används ganska flitigt av andra än mig.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Förstår och vill inte förstå diskussionen kring MMS.

Jailbreaka är ändå ett måste ifall du vill ha mer kuligheter, vem vill inte de?

Underbar telefon med sina brister, som med allt annat.
Apple lyckas verkligen, skapar intresse från båda sidor, hatarna och älskarna.

Hur enkelt får det bli!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha ett utalande från apple varför iphonen saknar alla de saker som i dag är standard hos många andra telefoner.

Multitaskingen är väl det jag saknar mäst, använder det frekvent i min N95 och att kunna kopiera och klistra.

Sen resterande saker som mms och modem osv är kanske inget som man använder så ofta men jag vill iaf att min telefon ska ha funktioner även om jag inte använder dem. En telefon för 5-6000 ska imo ha alla grundfunktioner och gärna lite extra, det extra har ju iphonen verkligen då den är den skönaste telfonen jag någonsin använt

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Läsa MMS på en iPhone är ju inget problem, man har ju kanoners weläsare, och skicka kan man ju göra som mail så kan andra lösa det bäst de vill (och så elajt som deras telefoner är så är det väl inget problem…)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Näe men andra kanske inte orkar dabba med pop och smtp- servrar eller orkar ens starta webläsaren för att se ett sms med en bild i? Bra mycket enklare när det bara dimper ned i inkorgen, ett klick away liksom.

Permalänk
Medlem

Kan man ladda ned _musik och film/serier_ direkt från iTunes Store till telefonen, eller måste man gå via iTunes på datorn? Tänkte om man kunde dra ned någonting kul när man är till fots, t.ex. något avsnitt av en serie eller liknande.

8 eller 16gb, det är frågan. Hur mycket plats tar man egentligen upp? Blir telefonen seg när man fyllt upp den med t.ex. 11-12 gb, eller går det lika bra som när man fyllt med 4-5 gb?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Läsa MMS på en iPhone är ju inget problem, man har ju kanoners weläsare, och skicka kan man ju göra som mail så kan andra lösa det bäst de vill (och så elajt som deras telefoner är så är det väl inget problem…)

Jag får alltid sms:et från telia mycket senare än mms:et har blivit skickat till mig. Minst en dag senare. Vet inte om felet bara ligger hos mig, men så har det alltid varit. Skulle tro att nätet först väntar på att man ska plocka hem det via telefonen, och först därefter skickar ett mms.

Dessutom, tack vare iphones brist på copy/paste, så är det bara att plocka fram penna och papper och skriva ner lösenordet, för att kunna få in det i webläsaren. Visst, telias lösenord är rätt korta (5-6 tecken?) och man kan tänkas memorera det, men om de hade varit längre?

Och jag älskar resonemanget "så kan andra lösa det bäst de vill". Som att det alltid bara ligger i mottagarens intresse att meddelandet kommer fram.. Verkligen genomtänkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stödjer webläsaren/telefonen att man sparar bilder/filer/mp3/film osv?
Ifall den gör det så köper man ju bara till något flatrate och har egen filserver /radiokanal eller dylikt så kan man ju streama musiken ondemand eller tanka sina enga mp3or.

Men antar att det inte går att spara ner filer till telefonen då den inte har någon filhanterare osv.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Kan man ladda ned _musik och film/serier_ direkt från iTunes Store till telefonen, eller måste man gå via iTunes på datorn? Tänkte om man kunde dra ned någonting kul när man är till fots, t.ex. något avsnitt av en serie eller liknande.

8 eller 16gb, det är frågan. Hur mycket plats tar man egentligen upp? Blir telefonen seg när man fyllt upp den med t.ex. 11-12 gb, eller går det lika bra som när man fyllt med 4-5 gb?

I iTunes musik store visas åter igen Apples dumhet om jag ska vara ärlig. Nu i och med 3G antog jag att jag kunde via 3G gå in i iTunes music store som jag gör med AppStore. WRONG. Jag måste fortfarande vara ansluten till WLAN för att komma åt den, då frågar jag mig själv, vad är meningen? Om jag har tillgång till WLAN finns i 9 fall av 10 även en dator där. Kan lova att Apple skulle sälja mångt fler låter ifall du kunde dra ner dem via 3G. Men där är nog operatörerna inne och gnäller för det skulle generera massa trafik...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Jag skulle vilja ha ett utalande från apple varför iphonen saknar alla de saker som i dag är standard hos många andra telefoner.

