Problem - avinstallera d-link dwa140 - vista 64
Jag har för första gången på länge stött på ett problem jag behöver hjälp med att lösa...
OS är Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit med senaste uppdateringarna med undantag från en.
Mitt problem är som sagt att jag får blåskärm om jag installerar en av de senaste uppdateringarna från MS - KB955302.
http://support.microsoft.com/kb/955302
Jag vet vad problemet är och det orsakas av mitt trådlösa usb-nätverkskort som är ett d-link dwa-140. Jag har tidigare installerat och använt detta nätverkskort utan problem. Under några månader har jag dock kört trådbundet istället. För ett tag sedan ville jag dock ha två av mina datorer uppkopplade samtidigt och pluggade då in kortet igen.
(Både nätverkskortet samt rotern hade jag bytt ut sedan installation om det spelar någon roll. Det är samma modeller, dvs dwa-140 som nätverkskort och dir-655 som router).
Då jag pluggade in nätverkskortet fick jag det inte att fungera och vid avstängning av datorn så tog det lååång tid, så dumt nog gjorde jag en hård avstängning till slut, vilket visade sig vara väldigt dumt. Det gjorde så att jag inte hade någon kontakt med nätet igen.
Efter några försök gjorde jag en systemåterställning till strax innan jag försökte plugga in nya dwa-140-kortet. Efter det fungerade allt som normalt igen med trådbundet nät, så jag beslutade att i fortsättningen köra trådbundet hela tiden.
Sedan släppte MS nya uppdateringar där bl.a. KB955302 ingick och dessa installerade jag. Efter omstarten när uppdateringarna "konfigureras" får jag dock BSOD och det enda botemedlet är felsökert läge samt en systemåterställning till punkten innan.
Jag misstänkte de tidigare problemen jag haft med dwa-140 och försökte därför avinstallera d-link-sakerna, vilket inte gick. Tankade då hem installationsprogrammet (v 1.20) och då lyckades jag avinstallera.
Fick dock fortfarande BSOD vid konfigurering av KB955302.
Efter det tänkte jag installera drivrutinerna till nätverkskortet igen och se om det fungerade (alt. installera+avinstallera igen). Installationen fungerar fint, men den kräver efter en stund att jag sätter i kortet och när jag gör det får jag direkt en blåskärm igen.
Jag vill gärna kunna hålla datorn uppdaterad och vill helst inte göra en ominstallation på allt igen, så vad rekommenderas??
Kanske jag manuellt kan ta bort eventuella rester av nätverkskortet... Inf-filerna ligger dock i system32\DriverStore\FileRepository\ och vad jag såg verkar inte borttagning av filer från den katalogen rekommenderas...
Någon som har något förslag???