Hej
Köpte ny dator för inte så länge sedan... Presterar långt under förväntan. Tänkte att det skule vara en grym dator som man kunde spela vad som helst på, så jag köpte det (just då iaf) värsta av det värsta;
Asus P5E3 Deluxe, X38, Socket-775
2 x Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 2GB, DHX
Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz
PowerColor ATI HD3870 X2 1024MB PCIe
Det känns som att något inte är kompatibelt... Jag spelar mestadels wow, men gillar även att testa andra, riktigt läckra spel som Crysis, Assasins Creed osv.
Men tom i WOW är jag tvungen att köra på lägsta inställningarna på grafikkortet och lägsta upplösning i wow för att uppnå fantastiska 35 fps... Operativsystemet är windows vista... 64-bitars ultimate.
Senaste drivrutinerna nerladdade.
Det är inte bara i wow som det jobbar sig, utan detta gäller alla spel.
Funderar hårt på om det är grafikkortet som är skit... och att byta till något Nvidia-kort istället... Är det så att ATI inte är så kompatibelt med Intel, eller?!
Fattar inte.. Snälla kom med tips och råd, jävligt less på att fortfarande betala av på en svindyr dator som är sämre än den min polare köpte för 3 år sen.
Märkt att det är många som har problem med ATI:s senaste kort med dubbla GPU:er... Är det helt enkelt det som är grejen? Att ATI har problem i största allmänhelt?