Multitaskingen är väl det jag saknar mäst, använder det frekvent i min N95 och att kunna kopiera och klistra.

Sen resterande saker som mms och modem osv är kanske inget som man använder så ofta men jag vill iaf att min telefon ska ha funktioner även om jag inte använder dem. En telefon för 5-6000 ska imo ha alla grundfunktioner och gärna lite extra, det extra har ju iphonen verkligen då den är den skönaste telfonen jag någonsin använt

Modem kan vi hoppas läggs in igen, jag är glad som hann få NetShare. Funkar kanon. Fast ibland kan man ju undra, nu när Apple tog bort det som så många väntat på... Kan bara hoppas de vill prata med operatörerna, för då lär Telia säga som de sa till mig "surfa hur du vill".

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
I iTunes musik store visas åter igen Apples dumhet om jag ska vara ärlig. Nu i och med 3G antog jag att jag kunde via 3G gå in i iTunes music store som jag gör med AppStore. WRONG. Jag måste fortfarande vara ansluten till WLAN för att komma åt den, då frågar jag mig själv, vad är meningen? Om jag har tillgång till WLAN finns i 9 fall av 10 även en dator där. Kan lova att Apple skulle sälja mångt fler låter ifall du kunde dra ner dem via 3G. Men där är nog operatörerna inne och gnäller för det skulle generera massa trafik...

Modem kan vi hoppas läggs in igen, jag är glad som hann få NetShare. Funkar kanon. Fast ibland kan man ju undra, nu när Apple tog bort det som så många väntat på... Kan bara hoppas de vill prata med operatörerna, för då lär Telia säga som de sa till mig "surfa hur du vill".

Vad synd. Som du säger så skulle nog Apple sälja mycket mer musik. Det är ju man är on the road som man är extra villig att betala de där kronorna för ett nytt album, ett par låtar, eller kanske ett tv-serie avsnitt!

Man ju hoppas att det ändras. Att Netshare togs bort är ju rent ut sagt skit. Hoppas verkligen att det kommer tillbaks. Nu har jag inte köpt någon iPhone än, men ifall det dyker upp igen, kan jag då köpa det och ladda ned det till iTunes, för att sedan om ett par veckor när jag ev. köper en ny föra över programmet dit från min dator? Kan man säkerhetskopiera eller dylikt programmet, ifall telefonen skulle krasha eller behöva åka in på reparation? Vill ju inte att ett sånt fint program ska gå förlorat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Vad synd. Som du säger så skulle nog Apple sälja mycket mer musik. Det är ju man är on the road som man är extra villig att betala de där kronorna för ett nytt album, ett par låtar, eller kanske ett tv-serie avsnitt!

Man ju hoppas att det ändras. Att Netshare togs bort är ju rent ut sagt skit. Hoppas verkligen att det kommer tillbaks. Nu har jag inte köpt någon iPhone än, men ifall det dyker upp igen, kan jag då köpa det och ladda ned det till iTunes, för att sedan om ett par veckor när jag ev. köper en ny föra över programmet dit från min dator? Kan man säkerhetskopiera eller dylikt programmet, ifall telefonen skulle krasha eller behöva åka in på reparation? Vill ju inte att ett sånt fint program ska gå förlorat.

Vet inte hur det är med att köpa programmet innan, men jag antar att det funkar... Ingen aning som sagt. Säkerhetskopiering görs automatiskt, min iPhone backas up varje gång jag syncar, och man kan även sätta så programmen överförs till datorn och tvärtom. Jag ser alla program jag har i iTunes och kan uppdatera dem därifrån om jag vill.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Då borde det väl gå lika bra att köpa det innan eftersom man kommer åt appstore från iTunes? Nu verkar NetShare dock inte finnas kvar, eller gör det? Jag hittar inte i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Då borde det väl gå lika bra att köpa det innan eftersom man kommer åt appstore från iTunes? Nu verkar NetShare dock inte finnas kvar, eller gör det? Jag hittar inte i alla fall.

