Permalänk
Medlem

Ytterst irriterande annons, som dessutom lär göra mer skada än nytta, för om man inte körde firefox+adblock+ så lär ganska många börja göra det efter att ha nöjet att få hela skärmen kidnappad...
Då försvinner alla annonser för användaren, inklusive de sidobanners som faktiskt var ganska ok och faktiskt nyttiga ibland för att informera om bra kampanjpriser. Dessutom, är det någon som faktiskt ser annonsen när den kapar hela skärmen? Jag fick "döda popup"-panik i sann 90-tals anda och började genast försöka stänga ner utan att läsa ett enda ord.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag som så många andra kör Firefox med adblock, men jag provade med IE mest bara för att..

...och jag säger bara fy fan..

Permalänk
Medlem

Jag uppfattar det som extremt störande med den nya helsidiga reklamen som vi måste trycka bort. Själklart accepterar jag reklam som som det har varit tidigare runt om på alla kanter! Dock så ogillar jag denna ny reklam som kräver att man måste stänga den eller vänta i 10 sekunder som EXTREMT störande.

Är nästa steg att de fyller upp forumen med reklam mellan inläggen och gör om ord som "processor" till reklam som visas över halva bildskärmen så fort muspekaren råkar komma lite för nära!

/zonar

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Tror ingen gillar helside reklam men ibland krävs såna saker för att kunna ha råd att vidareutveckla sidan.

Jag kör med adblock till firefox men har det avaktiverat till mina "favoritsidor" som brukar ha vettig reklam. Tycker att den mesta reklamen på Swec är riktigt bra faktiskt.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar att reklamen här ofta är genomtänkt och välriktad, men flashreklam borde verkligen förbjudas. Eller ja, rörlig reklam överhuvudtaget, jag klarar inte av att läsa/fokusera på en text med en saftblandare precis brevid.

Helsidesreklamen hoppas jag innerligt att ni tar bort och aldrig återanvänder.

Jag är helt klart för ett vip-medlemssystem med årsavgift, där man i sina kontoinställningar kan välja att sidan ska visas "ren"

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Hej allihop som skrivit,

klipp // klipp // klipp

Ber om ursäkt för störningen och meddelar att annonsen körs till och med måndag 16.00.

Mvh,
Edin / VD SweClockers

Tack för infon Edin - då kan vi som gärna stödjer Sweclockers med reklam stägna av adblock igen.

//UndCon

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Tack för infon Edin - då kan vi som gärna stödjer Sweclockers med reklam stägna av adblock igen.

//UndCon

Som sagt, tack för återkopplingen och att ni tar till er av kritiken... Hur mycket jag än gillar Sweclockers så måste jag säga att om detta upprepas så är jag förlorad som besökare.

Permalänk
SpelClockers

Riktigt trist. Någon enstaka gång kan jag leva med, men om det här upprepas allt för ofta blir jag verkligen inte glad.

Helsidereklam är den värsta sorten så man inte kan göra någonting åt saken utan vackert vänta och uttrycka sitt hat mot den.

Permalänk

+1 till trådskaparen.

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk

Om SweC drog in mycket pengar på den var det värt det, och utan den hade jag inte vetat att webhallen skulle öppna i gbg

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Om SweC drog in mycket pengar på den var det värt det, och utan den hade jag inte vetat att webhallen skulle öppna i gbg

Det visste jag ändå

Permalänk

Vill inte heller se sådan typ av reklam här.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Seriöst, majoriteten här är under 25 år och ni klagar som (vissa) pensionärer med deras insändare...
Verkligen Sweclockers medlemmar "rasar" varning på detta....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Seriöst, majoriteten här är under 25 år och ni klagar som (vissa) pensionärer med deras insändare...

...med undantaget att pensionärernas insändare hamnar på en sida som de tilltalade med stor sannilikhet aldrig läser. Förmodligen bara du, jag och fem andra i detta land som läser dem, och då för att värma upp skrattgroparna inför serierna i kulturbilagan.

--ON TOPIC--

Själv brukar jag ha adblock avaktiverat för sweclockers, eftersom det händer rätt ofta att man ser något intressant på annonserna, men helsidesannonser gör det hela för bökigt, så under den här tiden har det varit aktiverat även här. Tråkigt att man måste göra så...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Verkligen Sweclockers medlemmar "rasar" varning på detta....

Du verkar vara under 25 år själv?
Så du tycker att man bara ska acceptera allt som man inte tycker om?
Du kanske tycker det är "manligt"?

OFT: Förresten SkunkFunk, ketchup är ingen grönsak, det är en krydda?

Permalänk
Sötast

Otroligt trevligt att se att ens röst blir hörd!

+1 till Sweclockers, ni är bäst!

Permalänk
Inaktiv

Märkte aldrig av helsidesreklamen (Firefox+adblock)

Testade att öppna sidan i internet explorer och Herregud, det var ju som att bli sparkad av chuck norris mitt i ansiktet. All flashreklam som blinkade och så. Sidan såg ju ut som ett tivoli jämförst med Firefox. Man var tvungen att scrolla igenom en massa annonser för att kunna kolla alla nyheter och fz'as senaste..

hu hu hu

Permalänk
Medlem

Den vanliga reklamen ovanför och till höger om forumet har faktiskt gjort så att jag tjänade många kronor.

Dock så var helside reklamen lite jobbig, men den försvann ju som Edin sade. Inte särskilt irriterande i längden, men det är dock den här "bio-reklamsnutten" som visas till höger. Blir lite svårare att läsa i forumet när det blixtrar förbi bilder ifrån flashspelaren.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Börjar fundera på om Aftonbladet köpt Sweclockers

Visa signatur