Rekommendera Turbaserat/bygg spel

Permalänk
Medlem

Rekommendera Turbaserat/bygg spel

Jag har lite brist på spel till min dator , jag har tendens att alltid hänga mig fast i spel där man kan ta sin tid och spela i lugn och ro lite då och då och man inte direkt måste ha ögonen på skärmen till 120% hela tiden för att förstå vad som händer. (hoppas nån förstår mig)

Gärna turbaserad spel som Heroes of might and magic serien,
4X spel som Civilization, just Civ4 och Ascendancy som är det bästa 4x normal/scifi spelet överlägset, har provat Rise and fall , Galatic Civilization , Sins of solar empire ,Sword of the stars, Space Empires 5 ,men inget direkt har tilltalat mig.

Gillar även "byggar spel" som t.ex Sim City 4 (som jag inte får att fungera längre det bara crashar) Theme Park osv.

Släng gärna på mig idéer jag behöver nått under tråkiga kvällar.

edit: en sak som kan va värt att nämna det får gärna ha lite djup i spelet men vissa kan kännas lite FÖR avancerade och då brukar jag tröttna

Tack /Matte

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Själv kör jag

Rollercoaster 2 3an är kass (enligt mig)
Rome totalwar

Sen kan du testa Medieval total war 2 men gillar mer rome.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Lite Heroes of might and magic kanske?
Är strid i HoMM, men den är också turbaserad.
Bäst är HoMM3, senast är 5.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Age of Wonders-serien kanske?

Sen kan jag också varmt rekommendera Battle for Wesnoth. Det är ett open source-spel och helt gratis, men är ändå välpolerat och väldigt roligt att spela.

Permalänk
Medlem

Det är bara age of wonders 1 som är bra dock i age of wonders serien.
Age of wonders rekommenderar jag starkt då det är enligt mig det allra bästa tbs spelet.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Tack grabbar för era tips , HoMM serien har jag som jag skrev redan spelat en hel del.

detta Wesnoth ser väldigt intressant ut , kanske lite som FreeOrion som också är opensource baserat på Master of Orion.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag inte ihåg vad spelet heter, någon annan kanske kan hjälpa till?
Men det var i alla fall romartiden och spelet går i princip ut på att tillgodose sina medborgares behov.
Man börjar med att sätta ut platser dit folk kan flytta in, sen ser man vad folket behöver och ju mer behov man tillgodoser desto mer utvecklas staden och blir större och drar in mer pengar åt Caesar som man jobbar för.

EDIT: Kom på att det hette Caesar *facepalm*
Caesar 3 har jag spelat och kommer ihåg ska vara bra.

Permalänk
Medlem

Settlers-serien och även Anno 1701 kanske kan vara värd att kolla på?

Permalänk
Medlem

Theme Hospital

Gammalt, men fortfarande otroligt roligt. Är nog enda spelet jag föredrar på svenska.

Om du inte testat Beyond The Sword-expansionen till Civ4 så rekommenderar jag den också.

Permalänk
Medlem

Tack allihopp för era förslag jag har skrivit ner alla för framtiden här ,
just nu har jag fastnat i Battle of Wesnoth som perost tipsade om.

simpelt och väldigt kul !

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!