Ne, finns för närvarande inte.

Kan säga att jag just uppgraderade min 3G lur till 2.0.1. Allt går mycket snabbare och NetShare stannade kvar i luren och funkar Inget lagg när man skriver SMS eller scrollar genom kontakter. Sägs att safari crashar mindre med.

VARNING DOCK, GÅR INTE ATT JAILBREAKA TELEFONEN EFTER UPPGRADERING. UPPGRADERA ENDAST IFALL NI HAR EN 3G LUR MED TELIA ABONNEMANG.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
VARNING DOCK, GÅR INTE ATT JAILBREAKA TELEFONEN EFTER UPPGRADERING. UPPGRADERA ENDAST IFALL NI HAR EN 3G LUR MED TELIA ABONNEMANG.

Dessutom sägs det även uppdatera baseband, vilket kan göra eventuell jailbreak svårare eller omöjlig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Dessutom sägs det även uppdatera baseband, vilket kan göra eventuell jailbreak svårare eller omöjlig.

Okej, har jag faktiskt inte hört någonting om. Alltså ännu ett skäl till folk som kör jailbreakat att inte uppgradera!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur stor skillnad det är att surfa på 2g resp. 3g? går det ens att ladda normala sidor på 2g?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Dessutom sägs det även uppdatera baseband, vilket kan göra eventuell jailbreak svårare eller omöjlig.

Jailbreak blir inte svårare, kommer fungera lika bra när dom uppdaterar pwnagetool. Däremot kan det bli svårare att låsa upp den för andra operatörer.

Kimmeh: Givetvis går det ladda vanliga sidor på 2g, det är ju exakt samma mjukvara. Det enda som skiljer är överföringshastigheten. Om du har Telia får du ju Edge med 2g och då fungerar det väl hyfsat, halva hastigheten mot 3g säger dom. Om du däremot har någon annan operatör är det ju vanlig GPRS och det är plågsamt slött.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jailbreak blir inte svårare, kommer fungera lika bra när dom uppdaterar pwnagetool. Däremot kan det bli svårare att låsa upp den för andra operatörer.

Kimmeh: Givetvis går det ladda vanliga sidor på 2g, det är ju exakt samma mjukvara. Det enda som skiljer är överföringshastigheten. Om du har Telia får du ju Edge med 2g och då fungerar det väl hyfsat, halva hastigheten mot 3g säger dom. Om du däremot har någon annan operatör är det ju vanlig GPRS och det är plågsamt slött.

Ne ne. Max man kan få med EDGE är 200 kbit. Jag får ut 1 Mbit på 3G. Detta i ett område som kör reducerad kapacitet och har max 1.2 Mbit just nu.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jailbreak blir inte svårare, kommer fungera lika bra när dom uppdaterar pwnagetool. Däremot kan det bli svårare att låsa upp den för andra operatörer.

Kimmeh: Givetvis går det ladda vanliga sidor på 2g, det är ju exakt samma mjukvara. Det enda som skiljer är överföringshastigheten. Om du har Telia får du ju Edge med 2g och då fungerar det väl hyfsat, halva hastigheten mot 3g säger dom. Om du däremot har någon annan operatör är det ju vanlig GPRS och det är plågsamt slött.

Jo jag fattar också att det är samma mjukvara men det jag menade är om det är praktiskt bekvämt att surfa på 2g.

Kör med min N95 nu och det funkar hyfsat med 3g/3.5g.

Ska kanske prova att ställa in telefonen på enbart 2G och se, om det äns är möjligt att ställa in den på det.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Efter jag läst igenom inläggen i denna tråd och själv känt på en iPhone så är jag extremt nöjd att ha en Sony Ericsson P1i. Att ha ett vanligt tangentbord utöver touchskärmen är så skönt. Hatar att skriva sms och mail på en touchskärm enbart.

