nyligen sett ARn riket vid vägens slut

Permalänk

nyligen sett ARn riket vid vägens slut

jepp nu har man sett båda Arn filmerna

att denna andra film fått så dåliga recensioner förstår jag ej om de tittar för mycket på böckerna. Ja då kunde väl de flesta filmer gjord efter böcker sågas?

näe jag må ha use smak i så fall men denna Arn var i mina ögon lite bättre än ettan.

Säger ej mer för de som ännu ej sett filmen ni som har vad tyckte ni utan att beskriva filmens handling?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Bättre än 1:an.

Permalänk

Såg den på premiärdagen. Tyckte den va bra på så vis att den berörde mig, men filmmässigt va den värdelös.
Seriöst så tycker jag det är synd att det lades ner så mycket pengar på 2 filmer där varje scen är 3 sekunder lång.
Dom skulle delat upp det i 4 filmer istället och låtit berättandet dra ut över scenerna lite mer. Arnböckerna är för episka för att göras till filmer.

Mina tankar under filmen gick från Britterna kommer hata Svensk film för poträttet på dom som snobbiga översittare till danskarna kommer hata svensk film för poträttet på dom som slaktoffer.
Sen att svensken hyllas som någon slags moralisk messias gör det inte bättre.

Harald va iaf filmens höjdpunkt.
Speciellt när han säger "öl, öl, öl, öl, öl" mitt ute i öknen xD

Permalänk
Medlem

För att vara en svensk film var den väl helt okej. Helt okej att danskarna åkte på storstryk. Filmens höjdpunkt. Subtrahera bara de löjligt utklädda norrmännen (skicka dit Svearna istället!)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Ja då kunde väl de flesta filmer gjord efter böcker sågas?

Ja? Och det gör de inte, menar du?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Hoppas det är mer action i denna. Den första var ju bara ett långt drama.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
För att vara en svensk film var den väl helt okej. Helt okej att danskarna åkte på storstryk. Filmens höjdpunkt. Subtrahera bara de löjligt utklädda norrmännen (skicka dit Svearna istället!)

Ja? Och det gör de inte, menar du?

sågades LOTR filmerna?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
sågades LOTR filmerna?

Ja. Men märk väl att orden de flesta nämndes i sammanhanget också. Alltså inte alla. De flesta. Viss skillnad.

Nu skulle det ju även vara möjligt att gå in på hur överskattade de böckerna är också, men vi kan lämna det därhän.

Bok->film som jag tror kan vara bra är dock "Låt den rätte komma in".

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."