operation flashpoint 2

Permalänk

operation flashpoint 2

är det någon annan förutom jag som verkligen längtar efter spelet?
dock skulle de va skoj o veta vilka minimum/ rekomenderade krav spelet kommer ha, längtar verkligen tills man får testa dom 70 olika vapen typerna

men tror ni att man kommer kunna spela på high / very high med 4870 X2 , med bra fps?

Permalänk
Medlem

Jag längtar rejält men jag lär få göra en uppdatering sitter på 8600 gt

Permalänk

sitter på samma kort när jag läste att Operation flash skulle komma 2008 så palanera jag att skaffa ny dator då...o sen kom nyheterna om förseningen så nu vet jag inte om jag ska plåga mig sj att vänta eller hoppas på att 4870 X2 klarar de på high/ very high me bra fps..

sitter o hoppas att nån vet vilken grafikmotor som används

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gremlings
sitter o hoppas att nån vet vilken grafikmotor som används

Det använder sig av en vidareutveckling av motorn som används i Colin McRae: DiRT. (Tror den heter "Ego" nu, hette tidigare "Neon")

Permalänk
Medlem

Jag längtar som tusan efter det, Och nog bör väll ett 4870 X2 klara av det på High om man har ett bra system i övrigt.

Kommer ihåg på den gamla goda tiden när man lanade på operation flashpoint 1 gud vad kul det var alltså.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Bohemia Interactive utvecklade Operation Flashpoint, någon gång efter det gick de och Codemasters som publicerade spelet skillda vägar. BI släppte ArmA som går i OpF fotspår vad gäller realism och är väl här jag är mest rädd, att nya flashpoint ska vara värsta arkadliret. Får vänta och se, ursnyggt verkar det vara i alla fall.

Permalänk

åfan jag hoppas de inte blir nått nytt ghost recon , ni som spela dom första GR spelen kanske kommer ihåg om man blev träffad i benet börja man halta osv...sen kom GRAW inte samma känsla..för mig iaf..
Men iaf , har tappat räkningen hur många gånger jag har kollat på E3 presentationen av Flashpoint 2, hoppas dom släpper demon tidigt

Permalänk
Medlem

Om inte 4870x2 klarar det på high, tror jag det kommer bli problem för många att spela det^^.

Jag tror och hoppas att det inte kommer bli såpass prestandakrävande.

Permalänk
Medlem

jag såg deras presskonferens från E3, där verkade det som om de var ute efter realism.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/243550.html

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag kommer lugnt spara till en ny dator som klarar kraven på Operation Flashpoint 2 helt perfekt. Spelet är ju ett måste!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Spelet är ju ett måste!

Den slutsatsen drar du när du inte ens har testat spelet?
Risken är att spelet kommer vara fullkomligt skräp.

Typ så sa alla innan Crysis kom också, men det var bara skräp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Den slutsatsen drar du när du inte ens har testat spelet?
Risken är att spelet kommer vara fullkomligt skräp.

Typ så sa alla innan Crysis kom också, men det var bara skräp.

Har du spelat Crysis? Tycker det är helt ok fram tills dom där jävla utomjordingarna kommer förstör spelet totalt. sen är det lite för kort också.
Men långt ifrån skräp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Har du spelat Crysis? Tycker det är helt ok fram tills dom där jävla utomjordingarna kommer förstör spelet totalt. sen är det lite för kort också.
Men långt ifrån skräp.

Jag tror han spelat spelet och jag håller med honom, Crysis är skräp i mina ögon också...inte allt i spelet givetvis..men jag tror inte vi ska ha en stor Crysis diskussion här för det har tjafsats om förr och folk tycker olika. Dock tror jag och hoppas på att Codemasters lyckas med det här. Spelet ska ju iaf vara troget det gamla när det gäller realismen.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Har du spelat Crysis? Tycker det är helt ok fram tills dom där jävla utomjordingarna kommer förstör spelet totalt. sen är det lite för kort också.
Men långt ifrån skräp.

Håller med, spelar Crysis fram tills utomjordingarna kommer.. sen är det Cryshit.
Samma med FarCry, bra tills mutanterna.. sen vart det ShitCry

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

dom har ju haft ett tag på sig med operation flashpoint 2...pressrelease var redan 2005...hoppas de inte blir mer förseningar ( skulle ju komma Q4 i år igentligen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Den slutsatsen drar du när du inte ens har testat spelet?
Risken är att spelet kommer vara fullkomligt skräp.

Typ så sa alla innan Crysis kom också, men det var bara skräp.

Yes, det gör jag. Crysis var ej skräp från dag 1. Det var bara lite buggigt. Nu när de har fixat buggen i den senaste patchen är det äntligen spelbart. Jag tror så med Operation Flashpoint 2, o jag kommer spela det även om det är buggigt. Patchar vill komma o fixa dem till slut.

Plus, OFp är världen's bästa soldat-simulator. ArmA kommer efter den ledningen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Vad jag lyckats läsa mig till så kommer spelet inte ha samma realism som orginalet, detta pga realism (aka simulatorer) inte säljer.