Detta har iaf P1i

* Touchskärm
* inkl. traditionellt tangentbord (QWERTY)
* Möjlighet att skicka bilder, musik via MMS, bluetooth, Epost
* Stor skärm med goda möjligheter att surfa med Opera Mini
* Syncar med Outlook. Jag lägger alltid till nya tider och möten i Outlooken och varje gång jag ställer mobilen i laddningsstället till datorn så syncas alla ändringar automatiskt
* Är inte låst till iTunes för att föra över musik. Kan göra det i vilket program som helst som stöder överföring till minneskort.
* Skicka och hämta epost direkt i mobilen
* Funktioner som markera delar eller all text, kopiera, klipp ut, klistra in

Sen några frågot till ni med iPhone.
Är det sant att iPhone inte kan:

- spela in video med kameran?
- spela upp MP3 och AAC filer som ringsignaler?
- streama musik via bluetooth?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Efter jag läst igenom inläggen i denna tråd och själv känt på en iPhone så är jag extremt nöjd att ha en Sony Ericsson P1i. Att ha ett vanligt tangentbord utöver touchskärmen är så skönt. Hatar att skriva sms och mail på en touchskärm enbart.

Detta har iaf P1i

* Touchskärm
* inkl. traditionellt tangentbord (QWERTY)
* Möjlighet att skicka bilder, musik via MMS, bluetooth, Epost
* Stor skärm med goda möjligheter att surfa med Opera Mini
* Syncar med Outlook. Jag lägger alltid till nya tider och möten i Outlooken och varje gång jag ställer mobilen i laddningsstället till datorn så syncas alla ändringar automatiskt
* Är inte låst till iTunes för att föra över musik. Kan göra det i vilket program som helst som stöder överföring till minneskort.
* Skicka och hämta epost direkt i mobilen
* Funktioner som markera delar eller all text, kopiera, klipp ut, klistra in

Sen några frågot till ni med iPhone.
Är det sant att iPhone inte kan:

- spela in video med kameran?
- spela upp MP3 och AAC filer som ringsignaler?
- streama musik via bluetooth?

jepp allt de där är sant men du kan ha mp3 som ringsignal men då måste göra det på ett speciellt sätt, plus lite annat t ex kan inte kopiera å klistra in, du kan inte skicka över filer genom bluetooth osv men det enda iphone är bättre är mjukvaran å den är mkt bättre än symbian uiq och mkt snabbare.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Man kan visst spela in filmer med kameran.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jepp allt de där är sant men du kan ha mp3 som ringsignal men då måste göra det på ett speciellt sätt, plus lite annat t ex kan inte kopiera å klistra in, du kan inte skicka över filer genom bluetooth osv men det enda iphone är bättre är mjukvaran å den är mkt bättre än symbian uiq och mkt snabbare.

Det lustiga är att alla de nämnda bristerna är brister i just mjukvaran.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Man kan visst spela in filmer med kameran.

Mig veterligen finns det inget program för filminspelning för 2.x (som man dessutom måste jailbreaka och voida sin garanti). Dessutom kan de existerande programmen inte koda filmen i realtid, utan du måste låta telefonen tugga minst lika länge som filmklippet är långt.

Inte särskillt bra, med andra ord.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Efter jag läst igenom inläggen i denna tråd och själv känt på en iPhone så är jag extremt nöjd att ha en Sony Ericsson P1i. Att ha ett vanligt tangentbord utöver touchskärmen är så skönt. Hatar att skriva sms och mail på en touchskärm enbart.

Detta har iaf P1i

* Touchskärm
* inkl. traditionellt tangentbord (QWERTY)
* Möjlighet att skicka bilder, musik via MMS, bluetooth, Epost
* Stor skärm med goda möjligheter att surfa med Opera Mini
* Syncar med Outlook. Jag lägger alltid till nya tider och möten i Outlooken och varje gång jag ställer mobilen i laddningsstället till datorn så syncas alla ändringar automatiskt
* Är inte låst till iTunes för att föra över musik. Kan göra det i vilket program som helst som stöder överföring till minneskort.
* Skicka och hämta epost direkt i mobilen
* Funktioner som markera delar eller all text, kopiera, klipp ut, klistra in

Sen några frågot till ni med iPhone.
Är det sant att iPhone inte kan:

- spela in video med kameran?
- spela upp MP3 och AAC filer som ringsignaler?
- streama musik via bluetooth?

Nu får du P1i att framstå som överlägsen iPhone när du drar upp alla de punkterna.

* Touchskärmen på P1i är ett skämt, du måste använda lillfingret för att navigera och det är absolut inte lika uppenbart som på en iphone.
* iPhone har QWERTY...
* iPhone kan tyvärr bara skicka bilder genom e-post
*Stor skärm...P1ans är hälften av iPhones och det är en pina att surfa på den. Resultatet är bedrövligt jämförelsevis med iPhone.
*iPhone syncar också med Outlook genom iTunes, automatiskt om du så vill det.
*Ja tror att det är bra att iTunes sköter all slags överföring. Tror inte något program skulle vara kapabelt till allt iPhone kräver. Med iTunes blir det verkligen väldigt enkelt.
*Skicka och hämta epost direkt i mobilen går alldeles fint med iPhonen.

Visst iPhonen har sina brister, men den e rusktigt gedigen och den gör verkligen det den ska på ett ypperligt sätt.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att kolla in App store så ser man hur smart en iPhone är. Överlägsen andra telefoner i mina ögon + att den fungerar med min dator, vilket inte SE, Nokia eller någon annan gör särdeles bra.

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Typiskt fanboys.. Du kan inte förklara bättre vad som skiljer en iphone mot random "vanlig" telefon? Jag har aldrig haft problem med SE, Nokia eller Iphone när det gäller överföring till dator av musik etc.

Alla saker har sina fördelar och nackdelar, att säga att något är bäst bara hipp happ är typiskt fanboys.

Förmodar att du inte använder Mac OS X.

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det lustiga är att alla de nämnda bristerna är brister i just mjukvaran.

Hehe jo men det är mkt mer brister i symbian uiq men iofs är iphones mjukvara riktigt dålig men bra om man jämför med andra system. de borde ha ett program så man kan se vad det är som tar upp ram-minnet skit irri!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Ett råd till ni som inte har en iPhone och tycker den suger apröv, köp den inte. Köp en telefon som har allt det som inte iPhone har, varför klaga över något man inte vill ha?

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3

Permalänk
Avstängd

Eftersom tråden handlar om vad som skulle vara så märkvärdigt med iPhonen så är det väl givet att bristerna också kommer fram? Det enda som är märkvärdigt är alla dess brister, vilka vi kan få till flersiffriga, och några få fördelar. Du är väl en erkänt pro- fan av Apple och alla dess produkter om du är samma Norlund som på ex MinHembio. Kanske är det så att vi hade velat ha en iPhone om den hade varit det minsta i närheten av nästan alla andra smartphones? iPhone är inte överlägsen, den är efterbliven. Ungefär lika idiotisk som Apple TV och iPod Shuffle.

Permalänk
Medlem

Varför är då iPhone så populär om den har sådana "brister" som du säger? Och vilka brister talar du om? MMS? Jag använder det inte, har inga kompisar som gör det heller, trots att dom har den möjligheten, och jag har haft det med mina tidigare telefoner, som i mina ögon har haft större brister än iPhone då de inte varit kompatibla med Mac OS.

Vad jag försöker tala om här för er som inte gillar iPhone, på grund av dess brister eller annat, är att det märkvärdiga med iPhone är att det äntligen finns en telefon som fungeras perfekt med Mac OS. Det är det som är det verkligt märkvärdiga. SE och de andra har ju struntat fullkomligt i att ordna bra programvara för Mac.

Sen är telefonen i sig ett nytänkande och det attraherar även andra, som inte använder Mac. Jag vet inte hur den fungerar i Win tex, men det är i mina ögon inget problem om den inte fungerar perfekt där, då det finns så många andra märken som fungerar för det OS:et.

Marknaden berättar vad dom vill ha genom att köpa det och med tanke på den obefintliga reklamen från Apple för deras produkter här i sverige (kolla vilka telefoner som det annonseras om på TV tex) så finner jag det troligt att marknaden har bestämt att iPhone är en bra telefon.

Damored: Jag är samma Norlund (törs stå för det jag säger, därför använder jag mitt namn) och jag använder bara Mac OS X inte win, men bara därför blir väl inte mina åsikter mindre värda än dina?

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3