Anledningen till att pressrelease var 2005 beror säkert på att de inte brutit med varandra, BI kanske ville fortsätta med hög realism medan Codemasters ville sälja mer och tror att de kan få sålt mer genom att göra det mer arkadlikt, spekulera går ju .

Permalänk
Medlem

Citerar några fina rader från senaste PC Gamer.

Citat:

Geografin - som omfattar otroliga 220 kvadratkilometer - inbegriper kullar, skogar, träsk och en slocknad vulkan. Det dynamiska miljösystemet innefattar dag- och nattcykler, väder och verklighetstrogen fysik. Operation Flashpoint 2 är ett spel som har planerats, utvecklats och emotsetts under väldigt lång tid.

Citat:

Kroppsdelar skiljs från kroppar och blod sipprar genom kläderna. Hur brutala kan de tillåta sig att vara? Bran nickan. "Det är en fråga om moral: vi har grafiker som har blivit illa berörda av de bilder de arbetar med." Våld för våldets egen skull är inte det de försöker uppnå. Ibland är det skrämmande: absolut. Realistiskt, ingen tvekan om den saken. Men den erhörda detaljrikedomen ställer sina krav på teamet. En grafiker har fått i uppdrag att rita träd - ett löv i taget. Codemasters experimenterade med mjukvara för att generera löven automatiskt, men resultaten blev inte bra, och solljuset genom trädkronorna såg inte realistiskt ut. I stället var man tvungen att rita träden för hand. Vissa grafiker tillbringade hela dagar med att rita utrustning och texturer åt soldaterna. Utrustningen måste vara trovärdigt åter-given: man arbetar utifrån kilometervis med fotografier och inspelat material. När den amerikanska armén ändrade sina kamouflagemönster något var grafikerna tvugna att revidera hela infanteriet.

Måste även lägga till att varenda liten skruv, mutter, järnbit o allt sånt som finns i verkliga fordon och vapen, har de petat in i fordonen och vapnen i OFp 2. Codemasters älskar realism, likaså jag med. Därför kommer jag älska OFp 2.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Fan vad grymt OF2 kommer att bli. Terrängen såg väldigt bra ut, detta är ett självklart köp för alla som gillar realism. Ska ha spelet på utgivningsdatum, oavsett pris...

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

aa ska oxå ha de på utgivningsdatumet, även om man måste åka runt hela landet om de hitta de hoppas dom kan sätta ett datum snart, o att de inte blir uppskjutet fler gånger

Permalänk
Medlem

Jag har redan bokat det ^^ Längtar som bara faen!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Fan va' mycket bra spel det ska komma i år! Har inte tid att spela allt! :-s
Men hur som helst verkar detta mycket lockande. Äger både OPF och OPF: GOtYE.

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint GOTY innehåller både Operation Flashpoint: Cold War Crisis och dess officiella expansions-pack, Resistance

Plus, OFp 2 kommer ut 2009, inte 2008 ^^ Men jag håller med dig, många andra bra spel kommer ut i år, t.ex. GTA IV ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Citerar några fina rader från senaste PC Gamer.

Måste även lägga till att varenda liten skruv, mutter, järnbit o allt sånt som finns i verkliga fordon och vapen, har de petat in i fordonen och vapnen i OFp 2. Codemasters älskar realism, likaså jag med. Därför kommer jag älska OFp 2.

Heheh, jag gillar den här spel idén skarpt.
På pappret låter det som att det kommer bli det bästa PC-spelet NÅGONSIN, men det är en annan femma hurdant det kommer vara i praktiken..

Permalänk

När är det primära lanseringsdatumet? eller iaf vilket år det kommer

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Heheh, jag gillar den här spel idén skarpt.
På pappret låter det som att det kommer bli det bästa PC-spelet NÅGONSIN, men det är en annan femma hurdant det kommer vara i praktiken..

You name it! OFp 2 kommer äga allt! Kanske förutom GTA IV dårå ^^ 2 riktigt starka titlar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Operation Flashpoint GOTY innehåller både Operation Flashpoint: Cold War Crisis och dess officiella expansions-pack, Resistance

Plus, OFp 2 kommer ut 2009, inte 2008 ^^ Men jag håller med dig, många andra bra spel kommer ut i år, t.ex. GTA IV ^^

Glömde Red Hammer där man spelar ryss.

Cold war Crisis var man amerikanare, Red hammer ryss, Resistance = öbo.

Fan jag blir tvungen att installera OFp igen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Haha, du har mycket sant i det, bomber3 Tack för att du rättade mig. Blev rätt sugen på OFp när jag fick reda på att nån hade byggt om hela Sverige till en enda karta till spelet. Vet ej vart jag hittar kartan dock

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Nu blev jag också sugen på att dra iväg en beställning på OFP GOTY. Ock dessa minnen, från tiden när allt var bättre.

Ser galet mycket fram emot tvåan!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065